Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 30, 2006 10:18 am

Ik meen dat doping, zij het gestructureerd en gereguleerd, moet worden toegestaan. Het wordt toch wel gebruikt. Of geloven jullie werkelijk dat we de afgelopen vijftig jaar een tourwinnar hebben gehad die alleen op bruine boterhammen en pasta's het geel op de Champs Elysee hebben aangetrokken?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 10:21 am

brigade zuid schreef: Bij het wielrennen slaan ze tenminste spijkers met koppen, zouden ze in andere sporten ook eens moeten doen.
Dat vind ik op zich wel positief maar enkel en alleen als de besluiten wel worden gedekt door harde bewijzen. Het moet niet zo zijn dat allerlei renners uit de ronde worden gegooid op basis van geruchten.

Maar goed, de ploegen lijken het vooralsnog zonder commentaar te accepteren. Dat zou er op kunnen wijzen dat men inderdaad overtuigend bewijsmateriaal heeft overhandigd. In dat geval heb ik er geen probleem mee.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 30, 2006 10:22 am

Ik dus wel. Om ze nu te schorsen is Roomser dan de Paus.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 10:25 am

Ullrich en Sevilla zijn voorlopig geschorst door T-Mobile en rijden de tour dus NIET!
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

J.C.

Bericht door J.C. » vr jun 30, 2006 10:30 am

Ullrich start niet in Tour

Uitgegeven: 30 juni 2006 10:00
Laatst gewijzigd: 30 juni 2006 10:55

PLOBSHEIM - Jan Ullrich start zaterdag niet in de Ronde van Frankrijk. De Duitse Tourfavoriet wordt in verband gebracht met het grootschalige dopingschandaal in Spanje en werd daarom vrijdag met onmiddellijke ingang geschorst door zijn werkgever T-Mobile. Ook zijn vertrouwenspersoon Rudy Pevenage en teamgenoot Oscar Sevilla zijn op non-actief gesteld.

Een woordvoerder van T-Mobile meldde dat de internationale wielrenunie UCI de Duitse formatie op de hoogte heeft gesteld van het feit dat dit trio is betrokken bij de dopingaffaire in Spanje. De Spaanse wielerbond overhandigde de UCI en de Tourdirectie donderdagavond het onderzoeksrapport waarin ruim vijftig namen van wielrenners worden genoemd.

"Op grond van de bewijsstukken, die we van de Tourdirectie hebben ontvangen, houden wij 't voor onmogelijk voorlopig met dit drietal verder te werken", vertelde een woordvoerder van T-Mobile.

Ullrich zat in de teambus, op weg naar een 'gewone' persconferentie, toen hij te horen kreeg dat hij geschorst werd. Op dit moment zou Ullrich zich ophouden in het hotel van de wielerploeg, even buiten Straatsburg.

Affaire

De zegsman van T-Mobile verklaarde dat "er duidelijk contact is geweest tussen de wielrenners en de Spaanse arts die in het middelpunt van deze affaire staat." Toch wilde de woordvoerder benadrukken dat de schorsing niet wil zeggen dat het duo daadwerkelijk dope heeft gebruikt: "Maar het team heeft hen gevraagd hun onschuld te bewijzen indien ze weer voor de ploeg willen rijden."

Ullrich en Sevilla zullen worden vervangen door de Duitser Stephan Schreck en de Italiaan Lorenzo Bernucci.
Bron: nu.nl

Mwah, dit klinkt nog niet echt als waterdicht bewijs, ik mag aannemen dat de schorsing is gebaseerd op meer dan alleen bewijs van 'contact'!?

J.C.

