Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Ten Cate heeft volgens mij meer ervaring als trainer dan Neeskens en Spelbos samen.
Edit: rampzalige fout!
Edit 2: nee, toch niet. Niet goed gekeken.
Edit: rampzalige fout!
Edit 2: nee, toch niet. Niet goed gekeken.
Laatst gewijzigd door Bert op zo mei 21, 2006 2:47 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Henk de Gier
- Contacteer:
Jij wil ook alleen maar de slechte wedstrijden van NEC op je netvlies houden he... ;)... een goede wedstrijd en je vergeet hem direct... :)Henk de Gier schreef:en hij heeft betere resultaten met mooier voetbal behaald :xyxthumbs:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ben ik het niet helemaal mee eens, maar we komen er waarschijnlijk toch niet uit.. ;)Henk de Gier schreef:maar niet zo struktureel als bij Henk ten Cate. Bij Neeskens waren het uitzonderingen, meevallers, maar bij Ten Cate was het standaard :yes:
Denk dat Neeskens (als assistent) wel een hoop kan bijdragen bij (bijvoorbeeld) Ajax...
- Henk de Gier
- Contacteer:
Da's waar... daar verschillen we dan weer niet van mening in.. .Henk de Gier schreef:ik niet, maar op een forum mag je van mening verschillen :xyxthumbs:
Dus je denkt dat Spijkerman en Groenendijk meer toe hebben te voegen dan Neeskens? (als assistent?)
ik ga richting " hemel " (stadsvbrouwerij in Nijmegen)... biertje drinken...
- Henk de Gier
- Contacteer:
Henk ten Cate heeft vertrouwen in deze mensen, dus ik geef ze een kans. Ik denk dat Neeskens meer moeite met een assistentrol zou hebben dan Spijkerman en Groenendijk, en dat zou in theorie ook nog voor problemen hebben kunnen zorgen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Ach... hij is zo vaak assistent (van Hiddink) geweest... nu ook weer. Bij het Nl-elftal ook... Dus hij zal zich best in zo'n rol kunnen schikken denk ik. Al helemaal bij een club als Ajax.Henk de Gier schreef:Henk ten Cate heeft vertrouwen in deze mensen, dus ik geef ze een kans. Ik denk dat Neeskens meer moeite met een assistentrol zou hebben dan Spijkerman en Groenendijk, en dat zou in theorie ook nog voor problemen hebben kunnen zorgen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Daar heb je wel gelijk in... maargoed... ik ben echt weg anders wordt mijn bier opgedronken en dat is voor mij ook niet makkelijk.. :)Henk de Gier schreef:assistent bondscoach is wat anders dan full time assistent denk ik, en hij was assistent voordat hij aan het grote werk rook. Een stap terugzetten is niet voor iedereen even makkelijk.
- Henk de Gier
- Contacteer:
VI.nlOok Alfons Groenendijk assistent Ten Cate
21/5/2006 16:10
Alfons Groenendijk promoveert bij Ajax. De voormalig middenvelder zal komend seizoen aan de slag gaan als assistent van Henk ten Cate, zo meldt De Telegraaf. Hij was bij de Amsterdamse club al werkzaam bij de A-junioren.
Met de komst van Groenendijk heeft Ajax de technische staf voor het nieuwe seizoen compleet. Naast coach Ten Cate zal ook Hennie Spijkerman als assistent optreden, terwijl Fred Grim als keeperstrainer gehandhaafd blijft. Hij zal als enige overblijven van de staf die dit seizoen nog op de bank zat.
Groenendijk en Ten Cate zijn bekenden van elkaar. Halverwege de jaren negentig speelde de nu 42-jarige Leidenaar bij Sparta nog onder Ten Cate.
- Henk de Gier
- Contacteer:
De tiptop? Proost alvast!banjavi schreef:Da's waar... daar verschillen we dan weer niet van mening in.. .Henk de Gier schreef:ik niet, maar op een forum mag je van mening verschillen :xyxthumbs:
Dus je denkt dat Spijkerman en Groenendijk meer toe hebben te voegen dan Neeskens? (als assistent?)
ik ga richting " hemel " (stadsvbrouwerij in Nijmegen)... biertje drinken...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Nee, dan hebben we veel meer aan Hennie 'wie kent hem niet' Spijkerman en Alphons 'groentje' Groenendijk! :nooo:Henk de Gier schreef:Spelbos heeft toch ook geen schat aan ervaring als trainer? Wat heeft hij gedaan? Half jaartje Utrecht en een jaartje NAC?
Ik snap je punt wel, maar Spelbos vind ik geen goeie naam om te noemen, en Johan "betonvoetbal" Neeskens wil ik niet bij Ajax in de buurt zien.
Spelbos heeft het bij Twente, NAC en Vitas als trainer goed gedaan. Utreg was minder. Ronald de Boer, Pi-air en Dick van Burik zijn in interviews altijd zéér te spreken over Spelbos, noemen hem een uitstekende trainer.
Neeskens heeft het prima gedaan bij NEC, leidde die club Europa in. En Hiddink zal niet voor niets steeds een beroep op hem doen.
Het lijkt erop dat HtC het succes bij Barca wat naar het hoofd is gestegen en dat hij het klusje bij Ajax wel in z'n 1-tje denkt te kunnen klaren. Parallel met mijn vriend CA is m.i. niet te overzien: die dacht God in NL te zijn na Willem II naar de 2e plek te hebben geleid en nam, off all people, Peter Boeve mee als assistent naar Ajax. Nou heeft die een tic, die Spijkerman en Groenendijk niet hebben, maar qua ervaring en naam ontlopen ze elkaar niet veel.
M.i. moet je bij een club als Ajax zorgen voor een sterk team op technisch gebied. Dat heeft HtC m.i. duidelijk nagelaten, terwijl ie daarvoor een uitgelezen kans had.
Je draaft wel heel erg door, Wimpey. Het succes hem naar het hoofd gestegen? Het gaat om de hoofdtrainer, niet om de assistenten. De hoofdtrainer is een topper en moet er een mooi elftal van maken. De assistenten zijn er om het de hoofdtrainer zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tjonge jonge, hoe verzin je het ?? :nooo:wimpey schreef:Het lijkt erop dat HtC het succes bij Barca wat naar het hoofd is gestegen en dat hij het klusje bij Ajax wel in z'n 1-tje denkt te kunnen klaren.
Iemand is nog niet eens begonnen (godbetere) en het is hem al naar het hoofd gestegen en waarom ? Omdat hij geen NAMEN als assistenten heeft gekozen.... :sad:
Daar lijkt het wel op, ja. De assistenten dienen er te zijn om de zwakke punten van de hoofdtrainer te camoufleren! Samen sta je sterk. Mensen die HtC naar de mond praten, daaraan heeft Ajax niets!Bertje schreef:Je draaft wel heel erg door, Wimpey. Het succes hem naar het hoofd gestegen? Het gaat om de hoofdtrainer, niet om de assistenten. De hoofdtrainer is een topper en moet er een mooi elftal van maken. De assistenten zijn er om het de hoofdtrainer zo gemakkelijk mogelijk te maken.
En natuurlijk gaat het óók om de assistenten. Of kan HtC in zijn uppie een selectie van 24 man managen? Lijkt me niet he, dús heeft ie hoogwaardige assistenten nodig. En of Spijker en Groentje dat zijn, daar heb ik mijn twijfels over.