Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 29, 2006 9:28 pm

Astana kan niet worden uitgesloten, aldus de CAS (studio sport). Dat zou dus (onder voorbehoud nog natuurlijk) betekenen dat Vino mee zou mogen doen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 29, 2006 9:35 pm

Ik moet nog een ploeg indienen voor een Tourtoto: iemand nog een leuke tip voor iemand die hoog in het klassement gaat eindigen?

Ik heb natuurlijk al heel veel namen, maar ik ben wel benieuwd waar jullie mee komen. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 29, 2006 9:46 pm

Klöden (indien Ullrich niet meedoet), Rujano, Kashechkin.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jun 29, 2006 9:53 pm

ik verwacht veel van Valverde.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 29, 2006 10:06 pm

Dat is een topfavoriet, he.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 29, 2006 10:08 pm

Jöhnk schreef:Klöden (indien Ullrich niet meedoet), Rujano, Kashechkin.
Rujano zou ik persoonlijk niet doen. Er zitten twee lange tijdritten in en er is relatief weinig klimwerk. Daarnaast vraag ik me af of hij na zijn slechte giro, waarin hij uiteindelijk met onderkoelingsverschijnselen moest opgeven, wel klaar is voor de tour. In zijn oorspronkelijke seizoensplanning was de tour niet opgenomen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 29, 2006 10:21 pm

Duke schreef:Ik moet nog een ploeg indienen voor een Tourtoto: iemand nog een leuke tip voor iemand die hoog in het klassement gaat eindigen?

Ik heb natuurlijk al heel veel namen, maar ik ben wel benieuwd waar jullie mee komen. :D
Ik zou in ieder geval even wachten tot na de bekendmaking van de lijst, maar da's logisch.... ;)

Je zou Oscar Pereiro kunnen overwegen. Die jongen is vrij compleet, een goede tijdrit en goed in de bergen. Het is alleen even afwachten hoe het met Valverde gaat. Als hij zich helemaal moet leegrijden voor Valverde zal Pereiro misschien niet zo goed uit de verf komen.

Totschnig (Gerolsteiner) zie ik ook wel in de top 10 komen. Is misschien ook wel een optie?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 29, 2006 10:24 pm

Moreau deed het trouwens erg goed in de DL. Al vielen de tijdritten wat tegen.

Maar hij zal wel weer tegen een slechte dag aanlopen. ;)

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jun 29, 2006 10:24 pm

Jöhnk schreef:Dat is een topfavoriet, he.
ja, maar van sommige favorieten verwacht je niet veel, van anderen wel.

Een renner die altijd sneaky mee is en nooit opvalt, Manchebo, zorgt ieder jaar voor flink wat punten in mijn poule.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 29, 2006 10:28 pm

Ja, Mancebo is normaal gesproken een zekerheidje voor de top van het klassement. Zonder dat hij aanspraak kan maken op de overwinning komt hij altijd wel bij de beste uit. Het is een hele taaie renner.

Maar volgens de geruchten staat hij ook op de lijst en dan zou hij dus niet mogen starten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 8:59 am

Dit schijnt de lijst te zijn:

Code: Selecteer alles

- Astaná Wurth: 

MICHELE SCARPONI (ITA) 
MARCOS ANTONIO 
SERRANO RODRIGUEZ (ESP) 
DAVID ETXEBARRIA ALCORTA (ESP) 
JOSEBA BELOKI DORRONSORO (ESP) 
ANGEL VICIOSO ARCOS (ESP) 
ISIDRO NOZAL VEGA (ESP) 
UNAI OSA EIZAGUIRRE (ESP) 
JAKSCHE JOORG (GER) 
GIAMPAOLO CARUSO (ITA)

- C.S.C.: 

IVAN BASSO (ITA) 

- Caisse D'Espagne Illes Balears:

CONSTANTINO ZABALLA GUTIERREZ (ESP) 

- Saunier Duval: 

CARLOS ZARATE FERNANDEZ (ESP)  

- AG2 R: 

FRANCISCO MANCEBO PEREZ (ESP)  

