Basketball
Moderator: mods
Zijn problemen in het verleden hebben er wel voor gezorgd dat ik respect voor hem heb, maar het is een vreselijke galbak. Als je Rasheed vervelend vindt, kan je echt niet om Mourning heen. Die zeikt ook om alles en nog op een veel agressievere manier. Bovendien erger ik me kapot aan dat macho -en uitsloverige gedrag na elk punt alsof hij MJ zelf is.
Ik sta hier niet alleen in hoor. Alle Miami fans die ik ken ergeren zich ook kapot aan z'n gedrag (niet z'n verdedigende spel natuurlijk).
Ik sta hier niet alleen in hoor. Alle Miami fans die ik ken ergeren zich ook kapot aan z'n gedrag (niet z'n verdedigende spel natuurlijk).
Alles over de Draft 2006 die over 4 dagen zal plaats vinden.
Ook wel leuk, de grootste draft missers.
Ondertussen is het ook spannend in New York:
[quote]Larry Brown Relieved of Head Coaching Responsibilities
NEW YORK, June 22, 2006 – Larry Brown has been relieved of his responsibilities as head coach of the New York Knicks it was announced today. Isiah Thomas, who serves as the team’s president and general manager, will also assume the role of head coach, effective immediately.
“Larry has had a long and storied career. We hired him last summer with the expectation that he would be with the Knicks for a long time. Sometimes decisions work and sometimes they don’t. After careful consideration, despite the best intentions from everyone involved, this current structure did not work for us last season and I did not think it was going to improve next season,â€
Ook wel leuk, de grootste draft missers.
Ondertussen is het ook spannend in New York:
[quote]Larry Brown Relieved of Head Coaching Responsibilities
NEW YORK, June 22, 2006 – Larry Brown has been relieved of his responsibilities as head coach of the New York Knicks it was announced today. Isiah Thomas, who serves as the team’s president and general manager, will also assume the role of head coach, effective immediately.
“Larry has had a long and storied career. We hired him last summer with the expectation that he would be with the Knicks for a long time. Sometimes decisions work and sometimes they don’t. After careful consideration, despite the best intentions from everyone involved, this current structure did not work for us last season and I did not think it was going to improve next season,â€
De Italiaan Andrea Bargnani van Benetton Treviso zal waarschijnlijk als eerste gekozen worden door de Toronto Raptors.
Adam Morrison en Randy Foye hebben zich afgelopen seizoen in de 'Sweet 16' laten gelden en zullen zeker op een hoge plaats gedraft worden.
J.J. Redick is als 15e gerankt maar heeft op mij wel indruk gemaakt tijdens het NCAA tournament.
Het is jammer, maar welllicht wel verstandig, dat Joakim Noah er nog niet bij is.
Verder worden oa Tyrus Thomas, La Marcus Aldridge, Brandon Roy, en Rudy Gay hoog ingeschat.
Ook nog wat nieuws van de Nederlandse velden:
Adam Morrison en Randy Foye hebben zich afgelopen seizoen in de 'Sweet 16' laten gelden en zullen zeker op een hoge plaats gedraft worden.
J.J. Redick is als 15e gerankt maar heeft op mij wel indruk gemaakt tijdens het NCAA tournament.
Het is jammer, maar welllicht wel verstandig, dat Joakim Noah er nog niet bij is.
Verder worden oa Tyrus Thomas, La Marcus Aldridge, Brandon Roy, en Rudy Gay hoog ingeschat.
Ook nog wat nieuws van de Nederlandse velden:
Center :frusty: NOS :whip:Akerboom keert terug in Den Bosch
Kees Akerboom jr. keert terug naar Den Bosch. De 22-jarige center, die de afgelopen twee seizoenen speelde bij MPC Capitals, heeft een contract voor twee jaar bij EiffelTowers getekend.
Gert Kullamae en Sander van der Holst zullen EiffelTowers verlaten. Kullamae heeft gekozen voor zijn familie en zal voor een club in Estland gaan spelen. Van der Holst ziet voor zichzelf meer perspectief buiten EiffelTowers.
Ik ben wel benieuwd of Chicago een goede speler gaat kiezen. De afgelopen jaren hebben ze regelmatig een hoge draftpick gehad maar een echt supertalent zit er toch niet bij hoewel Hinrich en Gordon het volgens mij prima doen.
Na een paar hele slechte jaren hebben de Bulls twee keer de play-offs bereikt. Nu zou men toch eens echte stap moeten gaan maken.
Na een paar hele slechte jaren hebben de Bulls twee keer de play-offs bereikt. Nu zou men toch eens echte stap moeten gaan maken.
- Berend Stoker
Wat een blunder. Als hij in de buurt van de basket komt breekt hij af. Lekker laten schieten die jongen. Hij komt dus op de plaats van Kullamae te spelen. Zal hij eindelijk weer tot zijn recht komen nu hij van Boot verlost is.Maartoe schreef:Ook nog wat nieuws van de Nederlandse velden:Center :frusty: NOS :whip:Akerboom keert terug in Den Bosch
Kees Akerboom jr. keert terug naar Den Bosch. De 22-jarige center, die de afgelopen twee seizoenen speelde bij MPC Capitals, heeft een contract voor twee jaar bij EiffelTowers getekend.
Gert Kullamae en Sander van der Holst zullen EiffelTowers verlaten. Kullamae heeft gekozen voor zijn familie en zal voor een club in Estland gaan spelen. Van der Holst ziet voor zichzelf meer perspectief buiten EiffelTowers.