Bericht door J.C. » vr jun 30, 2006 10:30 am

Henk de Gier schreef:Ullrich en Sevilla zijn voorlopig geschorst door T-Mobile en rijden de tour dus NIET!
Primeurtje, Henk! :xyxthumbs:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jun 30, 2006 10:31 am

Jammer...begreep dat Ullrich in vorm was...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 10:34 am

JC schreef:
Henk de Gier schreef:Ullrich en Sevilla zijn voorlopig geschorst door T-Mobile en rijden de tour dus NIET!
ik kon niet op jou blijven wachten JC ;)
Jöhnk, 29 mei 2006

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 10:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik meen dat doping, zij het gestructureerd en gereguleerd, moet worden toegestaan. Het wordt toch wel gebruikt. Of geloven jullie werkelijk dat we de afgelopen vijftig jaar een tourwinnar hebben gehad die alleen op bruine boterhammen en pasta's het geel op de Champs Elysee hebben aangetrokken?
Ik vind het geen goed idee. Het enige wat je daar naar mijn idee mee bereikt is dat je jezelf als wielerliefhebber niet constant moet afvragen of een prestatie schoon is geleverd. Dat is wel makkelijk maar ik vind het geen juiste oplossing.

Renners die wel schoon hebben gereden laat je in de kou staan als je het nu zou gaan goedkeuren. Ik weet dat er een behoorlijk aantal renners zal zijn wat doping gebruikt maar ik ben er ook van overtuigd dat er een groep renners is die het niet doet.

En waar leg je de grens? Als je het gaat reguleren zal er altijd wel weer een nieuwe methode komen die misschien nog beter is. Mag dat dan niet? Er zijn zeker renners die het wel gaan doen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 10:39 am

Marillion schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik meen dat doping, zij het gestructureerd en gereguleerd, moet worden toegestaan. Het wordt toch wel gebruikt. Of geloven jullie werkelijk dat we de afgelopen vijftig jaar een tourwinnar hebben gehad die alleen op bruine boterhammen en pasta's het geel op de Champs Elysee hebben aangetrokken?
Ik vind het geen goed idee. Het enige wat je daar naar mijn idee mee bereikt is dat je jezelf als wielerliefhebber niet constant moet afvragen of een prestatie schoon is geleverd.
en dat vraag jij je nu niet af? Ik vind dat een beetje naief. Bovendien wat is doping? waarom is caffaine doping, maar een groot bord pasta niet? De koolhydraten in de pasta leveren namelijk ook extra energie. En waarom is bloeddoping doping? Het is per slot van rekening je eigen bloed.

Ik ben het met WeekendCees eens. Misschien moet onze Haarlemse dopingarts maar weer eens gaan lobbyen.
Jöhnk, 29 mei 2006

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 10:45 am

Henk de Gier schreef:]
Marillion schreef:
Ik vind het geen goed idee. Het enige wat je daar naar mijn idee mee bereikt is dat je jezelf als wielerliefhebber niet constant moet afvragen of een prestatie schoon is geleverd.
en dat vraag jij je nu niet af? Ik vind dat een beetje naief. Bovendien wat is doping? waarom is caffaine doping, maar een groot bord pasta niet? De koolhydraten in de pasta leveren namelijk ook extra energie. En waarom is bloeddoping doping? Het is per slot van rekening je eigen bloed.
Wel even goed lezen Henk. Die vraag hoef je niet te stellen als je doping gaat toestaan. Nu dus wel. Maar dat is voor mij nog geen reden om het maar te legaliseren.

De discussie over wat nu doping is en wat niet is een hele interessante. Ik denk alleen dat die lastig te voeren is als je geen medische achtergrond hebt. Om maar eens wat te noemen: ik kan namelijk niet beoordelen wat schadelijk is en wat niet.
Laatst gewijzigd door Marillion op vr jun 30, 2006 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 30, 2006 10:46 am

brigade zuid schreef:Trouwens, dit zeggen ze bij T-mobile: 'Op grond van bewijsstukken die we van de tourdirectie hebben ontvangen, is het voorlopig onmogelijk om met dit trio verder te werken.'(Ullrich, Sevilla, Pevenage)

Ik neem aan dat T-mobile maar wat graag met Ullrich aan de start was verschenen, dus er zal heus wel wat aan de hand zijn.
Gisteren hebben alle ploegen afgesproken dat de renners die op de lijst stonden niet zouden deelnemen. Dit op verzoek van de tourdirectie. T-mobile heeft zich daar dus aan gehouden.