- T-Mobile: 

JAN ULLRICH (GER)
 OSCAR SEVILLA RIVERA (ESP) 

- Phonak: 

JOSE ENRIQUE GUTIERREZ CATALUÑA (ESP)

- Comunitat Valenciana: 

VICENTE BALLESTER MARTINEZ (ESP)
DAVID BERNABEU ARMENGOL (ESP) 
DAVID BLANCO RODRIGUEZ (ESP) 
JOSE ADRIAN BONILLA (ESP) 
JUAN GOMIS LOPEZ (ESP) 
ELADIO JIMENEZ SANCHEZ (ESP) 
DAVID LATASA LASA (ESP) 
JAVIER PASCUAL RODRIGUEZ (ESP) 
RUBEN PLAZA MOLINA (ESP) 
JOSE LUIS MARTINEZ JIMENEZ (ESP) 
MANUEL LLORENT (ESP) 
ANTONIO OLMO (ESP) 
DAVID MUÑOZ (ESP) 
JAVIER CHERRO (ESP) 
JAVIER PASCUAL (ESP) 

- Unibet.com: 

CARLOS GARCIA QUESADA (ESP) 

- Al geschorst: 

ROBERTO HERAS (ESP) 
ANGEL CASERO (ESP) 
IGOR GONZALEZ GALDEANO (ESP) 
SANTIAGO PEREZ (ESP) 
TYLER HAMILTON (USA)

Zowel Basso als Ullrich staan er dus op, de genoemde Rabobank renners niet.
Laatst gewijzigd door Marillion op vr jun 30, 2006 9:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » vr jun 30, 2006 9:01 am

Indrukwekkend lijstje, mocht het waar zijn. Feit blijft dat deze renners nooit zijn gepakt met doping, dus voor mij zijn ze allemaal onschuldig tot op dit moment.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 9:07 am

De renners die reeds zijn geschorst zijn al wel schuldig bevonden maar voor de overige geld dat vooralsnog slechts is 'bewezen' dat ze op een lijstje staan van een dokter die heeft gehandeld in verboden stimulerende middelen.

T-Mobile heeft Ullrich en Sevilla al geschorst en ik denk dat de andere ploegen wel zullen volgen. Ik ben benieuwd of er nog een opstand komt of dat de ploegen dit gewoon pikken.

peter

Bericht door peter » vr jun 30, 2006 9:13 am

Nu krijgen we weer een sterk gedevalueerde tour te zien, dus. Ik vind dit echt weer een zware slag, hoor. Voor mij is de helft van de lol er nu al weer vanaf.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 9:27 am

Tja, wat moet je hier mee? De strijd zou gaan tussen Ullrich en Basso maar als deze informatie klopt zijn ze allebei weg. De lijst is nog niet officieel naar buiten gebracht maar als dit hem is kun je stellen dat de tour is onthoofd.

Je krijgt nu denk ik wel een hele open wedstrijd maar er zal voortdurend een sluier van geruchten over de ronde gaan hangen. Dit lijstje is voornamelijk spaans georiënteerd. Je kunt nu denk ik wachten op geruchten over andere renners.

Overigens heeft Rabobank met Menchov nu ineens één van de grote kanshebbers in huis. Hij heeft een goede tijdrit en hij kan heel aardig klimmen. Er is geen uitgesproken favoriet meer. Vinokourov staat niet op de lijst maar ik moet nog zien of die ploeg gaat starten nu zoveel van hun renners worden genoemd. Verder zal Klöden een kandidaat worden en verwacht ik dat Leipheimer ook voor het podium moet kunnen rijden.

peter

Bericht door peter » vr jun 30, 2006 9:34 am

De bergetappes worden er ook weer wat leuker op, aangezien ik nog wel wat verwacht van Simoni en Cunego. Voor het eindklassement komen ze tekort, vanwege het programma. Neemt niet weg dat ze wel leuk wat chaos kunnen veroorzaken in het hooggebergte.

Ik verwacht van Menchov niet teveel. Hij was weer goed in de voorbereiding, maar op de één of andere manier zie ik het niet zo zitten in die jongen.

