FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 1:06 pm

Ik denk dat niemand ons op weg helpt. Heb me namelijk al wezenloos gezocht. De busreizen die wel georganiseerd zijn, zitten al vol. Axios weet nog niet of ze gaan rijden. Laatste optie is vliegen, maar dat valt nu eigenlijk al buiten mijn budget. Erg jammer dat iedereen vorige week in Ludenscheid nog grote plannen had, maar nu ineens geen zin meer heeft of het te kort dag vindt. Het tekent (helaas) eigenlijk wel een beetje de mentaliteit van de Ajax supporters.

ps: 't Is trouwens wel jammer van het gekochte omwisselbiljet.

pps: raar dat de OFA niks organiseert, waarom bestaat die organisatie uberhaupt nog?

Izmailov

Bericht door Izmailov » ma aug 07, 2006 1:13 pm

Ajax met Babel naar Kopenhagen
Uitgegeven: 7 augustus 2006 13:58
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2006 13:59

AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax kan woensdagavond tijdens de uitwedstrijd in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen over Ryan Babel beschikken. De aanvaller, die afgelopen weekeinde tijdens het Amsterdam Tournament wegens een spierblessure ontbrak, reist dinsdagochtend mee naar Denemarken.

Ajax vertrekt met achttien spelers naar Kopenhagen. Roger hoort niet bij de selectie. De Spanjaard is hersteld van een teenbreuk maar nog niet wedstrijdfit. Ook Jan Verthongen, Tom de Mul, Angelos Charisteas, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan blijven achter in Amsterdam.

www.nu.nl

Het middenveld zal dus vrijwel zeker bestaan uit Sneijder, Gabri en Maduro. Perez en Rosales zullen vermoedelijk wel op de vleugel staan.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 1:15 pm

ik had Vertongen en Manucharyan wel bij de selectie verwacht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 1:16 pm

En wie zijn de back-ups van de buitenspelers? Volgens mij gaat Ajax gewoon met een 4-4-2 opstelling spelen. :yes:

Izmailov

Bericht door Izmailov » ma aug 07, 2006 1:19 pm

Henk de Gier schreef:ik had Vertongen en Manucharyan wel bij de selectie verwacht.
Manucharyan kan nog niet eens hele wedstrijden spelen. Dus dat vind ik niet vreemd. Die jongen wordt verschrikkelijk rustig en voorzichtig op niveau gebracht. Maar Vertongen had ik wel meegenomen, want wie breng je er straks in als een middenvelder geblesseerd raakt? Schilder? Lindenbergh? Daar wordt ik niet vrolijk van.

Izmailov

Bericht door Izmailov » ma aug 07, 2006 1:21 pm

goodfella schreef:En wie zijn de back-ups van de buitenspelers? Volgens mij gaat Ajax gewoon met een 4-4-2 opstelling spelen. :yes:
Ik denk dat Ten Cate gewoon aan Rosenberg en Babel denkt...... En eigenlijk heeft hij ook niet beter. Onze vleugelspelers zijn nou eenmaal van het niveau RKC/NEC.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 07, 2006 1:25 pm

goodfella schreef:Ik denk dat niemand ons op weg helpt. Heb me namelijk al wezenloos gezocht. De busreizen die wel georganiseerd zijn, zitten al vol. Axios weet nog niet of ze gaan rijden. Laatste optie is vliegen, maar dat valt nu eigenlijk al buiten mijn budget. Erg jammer dat iedereen vorige week in Ludenscheid nog grote plannen had, maar nu ineens geen zin meer heeft of het te kort dag vindt. Het tekent (helaas) eigenlijk wel een beetje de mentaliteit van de Ajax supporters.

pps: raar dat de OFA niks organiseert, waarom bestaat die organisatie uberhaupt nog?
ik zie wel dat 410 ook een busreis organiseert.
Andere redelijk goedkope alternatieven zijn waarschijnlijk niet voorhanden.
Wat je misschien kunt proberen is de mitfahrtzentrale. Ken je dat?

