Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 22, 2006 9:26 am

Of hij heeft gewoon gelijk. Is ook een mogelijkheid
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 22, 2006 9:28 am

Als hij gelijk heeft, is het nog stééds een gefrustreerd stuk. Dat heeft niet zoveel te maken met wat hij beweert, alswel met de giftige toon die hij aanslaat. Het druipt er ontzettend vanaf dat Derksen hier met méér bezig is dan het maken van een inhoudelijk punt op basis van voetbalkennis.

Dit is puur venijn.

En daardoor een tikje meelijwekkend (en vooral: a-journalistiek).

K.
Still alive...

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 22, 2006 10:01 am

Real Ajax schreef:
Maartoe schreef:Kent iemand hier de reden achter?
Moeilijke jeugd? Zelf middelmatige voetballer? Het eeuwige gevecht tegen de fles? Wie zal het zeggen? :confused:
dat een matige linksback van Veendam iemand anders op z'n voetbalkwaliteiten durft aan te spreken en dan nog met droge ogen durft te beweren dat hij een groot ego heeft kan je toch niet serieus nemen?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 22, 2006 10:29 am

Kowalczyk schreef:Als hij gelijk heeft, is het nog stééds een gefrustreerd stuk. Dat heeft niet zoveel te maken met wat hij beweert, alswel met de giftige toon die hij aanslaat. Het druipt er ontzettend vanaf dat Derksen hier met méér bezig is dan het maken van een inhoudelijk punt op basis van voetbalkennis.
Juist. De vraag is: waarmee?
Het stinkt aan alle kanten!

Thom

Bericht door Thom » ma mei 22, 2006 11:44 am

Alexander schreef:Het is in ieder geval een erg armoedige technische staf.
Waarom? Waarom??? Omdat het geen namen zijn??

Totaal niet interessant, het gaat om de resultaten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Nihad

Bericht door Nihad » ma mei 22, 2006 12:20 pm

Alexander vond KJH na één duel al een prutser.

Hij valt in de catogorie Johan Derksen. :hypocrite:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » ma mei 22, 2006 12:30 pm

Derksen mag vanavond uitleg geven aan HtC ...
Blij met de punten ...

boa

Bericht door boa » ma mei 22, 2006 1:15 pm

joey schreef:
Jesse schreef:Ach, volgens mij heeft Derksen vooral iets tegen Ajax, de laatste tijd.
MvG is véél te goed bezig. ;)

Derksen weet niets meer, dat valt op.

Dersken zou Mourinho, Van Gaal en Cruijff nooit aanstellen als trainer, want dat zijn emotionele mensen. :hypocrite: Verder neem ik iemand niet serieus die heeft voorspeld dat Dennis Bergkamp niet zou slagen in het betaalde voetbal.
En Ronaldinho ook niet zag zitten.Toen Ronaldinho naar Barcelona ging vond hij het maar een clown die kunstjes kon, maar niet geschikt was voor een topclub.. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 22, 2006 1:22 pm

En een jarenlange 'Bosschaart in Oranje'-lobby heeft gehouden, maar Emanuelson geen Ajaxmateriaal vond.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 22, 2006 1:29 pm

Volgens mij was de Bosschaart-lobby van Kraay Sr.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 22, 2006 1:31 pm

Ach, het is een column, geen journalistiek inhoudelijk stuk. Hij ventileert slechts een mening, en verwoordt die nu eenmaal iets te gechargeerd dan nodig is, met als gevolg dat veel mensen in hem de vox populi zien (die hij in feite niet is). Het gevolg: hij verkoopt zijn blaadje lekker. En daar gaat het hem in de eerste plaats om.

Voor heersende voetbalmeningen laten we ons toch niet leiden door Derksen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 22, 2006 1:32 pm

Pascal Bosschaart gaat onder meer in op de geruchten over zijn toekomst. 'Er zijn allerlei verhalen ontstaan, tot en met Manchester United! Kom op zeg, wie ziet míj daar nou tussenlopen!? In de winterstop werd ik al naar Feyenoord geschréven Natuurlijk heeft die club mijn voorkeur, ik wil graag hogerop. Op dit moment is alles nog onzeker, alleen dat mijn contract met FC Utrecht nog een jaar doorloopt.

