J.O.S.-Ajax (8 juli)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 08, 2006 9:24 pm

Correct. Onder Ten Cate kan alles! :cheer: :bis: :D
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 08, 2006 10:52 pm

Steef schreef:
brigade zuid schreef:
Alexander schreef:Ten Cate rot op!
Het valt idd wel tegen. :sad:
Jeeeeeeeeeezzzzzzzzus. Dit meen je niet.
Nee natuurlijk niet al is 1-5 wel een zeer matige score tegen zo'n amateurcluppie.

Feest

Bericht door Feest » za jul 08, 2006 10:59 pm

Lekker belangrijk. Denk niet dat de Ajacieden al veel de bal hebben gezien en aan automatismen hebben kunnen werken. Puur conditioneel werk nu en daarna kapot nog een potje spelen in de provincie voor wat grijpstuivers.

Laudrup

Bericht door Laudrup » za jul 08, 2006 11:01 pm

Ah het azijnpissen is alweer begonnen na het eerste oefenduel.

Maja, wat kan je anders van dit forum verwachten :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 09, 2006 3:11 am

Voetske schreef:
Peter schreef:1-5 neem ik ter kennisgeving aan. Een veredeld B-elftal met namen die geen enkele speelminuut zullen pakken, wanneer we echt beginnen. Het zegt toch allemaal niets dit.
De basisopstelling met wissels begin tweede helft: Opsteling Ajax: Vermeer (van Duin); Ogararu; Boakye; Vertonghen; Emanuelson (Roger); Gabri; Lindenbergh; Roger (Poepon); Rosales(De Mul); Huntelaar(Charisteas); Mitea

Tel elf potentiele selectie spelers ... en dan maar 5 goals tegen driekeerniks ...
Van de 15 spelers die gespeeld hebben komen er komend seizoen maar maximaal 6 in de basis te staan, denk ik.

Maargoed, 5-1 valt qua resultaat inderdaad tegen. Lekker belangrijk.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 09, 2006 8:07 am

Laudrup schreef:Ah het azijnpissen is alweer begonnen na het eerste oefenduel.

Kom kom, da's een beetje overdreven hoor. Het zijn Voetske en BZ maar..... ;)

999

Bericht door 999 » zo jul 09, 2006 9:30 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Peter schreef:1-5 neem ik ter kennisgeving aan. Een veredeld B-elftal met namen die geen enkele speelminuut zullen pakken, wanneer we echt beginnen. Het zegt toch allemaal niets dit.
De basisopstelling met wissels begin tweede helft: Opsteling Ajax: Vermeer (van Duin); Ogararu; Boakye; Vertonghen; Emanuelson (Roger); Gabri; Lindenbergh; Roger (Poepon); Rosales(De Mul); Huntelaar(Charisteas); Mitea

Tel elf potentiele selectie spelers ... en dan maar 5 goals tegen driekeerniks ...
Van de 15 spelers die gespeeld hebben komen er komend seizoen maar maximaal 6 in de basis te staan, denk ik.

Nog erger, dan wordt het aantal gemaakte goals nog minder.

De wedstrijd op zich is niet belangrijk, maar in de meeste gevallen is het aantal goals een indicatie hoe het zit met de automatisme in de groep.Blijkbaar zijn die er nog niet, blijkbaar is het niet zo dat ( wat in sommige jaargangen wel het geval was ) men elkaar nu al redelijk tot goed verstaat.

Zelfs al stond er maar een basisspeler in het veld, op de andere zal in de loop van het seizoen toch een beroep gedaan gaan worden, de kracht van de selectie wordt mede bepaald door de bezetting op de bank.
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo jul 09, 2006 9:31 am

HTC is er pas een week, dus wat je nu ziet voetballen is het Ajax van DB aangevuld met wat aankopen. Het zal nog wel een paar maandjes duren voordat HTC de spelers eindelijk voetballen heeft geleerd. Vergeet niet dat ze van ver moeten komen.

Mijn voorspelling (al eerder geuit): verliezen voorronde CL, verliezen JC-schaal, maar wel kampioen. Kan ik mee leven. Want het voetbal zal weer leuk worden.

Rome is ook niet op een dag gebouwd!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » zo jul 09, 2006 9:32 am

Laudrup schreef:Ah het azijnpissen is alweer begonnen na het eerste oefenduel.

Misschien zou dat jij ( en andere ) eens een keertje bij een andere mening niet meteen gaan staan te roepen dat het azijnpissen weer is begonnen, begint irritant te worden.En slaat ook nergens op ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo jul 09, 2006 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 9:33 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:

Lijkt mij toch 6.
Wie niet dan? Ogararu,Gabri,Roger?

Maargoe..deze uitslag is natuurlijk totaal onbelangrijk en nietszeggend.We zijn pas net begonnen en bijna alle potentiele basisspelers speelden maar 1 helft.En de internationals zijn er nog niet eens.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 09, 2006 9:34 am

Voetske schreef:De wedstrijd op zich is niet belangrijk, maar in de meeste gevallen is het aantal goals een indicatie hoe het zit met de automatisme in de groep.Blijkbaar zijn die er nog niet, blijkbaar is het niet zo dat ( wat in sommige jaargangen wel het geval was ) men elkaar nu al redelijk tot goed verstaat.
Hoe kan het nu dat er nog geen automatismen zijn ? :eusa_doh: :scared:

Ze trainen al een hele week samen en dan nog steeds geen automatismen ?? Dat wordt helemaal niets dit jaar :hypocrite:

999

Bericht door 999 » zo jul 09, 2006 9:55 am

Neefkens schreef:
Voetske schreef:De wedstrijd op zich is niet belangrijk, maar in de meeste gevallen is het aantal goals een indicatie hoe het zit met de automatisme in de groep.Blijkbaar zijn die er nog niet, blijkbaar is het niet zo dat ( wat in sommige jaargangen wel het geval was ) men elkaar nu al redelijk tot goed verstaat.
Hoe kan het nu dat er nog geen automatismen zijn ? :eusa_doh: :scared:

Ze trainen al een hele week samen en dan nog steeds geen automatismen ?? Dat wordt helemaal niets dit jaar :hypocrite:
Tja, als je goed leest, maar dat is de laatste tijd een beetje moeilijk voor bepaalde admins, zie je in de opstelling 2 ( 3 ) spelers die nieuw zijn, de rest is er al wat jaartjes.

Wat automatismen betreft, en volgens mij schrijf ik nergens dat ze er niet zijn,hoe eerder hoe beter toch ?, of hebben we aankopen gedaan die een jaartje of wat de tijd krijgen om zich aan te passen ?.Ik lees hier al reacties van dat AJAX wordt uitgeschakeld in de vooronde CL, verliezen JC en kunnen daar mee leven ...

Tja, tis wa tegen driekeerniks ...
Blij met de punten ...

343

Bericht door 343 » zo jul 09, 2006 10:08 am

De basis van gisteren;

Aankopen: Ogararu, Gabri, Roger.
Derde keeper; Vermeer.
Jong AJAX: Vertonghen
Spelend voor AJAX I of verhuur: Boakye
Reserve pur sang: Lindenbergh
Na 1 jaar eruit weer spelend: Mitea

Ik tel maar 3 echte basisspelers; Emanuelson (na 71 minuten eruit, Rosales (1 helft meegedaan) en Huntelaar (1 helft meegedaan).

Automatismen? Na 5 daagjes (conditie) trainen en acht trainingen?
Tsja.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo jul 09, 2006 11:35 am

Voetske schreef:Ik lees hier al reacties van dat AJAX wordt uitgeschakeld in de vooronde CL, verliezen JC en kunnen daar mee leven ...
Over lezen gesproken...

Ik zal het je eenvoudiger maken. Wat heb je liever:

a) voorronde CL eruit, Fruitschaal verliezen en kampioen worden
b) tweede ronde eruit, Fruitschaal winnen en geen kampioen worden

Ik kies voor a), want b) hadden we vorig jaar al, en ik kan niet zeggen dat ik daar een goed gevoel aan over hjeb gehouden. Bijkomend voordeel: geen plee-offs, geen voorronde CL, dus lekker lang vakantie en volgend jaar knallen in de CL.

Daar kan ik mee leven ja.

Want bedenk: kampioenschap is niet zomaar een prijs op basis van een paar potjes ballen. Dat betekent dat je over 34 wedstrijden de beste bent en dus betekent het ook dat we leuk seizoen draaien met veel overwinningen en niet elke zondag teleurgesteld lopen te vloeken.

p.s. (voor het geval er weer niet goed gelezen wordt:) Nee, dit betekent natuurlijk niet dat ik sta te juichen als we de voorrondes verliezen...

Arwin

Bericht door Arwin » zo jul 09, 2006 11:38 am

Dat er serieus wordt gediscusseerd over zo'n wedstrijd van gisteren zeg. Pas vanaf het Amsterdam Tournament mag je voetbal gaan verwachten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 09, 2006 11:49 am

LouisXIV & co schreef: Ik zal het je eenvoudiger maken. Wat heb je liever:

Ik kies liever voor optie c.

c) Voorronde doorkomen, fruitschaal winnen en kampioen worden.

