Tour de France
Moderator: mods
Veel te vroeg. Honchar is in 2004 nog als tweede geëindigd in de Giro. Dan kun je wel een stukje klimmen.
Bovendien is-ie kennelijk in de vorm van zijn leven. (Zoals heel T-mobile, op Rogers en Klöden, die overigens verre van slecht rijden, na.) Daarnaast valt het (relatief gezien) behoorlijk mee met de bergetappes in deze Tour.
Nee, ik schrijf hem zeker nog niet af.
Bovendien is-ie kennelijk in de vorm van zijn leven. (Zoals heel T-mobile, op Rogers en Klöden, die overigens verre van slecht rijden, na.) Daarnaast valt het (relatief gezien) behoorlijk mee met de bergetappes in deze Tour.
Nee, ik schrijf hem zeker nog niet af.
Kessler had trouwens wel de mazzel dat-ie Honchar halverwege zag passeren. :DPeter schreef:Als je dan ook nog Mazzoleni en Kessler in je team hebt zitten, mag je inderdaad wel wat verwachten. Die ploeg is in topvorm, overigens.
Maar inderdaad, T-mobile is in grootse doen.
Misschien is het zelfs een nadeel dat ze straks een gele trui te verdedigen hebben, want dit team leent zich voor een groot offensief.
Denk je dat Sinkewitz en Rogers met de besten mee omhoog kunnen?Peter schreef:Wie niet. Die hebben allemaal mensen die een Tour als deze kunnen winnen. Sinkewitz, Rogers en Klöden gaan allemaal meedoen zometeen. Ducrot vlakte Gonchar uit, maar je weet maar nooit,Jöhnk schreef:Ik verwacht nog wel iets van T-mobile. :yes:
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
In die paar etappes misschien niet met de besten, maar wie zegt dat ze aangaan op de laatste berg? Ik zou gewoon kaarten uit gaan spelen. Stuur een Sinkewitz weg op de voorlaatste berg en kijken waar het schip strand. De garantie dat je hem oppikt in de laatste klim is er niet, aangezien je nu geen Dsc zal gaan zien en ook geen absolute topfavoriet ziet rijden.
Klopt, zo rijd Gonchar al jaren. Maar ik blijf het opmerkelijk vinden, zeker omdat hij het ook al jaren doet. Het is een aanslag op je knieen. Maar als hij nu nog klein gaat rijden fiets ik hem waarschijnlijk nog voorbij. Je kunt die stijl niet zomaar aanpassen.Peter schreef:Doet 'ie toch altijd? Ik zie die gast altijd zo mooi lijden op de fiets. Echt stoempen is het.
Ik vind het geen winnaar. Hij kan natuurlijk een aardig stukje fietsen maar ik moet nog zien of hij de ronde kan winnen. Ik hoop het in ieder geval niet want hij is inderdaad kleurloos.Peter schreef:Inderdaad. Wat vinden jullie van Landis? Ik heb niets tegen die man op zich, maar ik hoop toch eigenlijk niet dat hij een tour wint. Ik vind hem erg kleurloos (en wederom een Amerikaan).
Na deze tijdrit is er over het klassement nog niet zo veel te zeggen. Leipheimer is door het ijs gezakt maar verder zitten de heren nog dicht bij elkaar. Gonchar zal de trui misschien even mogen vasthouden maar die gaat de ronde zeker niet winnen. Als ik kijk naar de kanshebbers voor de eindzege die nu in de top 20 staan kom ik zo'n beetje op dit virtuele klassement uit:
1. Landis
2. Klöden + 50sec
3. Evans + 52sec
4. Menchov + 1.00min
5. Sastre +1.27min
Misschien dat ik nog iemand over het hoofd heb gezien maar ik denk dat de winnaar uit dit lijstje gaat komen. Ze kunnen stuk voor stuk goed klimmen en hebben in de tijdrit laten zien dat het goed zit met hun vorm. Met name Sastre heeft me verrast in zijn tijdrit, vandaar dat ik hem er bij heb gezet. Bergop kan hij in de tour altijd erg lang mee. Verder zou Popovych er misschien nog net bij kunnen maar daar had ik vandaag meer van verwacht.
Nadeel voor Landis is dat hij over een zwakke ploeg beschikt. Zal er in de bergen alleen voor staan. Bovendien is hij meer een volger/aanklamper dan iemand die een gat slaat in de bergen. Wat dat betreft schat ik de kansen voor Menchov en Evans hoger in. Vooral Menchov heeft mij verrast. Uitstekende tijdrit. En T-Mobile heeft natuurlijk een ijzersterke ploeg.
Ik denk ook niet dat Popovych echt tot de kanshebbers behoort maar hij zit er nog redelijk kort bij en heeft in het verleden al wel laten zien dat hij vreselijk hard bergop kan rijden. Vorig jaar heeft hij met zijn tempoversnellingen voor Armstrong heel wat renners gebroken. In de toekomst zie ik hem wel meedoen overigens want talent heeft ie denk ik wel.Jöhnk schreef:Popovitsj? Mwah. Vind hem wat overschat. Toch vooral een krachtpatser, zeker geen toptalent.
Maar er zitten dus 5 kanshebbers binnen anderhalve minuut. In de pyreneën is maar één aankomst bergop dus ik denk dat het tot in de alpen nog open zal zijn. Het ziet er vooralsnog naar uit dat we een spannende strijd om het geel tegemoet gaan.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Leipheimer staat nu al op bijna 7 minuten, die maakt geen kans meer hoor. En ik verwacht dat Landis ook nog wel wegzakt.Hoeladans schreef:Landis wint de Tour,in de bergen kan ie heus wel mee met mannen als Menchov,Kloden,Evans,Karpets en Leipheimer..dat zijn een beetje de mannen die nu nog kans maken.Gonchar wordt er in de bergen hard af gereden.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
:xyxthumbs: aaardig gemiddelde ook voor een eerste training.Berend Stoker schreef:Eerste 'training' zit erop, Marillion en Henk (en een ieder die het interesseert). Heb een klein uur gefietst met een gemiddelde van 25 km per uur. Average HR van 120, met een piek van 140. Ik voel me duidelijk nog niet in conditie, maar heb wel het gevoel dat dit snel gaat komen en dat er dus veel progressie te boeken valt.
De bedoeling is dat ik dit 3 keer per week wil gaan doen. Langzaamaan moet de afstand, de tijd die ik per training fiets en de HR omhoog.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Je hebt gelijk ik was even in de war met Sastre.Henk de Gier schreef:Leipheimer staat nu al op bijna 7 minuten, die maakt geen kans meer hoor. En ik verwacht dat Landis ook nog wel wegzakt.Hoeladans schreef:Landis wint de Tour,in de bergen kan ie heus wel mee met mannen als Menchov,Kloden,Evans,Karpets en Leipheimer..dat zijn een beetje de mannen die nu nog kans maken.Gonchar wordt er in de bergen hard af gereden.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Vandaag een prachtige prestatie van Calzati.In een kopgroep van 5 rijdt ie bij iedereen weg en loopt ie zelfs uit bij het peloton..nou deed het peloton ook niets meer nadat ze Zabriskie,Aerts en Kessler hadden teruggepakt..maar het blijft een prachtige prestatie van Calzati.Callstrom wordt 2de en Halgand 3de en om de 4de plaats ging Boonen veel te vroeg op kop en werd ie geklopt door o.a. MC Ewen
Laatst gewijzigd door Hoeladans op zo jul 09, 2006 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer: