Wat is er geworden van....
Moderator: mods
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
voetbalzone.nlJordi Cruijff naar Oekraïne
Geschreven door Rogier Deelstra op maandag, 29 mei om 23:54
Jordi Cruijff trekt z'n kicksen weer uit de kast. De eeuwige zoon van zal komend seizoen voetballen voor Metalurg Donetsk uit Oekraïne.
Cruijff voetbalde eerder voor FC Barcelona, Manchester United, Celta de Vigo, Alavés en Espanyol, maar kwam nooit in Nederland uit. De Amsterdammer speelde in het verleden negen keer voor het Nederlands Elftal en is inmiddels 32 jaar oud.
Volgens mij was er naar aanleiding van de wedstrijd van AZ tegen Shaktar een reportage op televisie over Metalurg Donetsk. Ze bleken ook een absurd rijke voorzitter te hebben. In de reportage zag je een rondleiding door het ongelofelijk luxe stadion en trainingscomplex. Die Jordi zal flinke duiten vangen daar in de Oekraïne. Volgens mij heeft Gakhokidze daar ook nog een blauwe maandag rond gelopen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
X'C dat idee staat mij niet aan
Assistentschap van Rijkaard is dus niet de eerste keuze van Johan II volgens dit bericht van Teletekst.**Johan Neeskens wil binnen twee weken
antwoord van de Australische bond op de
vraag of hij de nieuwe bondscoach van
de 'Socceroos' wordt.Dat zei Neeskens
dinsdag voor de Australische televisie.
"Ik wil voor het WK begint weten waar
ik aan toe ben",aldus de assistent van
Guus Hiddink bij Australië,dat zich in
Mierlo voorbereidt op het WK."Ik heb
nog meer opties." Omdat Hiddink na de
zomer bondscoach van Rusland wordt is
die functie bij Australië vacant.
Neeskens werd recentelijk in verband
gebracht met Rusland (als assistent van
Hiddink) en Barcelona,waar hij Henk ten
Cate zou opvolgen als de rechterhand
van Frank Rijkaard.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
:cokesmile:Oud-Ajacied veroordeeld voor cocaïnehandel
Van onze verslaggever Marc van den Eerenbeemt
AMSTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft oud-Ajacied Donny H. (32) veroordeeld tot vijf jaar cel wegens internationale cocaïnehandel. De voormalige voetbalprofessional was volgens de rechters betrokken bij de smokkel van 50 kilo cocaïne. In 1993 speelde H. een keer mee in het eerste elftal van Ajax. Later voetbalde hij ondermeer bij FC Haarlem en AZ.
In het onderzoek naar de cocaïnehandel viel ook de naam van vastgoedhandelaar John Wijsmuller. Diens officieuze schoonzoon, de vriend van zijn dochter, werd gisteren eveneens veroordeeld tot vijf jaar cel. Wijsmuller is een van de vastgoedhandelaren die volgens justitie zijn afgeperst door de criminele organisatie van Willem Holleeder. De ondernemer werd eerder zelf in verband gebracht met drugshandel, maar is daarvoor nooit veroordeeld.
Een woordvoerder van het Landelijk Parket ontkent dat de cocaïnezaak een bijvangst is van het onderzoek naar de veronderstelde afpersing van Wijsmuller. Beide zaken worden gedaan door officier van justitie Fred Teeven. De woordvoerder: 'Dit is een zelfstandig onderzoek.'
Donny H. was een bekende van Heineken-ontvoerders Holleeder en Cor van Hout. Het weekblad Nieuwe Revu meldde in 2003 dat Van Hout (later zelf veroordeeld wegens drugshandel) en Holleeder vaak bij FC Haarlem kwamen kijken naar het spel van Donny H. 'Daaraan komt een abrupt eind als Holleeder op een zondag een uiterst kwetsende opmerking maakt tegen de vrouw van de voorzitter', aldus het blad. 'Ze geeft een weerwoord, waarop een vriend van Holleeder de vrouw een keiharde dreun geeft. De Haarlemmers durven geen aangifte te doen.'