Sander van der Holst zal wel naar Omniworld gaan. Naar zijn oude coach v/d Berg.
Den Bosch zoekt nu nog een goede tweede pointguard. Ik weet er wel één!
- Berend Stoker
- Henk de Gier
- Contacteer:
Wacht maar af.. binnen 5 jaar wordt BS Leiden weer Nederlands kampioen en zullen de oude 'Groenoordhallen' dagen herleven. :headbang:
http://www.bsleideneredivisie.nl/site/p ... /30#par_11Terug naar de eredivisie
Schok in basketballand
Het was een prettige warmteschok die in basketballend Nederland voelbaar was met Leiden als epi-centrum. Het gonsde al van de geruchten, maar op 16 februari jl. werd het voor het eerst hardop gezegd: BS Leiden Gaat Weer Eredivisie Spelen. Dezelfde avond nog meldde de commentator van Canal+ (inmiddels Sport1) het nieuws alsvolgt: Vanavond is bekend geworden dat het roemruchte Leiden volgend jaar weer in de eredivisie gaat spelen. De Telegraaf, AD Sportwereld, Trouw; overal werd het in gememoreerd. Radio West had het nieuws de volgende dag ieder half uur in het nieuwsblok verwerkt en het Leidsch Dagblad schreef de volgende morgen de memorabele kop: In Vijf Jaar Nederlands Kampioen: Geen coach, geen team, geen hoofdsponsor en geen hal, maar wel eredivisiebasketbal in september.
Klopt dus, Bargnani als 1e keuze naar Toronto. Chicago koos La Marcus Aldridge om hem vervolgens direct te ruilen met Portland voor de nummer 4: Tyrus Thomas. De Bulls hebben ook hun 16e draftpick geruild. In plaats van Rodney Carney kwam Thabo Sefolosha over via Philadelphia.Maartoe schreef:De Italiaan Andrea Bargnani van Benetton Treviso zal waarschijnlijk als eerste gekozen worden door de Toronto Raptors.
Kijk hier voor de volledige draft: http://www.nbadraft.net/
- Berend Stoker
Zou fantastisch zijn, Maarten!Maarten127 schreef:Wacht maar af.. binnen 5 jaar wordt BS Leiden weer Nederlands kampioen en zullen de oude 'Groenoordhallen' dagen herleven. :headbang:
Ooit zaten er 10.800 man in de Groenoordhallen tijdens de finale tussen Leiden en Den Bosch. Kleine Stoker was één van hen! :yes:
De plannen zijn in ieder geval amitieus. Ik spreek tegenwoordig vaak een oude trainer van me daar. Hoofdsponsor wordt binnenkort bekend gemaakt. En dit jaar spelen ze in ieder geval nog in de 5 mei hal, daar hebben ze dispensatie voor. Wat er daarna gebeurt is nog niet duidelijk. In de 5 mei hal liggen te veel lijnen voor de tv (is ook een doolhof).. iedereen vindt het een goede vloer. Ik was er nooit kapot van, ballen stuiteren er heel slecht het was net alsof je met een zachte bal aan het ballen was. Zaal is ook relatief klein maar daar zijn wel plannen voor.
- Berend Stoker
- Berend Stoker
Ik was niet slecht.. hing zeg maar bij de A jeugd tussen de A1 en A2 in.. niet goed genoeg voor de A1 en te goed voor de A2. Alleen heb ik in de 2e jaar C jeugd zo veel verloren dat het me niets meer deed... (eerste jaar gepromoveerd, daarna ging het grootste deel naar de B) hebben toen met meer dan 200 punten verschil op de kloten gehad van red stars.
Onder de basket was ik goed.. afstandschoten waren zwak. Verdedigend keihard
Onder de basket was ik goed.. afstandschoten waren zwak. Verdedigend keihard
- Berend Stoker
Is die oude coach van jou nu toevallig coach van het eerste? Of heb jij het over Gordijn?
Heel basketballend Nederland staat te juichen dat BS Leiden weer eredivisie gaat spelen. Was toch de belangrijkste club van Nederland in de jaren '80.
Leeft de oude Kallenberg eigenlijk nog? Was mijn gymleraar.
Heel basketballend Nederland staat te juichen dat BS Leiden weer eredivisie gaat spelen. Was toch de belangrijkste club van Nederland in de jaren '80.
Leeft de oude Kallenberg eigenlijk nog? Was mijn gymleraar.
Ik heb héél weinig contact meer met BS Leiden. Die oude coach is hans s. Bedoel jij armand? Wel een trainer van me geweest... boterde niet zo heel goed, maar hoorde achteraf dat hij wel blij was om in het team te hebben.
Ik heb er wel eens over gedacht om weer te gaan ballen. Maar komt er gewoon niet van.
Ik heb er wel eens over gedacht om weer te gaan ballen. Maar komt er gewoon niet van.
- Berend Stoker
Leeftijd is het probleem niet zo. Heb alleen in geen 15 jaar (plus of min een jaar) geen basketball meer aangeraakt. Op één keer na rond een training van Ajax op het pleintje voor de mediamarkt bij de arena. Ben het nog niet helemaal verleerd. Grootste probleem is tijd.. Ajax gaat voor.
Ik ga wel een keertje kijken bij een training of ik nog mee kan komen (conditioneel wordt een probleem) en of ik het weer leuk vind.
Ik ga wel een keertje kijken bij een training of ik nog mee kan komen (conditioneel wordt een probleem) en of ik het weer leuk vind.