22 juli afscheidswedstrijd Bergkamp

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 09, 2006 11:17 pm

Dat hij zichzelf maar een mooier afscheid gunt dan Zidane.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 10, 2006 5:19 am

it's better to burn out then to fade away.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 10, 2006 5:29 am

Thomas schreef:Dat hij zichzelf maar een mooier afscheid gunt dan Zidane.
Het lijkt mij anders wel memorabel als hij bij de stand 1-1 in de 2e helft plotseling Johan Cruyff een kanonskogel van een kopstoot op zijn neus geeft, en er met rood wordt afgestuurd...

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 10, 2006 5:32 am

:D

Toch hoop ik Bergkamp liever op een andere manier te blijven herinneren. Al gaat dat bij Zidane ook wel lukken hoor. ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 10, 2006 5:34 am

Kowalczyk schreef:
Thomas schreef:Dat hij zichzelf maar een mooier afscheid gunt dan Zidane.
Het lijkt mij anders wel memorabel als hij bij de stand 1-1 in de 2e helft plotseling Johan Cruyff een kanonskogel van een kopstoot op zijn neus geeft, en er met rood wordt afgestuurd...

K.
Kunnen we niet beter Wim van Hanegem inhuren als potentieel slachtoffer?
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 10, 2006 5:35 am

Die doet niet mee. ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 10, 2006 5:38 am

nee, dat weet ik, maar kunnen we hem niet speciaal als slachtoffer inhuren. Ik weet zeker dat de aanwezige Ajacieden een kopstoot van Dennis op dat Rotterdamse knorrepotje prachtig vinden :worshippy:
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 10, 2006 5:47 am

Ik kan z'n werk als analist en z'n zichtbare afkeer tegen Ajax ook niet echt waarderen (al vond ik het wel goed dat hij vandaag ook begon over de vele schwalbes op het WK), maar we kunnen die man beter in z'n sop gaar laten koken. ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 10, 2006 10:39 am

of door een Ajacied laten mishandelen op de middenstip :D :worshippy: :D
Jöhnk, 29 mei 2006

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jul 10, 2006 12:43 pm

343 schreef:
Bergkamp Testimonial live bij de NOS

Bron: AJAX Netwerk

Jack van Gelder liet zondagavond in het programma Studio Sportzomer weten dat de Bergkamp Testimonial live zal worden uitgezonden bij de NOS. In een vriendschappelijk duel tussen Arsenal en Ajax zal Dennis Bergkamp officieel afscheid nemen als actieve voetballer. Het duel geldt ook als officiele opening van het nieuwe stadion van Arsenal. In de tweede helft zullen diverse voormalig Ajax spelers zoals Cruijff en Van Basten nog een periode meespelen.

Enkele duizenden Ajax fans zullen naar verwachting voor het afscheidsduel naar Engeland gaan.
Duizenden?
Ben ik niet zo zeker van.
Iemand enig idee hoeveel kaarten er daadwerkelijk verkocht zijn aan Ajax supporters?

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 10, 2006 1:36 pm

Laatste update die ik hoorde was 800 kaarten, maar dat was halverwege vorige week.

Er gaan écht geen 3000 man hoor. No way. Iedereen roept van alles, maar daarna komen de 'ja-maartjes'. Vlak voor/na de vakantie. Geld op. Tcickets inmiddels duur. Er wil niemand mee. Etc., etc.

Zo gaat dat. Ik gok op maximaal 1500 man uit Nederland.

K.
Still alive...

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jul 10, 2006 2:12 pm

1500 is ok.
Ko : Heb je je hotel al geboekt?

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 10, 2006 2:14 pm

ASR_AFCA schreef:1500 is ok.
Ko : Heb je je hotel al geboekt?
Yep. :yes:

K.
Still alive...

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jul 10, 2006 3:35 pm

Hoor ik hier een pleidooi voor een in scene gezette kopstoot?

Niks mis mee, maar dan moet het wel leuk zijn voor de supporters van Ajax én Arsenal.

Ik stel voor dat we Cristiano Ronaldo uitnodigen. Jaap Stam trekt z'n afgeplakte oorbel van z'n kop en neemt gelijk een half oor mee, Cristiano gaat huilend verhaal halen bij de aanvoerder van de tegenpartij (Dennis uiteraard), Bergkamp velt hem met een welgemikte kopstoot, Ronaldo gaat twintig tellen op zwart, en als ie weer bijkomt is het eerste dat ie ziet de scheidsrechter die 'm een rode kaart geeft wegens een schwalbe.

Hevig bloedend en onder een hels fluitconcert plus regen van halfvolle bierblikjes zigzagt onze favoriete portugees vervolges groggy naar de spelerstunnel waar ie een paar rake klappen krijgt met de vlag van de grensrechter en Jack van Gelder hem in gebroken steenkolenengels voor 79 camera's tegelijk vraagt wat er op het beslissende moment door hem heen ging.

Vriendschappelijk zomeravondvoetbal kan zó mooi zijn als iedereen een beetje meewerkt!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jul 10, 2006 3:37 pm

Een duivels goed plan, 666. :xyxthumbs:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 10, 2006 4:39 pm

Moet te realiseren zijn, ja...