Hij kon iig goed straatvoetballen, net als supertalent Sneekes en de net vertrokken Zijler: http://straatvoetbal.nl/?page=toppers
Gronkjaer op weg naar Kopenhagen
Bron: ELF
Jesper Gronkjaer heeft de eerste gesprekken achter de rug met FC Kopenhagen over een terugkeer naar zijn vaderland. De 28-jarige vleugelaanvaller staat momenteel onder contract bij VFB Stuttgart, waar hij ondanks een nog twee jaar doorlopend contract mag vertrekken. Eerder dit seizoen informeerde Ajax al eens naar de Deense international. Of er nog steeds interesse is om Gronkjaer naar Amsterdam terug te halen, is onduidelijk.
Transfer Boussoufa 'duurste ooit in België'
6/6/2006 18:07
Anderlecht heeft zich verzekerd van de diensten van Mbark Boussoufa. AA Gent wilde allerminst af van de oud-Ajacied, maar ging uiteindelijk toch door de knieën.
'Het was een moeilijke keuze', vertelde Boussoufa tegen Sporza Radio. 'Ik verlaat toch de club van mijn hart. Gent heeft er alles aan gedaan om me te houden, maar bij Anderlecht kan ik vooral sportief toch een stap hogerop zetten.'
Zijn sportieve ambities gaven de doorslag. 'Vooral naar de Champions League kijk ik uit. Ik denk dat ik er rijp voor ben en dat de laatste twee jaar wel bewezen heb', zei Boussoufa, die afgelopen seizoen werd gekozen tot Profvoetballer van het Jaar.
Bij AA Gent overheerst teleurstelling. 'Het is een harde realiteit voor een club om iemand te verliezen', zei voorzitter Ivan De Witte, 'maar ook de stem van de speler moet worden gehoord in zo'n debat. Mbark zelf is heel fair geweest.'
'We haalden het onderste uit de kan om hem te houden. Maar sinds hij terug is uit Marokko, waar hij zich beraadde, was hij niet meer tegen te houden. Ik mag zeggen dat het om de duurste transfer uit de Belgische geschiedenis gaat.'
Na omzwerving langs Ajax en Chelsea maakte Boussoufa in 2004 zijn opwachting bij AA Gent. Bij de Buffalo's maakte de spelmaker zoveel indruk dat in beeld kwam bij Jong Oranje en de belangstelling van ondermeer Anderlecht opwekte.
vi.nl
voetbalprimeur.nlWamberto hoopt op Nederlandse clubs
05 juni 2006, 15:39
Door: Ernst-Willem Slagter
Wamberto hoopt komend seizoen terug te keren op de Nederlandse voetbalvelden. De 31-jarige oud-Ajacied, die momenteel in België werkzaam is, zou onder meer in de belangstelling staan van Willem II.
Volgens het maandblad Elf zou Wamberto terug willen keren naar Nederland, omdat zijn zoontje in de jeugd van Ajax speelt. De Braziliaan mag transfervrij vertrekken bij Standard Luik en wees een contractvoorstel van Roeselare al af.
In Nederland was de kleine middenvelder 5,5 jaar actief voor Ajax. In de winterstop van het seizoen 2003/2004 verruilde hij de Amsterdammers voor Bergen, om een half jaar later voor twee jaar bij Standard te tekenen. Zijn tweede verblijf bij Standard werd echter geen succes. In twee jaar speelde hij slechts 28 duels.
Een oud-jeugdspeler van Ajax (Jerghinio Sahadewsing ) en een jongen die bij de amateurs van Ajax zat (Dyron Daal) schijnen op proef te gaan bij Córdoba CF , uit de Spaanse Segunda Division:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum6/198.php
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum6/198.php
NOSNeeskens assistent Barcelona
Johan Neeskens is de nieuwe assistent van coach Frank Rijkaard bij FC Barcelona. De huidige assistent-trainer van Australië bij het WK in Duitsland volgt daarmee Henk ten Cate op, die naar Ajax vertrok.
Neeskens sprak onlangs met technisch directeur Txiki Begiristain over zijn terugkeer naar Barcelona na bijna drie decennia.
De Nees zou eigenlijk pas na het WK een beslissing nemen over zijn toekomst. Hij hoopte hoofdcoach van Australië te kunnen worden. Maar de Australische bond geeft de voorkeur aan een andere kandidaat.
De assistent van de Socceroos kon ook met Guus Hiddink mee als assistent naar Rusland, maar heeft dus voor Barcelona gekozen.
Neeskens speelde tussen 1974 en 1979 voor Barcelona. Hij won een landstitel en de Europa Cup voor Bekerwinnaars. Het leverde hem de bijnaam Johan Segundo, Johan de Tweede, op.
Nu dus definitief.