Die Jan-Jood van Gangelen weet dus wel wat.Voetbal: Zege is voldoende voor Jong Oranje
Gepubliceerd op zaterdag 27 mei 2006
ESTARREJA (ANP) - Jong Oranje is maandag bij een overwinning op Jong Italië hoe dan ook verzekerd van een plaats in de halve finales op het Europees kampioenschap voetbal. Dat wijzen de reglementen van de UEFA uit.
Als Jong Oranje van Italië wint, komen beide landen uit op vier punten. Wie het duel tussen Oekraïne en Denemarken wint, maakt dan niet uit. Nederland gaat samen met de winnaar van die wedstrijd verder op basis van het onderlinge resultaat tegen de Italianen.
De situatie is iets ingewikkelder als Oranje Italië verslaat en Oekraïne en Denemarken niet verder komen dan een gelijkspel. Zowel Nederland, Italië als Oekraïne komen dan uit op vier punten. Op basis van het onderlinge resultaat kan er geen onderscheid worden gemaakt, want Nederland klopte Italië, Italië was te sterk voor Oekraïne en Oekraïne versloeg Nederland.
Doelsaldo
In dat geval is het doelsaldo doorslaggevend. Belangrijk daarbij is dat de resultaten tegen de nummer vier, Denemarken, worden geschrapt. Het doelsaldo van de Italianen komt dan uit op 1-0 en dat van Jong Oranje op 1-2.
Indien Nederland maandag met 1-0 wint, verandert het doelsaldo van Italië in 1-1 en dat van Jong Oranje in 2-2. De ploeg van bondscoach Foppe de Haan mag dan naar de halve finales omdat het één doelpunt meer maakte dan Italië.
www.planet.nl
Jong Oranje op het EK in Portugal
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
ik zeg niet dat je post om het posten, ik zeg dat je maar wat raak lult. Het zijn beide grote toernooien waar je heen gaat om te winnen, uitgeschakeld worden in de eerste ronde of geblesseerd moeten afhaken maakt niet uit, je hebt niet kunnen doen wat je wilde.Thomas schreef:Met betrekking tot die teleurgestelde spelers had ik het over de spelers die het echte WK zouden moeten missen vanwege een blessure, Henk.Henk de Gier schreef:Dus als ze kansloos worden uitgeschakeld zijn ze niet teleurgesteld maar als ze een toernooi door een blessure missen wel? Je lult ook maar wat raak he Thomas!Thomas schreef:
Wat mij betreft gaan de Ajacieden lekker naar huis.
Als er iemand hier echt maar wat zegt om te posten, ben jij het wel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
En jij denkt dat het voor jongens als Emanuelson en Huntelaar geen ongelooflijk groot verschil maakt of ze dit toernooi spelen of het WK?
De teleurstelling van het missen van het WK is bij die jongens vele malen groter dan de teleurstelling wanneer ze geblesseerd af moeten haken voor dit toernooi.
Ik had het over de teleurstelling van het moeten missen van het WK door blessures.
De teleurstelling van het missen van het WK is bij die jongens vele malen groter dan de teleurstelling wanneer ze geblesseerd af moeten haken voor dit toernooi.
Ik had het over de teleurstelling van het moeten missen van het WK door blessures.
- Henk de Gier
- Contacteer:
natuurlijk is het een verschil, maar kansloos naar huis op dit toernooi of geblesseerd af moeten haken bij Oranje maakt geen verschil. Sterker nog, je zou kunnen stellen dat kansloos naar huis op dit toernooi een dubbele klap is voor Urby en KJH.Thomas schreef:En jij denkt dat het voor jongens als Emanuelson en Huntelaar geen ongelooflijk groot verschil maakt of ze dit toernooi spelen of het WK?
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
ik denk dus van niet Thomas, omdat je zelf niets kan doen aan een blessure terwijl je op het veld wel andere keuzes had kunnen maken waardoor je het spel had kunnen beinvloeden.Thomas schreef:Jij begon over het jeugd EK. Ik had het over het echte WK.
Maar ik denk dat de klap van het echte WK moeten missen vanwege een blessure inderdaad behoorlijk wat groter is voor spelers dan vroeg uitgeschakeld worden op een jeugd EK, ja.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Dan hebben we daar een verschil van mening over. Ik kan me gewoon amper voorstellen dat een jongen als Huntelaar er echt heartbroken over zal zijn dat hij in een vroeg stadium uitgeschakeld wordt op het jeugd EK. Ik denk nog altijd dat hij ook daarna meer zal balen van het feit dat hij niet mee is naar het echte WK.Henk de Gier schreef:ik denk dus van niet Thomas, omdat je zelf niets kan doen aan een blessure terwijl je op het veld wel andere keuzes had kunnen maken waardoor je het spel had kunnen beinvloeden.Thomas schreef:Jij begon over het jeugd EK. Ik had het over het echte WK.
Maar ik denk dat de klap van het echte WK moeten missen vanwege een blessure inderdaad behoorlijk wat groter is voor spelers dan vroeg uitgeschakeld worden op een jeugd EK, ja.
voetbal.nlDramatische ontknoping in Groep A
Duitsland is in extremis uitgeschakeld op het EK onder 21. De Duitsers speelden in Groep A tegen gastland Portugal en door de 2-0 winst van Frankrijk op Servië en Montenegro hadden ze aan een gelijkspel voldoende om verder te gaan. João Moutinho maakte in de vierde minuut van de blessuretijd echter 1-0 voor Portugal.
Hierdoor ging niet Duitsland, ook niet Portugal, maar Servië en Montenegro naar de halve finales. Frankrijk werd met negen punten groepswinnaar. Servië, Portugal en Duitsland eindigden ieder op drie punten, maar op basis van het onderlinge doelsaldo gaan de Serven verder. De Duitse spelers en ook bondscoach Dieter Eilts vielen na de goal van Moutinho verslagen op de grond. Voor Frankrijk scoorden tegen Servië Bryan Bergougnoux (33') en Jérémy Toulalan (53').
-
-
- AT Toto winner 15/16