Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

bryan

Bericht door bryan » vr jun 30, 2006 1:50 pm

JC schreef:
Henk de Gier schreef:
JC schreef: Primeurtje, Henk! :xyxthumbs:
ik kon niet op jou blijven wachten JC ;)
Ik bedoelde juist...

Och, laat ook maar. :sad:

Mooi dat de Raboploeg inderdaad buiten schot blijft.
menchov wordt ook genoemd

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 30, 2006 1:54 pm

Ach, buiten schot blijft.... Deze Tour is zwaar gedevalueerd. Dat zullen alle ploegen merken.

De domoren worden gepakt, de slimmeriken rijden door. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 1:55 pm

bryan schreef:
JC schreef:
Henk de Gier schreef: ik kon niet op jou blijven wachten JC ;)
Ik bedoelde juist...

Och, laat ook maar. :sad:

Mooi dat de Raboploeg inderdaad buiten schot blijft.
menchov wordt ook genoemd
Voor zover ik weet niet meer. Menchov werd gisteren genoemd als één van de renners die wellicht op die lijst zou staan. Maar dat is dus niet het geval. Anders was hij vandaag ook niet bij de gezondheidscontrole geweest.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 2:00 pm

joey schreef:Ach, buiten schot blijft.... Deze Tour is zwaar gedevalueerd. Dat zullen alle ploegen merken.

De domoren worden gepakt, de slimmeriken rijden door. :nooo:
Het is een klap dat zoveel goede renners kennelijk doping hebben gebruikt. Maar als dat inderdaad zo is vind ik wel dat de sport er goed op reageert.

Deze discussie hadden we ook kunnen voeren over het wk voetbal want volgens de berichten staan er diverse voetballers op de lijst die actief zijn op het wk. Maar de voetbalwereld zit niet te wachten op dat soort publiciteit en kiest vooralsnog voor de doofpot. Dan zie ik toch liever dat men probeert om de overtreders er uit te pikken.

Waarom kijken zo veel mensen alleen maar naar de wielrenners die op het lijstje staan? Het is misschien mijn beeldvorming maar ik heb het idee dat de meeste mensen denken dat dit alleen om de wielerwereld gaat. Voor die mensen heb ik een verrassing, deze zaak is veel groter.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 30, 2006 3:06 pm

Wát een sport, het IS ook onmenselijk om zó lang zó zwaar te moeten presteren.
Wie is NU de grootste kanshebber ? Kan Menchov iets ?

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 30, 2006 3:14 pm

Is er uberhaupt nog iemand die deze Tour wil winnen. Deze Tour is nou al meer besmet dan de Tour van 1998.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 3:17 pm

Als Menchov in vorm is zie ik hem als één van de grote kanshebbers. Hij heeft een goede tijdrit in huis en kan goed klimmen. Onlangs pakte hij in de Dauphine Libere de ritwinst op de mont ventoux. Dan kun je wel een aardig stukje omhoog rijden. Vorig jaar had hij maagproblemen en is ie uiteindelijk op meer dan 2 uur binnen gekomen maar later dat jaar won hij wel de Vuelta nadat Heras door de mand viel.

Andere kanshebbers zijn Klöden, Leipheimer, Landis, Evans en wellicht Valverde.

Dan heb je nog mannen als Popovych, Julich, Moreau en Totschnig. Die komen denk ik te kort maar zullen wel top 10 gaan rijden. Voor klimmers als Rasmussen zijn de twee lange tijdritten denk ik funest.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 30, 2006 3:19 pm

Zouden Rasmussen en Monchev dus in de bergen wat kunnen gaan ondernemen ?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 3:19 pm

Liberty schreef:Is er uberhaupt nog iemand die deze Tour wil winnen. Deze Tour is nou al meer besmet dan de Tour van 1998.
Ach, waarom niet. Renners die niet meedoen kun je nu eenmaal niet verslaan. En als ik als renner van mezelf weet dat ik schoon rij zou ik nu nog eens extra gemotiveerd zijn omdat je nu niet moet concurreren met renners die wel doping gebruiken.

Er zullen absoluut nog renners bij zitten die niet zijn betrapt maar wel gebruiken maar voor eerlijke renners is de kans op succes nu wel groter.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 30, 2006 3:21 pm

Ja, maar de Tour is nu al besmet. Ik denk ook wel dat er renners zijn die hem willen winnen. Maar op deze manier?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 3:21 pm

Neefkens schreef:Zouden Rasmussen en Monchev dus in de bergen wat kunnen gaan ondernemen ?
Ja, dat gaan ze absoluut proberen. Als ze tenminste in vorm zijn. Rasmussen vond ik in de voorbereiding erg slecht maar hij heeft het geluk dat het klimmen pas halverwege de tour begint met het zwaartepunt zelfs in de derde week.