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 1:40 pm

ASR_AFCA schreef:
goodfella schreef:Ik denk dat niemand ons op weg helpt. Heb me namelijk al wezenloos gezocht. De busreizen die wel georganiseerd zijn, zitten al vol. Axios weet nog niet of ze gaan rijden. Laatste optie is vliegen, maar dat valt nu eigenlijk al buiten mijn budget. Erg jammer dat iedereen vorige week in Ludenscheid nog grote plannen had, maar nu ineens geen zin meer heeft of het te kort dag vindt. Het tekent (helaas) eigenlijk wel een beetje de mentaliteit van de Ajax supporters.

410 Zit al vol en is bovendien alleen voor 410'ers. Mitfahrtzentrale? Dat ken ik niet. Leg uit.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 1:41 pm

Izmailov schreef:
goodfella schreef:En wie zijn de back-ups van de buitenspelers? Volgens mij gaat Ajax gewoon met een 4-4-2 opstelling spelen. :yes:
Ik denk dat Ten Cate gewoon aan Rosenberg en Babel denkt...... En eigenlijk heeft hij ook niet beter. Onze vleugelspelers zijn nou eenmaal van het niveau RKC/NEC.
Klopt, als je ze als vleugelspeler beoordeelt kom je niet verder dan het niveau RKC. Het wordt gewoon eens tijd om definitief van dat hele 4-3-3 af te stappen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 07, 2006 2:07 pm

goodfella schreef: Klopt, als je ze als vleugelspeler beoordeelt kom je niet verder dan het niveau RKC. Het wordt gewoon eens tijd om definitief van dat hele 4-3-3 af te stappen.
Mijn idee. Laat ze maar lekker 442 gaan spelen met KJH-Charisteas of KJH-Rosenberg of KJH-Babel. Altijd maar dat krampachtige vasthouden aan dat 433 hoeft van mij niet hoor.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 07, 2006 2:11 pm

goodfella schreef:
ASR_AFCA schreef:

410 Zit al vol en is bovendien alleen voor 410'ers. Mitfahrtzentrale? Dat ken ik niet. Leg uit.
Check : http://www.mitfahrzentrale.de/title.php
Op deze site staan gasten in Duitsland met wie je mee ken rijden voor weinig meestal. Misschien moet iemand van bij jou in de buurt richting Kopenhagen. Zo ben ik eens in Berlijn gekommen voor 10 DM destijds.
:xyxthumbs:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 2:24 pm

brigade zuid schreef:
goodfella schreef: Klopt, als je ze als vleugelspeler beoordeelt kom je niet verder dan het niveau RKC. Het wordt gewoon eens tijd om definitief van dat hele 4-3-3 af te stappen.
Mijn idee. Laat ze maar lekker 442 gaan spelen met KJH-Charisteas of KJH-Rosenberg of KJH-Babel. Altijd maar dat krampachtige vasthouden aan dat 433 hoeft van mij niet hoor.
gaat zo'n systeem niet ten koste van KJH vraag ik me af, hij is een type speler dat gebaat is bij voorzetten vanaf de zijkant.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 07, 2006 2:33 pm

Met Perez en Rosales op de vleugels zal je die dan ook wel krijgen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 2:43 pm

Ik ben gewoon geen voorstander van zo'n star systeem. Het gaat niet om het systeem. Het gaat om de spelers die je hebt en op basis van de kwaliteiten van je spelers moet je kijken met welk systeem je het meeste rendement haalt. En dan al dat gelul over tactiek etc etc

Ga gewoon lekker voetballen.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 07, 2006 2:46 pm

goodfella schreef:Ik ben gewoon geen voorstander van zo'n star systeem. Het gaat niet om het systeem. Het gaat om de spelers die je hebt en op basis van de kwaliteiten van je spelers moet je kijken met welk systeem je het meeste rendement haalt. En dan al dat gelul over tactiek etc etc

