Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- Jinne
- Site Admin
Giro bedoel je. Aan de Vuelta heeft ie volgens mij niet vaak meegedaan (was in zijn tijd ook voor de Tour gepland trouwens).Peter schreef:Ik denk dat Steef Lance bedoelt. Indurain had ook een hoge focus op de Tour, maar schitterde ook nog wel eens in een Vuelta.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Volgens Mart Smeets zijn er vrij harde verdenkingen tegen Ullrich, maar is het bewijs tegen Basso erg mager. CSC kon echter niet anders dan Basso uit de Tour halen, omdat Ullrich al meteen werd ontslagen door T-Mobile.
Astana heeft zich overigens terug getrokken uit de Tour na het verlies van vele rijders, dus Vino heeft weinig plezier van zijn nieuwe team...
Ik heb er verder zin in !
Door de huidige ontwikkelingen kan het een erg open Tour worden en zijn de kansen voor de Raboploeg toegenomen :xyxthumbs:
Astana heeft zich overigens terug getrokken uit de Tour na het verlies van vele rijders, dus Vino heeft weinig plezier van zijn nieuwe team...
Ik heb er verder zin in !
Door de huidige ontwikkelingen kan het een erg open Tour worden en zijn de kansen voor de Raboploeg toegenomen :xyxthumbs:
Hij heeft ze in ieder geval beide een keer gewonnen, maar in mijn herinnering reed-ie inderdaad vaker de Giro dan de Vuelta.Jinne schreef:Giro bedoel je. Aan de Vuelta heeft ie volgens mij niet vaak meegedaan (was in zijn tijd ook voor de Tour gepland trouwens).Peter schreef:Ik denk dat Steef Lance bedoelt. Indurain had ook een hoge focus op de Tour, maar schitterde ook nog wel eens in een Vuelta.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
-
- AT Toto winner 15/16
Dat terugtrekken scheen in eerste instantie niet helemaal hun bedoeling...Baseman schreef: Astana heeft zich overigens terug getrokken uit de Tour na het verlies van vele rijders, dus Vino heeft weinig plezier van zijn nieuwe team...
Bron: vrtnieuws.netzo zou Astana-Würth in eerste instantie niet van plan geweest zijn om zijn vijf genoemde renners te schorsen. De andere ProTour-teams zouden druk hebben uitgeoefend. Als die aan de start kwamen, zou er geen Tour zijn, zeiden ze. Astana besliste daarna om om zich helemaal terug te trekken.
- Berend Stoker
Verschillende systemen. Een voetballer trekt soms wel 40 sprints per 90 minuten.Rishi schreef:Ik snap trouwens niet dat voetballers na een wedstrijdje moe zijn en wielrenners een maand lang elke dag een paar uur fietsen.
Bovendien is hardlopen wel even iets belastender voor spieren en gewrichten dan fietsen. Een marathonloper bijvooreeld kan slechts naar ik meen 2 marathons per jaar aan.
-
- AT Toto winner 10/11
Rishi schreef:Kan er niet geknipt worden of een aparte tour-topic gemaakt worden?
Ik snap trouwens niet dat voetballers na een wedstrijdje moe zijn en wielrenners een maand lang elke dag een paar uur fietsen.
Je ziet de verschillen niet tussen een duur-sport en een sport met veel korte sprintjes? Je ziet het verschil niet tussen fietsen en rennen? Je ziet het verschil niet tussen een sport waar je elke wedstrijd 15 keer hard tegen je enkel/knie wordt geschopt en een sport waar dat niet gebeurt niet?
- Henk de Gier
- Contacteer:
dat laatste argument vind ik een beetje onzin. Als je ziet met wat voor verwondingen renners weer vrolijk op de fiets stappen voor een bergetappe in de brandende zon, man, bij de helft van de pijn zou een voetballer al om een wissel vragen en 3 maanden revalideren.Scherrer schreef:Rishi schreef:Kan er niet geknipt worden of een aparte tour-topic gemaakt worden?
Ik snap trouwens niet dat voetballers na een wedstrijdje moe zijn en wielrenners een maand lang elke dag een paar uur fietsen.
Je ziet de verschillen niet tussen een duur-sport en een sport met veel korte sprintjes? Je ziet het verschil niet tussen fietsen en rennen? Je ziet het verschil niet tussen een sport waar je elke wedstrijd 15 keer hard tegen je enkel/knie wordt geschopt en een sport waar dat niet gebeurt niet?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
dat hoor je mij toch niet zeggen. Ik zeg alleen dat de pijngrens bij de gemiddelde wielrenner veel hoger ligt dan de pijngrens van de gemiddelde voetballer. Als je ziet met wat voor verwondingen wielrenners rondrijden kan je geen andere conclusie trekken.
Voorbeeldjes, Pettacchi heeft met een gebroken knie een etappe uitgereden, Hamilton reedt met een scheur in z'n sleutelbeen de tour uit om over de vele vleeswonden en schaafwonden op vervelende plekken (knieen die je de hele dag moet buigen bijvoorbeeld) maar te zwijgen.
Voorbeeldjes, Pettacchi heeft met een gebroken knie een etappe uitgereden, Hamilton reedt met een scheur in z'n sleutelbeen de tour uit om over de vele vleeswonden en schaafwonden op vervelende plekken (knieen die je de hele dag moet buigen bijvoorbeeld) maar te zwijgen.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Als je ziet met wat voor verwondingen wielrenners rondrijden kan je geen andere conclusie trekken.
O, jawel hoor. Is namelijk een fabeltje.
Je kan fietsen met één been.Voorbeeldjes, Pettacchi heeft met een gebroken knie een etappe uitgereden
Toen ik een zwaar gekneusde enkel had, kon ik niet lopen (laat staan voetballen) maar wel fietsen.
Vergeet niet dat voetbal een contactsport is. (Ja, ook wielrenners vallen weleens, maar minder.) Met dergelijke blessures is voetbal gewoon onverantwoord.Hamilton reedt met een scheur in z'n sleutelbeen de tour uit om over de vele vleeswonden en schaafwonden op vervelende plekken (knieen die je de hele dag moet buigen bijvoorbeeld) maar te zwijgen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
jouw fietsen is wat anders dan het fietsen zoals de wielrenners doen Johnk. De pijngrens bij die gasten ligt enorm hoog. Hushovd rijdt met een vleeswond op zijn arm, en ondanks dat wielrennen geen contactsport is wordt er heel wat afgeduwd in het peleton. Een voetballer zou met zo'n wond op zijn arm niet spelen, een wielrenner rijdt wel gewoon en reken maar dat zo'n wond lastig is als je moet trekken aan je stuur, en je in het gedrang terecht komt (wat als sprinter zijnde zeker gebeurd)
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Voetballers mogen ook niet voetballen met een open wond.Henk de Gier schreef:jouw fietsen is wat anders dan het fietsen zoals de wielrenners doen Johnk. De pijngrens bij die gasten ligt enorm hoog. Hushovd rijdt met een vleeswond op zijn arm, en ondanks dat wielrennen geen contactsport is wordt er heel wat afgeduwd in het peleton. Een voetballer zou met zo'n wond op zijn arm niet spelen, een wielrenner rijdt wel gewoon en reken maar dat zo'n wond lastig is als je moet trekken aan je stuur, en je in het gedrang terecht komt (wat als sprinter zijnde zeker gebeurd)
Neemt niet weg dat wielrenners in mijn ogen harder zijn dan voetballers.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
Zo denkt Eddy Merckx erover...
Teletekst VRTWielrennen is de zwaarste sport die
er is. Dat denken ook Eddy Merckx en
Lucien Van Impe, de laatste twee Bel-
gen die de Tour konden winnen. "En
waarom zouden jongeren dan koersen?"
"Andere sporten vragen veel minder
inspanning", zegt Merckx in De Mor-
gen. "Vergelijk het met tennis, dan
weet je het wel. Als ik nu naar Wim-
bledon kijk, erger ik me dood. Hoe
die tennissters zich aanstellen... En
om de 2 spelletjes moeten ze zitten."
"En als ze pijn voelen, dan roepen ze
de kinesist. Zie je een renner al af-
stappen voor een massage? De rit zou
nooit het einde halen. Nee, tennis is
een sport voor janetten", zei Merckx.
Wat een flauwekulopmerkingen van Merckx :nooo:
Alsof het constant rondreizen van de wereld en het spelen van vele partijen geen aanslag op je lijf is...
Topsport is per definitie ongezond en derhalve zwaar.
Nu vind ik wielrenners wel bikkels en sporters met een hoge pijngrens, maar andere sporters zo afzeiken is echt onzin !
PS: Al moet ik zeggen dat ik het woord janet op zich wel erg gaaf vind :D
Alsof het constant rondreizen van de wereld en het spelen van vele partijen geen aanslag op je lijf is...
Topsport is per definitie ongezond en derhalve zwaar.
Nu vind ik wielrenners wel bikkels en sporters met een hoge pijngrens, maar andere sporters zo afzeiken is echt onzin !
PS: Al moet ik zeggen dat ik het woord janet op zich wel erg gaaf vind :D