En de kans dat er nu één ploeg is die alles gaat domineren is nu wat kleiner. Dat maakt de kans op ontsnappingen groter.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 3:28 pm

Liberty schreef:Ja, maar de Tour is nu al besmet. Ik denk ook wel dat er renners zijn die hem willen winnen. Maar op deze manier?
Waarom niet? Er worden een aantal renners uitgehaald die kennelijk doping hebben gepakt. Ik zou dat als schone renner fantastisch vinden.

Neem nu iemand als Boogerd. Ik ben voor zover dat mogelijk is redelijk overtuigd dat hij een schone renner is. Die jongen rijd al jaren in de top bij de klassiekers maar iedere keer is er weer één renner die hem de baas is. Zo is hij wel eens geklopt door een ijzersterke Frank Vandenbroucke waarvan later bleek dat hij werd begeleid door een veearts (!) in plaats van een wielerdokter. Dan weet je dus dat je normaal gesproken goede kans had gehad om dat jaar Luik-Bastenaken-Luik te winnen maar dat je gewoon bent bestolen. Ik zou daar behoorlijk gefrustreerd van raken.

Harm

Bericht door Harm » vr jun 30, 2006 3:34 pm

Liberty schreef:Is er uberhaupt nog iemand die deze Tour wil winnen. Deze Tour is nou al meer besmet dan de Tour van 1998.
Deze tour is juist níet besmet!

de tour zou juist besmet zijn geweest wanneer de lijst een week later was opgedoken.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr jun 30, 2006 3:38 pm

Het zijn maar beschuldigingen. Er is nog niks bewezen. Dat is waar ik op doel. Misschien zijn Basso en Ullrich wel onschuldig.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 30, 2006 3:45 pm

Dat kan zijn. Waarom sluiten de ploegen ze NU al uit eigenlijk ? Is dat een afspraak tussen de ploegen of om gedoe tíjdens de Tour te voorkomen ?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 3:47 pm

Liberty schreef:Het zijn maar beschuldigingen. Er is nog niks bewezen. Dat is waar ik op doel. Misschien zijn Basso en Ullrich wel onschuldig.
Ja, dat is wel waar. Daarom snap ik niet dat de organisatie nu niet allang volledige openheid van zaken heeft gegeven.

Geef die volledige lijst en maak duidelijk welke bewijslast er tegen de renners is. Die renners zijn al voor het leven beschadigd dus ik mag hopen dat er meer bewijslast is dan een A4-tje uit de koffer van een spaanse arts.

Maar als ze schuldig zijn is het een uitstekende ingreep. Daar zal iedereen het over eens zijn.
Neefkens schreef:Dat kan zijn. Waarom sluiten de ploegen ze NU al uit eigenlijk ? Is dat een afspraak tussen de ploegen of om gedoe tíjdens de Tour te voorkomen ?
Er is door de ploegen van te voren afgesproken dat iedereen die op de lijst zou staan niet zou deelnemen aan de tour. De ploegen weten inmiddels wie er op die lijst staan en hebben op basis daarvan de gemaakte afspraak gerespecteerd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 30, 2006 3:59 pm

Ik ben blij dat de RABO ploeg nergens mee te maken heeft. Met Menchov en Rasmussen kunnen ze behoorlijk hoog in het klassement eindigen.

Arwin

Bericht door Arwin » vr jun 30, 2006 5:05 pm

Wat een kut tour wordt dit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 30, 2006 5:12 pm

Kan tijdens de tour ook nog leuk worden denk ik, nachtelijke invallen, stakingen, ik zie het allemaal gebeuren.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 30, 2006 5:13 pm

Ik denk juist dat het een open tour wordt, waar veel variatie zal zijn. Geen echte favorieten.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 6:18 pm

ik ga 3 weken lang voor de buis zitten, ik kan niet wachten tot het begint :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 30, 2006 6:19 pm

Je hebt een mooi leven :xyxthumbs:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 6:20 pm

Ik heb een prachtleven en zou met niemand willen ruilen :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Harm

Bericht door Harm » vr jun 30, 2006 6:48 pm

brigade zuid schreef:Kan tijdens de tour ook nog leuk worden denk ik, nachtelijke invallen, stakingen, ik zie het allemaal gebeuren.
Ik vind het wel vreemd dat de teams geen rijders mogen vervangen. Er zijn nu dus ploegen die met een man of 7 aan de tour beginnen.

Zou de tourdirectie een vooruitziende blik hebben gehad dat ze de ploegentijdrit afgeschaft hebben ;)

Maar het ploegenklassement moet nu toch wel voor Rabobank zijn.

Feest

Bericht door Feest » vr jun 30, 2006 7:09 pm

Ik zou 't humor vinden als Lance zich nog snel even inschrijft en gewoon weer dat ding wint.

Tour heeft z'n glans al verloren toen iemand langskwam die precies doorhad hoe je dat ding moest winnen.

Plaats reactie