Nu is het wachten totdat die andere ploegen naar buiten treden. Dat duurt alweer verdacht lang.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 10:51 am

Het wachten is denk ik op de officiële publicatie van de lijst. Ik hoop dat ze dan gelijk de volledige lijst vrijgeven, inclusief de niet-wielrenners. Dan kan de discussie over de andere sporten tenminste ook op gang komen.

Nu doet iedereen weer alsof het allen wielrennen is waar doping gebruik veel voorkomt. Straks zal blijken dat dit een behoorlijke misrekening is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 30, 2006 10:54 am

Ben ook benieuwd naar de complete lijst. :yes:

Ik begrijp niet waarom T-mobile om 10 uur al naar buiten treedt, en andere ploegen zich vooralsnog in stilzwijgen hullen. Jullie wel?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 10:56 am

Nee, zal wel een beslissing van de sponsor zijn.

Voor zover ik weet is er van Ullrich en Sevilla net zoveel bekend als van de andere renners die op de lijst staan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 30, 2006 10:59 am

Het zou wat zijn als alleen T-mobile hun conclusie trekt uit deze lijst. We wachten gewoon even af nog.

999

Bericht door 999 » vr jun 30, 2006 11:50 am

Ulrich ( basso ) out ..

**** Tour start zonder Ullrich,Basso
**De Tour de France gaat zonder de twee
topfavorieten Jan Ullrich (T-Mobile) en
Ivan Basso (CSC) van start.Beiden zijn
op verdenking van betrokkenheid bij een
dopingzaak door hun ploeg geschorst.Ook
Oscar Sevilla,Ullrichs begeleider Rudy
Pevenage,Francisco Mancebo en Joseba
Beloki zijn op non-actief gesteld.

De Spaanse krant El Pais meldde onlangs
dat 200 sporters,waaronder 58 renners,
worden verdacht van (bloed)doping.Allen
zouden contact hebben gehad met dokter
Eufemiano Fuentes,de centrale figuur in
een grootschalig dopingonderzoek.

De eerste bevindingen van dat onderzoek
zijn vrijdag aan de internationale bond
UCI en de Tourdirectie doorgespeeld. ..

**** Chaos aan vooravond van de Tour
... "Op grond van bewijsstukken die we
van de Tourdirectie hebben ontvangen,is
het voorlopig onmogelijk met dit trio
te werken",lichtte T-Mobile de sanctie
tegen Ullrich,Sevilla en Pevenage toe.

Bernard Hinault,pr-man in de Tour,stelt
dat er nog zo'n 15 á 20 Tour-renners op
de verdachtenlijst staan.Geruchten dat
ook Rabobankrenners Juan Antonio Flecha
en Denis Mentsjov verdacht zijn,blijken
speculatie.Rabo verscheen voltallig bij
de keuring en de Tourdirectie bevestigt
dat er geen Rabo's op de lijst staan.

De volledige lijst is nog niet bekend.
De ploegleiders hebben afgesproken dat
alle renners die op de lijst staan,uit
de Tour zullen worden geweerd.
Laatst gewijzigd door 999 op vr jun 30, 2006 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 11:57 am

uhm, kijk eens omhoog Voetske.
Jöhnk, 29 mei 2006

Beloki

Bericht door Beloki » vr jun 30, 2006 12:03 pm

In het bericht erboven staat niks over Basso ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jun 30, 2006 12:10 pm

ook niks over Junkie Beloki :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

Beloki

Bericht door Beloki » vr jun 30, 2006 12:15 pm

De logica hiervan ontgaat me even.

wat ik zei: in het eerder geposte nieuw-bericht werd niks over Basso gezegd. Dus Voetske komt wel degelijk met nieuws.

