ABS Bathmen - Ajax (11-07-06)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 11, 2006 9:26 pm

Ajaciedjuh schreef:
Bertje schreef:Maar wie speelt er achter de spits? Manucharyan of Perez?
Manucharyan.

Voor de volledigheid:

Vermeer
Ogararu - Stam (aanvoerder) - Schilder - Emanuelson
Roger - Manucharyan - Gabri
Rosales - Huntelaar - Perez

Wie aanvoerder wordt in 't nieuwe seizoen is ook meteen duidelijk.
Ik ben net terug van de wedstrijd, en Roger stond centraal op het middenveld, Gabri op rechts en Manucharyan op links. Manucharyan speelde erg ongelukkig en werd in de rust gewisseld. De eerst helft was erg matig: de drie doelpunten van Huntelaar vielen uit een strafschop (makkelijk gegeven), een mooie combinatie door het centrum met Roger en Gabri, en uit een vrije trap (zoals tegen Sparta). Van de vleugels kwam geen enkele goede voorzet. Eigenlijk viel alleen Huntelaar op in de eerste helft.

In de tweede helft vielen Vertongen (centraal achterin), Mitea (linkerspits, Perez viel terug naar het middenveld) en Charisteas in. Mitea zorgde voor veel dreiging van de linkerkant, en daar kon Rosales (die verder matig speelde) ik meen twee keer van profiteren. De Mul (vervanger Rosales) viel goed in, en zorgde (net als Mitea) voor veel dreiging. Ajax was een stuk scherper, ABS werd moe: 0-11.

Opvallende spelers:
Stam: ongenaakbaar, als hij fit blijft is hij echt nog een klasse-verdediger
Ogararu: niet veel van te zeggen, kwam wel regelmatig op, en werd goed gecoacht door Stam. :xyxthumbs:
Gabri: Maakte een goede indruk, veel corrigerend op het middenveld, maar ook opbouwend van waarde.
Roger: eerste helft goed, tweede helft slordig in de passing.
Perez: niet opvallend, gewoon goed.
Mitea: viel gedreven in, deed het prima.
De Mul: zie Mitea.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 11, 2006 10:16 pm

Ben ook net terug kan me goed vinden in het verhaal van Duke!

De slechte vleugelspel van de eerste helft was wel heel opvallend, vooral als je kijkt dat de kandidaten voor een basis plaats hier stonden.

De tweede helft met Mitea en de Mul was er meer snelheid , individuele acties en het allerbelangrijskte perfecte voorzetten aanwezig!

Roger speelde goed, tot hij iets te veel met buitenkant schoen wilde gaan doen!

Een redelijke pot, niet veel bijzonders voor de rest!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 11, 2006 10:50 pm

11-0, iets minder dan ik had voorspelt maar toch een mooie score.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 12, 2006 7:37 am

Fijn om te lezen dat De Mul en Mitea een goede indruk maakten. Ik ben nog altijd niet overtuigd van Rosales. Ook allerminst van Mitea, maar ik houd wel van zijn directe manier van spelen. Als hij leert het overzicht te houden en aan z'n voorzet werkt kan hij een goede linksbuiten worden, aangezien hij al over andere wapens beschikt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jul 12, 2006 7:39 am

Thomas schreef:Fijn om te lezen dat De Mul en Mitea een goede indruk maakten. Ik ben nog altijd niet overtuigd van Rosales. Ook allerminst van Mitea, maar ik houd wel van zijn directe manier van spelen. Als hij leert het overzicht te houden en aan z'n voorzet werkt kan hij een goede linksbuiten worden, aangezien hij al over andere wapens beschikt.
Klopt Thomas, maar die dingen die jij opnoemt liet hij juist zien. Hij ging weinig voor eigen succes (behalve de laatste dan, wat een doelpunt) keek goed naar de bezetting voor het doel en leverde puike ballen af.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 12, 2006 7:45 am

Dat is goed om te horen. Hopelijk kan hij deze lijn doortrekken op het hoogste niveau. :xyxthumbs:

Als talenten als Mitea, Manucharyan, Vermaelen, Emanuelson, Maduro, Sarpong en Schilder zich goed ontwikkelen en jongens als Rosales, MKD en Heitinga goed aanpikken dan zie ik toch nog wel hoop. :blush:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 12, 2006 8:56 am

Ajax met zware benen naar dubbele cijfers
Afbeelding

Bathmen, 11 juli 2006
Het grootste nieuws rondom de wedstrijd van Ajax tegen de amateurs van ABS in Bathmen was natuurlijk het aanvoerderschap van Jaap Stam. Maar er werd ook nog gevoetbald. De Amsterdammers kwamen moeizaam op gang maar bereikten uiteindelijk wel de dubbele cijfers: 0-11. ,,Logisch dat de spelers vermoeid waren´´, zei coach Henk ten Cate. ,,We hebben twee keer getraind vandaag, en dat doen we morgen weer.´´

,,Het idee was om druk te zetten om snel in balbezit te komen en veel te scoren. In de tweede helft ging dat beter dan in de eerste´´, aldus de Amsterdamse oefenmeester. ,,We hebben veel arbeid verricht in de trainingen en dat zag je in de wedstrijd wel terug. Maar we moeten iets vroeger pieken dan dat we eigenlijk zouden willen. Op 8 augustus moeten we er al staan, dan is de eerste wedstrijd in de voorronde van de Champions League. Normaal gesproken heb je twee weken langer, dus moeten we een beetje risico nemen. Dus wordt het hard werken, maar ja, ik geniet er nog steeds van en het gaat hartstikke goed.´´
Ten Cate roemde verder het spel van zijn kersverse aanvoerder Jaap Stam en van zijn Spaanse aanwinst Gabri. ,,Net als Jaap Stam is Gabri ook een pure prof. Hij is een type speler dat we zochten en dat Ajax vorig jaar gemist heeft. Hij is een aanjager, een balveroveraar en gewoon een heel goede voetballer. Gabri is onverstoorbaar en versaagt nooit.´´

Gabri liet tegen de derdeklasser inderdaad een prima indruk achter. Het lijkt de Spanjaard niet uit te maken of hij nu tegen een amateurelftal speelt of om de Europese titel strijdt. De middenvelder werkt, jaagt, verstuurt passes en klaagt nooit. In de eerste helft tegen ABS werd zijn voorbeeld niet altijd gevolgd, maar dat was duidelijk geen kwestie van onwil maar slechts van vermoeidheid. Ajax probeerde vroeg druk op de tegenstander te zetten en de training van eerder op de dag in de praktijk te brengen. Dat lukte soms wel en soms niet. ,,We hebben goed getraind vandaag´´, zei Alfons Groenendijk. En je ziet dat als alle spelers tegelijk die druk zetten, het werkt. En als er een paar even niet meedoen, ben je kwetsbaar. Maar we zijn pas een week bezig, dus dat kan af en toe gebeuren.´´

Voor rust trof alleen de ook in Bathmen uiterst populaire Klaas Jan Huntelaar doel. De spits scoorde een hattrick door eerst uit een strafschop, vervolgens uit een gewoon velddoelpunt en tenslotte uit een vrije trap raak te schieten.

In de tweede helft sprong Ajax beter met de vele kansen om. Mauro Rosales scoorde twee keer in drie minuten, Angelos Charisteas scoorde zijn hattrick tussen de 58ste en de 81ste minuut en Nicolae Mitea, Olaf Lindenbergh en Jeffrey Sarpong verzorgden met fraaie treffers het slotakkoord.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jul 12, 2006 6:56 pm

[quote]Stage maakt talenten van Ajax gretiger tegen amateurs
Written by Jacques Happe

Wednesday, 12 July 2006
Ajax versloeg ABS Bathmen dinsdagavond met 11-0. Nadat in de eerste helft alleen Klaas Jan Huntelaar het doel vond – hij scoorde een hattrick – walste Ajax na rust over de amateurs heen. Ook Angelos Charisteas scoorde een hattrick. Uitblinker was Robbert Schilder, die een paar dagen geleden nog met een flinke koorts in bed lag.

Afbeelding
Robbert Schilder (foto: Tamara Baart)

Robbert Schilder speelde in de tweede helft tegen ABS als linksachter. De speler die ook prima als schaduwspits uit de voeten kan, kwam veelvuldig mee naar voren en strooide met perfecte voorzetten. Twee keer zette hij identiek voor op Mauro Rosales. Twee keer scoorde de Argentijn. “Dat voelt goedâ€

T82

Bericht door T82 » di jul 18, 2006 10:07 am

Beloki

Bericht door Beloki » di jul 18, 2006 10:16 am

Staat ook in het verslag één post boven je. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 18, 2006 1:58 pm

joey schreef:
Berend Stoker schreef:Wimpey is er bij mijn weten helemaal niet bij hoor, Joey. In deze topic heeft hij te kennen gegeven met Koninginnedag weer eens in Bathmen te zijn. Volgens mij heeft hij het over deze wedstrijd niet gehad.
O, dan vergis ik me zeker. Jammer. :sad:
Heer Buijtendijk weerspreekt joey ten onrechte. Zou de wedstrijd bezoeken, maar een snel geplande vakantie wierp roet in het eten.

Plaats reactie