Lijkt me opzich niet zoveel gevraagd met deze selectie.

999

Bericht door 999 » zo jul 09, 2006 11:49 am

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:Ik lees hier al reacties van dat AJAX wordt uitgeschakeld in de vooronde CL, verliezen JC en kunnen daar mee leven ...
Over lezen gesproken...

Ik zal het je eenvoudiger maken. Wat heb je liever:

Ik kies voor a), want b) hadden we vorig jaar al, en ik kan niet zeggen dat ik daar een goed gevoel aan over hjeb gehouden. Bijkomend voordeel: geen plee-offs, geen voorronde CL, dus lekker lang vakantie en volgend jaar knallen in de CL.

Daar kan ik mee leven ja.

Want bedenk: kampioenschap is niet zomaar een prijs op basis van een paar potjes ballen. Dat betekent dat je over 34 wedstrijden de beste bent en dus betekent het ook dat we leuk seizoen draaien met veel overwinningen en niet elke zondag teleurgesteld lopen te vloeken.

p.s. (voor het geval er weer niet goed gelezen wordt:) Nee, dit betekent natuurlijk niet dat ik sta te juichen als we de voorrondes verliezen...
Wat moet ik hier nu mee ?.
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo jul 09, 2006 11:51 am

Kiezen. Of negeren. Wat jij wilt.

999

Bericht door 999 » zo jul 09, 2006 11:57 am

LouisXIV & co schreef:Kiezen. Of negeren. Wat jij wilt.
Wat valt er te kiezen man, je somt een paar mogelijkheden op die jouw uitkomen en daar moet ik uit kiezen.

Laat het kiezen liever aan BZ over, blijkbaar is dat de enige hier die het een beetje snapt ..
Brigade Zuid schreef: Ik kies liever voor optie c.

c) Voorronde doorkomen, fruitschaal winnen en kampioen worden.

Lijkt me opzich niet zoveel gevraagd met deze selectie.
Blij met de punten ...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 12:11 pm

InnerHarbour schreef:
Henk de Gier schreef:ze hadden de promotie/degradatie wedstrijden toch gewonnen?
Nope ze zitten gewoon weer in de eerste klasse.
my bad, ik dacht dat ze gepromoveerd waren.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

343

Bericht door 343 » zo jul 09, 2006 12:33 pm

[quote]Ten Cate wil vooral eerst kijken

Bron: highlow.nl

“Ik denk dat je als nieuwe trainer niet van alles direct naar je hand moet willen zetten,â€

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo jul 09, 2006 1:04 pm

Voetske schreef:Wat valt er te kiezen man, je somt een paar mogelijkheden op die jouw uitkomen en daar moet ik uit kiezen.
Gáááp. Het ging hier even om een voorbeeld, waar ik mee zou kunnen leven. Als iemand jou de vraag stelt: wat ben je liever, doof of blind? Dan zeg jij zeker ook: liever geen van beide.

Laatste, sterk versimpelde poging: als we dit jaar kampioen worden, ben ik tevreden.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 09, 2006 1:22 pm

Arwin schreef:Dat er serieus wordt gediscusseerd over zo'n wedstrijd van gisteren zeg. Pas vanaf het Amsterdam Tournament mag je voetbal gaan verwachten.
Amen.

Over het voetbal, de kwaliteit en de spelers van Ajax valt op basis van gistermiddag ongeveer evenveel zinnigs te zeggen als wanneer de selectie een potje was gaan ganzenborden, in plaats van voetballen.

Gistermiddag was uitbuiken. Er weer een beetje in komen. Beetje de beentjes losvoetballen in de hitte. Meer niet.

K.
Still alive...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 4:41 pm

Juist, een nietszeggend partijtje, jammer dat er dan Ajacieden zijn die een onrealistisch hoge verwachting hebben en op basis van die verwachting roepen dat het 3 keer niks is. De volgende oefenwedstrijden zullen beetje bij beetje beter worden, en de uitslagen zullen beetje bij beetje groter worden. Tegen Bathmen mag je wel een monsterscore verwachten, dat is maar een derde klassertje.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 09, 2006 4:58 pm

Er zijn nu oefenwedstrijden van eredivisieclubs tegen erg lage amateurs en dan zie 0-20 etc. Dat heeft geen enkele waarde natuurlijk. AJAX speelt eigenlijk altijd tegen de betere clubs.

Plaats reactie