Amsterdam Tournament

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 05, 2006 11:47 am

Dr. Living Stoned schreef:
Henk de Gier schreef:Sneijder en Huntelaar stonden vorig jaar ook bij menig incidentje oorlog te schoppen, daar hebben we Perez niet voor nodig.
Huntelaar heeft dat gif wel, sneijder heeft dat heel wat minder.
onzin Doc, Sneijder heeft het zelfs veel te veel.

(helemaal voor iemand met zijn zielige postuur :D )
Ajax!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 11:59 am

Henk de Gier schreef:Sneijder en Huntelaar stonden vorig jaar ook bij menig incidentje oorlog te schoppen, daar hebben we Perez niet voor nodig.
ik raad je aan om wat vaker naar Ajax te kijken :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 12:23 pm

Sneijder heeft dat gif zeker wel. Of hij het altijd verstandig gebruikt is wat anders. Ook twijfel ik of dat gif voortkomt uit een winnaarsmentaliteit of alleen uit frustratie.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » za aug 05, 2006 12:23 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vond Sneijder erg matig spelen, ik zie hem liever dichter bij de aanvallers.
Ik zie nog veel liever dat ie eens een paar goeie ballen per wedstrijd gaat geven. Buiten zijn afstandsschoten was zijn inbreng gering, zijn positie staat daar los van. Hij speelt alleen maar in de bal en eenmaal aan de bal komt er niet veel uit. Zijn tekortkomingen zijn bekend, maar dat moet wel gecompenseerd worden. Ik heb het gister niet gezien.

Zonder Sneijder zou het middenveld te weinig creativiteit bezitten, wordt hier beweerd. Individueel bekeken zal het kloppen. Qua collectief is een middenveld met pendelaars rechts en links op het middenveld misschien wel veel verrassender...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 12:23 pm

Henk de Gier schreef:
Bertje schreef:Hij hoefde hem niet klem te hebben, maar hij mocht hem ook niet wegstompen?
wegstompen prima, maar les 1 bij keepers is dat je de bal nooit recht vooruit moet wegstompen, zeker niet als daar een speler van de tegenpartij staat.
Die bal was snoeihard, was blij dat hij hem uit het doel hield. En hoe kond het dat Solari zo vrij stond? Het dekken houdt niet op na het schot, hoor.
Tegen Portugal mepte hij toch bijna iemand met twee keer zoveel lengte omver omdat z'n maatje Heitinga het te verduren kreeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 12:25 pm

Ja, het schot was snoeihard, maar wel recht op hem af. Stekelenburg had die bal gewoon nooit die richting in moeten stompen. Laag en door het midden. Dat is het slechtste wat je kan doen, op de bal door je vingers laten glippen na.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 12:25 pm

Marco schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ik vond Sneijder erg matig spelen, ik zie hem liever dichter bij de aanvallers.
Ik zie nog veel liever dat ie eens een paar goeie ballen per wedstrijd gaat geven. Buiten zijn afstandsschoten was zijn inbreng gering, zijn positie staat daar los van. Hij speelt alleen maar in de bal en eenmaal aan de bal komt er niet veel uit. Zijn tekortkomingen zijn bekend, maar dat moet wel gecompenseerd worden. Ik heb het gister niet gezien.

Zonder Sneijder zou het middenveld te weinig creativiteit bezitten, wordt hier beweerd. Individueel bekeken zal het kloppen. Qua collectief is een middenveld met pendelaars rechts en links op het middenveld misschien wel veel verrassender...
Ik heb menig uitstekende crossbal van Sneijder en Verthongen op De Mul en Rosales gezien, maar als die geen halve voorzet kunnen geven, laat staan hun man voorbij komen, houdt het gauw op.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 12:27 pm

Thomas schreef:Ja, het schot was snoeihard, maar wel recht op hem af. Stekelenburg had die bal gewoon nooit die richting in moeten stompen. Laag en door het midden. Dat is het slechtste wat je kan doen, op de bal door je vingers laten glippen na.
Laten we zeggen dat het helemaal de fout van Stekelenburg was, is dat dan genoeg reden om de prima wedstrijden die hij sinds de winterstop heeft gekeept te vergeten en hem weer tot bagger te bombarderen? En kom nu niet aan met een onzekere indruk, want dat is bullshit als hij de ballen eruit houdt.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 12:28 pm

Bertje schreef:
Marco schreef:

Ik heb menig uitstekende crossbal van Sneijder en Verthongen op De Mul en Rosales gezien, maar als die geen halve voorzet kunnen geven, laat staan hun man voorbij komen, houdt het gauw op.
Die crossballen kwamen vooral van Verthongen hoor.

Ik vind het positief dat Sneijder in ieder geval probeerde die beslissende pass te geven. We moeten ook niet vergeten dat het middenveld van Inter erg compact speelde en dat je het tegen Italiaanse ploegen juist rond de positie van Sneijder moeilijk begint te krijgen. Sneijder kreeg weinig tijd aan de bal en leed dan ook behoorlijk veel balverlies.