Regie strak houden... Moet kunnen.

K.
Still alive...

Alexander

Bericht door Alexander » ma jul 10, 2006 5:59 pm

Tipje: Vanavond gooit Transavia vele tickets naar London in de uitverkoop om 00.01! Ze beginnen bij 1 Euro, dus ga maar kijken.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma jul 10, 2006 6:05 pm

Alexander schreef:Tipje: Vanavond gooit Transavia vele tickets naar London in de uitverkoop om 00.01! Ze beginnen bij 1 Euro, dus ga maar kijken.
Hmmm. Daar kan ik niet tegenop. Maar met mijn tickets van 83 euro (inclusief alles) ben ik niet ongelukkig. Naar Gatwick, dus goede treinverbinding naar Victoria (9 pond).

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 10, 2006 7:35 pm

Alexander schreef:Tipje: Vanavond gooit Transavia vele tickets naar London in de uitverkoop om 00.01! Ze beginnen bij 1 Euro, dus ga maar kijken.
Ja maar dat is een enkeltje, alleen maar opstappen in Rotterdam en excl. alle kosten. Zoveel goedkoper ben je niet uit hoor.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 10, 2006 9:45 pm

Ik heb er in ieder geval verrot veel zin in! :xyxthumbs: Op het gemakje naar de wedstrijd, 's avonds een leuk stapplekje vinden en zondag weer bretebrak terug vliegen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 11, 2006 8:38 am

en maandags nog met de slaap in je ogen en de geur van verschraalt bier om je heen rustig je clienten verdedigen op de rechtbank?
Jöhnk, 29 mei 2006

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 11, 2006 8:53 am

Ajax heeft deze mededling toegevoegd aan de kaartverkoopinformatie op Ajax.nl...

Let op:

Iedereen dient persoonlijk een toegangsbewijs voor deze wedstrijd kopen. Het is dus niet mogelijk om één persoon meerdere kaarten te laten kopen met de legitimatiebewijzen van andere personen.

Het ziet er naar uit dat ze dus écht streng gaan doen, daar in Londen.

Ik heb vrij veel Engelse vrienden die Ajacied zijn. De meeste hebben een seizoenkaart annex uitkaart (ze gaan ook naar enkele Nederlandse en Europese uitwedstrijden per seizoen), maar sommige niet (gewone seizoenkaart of alleen een Club Card). In het verleden heb ik een paar keer met een uitkaart waarvan de eigenaar niet meeging een omwisselbiljet voor zo'n Engelsman gekocht. Op goed geluk. We zouden wel zien wat er zou gebeuren als bij het omwisselpunt ter plaatse zou blijken dat hij geen uitkaarthouder was.

Ik heb er wisselende ervaringen mee. Bij Bayern München (bijna 60.000 toeschouwers en duizenden Ajacieden) hadden we mazzel: Engelsman liet zijn Club Cardje en paspoort zien, de medewerker keek eventjes bedachtzaam, maar na wat vriendelijke uitleg van mij ("Die jongen hoortbij mij. Ajacied uit Engeland. Ik heb een kaartje voor 'm gehaald") deed hij niet mogelijk en hup, kaartje was binnen.

Maar bij Juventus uit (slechts 6.000 toeschouwers en maar enkele honderden Ajacieden) waren ze onvermurwbaar. Ze checkten alles, kwamen tot de conclusie dat Dave geen uitkaart had en dat zijn ID niet matchte met het omwisselbiljet. Hij kwam er niet in. Dat was geen ramp, want hij had in een wip een kaartje voor een verder bijna leeg Juve-vak van een zwarthandelaar gekocht (slechts 10 euro), maar het kán dus wel degelijk gebeuren dat ze je er écht niet in laten.

Ik zou het in dit geval niet aanraden om het te proberen. De kaarten zijn duur (47 euro) en het is een groot evenement waar in Engeland totale gekte rond is losgebarsten (kaarten zijn 'zwart' niet te betalen daar). Ajax gaat streng zijn. Met een omwisselbiljet en ID kom je er niet. Je moet zélf een persoonsgebonden uitkaart hebben (of zijn langsgeweest bij de balie voor een foto en het ondertekenen van een uit-reglement). Anders kom je er - vrees ik - niet in. En dan sta je daar.

K.
Still alive...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di jul 11, 2006 8:55 am

waarom toch zo moeilijk voor een vriendschappelijke wedstrijd. Dat je bij een Feyenoord - Ajax of een andere risicowedstrijd extra streng bent vind ik logisch, maar bij een vriendschappelijk potje vind ik het overdreven.
Jöhnk, 29 mei 2006

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 11, 2006 9:05 am

Ik begreep overigens dat er maar 40.000 kaarten zijn verkocht, in plaats van de capaciteit van 60.000.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jul 11, 2006 9:57 am

Henk de Gier schreef:waarom toch zo moeilijk voor een vriendschappelijke wedstrijd. Dat je bij een Feyenoord - Ajax of een andere risicowedstrijd extra streng bent vind ik logisch, maar bij een vriendschappelijk potje vind ik het overdreven.
Zal wel zijn omdat er zo een enorme vraag naar kaarten is en het aanbod alleen nog in Amsterdam te krijgen is...

Plaats reactie