Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 27, 2006 6:21 pm

Inderdaad, erg druk. Gelukkig zijn de basketballwedstrijden altijd 's avonds. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 28, 2006 3:29 am

Miami is vanavond de eerste drie quarters on fire geweest. Ze schoten boven de 60%. In de vierde quarter mist Wade net twee vrije worpen, gevolgd door een 3-punter van Billups. Daarna geeft Wade de bal weer weg, gevolgd door nog een 3-punter van Billups. Het verschil is 1 punt in het voordeel van Miami met nog 7:30 minuut te gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 28, 2006 4:01 am

Dat liep dus behoorlijk uit de hand voor Detroit: 98-83.

Flip Saunders paste op een gegeven moment de alom bekende hack-a-Shaq tactiek toe. Het rare was dat Riley antwoordde met de hack-a-Ben tactiek. En dat met een voorsprong van 8 punten. :nooo:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Miami een vrij irritant team vind. Ze foulen elke wedstrijd heel wat af.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo mei 28, 2006 8:24 am

Vanmiddag om 15:30 bij SS:De 7de en beslissende wedstrijd om de landstitel tussen de Capitals en de EiffelTowers :xyxthumbs:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » zo mei 28, 2006 8:33 am

:nervous:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo mei 28, 2006 1:06 pm

Vind Miami een leuk team. Detroit wankelt en dat is mooi om te zien. Vooral voor alle insiders die beweerden dat Detroit met twee vingers in de neus kampioen zou worden. Daarentegen...vorig jaar stond het ook 2-1 voor Miami....en toen won Detroit. Niet te vroeg juichen dus.

Straks game 7 kijken op SS. Ben benieuwd. Wil het niveau van de NL competitie wel eens zien (zie redelijk veel Spaans en Grieks basketbal).
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 28, 2006 1:12 pm

er was net ook basketball op Sporza, misschien een tip voor de liefhebbers?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 28, 2006 3:01 pm

Deli schreef:Vind Miami een leuk team. Detroit wankelt en dat is mooi om te zien. Vooral voor alle insiders die beweerden dat Detroit met twee vingers in de neus kampioen zou worden. Daarentegen...vorig jaar stond het ook 2-1 voor Miami....en toen won Detroit. Niet te vroeg juichen dus.
Yup. Zelfs als Miami de volgende wedstrijd ook wint heb ik nog een gezonde portie hoop en geloof in Detroit. :xyxthumbs:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo mei 28, 2006 4:39 pm

Gefeliciteerd Den Bosch. Persoonlijk vond ik het uit basketbaloogpunt een draak van een wedstrijd maar de spanning maakte heel veel goed.
Denk dat de beide teams erg gewaagd aan elkaar waren. Weet niet of Den Bosch de terechte kampioen is...daarvoor heb ik te weinig van de series gezien.

Den Bosch is wel een leuke stad...net zoals Groninge trouwens...maar goed dat heeft hier natuurlijk weinig mee te maken.. :X
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » zo mei 28, 2006 9:45 pm

Was ook geen goede wedstrijd, Deli, maar spannend en sfeervol was het zeker! Pfff...ben net terug en heb het feest van dichtbij (wat zeg ik: ik was het middelpunt) meegemaakt. En feest was het!

:cheer: :alc: :alc: :cheer:

Over de wedstrijd zal ik wellicht morgen wat zinnigs zeggen. :blush:

Feest

Bericht door Feest » zo mei 28, 2006 11:05 pm

Waarom is iemand uit de Achterhoek fan van Den Bosch?

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 9:32 am

Waarom is iemand uit Amsterdam fan van Feyenoord?

Maar ik zou mijzelf geen fan willen noemen. Ik hou van basketball, met name van mooi basketball. Ik zit mijn hele leven al in de basketballwereld en ben voor verscheidene ploegen geweest. Voor winnaars en verliezers. Het feit dat ik nu Den Bosch support heeft te maken met het feit dat ik daar mensen ken, mensen die dicht bij mij staan. Zowel binnen de organistatie als binnen het team. Ook spelen ze het meest aantrekkelijk. En dat is ook wat waard.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 9:52 am

Afbeelding

[quote]DEN BOSCH – Mentale veerkracht, werklust en teamspel. Vooraf waren dit de ingrediënten waarvan velen dachten dat ze MPC Capitals kampioen zouden maken. Net op tijd echter, na een soms moeizaam seizoen en een paar uitglijders in de eerste play-off rondes, toonde EiffelTowers vanaf de eerste wedstrijd in de finalereeks aan ook over deze eigenschappen te bezitten. Eric Nelson, eindelijk weer helemaal terug als center van EiffelTowers, had de beste analyse: “We hebben binnen ons team jongens met zo veel talent dat ze er vaak vanuit kunnen gaan dat dat voldoende is om wedstrijden te winnen. Ze zijn echter ook ervaren genoeg om te weten dat in in een finale als deze meer nodig is, vandaar dat we nu pas hebben laten zien waartoe we in staat zijn.â€

jabu

Bericht door jabu » ma mei 29, 2006 1:24 pm

Ook nog even wat NBA-nieuws:
Dallas Mavericks neemt voorsprong

Dallas Mavericks is in de eindstrijd van de Western Conference op een 2-1 voorsprong gekomen door een 95-88 zege op Phoenix Suns.

Net als in het vorige treffen wisten de Mavericks de aanvalsdrang van de Suns goed in toom te houden. Halverwege had de thuisploeg nog een 52-47 voorsprong, maar in periode drie nam Dirk Nowitzki het heft stevig in handen. Met 28 punten en 17 rebounds leidde de Duitser zijn ploeg naar de winst en komt de eerste NBA-finale voor Dallas in zicht.

"De ploegen zijn dit seizoen erg aan elkaar gewaagd en dan komt het aan op wilskracht", zei Dallas-coach Johnson. "En dat is net ons sterke punt."
NOS

bird#33

Bericht door bird#33 » ma mei 29, 2006 2:16 pm

Heren basketball kenners,

Ik wacht met smart op een inside verslag van deze - mijnsinziens - matige maar zeer spannende game.

Of, smaakte het VIP-bier te goed?

Het schijnt dat Den Bosch nog op z'n grondvesten trilt door het stuiter-gedrag van Stoker Junior ;)

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 3:40 pm

:D

Gelukkig was Stoker Jr. in goede handen bij mijn gezelschap. Vader Stoker liep te pas en te onpas naar de bar voor de broodnodige feestdiesel.

Mooi om te zien dat er wéér een schutter in de familie is! ;)

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 4:18 pm

Aangezien Joey zich hier nooit vertoont zal ik je bij deze maar welkom heten.

Veel postplezier, Bird #33!

:cheer:

Waag ik mij meteen maar aan het inside-verslag.

Wedstrijd zeven in de strijd om het kampioenschap was, zoals te verwachten, geen hoogstaande wedstrijd. Spannend was het tot en met. Beide ploegen hebben gedurende de wedstrijd aanspraak gemaakt op de titel. Er waren momenten dat ik dacht dat Den Bosch de titel uit handen gaf, met name in het tweede kwart. Maar in de eerste zeven minuten van de wedstrijd had ik een tegenovergesteld gevoel. Den Bosch begon beter dan Groningen. Dit kwam vooral door de vele missers aan Groningse zijde. Toen ze eindelijk hun ritme hadden gevonden leken ze een grote voorsprong te nemen tegen het rustsignaal. Het is dat Kriisa de slotaanval van de eerste helft niet goed uitspeelde en met zijn gemistte schot Den Bosch de kans gaf om nog een driepunter te raken. In plaats van met een voorsprong van negen of tien punten te gaan rusten werden dat er dus vier.

In de tweede helft liet Rodgers eindelijk zien de MVP van de competitie te zijn. Hij stond op op het moment dat dat het meest gevraagd werd. Met rebounds, steals en scores gaf hij Den Bosch de kans om uit te lopen en de feeststemming in De Maaspoort het hoognodige zetje te geven. Toen Jos Frederiks twee keer toesloeg van de driepuntslijn was de zege en daarmee het kampioenschap een feit! Den Bosch kon de laatste drie a vier minuten uitspelen en vanaf de vrije worplijn de bloemen en champagne laten aanrukken.

Na het laatste fluitsignaal barstte De Maaspoort uit zijn voegen en vloeide het bier rijkelijk. Met een kater voor de schrijver dezes tot gevolg.

Zo goed, Bird #33?

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 4:19 pm

Doe de Maartoe.

No posts exist for this topic

:fundamentje:

bird#33

Bericht door bird#33 » ma mei 29, 2006 7:30 pm

Berend Stoker schreef:Aangezien Joey zich hier nooit vertoont zal ik je bij deze maar welkom heten.

Veel postplezier, Bird #33!
Dank je, Berend. Je welkom geeft me het gevoel in een warme familie terecht te komen.....

Ik heb met plezier je verslag gelezen. Je kunt wel zien dat je goed zicht had. 2e ring wellicht? Ik mis echter ooggetuige bevindingen vanaf de vloer - naar het schijnt is heer Stoker prominent in beeld geweest, of was het alleen Junior? En met de vloer bedoel ik uiteraard ook de stampende huldiging.

Ok, laat ik in mijn 2e post een poging wagen:

Om de woorden van Maartoe, een groot kenner, te quoten: offence wins games, defence wins championships. Het leek erop dat heer Rodgers en kornuiten dat in de laatste kwart gingen beseffen. De sleutel van deze serie lag - hoe raar het ook is om voormalig topspeler Jos Kuipers te papagaaien - in de rebounds. Vooral in de eerste helft waren het mannen van Boot die de aanvallende "afvangers" controleerden.

Verder denk ik dat het team (wanneer ze als team functioneren) Den Bosch over het geheel genomen completer is. Drie sterke grote mannen onder het bord (eerder genoemde Rodgers, spingveer Gomes en vlak het nut van de stille kracht Nelson niet uit), het waanzinnige schot van Kullamae (het schijnt dat hij als 19 jarig spillebeentje gaten in het plafond van de Kennemer Sporthal heeft geschoten - allemaal raak overigens), de onrustige kwikzilveren stuiteraar Sam Jones (stond ook op juiste moment op) en een drietal nuttige en stabiele Nederlanders (ons Joske, defence koning en captain van der Holst en van der Kamp). Zet daar tegenover bij de Noordelingen een tegenvallende Reed, een zeer matige mc Gutrie ("hit the road Jack and don't you come no more no more"), Akerboom - groot talent maar mentaal gebroken door de ijzeren vuist van coach Boot. Daarnaast vier redelijk onopvallende oostblokkers (Suljuanovic - sterke rebounder, Kriisa, Novak en Melderis). Eigenlijk was alleen Young een constante dreiging voor de Boschenaren. Raar, dat ie weinig speeltijd kreeg 'when the going got though'. Is de ster van kampioenenmaker Boot aan het vervagen?

Al met al een heerlijke playoff die elke voetbalfan kan aanraden. Ik zou elke voetballer willen uitnodigen om in basketball de voordelen van de playoff systeem aan den lijfe te ondervinden. Maar eh, misschien hoef ik dat de Ajacieden niet uit leggen... :cheer: :cheer:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 29, 2006 8:01 pm

Ik moet je complimenteren met je tweede post, Bird. Zulke posters kunnen wij hier in deze topic goed gebruiken. Jammer dat de competitie er al weer opzit, anders hadden wij vaker van je posts kunnen genieten. Mooie analyse van de twee teams en haar spelers. Dat snijdt hout!

Ga je ook zo zinnig over voetbal posten of blijft het beperkt tot het basketballgedeelte?

Het verslag van de 'vloer' zal beperkt blijven tot woorden als: massa, springen, champagne, omhelsingen en gezang.

In de feestzaal was het niet veel anders. Mooi moment voor mij persoonlijk was toch wel dat ik met Junior tot de eerste rij van het podium geraakte. Met hem op mijn nek springend en dansend de spelers toejuichen. Nooit geweten dat ik zo kan genieten van 'Rood' van Borsato.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 30, 2006 2:07 am

The Pistons lijken op het moment suprème af te haken. De vorm is er ook vanavond totaal niet. Het verschil is nog maar 8 punten, maar gezien de kansen die Detroit mist zie ik dit niet meer goed komen. Het is onvoorstelbaar. :sad:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 30, 2006 4:42 am

Wie in de wedstrijd een schamele 78 punten scoort mag nergens aanspraak op maken. Volgens mij hadden ze er de wedstrijd ervoor 83(?). We kunnen stellen dat het gebrek aan stootkracht voorin Detroit nu eindelijk opbreekt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 30, 2006 4:50 am

In het reguliere seizoen scoorde Detroit prima hoor. Alleen in de huidige vorm niet.

Maar Detroit mocht inderdaad geen aanspraak maken op de overwinning (maar heel even, in de derde quarter). Als Detroit het niet haalt, en daar begint het toch sterk op te lijken, hoop ik in ieder geval dat Miami het ook niet redt. :eusa_pray:

jabu

Bericht door jabu » di mei 30, 2006 8:46 am

Wat heb je toch tegen Miami? Zij hebben met Dwyane Wade een ongelofelijk getalenteerde speler in huis die afgelopen wedstrijd wederom tegen een super percentage stond te schieten.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di mei 30, 2006 9:33 am

Ik vind het ook onbegrijpelijk. Detroit vind ik verdedigend gezien een schitterende ploeg, maar hun ontbeert offensive kracht. Miami daarentegen heeft 'n ijzersterke offense met o.a. Antoine Walker, Dwayne Wade en Shaq, een mooie triade. Chauncey Billups vind ik eigenlijk als een van de weinige offensief gezien een mooie speler van Detroit. Als je van Barcelona en Ajax houdt, oftewel van mooi aanvallend voetbal, hoe kan je dan Miami Heat, een team met 'n schitterende aanval, niet mogen? :huh:

Plaats reactie