En Bosschaart over Oranje: 'Ik moest mee naar het EK in Portugal, zélfs Johan Derksen schreef dat! Het is een lekker gevoel dat mensen zo over me denken. Ik moet dat gevoel vasthouden en blijven presteren. Ik zou best een oefenwedstrijd met Oranje willen spelen. Als het op dát niveau goed gaat, kun je pas zeggen of ik wel of niet mee moet naar Portugal.'
http://www.fc-utrecht.nl/actueel/nieuws ... haart.html

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 22, 2006 1:32 pm

En vanavond is Derksen weer zo zoet als koek. Het zou niet de eerste keer zijn...

sudesh

Bericht door sudesh » ma mei 22, 2006 1:36 pm

Ten Cate en staf tekenen contract

Amsterdam, 22 mei 2006
Hoofdtrainer Henk ten Cate en zijn assistenten Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk tekenden maandagmorgen hun contracten bij Ajax. Samen met keeperstrainer Fred Grim vormen zij de nieuwe technische staf van Ajax. ,,Ik begin met een heel goed gevoel aan deze klus'', sprak Ten Cate enthousiast.

Henk ten Cate was tot aan afgelopen weekeinde nog druk bezig geweest met FC Barcelona, de club waarmee het trainersduo Rijkaard/Ten Cate de Spaanse titel en de Champions League veroverde. ,,Ik weet natuurlijk wel wie er in de selectie van Ajax zitten, maar ik kan er nog geen gefundeerde mening over geven'', aldus de nieuwe Ajax-coach. ,,Daar ga ik eerst in de komende tijd gesprekken over voeren met Martin van Geel.''
Ten Cate was duidelijk over zijn doelstellingen voor Ajax: ,,We moeten tot aan de laatste dag meestrijden om het landskampioenschap en dat moeten we doen met goed voetbal.''

,,We streven ernaar om een evenwichtige selectie te krijgen die veel kwaliteit herbergt'', zei Ten Cate nadat hij zich met zijn technische staf had laten fotograferen. ,,Op deze manier laten we zien dat we een eenheid zijn'', sprak de oefenmeester toen hij met Groenendijk, Spijkerman en Grim poseerde.

,,Ajax is een prima, goede en mooie club’’, sprak de toekomstige assistent-trainer Hennie Spijkerman in de ArenA. ,,Ik kijk vooral ook uit naar de samenwerking met deze technische staf. Het ziet er allemaal goed uit. Natuurlijk hopen we met Ajax succesvol te worden. Hooggespannen verwachtingen waarmaken, daar draait het allemaal om. In het realiseren van die hooggespannen verwachtingen, schuilt ook de uitdaging. Deze dag is daarom het begin. Met de eerste ‘echte’ werkdag, straks op 3 juli, als vervolg.''
Eerder was Spijkerman hoofdtrainer bij VVV, Emmen en FC Zwolle. Bij Ajax gaat hij de rol vervullen van assistent-trainer. ,,Uiteindelijk wil je als trainer met de beste spelers werken. Met een rol als assistent heb ik daarom vanzelfsprekend geen moeite. Het gaat om de eenheid die Henk, ik en de rest van de technische staf vormen. Er is ruimte genoeg om ook als assistent prettig te werken.’’

Naast Spijkerman heeft Ten Cate in Alfons Groenendijk een tweede assistent. De Ajacied trainde afgelopen seizoen de A2 van de Amsterdamse club. ,,Dit biedt een prachtige nieuwe kans. Mooi ook om gevraagd te worden’’, lichtte Groenendijk zijn promotie toe. ,,Het assistent-trainerschap biedt nieuwe uitdagingen. Helemaal om dat deze rol bij deze club te mogen vervullen. Of ik dit had verwacht? Dit overkomt je. Maar heel eerlijk gezegd was ik ook al lekker aan het werk op de Toekomst.''

Bron: www.ajax.nl

jabu

Bericht door jabu » ma mei 22, 2006 2:16 pm

Daar hoort natuurlijk een plaatje bij:
Afbeelding

Feest

Bericht door Feest » ma mei 22, 2006 2:19 pm

Wat een lelijk schilderij.

Raymond

Bericht door Raymond » ma mei 22, 2006 2:32 pm

Moet je eens voorstellen hoe geweldig het zou zijn als dat schilderij vervangen zou worden door het schilderij waarop de pokerspelende honden staan. :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Raymond op ma mei 22, 2006 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 22, 2006 2:32 pm

Steef schreef:Wat een lelijk schilderij.
Viel mij ook al op. :yes:

Obligate persconferentie. MvG dreunde een lijstje met functie-eisen op. Die man is dol op lijstjes. :D

Verder had hij het vooral over de assistenten. Hennie Spijkerman is rustig, intelligent, is bankdirecteur geweest, dit voor de criticasters. En Groenendijk is jong, dynamisch, inspirerend en kan het beste uit spelers halen.

HtC was nu minder gespannen dan gisteravond bij Studio Voetbal. Iets nieuws zei hij niet. Ja, hij wil Davids graag, dat is logisch. En spelers van Barcelona zag hij niet komen, 'we moeten realistisch blijven.'
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » ma mei 22, 2006 2:39 pm

joey schreef:
Steef schreef:Wat een lelijk schilderij.

Obligate persconferentie. MvG dreunde een lijstje met functie-eisen op. Die man is dol op lijstjes. :D
Wat een mazzel. Hij heeft net een nieuwe in z'n mailbox. :D

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma mei 22, 2006 3:13 pm

joey schreef:
(....)

Verder had hij het vooral over de assistenten. Hennie Spijkerman is rustig, intelligent, is bankdirecteur geweest, dit voor de criticasters. En Groenendijk is jong, dynamisch, inspirerend en kan het beste uit spelers halen.

HtC was nu minder gespannen dan gisteravond bij Studio Voetbal. Iets nieuws zei hij niet. Ja, hij wil Davids graag, dat is logisch. En spelers van Barcelona zag hij niet komen, 'we moeten realistisch blijven.'
Hoe vonden jullie hem daar gisteren? Ik heb erg veel vertrouwen in Ten Cate, maar zijn optreden gister was erg zwak. Hij ging constant in de verdediging, zelfs nadat Borst hem erop had gewezen dat het gewone vragen waren die hem werden gesteld en geen aanvallen.

Maar zolang hij het team maar beter laat voetballen maakt het me eigenlijk weinig uit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 22, 2006 3:20 pm

Ja, ik vond hem onthutsend zwak. Hij liet zich kennen.

Vrees dan ook voor vanavond (Voetbal Insite).

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 22, 2006 3:23 pm

Jöhnk schreef:Ja, ik vond hem onthutsend zwak. Hij liet zich kennen.

Vrees dan ook voor vanavond (Voetbal Insite).
Lekker boeie.

Willen we succes met Ajax? Of wil je een coach die zich perfect in de pers opstelt maar vervolgens kut resultaten haalt?

Dan hadden we Gullit wel gehaald.

En het is trouwens al weer een tid geleden dat een Ajax trainer bij een voetbal programma zat.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 22, 2006 3:27 pm

Zeg ook niet dat ik de coach Ten Cate niet wil.

Ben alleen niet kapot van z'n optreden in de media.

Nihad

Bericht door Nihad » ma mei 22, 2006 3:33 pm

Hahah.

Nee, van Gaal was een lekkere. :D :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 22, 2006 3:34 pm

Dat lijkt inderdaad zijn mindere kant te zijn, maar goed, daar gaat het uiteindelijk niet om. Ik heb trouwens ook wel een beetje de buik vol van de Blind/Koeman types, die altijd rustig en weloverwogen reageren, maar nooit iets zeggen.
Laatst gewijzigd door Duke op ma mei 22, 2006 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie