Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 03, 2006 11:41 pm

Chris schreef:Mwoah Machlas had toendertijd ongeveer hetzelfde moyenne als de huidige spits van Ajax. Wel een compleet ander type natuurlijk.
nou, dat KJH er meer dan 30 inramde dit seizoen hadden ook maar weinig mensen verwacht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 8:56 am

Boukhari scoort bij debuut maar verliest

4/8/2006 23:37

Nourdin Boukhari kende een flitsende start bij FC Nantes door al na vier minuten te scoren voor zijn nieuwe club. Toch eindigde de avond in mineur, want kampioen Olympique Lyon won met 3-1.

Er was veel te doen om het duel op de eerste speeldag. Lyon had om uitstel gevraag, omdat het vanwege het WK nog geen beroep kon doen op een aantal van zijn internationals. Het deerde de kampioen niet, zoals het een week eerder ook al beslag legde op de Franse Super Cup door Paris Saint-Germain te verslaan.

Lyon moest na vier minuten wel even slikken toen Boukhari een vrije trap over de muur in het doel krulde: 0-1. Lang kon de ex-Ajacied niet genieten van zijn treffer, want twee minuten later was het alweer gelijk. John Carew lanceerde Karim Benzema die beheerst afrondde.

In de tweede helft speelde Lyon zich naar een 3-1 overwinning via doelpunten van verdediger Sebastien Squillaci en de ingevallen Braziliaan Fred.
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 05, 2006 1:50 pm

Ik heb het 'reserveteam' van Lyon vorige week om de supercup zien spelen tegen PSG, mwah, dat reserveteam zou in Nederland titelkandidaat zijn, hoor. Het is geen schande daar van te verliezen.
Het stinkt aan alle kanten!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 1:54 pm

Het is sowieso geen schande van Nantes om te verliezen van Lyon. Net zoals het geen schande is van Sparta om te verliezen van Ajax.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 05, 2006 2:10 pm

En als Sparta verliest van Jong Ajax? ;)

Ik hoop voor Boukhari dat hij het daar gaat maken. Aardige jongen. :xyxthumbs:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 2:12 pm

als Jong Ajax spelers als Carew en Fred in de gelederen zou hebben zou het geen schande zijn.

Dit team van Lyon "jong Lyon" of "het tweede elftal" noemen gaat me te ver. Er missen een paar internationals, maar er staan nog genoeg andere internationals en basiskrachten in het team.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 05, 2006 2:18 pm

Lyon is in de breedte veel sterker dan welke Nederlandse club dan ook, dat klopt. :yes:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 4:34 pm

Wijnhard kan NAC ook niet overtuigen

Na Quido Lanzaat is het ook Clyde Wijnhard niet gelukt om een contract af te dwingen bij NAC Breda. Wijnhard, een oud-speler van onder meer Willem II en RKC Waalwijk, kreeg in Breda een proefperiode, maar wist trainer Ernie Brandts niet te overtuigen.

De aanvaller, die voor het laatst bij Macclesfield Town in Engeland onder contract stond moet nu op zoek naar een andere club die interesse heeft in zijn diensten.
voetbalmax, 2 ex Ajacieden die zijn afgewezen bij NAC. Ik zie Wijnhard nog wel ergens in de tweede klasse in Belgie belanden :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » za aug 05, 2006 4:36 pm

Gaston Sangoy is op huurbasis naar Millionarios (Colombia).

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 06, 2006 3:52 pm

Waar zit die andere? Rusculleda, of hoe heette hij? En die dubbelganger van Maxwell, die naar Madrid zou gaan, is daar nog iets van vernomen (je weet wel, die vriend van SWS)?

Feest

Bericht door Feest » zo aug 06, 2006 3:56 pm

Ruscu zit in het tweede van Boca, geloof ik. Al zag ik z'n naam laatst langskomen, maar weet niet meer waar. Tweede divisionist of een promovendus die interesse had, geloof ik. (Edit: naar Quilmes!)

Filipe zit bij Real Madrid Castilla. (Madrid B, dus.)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 06, 2006 3:58 pm

Filipe, ja. Nog steeds? Komend seizoen samen met Jeffrey Hoogervorst. :yes:

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma aug 07, 2006 11:43 am

Andy van der Meyde in ziekenhuis na avondje stappen
Voetballer Andy van der Meyde heeft afgelopen nacht in ziekenhuis Arrowe Park van Liverpool doorgebracht.

In drankje
De Nederlandse rechtsbuiten van Everton beweert volgens het televisiestation Sky Sports dat mensen 'iets' in zijn drankje hebben gegooid. Daarvan zou hij onwel zijn geworden.

Onderzoek
De politie van Liverpool wil niet bevestigen dat het om Van der Meyde gaat. "We hebben wel om half drie een telefoontje van een partner van een man gekregen. Die vertelde dat er iets in de drank van haar man zou zijn gegooid. Een ambulance heeft de man naar het ziekenhuis vervoerd. Op basis van rapporten van het ziekenhuis bekijken we of we het uitgaansleven van Liverpool moeten gaan onderzoeken."

Reactie
Het bestuur van Everton wil pas reageren wanneer het over alle rapporten van het ziekenhuis beschikt.

bron: www.rtl4.nl
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:22 am

Iets in z'n drankje gegooid? Ik hoop het maar. Andy doet me steeds meer denken aan Fernando Ricksen. :sad:

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » di aug 08, 2006 11:00 am

Sores voor Van der Meyde
Door STEPHAN WAGEMAN

LONDEN - De voetballer Andy van der Meyde is in Engeland in opspraak geraakt. De speler van Everton werd maandagnacht ...

Andy van der Meijde. FOTO: Action Images/Michael Regan.... nabij Liverpool in een ziekenhuis opgenomen. Volgens bronnen uit zijn omgeving zou iemand in een kroeg ’iets’ in het drankje van de Nederlander hebben gedaan. Het verhaal dat hij een alcoholverslaving heeft bestreed Van der Meyde eerder deze zomer.
Van der Meyde (26) ligt nog steeds in het ziekenhuis ter observatie, nadat hij werd opgenomen met ademhalingsproblemen. Volgens het kamp van de Nederlander had de opname te maken doordat iemand tijdens het stappen iets in zijn drankje had gedaan, maar in Liverpool lijken weinigen zich te verbazen over het voorval.

Tijdens zijn eerste jaar bij Everton, waarin Van der Meyde wegens blessures slechts tien wedstrijden speelde, kwamen de echte problemen van de Nederlander veelvuldig naar buiten. Hij werd consequent gesignaleerd in het nachtleven en de geruchten over extreem alcoholgebruik werden sterker toen passanten hem midden in de nacht huilend en verward aantroffen voor een bar.

Deze zomer reageerde Van der Meyde op de vermoedens in Liverpool dat hij alcoholist was. ,,Ik weet dat mensen zeggen dat ik te veel drink en dat ik constant in de stad te vinden ben. Maar we zijn allemaal menselijk en hebben allemaal problemen. Toen ik geblesseerd was, ging ik door een moeilijke periode heen. Ik was over alles gefrustreerd en wilde mijn problemen vergeten. Maar ik ben geen alcoholist.’’

Tijdens die periode sloeg Everton herhaaldelijk alarm bij de omgeving van Van der Meyde. Manager David Moyes was bezorgd over de situatie en probeerde zijn aankoop op het juiste pad te houden. Vaak tevergeefs. De vleugelspits miste trainingen en kwam te laat op afspraken. Van der Meyde, die voor zijn komst naar Everton voor het Italiaanse Internazionale speelde, vluchtte ook af en toe naar Italië, waar zijn gezin nog woont. Intern vonden ze bij Everton al eerder dat de Nederlander ’een man met problemen’ was.

In de nacht van zondag op maandag werd hij even na half drie met spoed opgenomen in het Arrowe Park ziekenhuis, vlakbij zijn woonplaats Wirral. Een vrouw had daarvoor aangifte gedaan dat haar partner ademhalingsproblemen had, omdat er iets in zijn drankje was gedaan. De uren ervoor zou Van der Meyde gesignaleerd zijn in het populaire uitgaansgebied Albert Dock in Liverpool. ,,We hebben een onderzoek ingesteld en zijn bezig de cafés in het centrum van Liverpool te ondervragen, waarbij we ook videomateriaal zullen bestuderen’’, aldus een voorlichter van de politie.

Everton liet gisteren in een verklaring weten eerst het politie-onderzoek te willen afwachten, voordat het wil reageren over de plotselinge ziekenhuisopname van hun aanvaller. Wel is duidelijk dat Van der Meyde de huisregels van de club heeft overtreden door zich 's nachts in het uitgaansleven te hebben gestort.

bron: www.ad.nl
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:20 am

Andy van der Meyde, de Nederlandse George Best zonder de exceptionele voetbalkwaliteiten ;)
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:21 am

En mooie vrouwen. En snelle auto's.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:22 am

ik weet niet met wat voor vrouwen hij omgaat en wat voor auto's hij rijdt.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 1:41 pm

Ik vind het toch wel een triest verhaal. :sad: Zou Henk Spaan destijds dan toch gelijk hebben gehad?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 1:32 pm

AsgAarD_xxx schreef:24-year-old Michał Janicki joins Zagłębie Sosnowiec (polish 2nd division). He was in Jong Ajax a few years ago, but he never has never played in first squad. Besides Jong Ajax he played in VFL Wolfsburg and TSV Eintracht Braunschweig. He says that he wants to play a few years in Poland and then he will try to return to Holland.
Ok, is er iemand die zich deze jongen nog kan herinneren? :D

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 2:12 pm

Nee, en in Jong Ajax heeft hij bij mijn weten niet gespeeld.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 2:29 pm

hij zal wel een testspeler zijn geweest die stage heeft mogen lopen, er valt niets van hem te vinden op internet in combinatie met Ajax. http://de.wikipedia.org/wiki/Micha%C5%82_Janicki
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 3:23 pm

Weet 343 het niet? :eusa_pray:

Harm

Bericht door Harm » wo aug 09, 2006 3:29 pm

Steef schreef:En mooie vrouwen. En snelle auto's.
Ik meen me te herinneren dat hij best een leuke vriendin had voor zo'n lelijke en domme voetballer.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 4:10 pm

en een foeilelijke zus (met een mooi lijf)
Jöhnk, 29 mei 2006

Gesloten