En inderdaad, ook Perez en De Mul speelden beroerd. Slechter dan Sneijder.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 12:32 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ja, het schot was snoeihard, maar wel recht op hem af. Stekelenburg had die bal gewoon nooit die richting in moeten stompen. Laag en door het midden. Dat is het slechtste wat je kan doen, op de bal door je vingers laten glippen na.
Laten we zeggen dat het helemaal de fout van Stekelenburg was, is dat dan genoeg reden om de prima wedstrijden die hij sinds de winterstop heeft gekeept te vergeten en hem weer tot bagger te bombarderen?
Nee, maar dat doe ik ook niet, dus hoef ik me niet aangesproken te voelen.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 12:33 pm

Bertje schreef:
Laten we zeggen dat het helemaal de fout van Stekelenburg was, is dat dan genoeg reden om de prima wedstrijden die hij sinds de winterstop heeft gekeept te vergeten en hem weer tot bagger te bombarderen? En kom nu niet aan met een onzekere indruk, want dat is bullshit als hij de ballen eruit houdt.
Ik bombardeer hem helemaal nergens tot bagger, Bertje. Ik vind gewoon wel dat hij nog genoeg te bewijzen heeft. Dat houdt dus in dat hij Ajax zo nu en dan redt met een prachtige save en weinig fouten maakt.

En als Van der Sar terug wil komen, zou ik daar goed over nadenken. Weinig betere keepers voor Ajax dan Van der Sar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 12:39 pm

Van der Sar wil verlengen bij Manchester, Thomas. Bovendien schop je de ontwikkeling van Stekelenburg de vernieling in als je hem nu weer een seizoen laat bankzitten.
Thomas schreef:-De goal van Inter was gewoon een grote fout van Stekelenburg. Als hij dit seizoen niet laat zien dat er een topkeeper in hem schuilt moet Ajax maar lekker informeren of Van der Sar na dit seizoen niet terug wil naar Nederland.
Dit zei je over hem. Nou, daar haal ik weinig anders uit dan dat je hem liever kwijt dan rijk bent.

En dan zeg je net weer dit:
Thomas schreef:Dat houdt dus in dat hij Ajax zo nu en dan redt met een prachtige save en weinig fouten maakt.
Dat is dus precies wat hij sinds de winterstop heeft gedaan. Wat verwacht je van hem? Dat hij op 23-jarige leeftijd tot de wereldtop behoort?

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 12:41 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Marco schreef: Ik zie nog veel liever dat ie eens een paar goeie ballen per wedstrijd gaat geven. Buiten zijn afstandsschoten was zijn inbreng gering, zijn positie staat daar los van. Hij speelt alleen maar in de bal en eenmaal aan de bal komt er niet veel uit. Zijn tekortkomingen zijn bekend, maar dat moet wel gecompenseerd worden. Ik heb het gister niet gezien.

Ik vind het positief dat Sneijder in ieder geval probeerde die beslissende pass te geven. We moeten ook niet vergeten dat het middenveld van Inter erg compact speelde en dat je het tegen Italiaanse ploegen juist rond de positie van Sneijder moeilijk begint te krijgen. Sneijder kreeg weinig tijd aan de bal en leed dan ook behoorlijk veel balverlies.

En inderdaad, ook Perez en De Mul speelden beroerd. Slechter dan Sneijder.
Verthongen en Sneijder hebben er allebei een stuk of drie gegeven. Sneijder op Rosales en Verthongen op De Mul. In de eerste helft kon Sneijder ze niet geven omdat er geen aanspeelpunt was op de linkervleugel.

Ik vind het nogal onzinning dat Sneijder slecht was en Gabri goed, terwijl het niveau dat ze haalden toch weinig van elkaar verschilden. Uiteraard met het verschil dat Sneijder in balbezit meer bracht en Gabri bij balverlies meer bracht.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2006 12:54 pm

Bertje schreef: Ik vind het nogal onzinning dat Sneijder slecht was en Gabri goed, terwijl het niveau dat ze haalden toch weinig van elkaar verschilden.
Gabri was met Stam de beste man van het veld. Ik heb trouwens het vermoeden dat Sneijder en Gabri het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, het leek erop dat Sneijder bewust Gabri wel eens oversloeg en bij die goal van Sneijder liep iedereen naar hem toe om te vieren behalve Gabri, die in zn eentje terugliep naar zn eigen helft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 1:01 pm

En waarom was Gabri dan de beste man van het veld? Stam was klasse, maar Gabri was naar mijn mening niet beter dan Sneijder.

En van dat tweede heb ik al helemaal niets gemerkt. Ik loop ook wel eens niet naar iemand toe na een doelpunt, maar dat betekent heus niet dat ik het niet met die persoon kan vinden, hoor.

En met niemand anders!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 1:03 pm

BZ schreef:Ik heb trouwens het vermoeden dat Sneijder en Gabri het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, het leek erop dat Sneijder bewust Gabri wel eens oversloeg en bij die goal van Sneijder liep iedereen naar hem toe om te vieren behalve Gabri, die in zn eentje terugliep naar zn eigen helft.
en zo, lieve kijkbuis kinderen, worden de meeste mythes geboren... :nooo:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 1:06 pm

Bertje schreef:Ik loop ook wel eens niet naar iemand toe na een doelpunt, maar dat betekent heus niet dat ik het niet met die persoon kan vinden, hoor.
...en voor je het weet hangt er een politiehond aan je broek hé ;)

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » za aug 05, 2006 1:08 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Ik heb menig uitstekende crossbal van Sneijder en Verthongen op De Mul en Rosales gezien, maar als die geen halve voorzet kunnen geven, laat staan hun man voorbij komen, houdt het gauw op.
Ik bedoel maar; een paar al dan niet gegeven crossballen. Vertonghen deed dat ook maar was daarbij ook nog van 16 tot 16 aanwezig.
Sneijder kreeg weinig tijd aan de bal en leed dan ook behoorlijk veel balverlies.
Tja, zo bespeel je Sneijder dus. Het is toch echt aan hem zelf om daar eens wat beter mee om te gaan, want Inter is niet de enige tegenstander die hem zo zal aanpakken. Als je Sneijder opstelt, stel je ook je spel op een bepaalde manier op hem af. Als ie dan zo gemakkelijk uit de wedstrijd wordt gespeeld, tja...
Ik vind het positief dat Sneijder in ieder geval probeerde die beslissende pass te geven.
O ja, 'durf' heet het... Prima, maar ik verwacht wat meer van onze nummer 10. Sneijder kan het korte werk uitstekend aan; quick feet, fijne passer, maar dat moet er natuurlijk wel uitkomen. Ajax wil in hoog tempo aanvallen, direct spel, de boel vastzetten, ook zonder bal. Sneijder zonder topvorm valt onmiddelijk uit die toon.

Goed, het was maar een oefenpotje, maar ik verwacht dit seizoen iets extra's van de heer Sneijder. Onze nummer 10...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Nihad

Bericht door Nihad » za aug 05, 2006 1:35 pm

Ik meen me te herrineren dat elke 1e duel op het AT van Ajax bagger is en de 2e een stuk beter.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2006 1:39 pm

BZ schreef:Ik heb trouwens het vermoeden dat Sneijder en Gabri het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, het leek erop dat Sneijder bewust Gabri wel eens oversloeg en bij die goal van Sneijder liep iedereen naar hem toe om te vieren behalve Gabri, die in zn eentje terugliep naar zn eigen helft.
en zo, lieve kijkbuis kinderen, worden de meeste mythes geboren... :nooo:
Onze vriend Sneijder heeft anders een behoorlijke reputatie op te houden als het gaat om zn inpopulariteit bij zn buitenlandse collega's bij AJAX.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 1:45 pm

En om die reden zou ook Gabri hem niet moeten?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 05, 2006 1:47 pm

Marco schreef: Tja, zo bespeel je Sneijder dus. Het is toch echt aan hem zelf om daar eens wat beter mee om te gaan, want Inter is niet de enige tegenstander die hem zo zal aanpakken. Als je Sneijder opstelt, stel je ook je spel op een bepaalde manier op hem af. Als ie dan zo gemakkelijk uit de wedstrijd wordt gespeeld, tja...
Ik maak me sowieso zorgen over de ontwikkeling van Sneijder. Sinds zijn aantreden in Ajax 1 is hij maar weinig vooruitgegaan. Sterker nog, hij blijft volharden in fouten die hij inmiddels niet meer zou moeten maken.
Meneer speelt nu op 10 en heeft geen noemenswaardige concurrentie. Hopelijk gaat ons dat niet opbreken.

Wat de wedstrijd van gisteravond betreft: een oefenpotje, dus ik hecht er weinig waarde aan. Inter wilde vooral niet verliezen en speelde met iedereen achter de bal. Dan krijg je een draak van een wedstrijd. Spelers als Tom de Mul en Rosales zijn niet geschikt om een gesloten verdediging open te breken. Ik ben benieuwd hoe lang HtC het met hen wil proberen. Hetzelfde geldt voor Rosenberg. Ik verwacht in de toekomst eerder Perez en Manu op de vleugels, die kunnen meer in de kleine ruimte.
De wedstrijd maakte duidelijk dat Stam en Gabri echte aanwinsten zijn en dat het wat kan worden met Ogararu. Het centrum met Stam en Vermaelen is naar Nederlandse begrippen zelfs erg sterk. Ik verwacht in de Nederlandse competitie een stuk minder tegendoelpunten dan vorig seizoen. Als dan nog KJH bereikt kan worden, moet Ajax om de titel kunnen spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 1:52 pm

Ajax heeft nu eindelijk een goede coach, joey. Eentje met visie en niet zo'n oud speler-wannabe coach

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 1:55 pm

Ten Cate is ook een oud profvoetballer hoor :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 2:04 pm

Maar is-ie ook een wannabee coach?

En met niemand anders!

Plaats reactie