343

Bericht door 343 » vr jun 30, 2006 9:39 am

Peter schreef:Nu krijgen we weer een sterk gedevalueerde tour te zien, dus. Ik vind dit echt weer een zware slag, hoor. Voor mij is de helft van de lol er nu al weer vanaf.
Waarom? De TDF devalueren zou gebeuren als ze deze dopingzondaars mee zouden laten doen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jun 30, 2006 9:45 am

Ben heel benieuwd wie de overige sporters op die lijst zijn. Op die lijst stonden 200 mensen, waarvan 22 Tour de France renners.

De rest? Voetballers --> Italie --> schandaal.

Hopelijk wordt de beerput opgentrokken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 9:47 am

GangstaRiB schreef:Ben heel benieuwd wie de overige sporters op die lijst zijn. Op die lijst stonden 200 mensen, waarvan 22 Tour de France renners.

Volgens de geruchten zijn dat voornamelijk voetballers en tennissers. Ik vind het behoorlijk opvallend dat er vooralsnog alleen maar naar de wielrenners wordt gekeken. Volgens mij is ongeveer 1/4 van de lijst wielrenner, oftewel: 3/4 is geen wielrenner.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jun 30, 2006 9:48 am

De strafzaak in Italie is uitgesteld om partijen de kans te geven zich beter voor te bereiden. Misschien komt dat uitstel wel door die lijst... wie weet?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 30, 2006 9:49 am

343 schreef:
Peter schreef:Nu krijgen we weer een sterk gedevalueerde tour te zien, dus. Ik vind dit echt weer een zware slag, hoor. Voor mij is de helft van de lol er nu al weer vanaf.
Waarom? De TDF devalueren zou gebeuren als ze deze dopingzondaars mee zouden laten doen.
Het ziet er niet best uit maar vooralsnog moet nog maar worden aangetoond dat het inderdaad dopingzondaars zijn. Dat is wat mij zo tegenstaat. Ik hoop maar dat er meer bewijs is dan een enkel lijstje van een dokter.

peter

Bericht door peter » vr jun 30, 2006 9:49 am

343 schreef:
Omdat mensen als Mancebo, Basso, Ullrich nooit zijn gepakt op doping. Ze zijn vaak genoeg gecontroleerd op grote rondes en daar is nooit wat gevonden. Je bent nu schuldig totdat het tegendeel is bewezen en dat is een kwalijke zaak. Verder is 3/4 van de lijst geen wielrenner, terwijl dat wel de enige hoek is waar de klappen (voorlopig) vallen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 30, 2006 10:00 am

343 schreef:Waarom? De TDF devalueren zou gebeuren als ze deze dopingzondaars mee zouden laten doen.
Het is toch zo dat (bijna) alle wielrenners gebruiken? Degene die niet op deze lijst staan hebben gewoon een andere dealer
I think I lost my fucking headache

343

Bericht door 343 » vr jun 30, 2006 10:02 am

GangstaRiB schreef:Ben heel benieuwd wie de overige sporters op die lijst zijn. Op die lijst stonden 200 mensen, waarvan 22 Tour de France renners.

Ik hoop het ook. En dat Juventus alsnog de CL-titel zal moeten inleveren. :eusa_pray:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 30, 2006 10:11 am

343 schreef:
Zo denk ik er ook over. Bij het wielrennen slaan ze tenminste spijkers met koppen, zouden ze in andere sporten ook eens moeten doen. Hopelijk staat Basso ook op die lijst, dan krijgen we een mooie open tour en maakt Menchov ook een leuke kans om de tour te winnen.

Trouwens, dit zeggen ze bij T-mobile: 'Op grond van bewijsstukken die we van de tourdirectie hebben ontvangen, is het voorlopig onmogelijk om met dit trio verder te werken.'(Ullrich, Sevilla, Pevenage)

Ik neem aan dat T-mobile maar wat graag met Ullrich aan de start was verschenen, dus er zal heus wel wat aan de hand zijn.

Plaats reactie