999

Bericht door 999 » vr jun 30, 2006 12:16 pm

Beloki schreef:In het bericht erboven staat niks over Basso ;)

Wel waar ;)

Ach, tis één doping zooitjes, ook toen Armstrong er nog bij was, of moet ik zeggen: zeker toen Armstrong er nog bij was

Stond op de hoofdindexpagina, naderhand ook in het bericht
Blij met de punten ...

J.C.

Bericht door J.C. » vr jun 30, 2006 12:25 pm

Henk de Gier schreef:
JC schreef:
ik kon niet op jou blijven wachten JC ;)
Ik bedoelde juist...

Och, laat ook maar. :sad:

Mooi dat de Raboploeg inderdaad buiten schot blijft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 12:52 pm

Ja, daar ben ik op zich wel tevreden over. Als Menchov en Flecha wel op de lijst hadden gestaan had de ploeg toch ook een fiks probleem gehad.

Nu moeten we alleen wel oppassen voor wat betreft de namen die wel of juist niet op de lijst staan. Van een renner die op de lijst staat is niet bewezen dat hij schuldig is maar van een renner die niet op de lijst staat is natuurlijk ook niet zeker dat hij onschuldig is. We moeten van dat laatste wel uitgaan maar zekerheid heb je niet.

Ik vraag me af waar dit uiteindelijk naar toe gaat. Is dit slechts één van de vele dopingnetwerken of was het één van de weinige die zijn overgebleven? En als iemand als Basso schuldig is, is hij dan de enige uit zijn ploeg? Kun je als ploeg, die zorgt voor de (medische) begeleiding van een renner, niets weten van zijn dopinggebruik of is dat onmogelijk? In eerste instantie is het wachten op de lijst die vanmiddag gepubliceerd moet worden maar ik verwacht dat er nog veel meer achteraan komt. Als straks de eerste voetballers, tennissers en andere sporters worden genoemd sluit ik niet uit dat dit zich als een olievlek over de hele sportwereld gaat uitbreiden.

Er hoeven maar een paar mensen te gaan praten en dan kan het heel hard gaan. Ik hoop in ieder geval wel dat men zorgvuldig omgaat met deze zaak. Wanneer je als sporter in verband wordt gebracht met een zaak als deze ben je al schuldig bevonden voordat het uberhaupt is bewezen dat je ook in de fout bent gegaan. Tegen de tijd dat je je onschuld kunt bewijzen is er geen ploeg of supporter die je nog geloofd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 1:12 pm

Sportweek kwam overigens met een ander bericht over de CSC ploeg:

Code: Selecteer alles

Team CSC wacht in spanning af of de naam van kopman Ivan Basso voorkomt op de lijst van renners die betrokken zijn bij het Spaanse dopingschandaal. Ondertussen dreigt er een nieuwe dopingzaak voor de Deense wielerequipe van ploegleider Bjarne Riis. De Franse krant l'Equipe meldt de vondst van een vuilniszak vol met injectienaalden.

De vondst werd gedaan op 8 april van dit jaar, de dag voordat CSC-renner Fabian Cancellara Parijs-Roubaix won, in een vuilnisbak op een ondergronds parkeerterrein. Een getuige zou hebben gezien hoe een persoon uit een wagen van CSC stapte en de vuilniszak weggooide. Volgens l'Equipe bestond de inhoud van de zak uit een honderdtal injectienaalden, die grondig waren schoongemaakt. Parijse wetenschappers ontdekten echter toch een nog niet geïdentificeerd molecuul.
Moeilijk in te schatten hoe betrouwbaar dit is maar het is in ieder geval slechte publiciteit voor de ploeg, zeker op dit moment natuurlijk. Naast de overwinning in Parijs-Roubaix behaalde de ploeg in die periode via de Luxemburger Frank Schleck ook de overwinning in de AGR.

Plaats reactie