Precies mijn mening. Mij interesseert het ook geen ruk hoe we en wat met taktiek. Gewoon voetballen, laat het gelul maar over aan de intellectuelen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 2:52 pm

ASR_AFCA schreef:
goodfella schreef:Ik ben gewoon geen voorstander van zo'n star systeem. Het gaat niet om het systeem. Het gaat om de spelers die je hebt en op basis van de kwaliteiten van je spelers moet je kijken met welk systeem je het meeste rendement haalt. En dan al dat gelul over tactiek etc etc

Precies mijn mening. Mij interesseert het ook geen ruk hoe we en wat met taktiek. Gewoon voetballen, laat het gelul maar over aan de intellectuelen.
Zogenaamde intellectuelen ja.

"ja, hij was tactisch slecht, want hij stond diverse keren aan de verkeerde kant te dekken."

Ja vast. Ik denk zelf dan altijd maar dat zo'n speler gewoon niet de capaciteiten heeft om op dat niveau de juiste beslissingen te nemen. Gewoon het ontbreken van een kwaliteit en niks geen tactisch falen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 4:23 pm

Rishi schreef:Met Perez en Rosales op de vleugels zal je die dan ook wel krijgen hoor.
ja, maar er wordt over een 4-4-2 gesproken, dan heb je dus geen vleugels
Jöhnk, 29 mei 2006

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 4:24 pm

goodfella schreef:Ik ben gewoon geen voorstander van zo'n star systeem. Het gaat niet om het systeem. Het gaat om de spelers die je hebt en op basis van de kwaliteiten van je spelers moet je kijken met welk systeem je het meeste rendement haalt.
met Huntelaar haal je het meeste rendement uit voorzetten van de zijkant, dus is een systeem met buitenspelers de beste optie.
Jöhnk, 29 mei 2006

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 07, 2006 4:35 pm

Henk de Gier schreef:
Rishi schreef:Met Perez en Rosales op de vleugels zal je die dan ook wel krijgen hoor.
ja, maar er wordt over een 4-4-2 gesproken, dan heb je dus geen vleugels
Invulling, het gaat om de invulling. Je kan Perez en Rosales als buitenste middenvelders laten spelen of Sneijder en Urby. Het is waar je voor kiest.
IK GELOOF!!!!!!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 4:57 pm

maar die zullen lang niet zo vaak tot een voorzet komen dan "echte" vleugelspitsen, door de manier van veldbezetting.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma aug 07, 2006 5:11 pm

Eindelijk de kaarten binnen, vertrek morgen ochtend vroeg. Iemand enig idee hoeveel man er mee gaan?

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 6:00 pm

Henk de Gier schreef:maar die zullen lang niet zo vaak tot een voorzet komen dan "echte" vleugelspitsen, door de manier van veldbezetting.
De huidige vleugelspelers komen helemaal niet tot een voorzet.

Misschien eens de statistieken kijken van het afgelopen seizoen? Ik schat in dat de backs evenveel bruikbare voorzetten hebben gegeven dan de buitenspelers. :yes:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 6:12 pm

vorig seizoen telt niet, want we hebben nu nieuwe vleugels en rechtsback Trabelsi is ook verdwenen.
Jöhnk, 29 mei 2006

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 07, 2006 6:17 pm

We zullen zien.

Overigens zullen Rosales en Emanuelson ook dit seizoen weer in de basis staan, verwacht ik.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 07, 2006 6:32 pm

maar qua linkervleugel zijn er nu veel andere opties dan alleen (centrumspitsen) Babel en Rosenberg, en op rechts hebben we ook keuze in plaats van alleen Rosales. Bovendien is Trabelsi weg, en is het nog maar de vraag of Oguraru dezelfde aanvallende akties heeft, of hij de achterlijn gaat halen. Als Heitinga rechtsback speelt hebben we die aktie in ieder geval niet.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie