Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Feest

Bericht door Feest » za mei 20, 2006 10:44 am

Nee hoor. Wat een haast toch altijd....

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 20, 2006 10:45 am

Dat sowieso natuurlijk (dat falen) :xyxthumbs:

HdG heeft wel gelijk dat we een beetje op moeten passen met TE enthousiast te zijn, want er is nog niets gebeurd. Als straks de nieuwe spelers er bij komen en de eerste spelletjes zijn gespeeld, weten we meer.

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 20, 2006 10:47 am

HENK TEN CATE

Heb je nog getwijfeld tussen Ajax of PSV?

,,Van de clubs die belden, zat er één tussen waarvan ik wist dat ik dat altijd wel zou willen doen, dat was Ajax, vanwege die achtergrond van me. Maar toch had ik in principe al nee tegen zowel Ajax als PSV gezegd. Dat had met mijn gezin te maken. Mijn vrouw, mijn dochter maar ook ikzelf, we hebben het hier fantastisch naar de zin. Barcelona is een prachtstad om te wonen, en met de ploeg ging het fantastisch. ‘Ik doe het niet,’ zei ik. Maar uiteindelijk waren het m’n vrouw en dochter die naar me toe kwamen: ‘Henk, je moet niet voor ons blijven,’ zeiden ze, ‘je moet je hart volgen. Je beslissingen hebben ons altijd plezier bezorgd’. Twee weken geleden deelde ik voorzitter Laporta daarom mee dat ik vertrok.’’
www.ad.nl
Dat is dus niet helemaal zoals jij het deed voorkomen Joey. Hij is niet twee weken geleden benaderd, maar heeft de beslissing twee weken geleden genomen. Hij heeft daarvoor dus al een keer nee gezegd en enige tijd nagedacht. Voordat de beslissing Blind te ontslaan was genomen zeg maar.
Laatst gewijzigd door LucaS op za mei 20, 2006 10:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 20, 2006 10:48 am

Niet wéér de Blind-discussie graag :eusa_pray:

Ik ben echt benieuwd wanneer ik mijn sig kan gaan aanpassen :yes:

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 20, 2006 10:49 am

Neefkens schreef:Niet wéér de Blind-discussie graag :eusa_pray:

Ik ben echt benieuwd wanneer ik mijn sig kan gaan aanpassen :yes:
Als we de CL gewonnen hebben, want ik neem aan dat het doel tot die tijd is om alsmaar beter te worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 20, 2006 10:51 am

Huh? Ik vertaalde wat er stond, namelijk dat hij de beslissing twee weken geleden genomen had. (El Mundo Deportivo)

(Eerst heb ik abusievelijk 'twee maanden' neergezet, maar dat meteen gecorrigeerd.)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » za mei 20, 2006 10:53 am

Sinds wanneer spreekt joey Spaans?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 20, 2006 10:53 am

Da's wel heel erg extreem. Eerst moet het huis staan, ik heb het idee dat de organisatie nu STAAT, met HtC erbij als trainer.
Nu het spel en de resultaten van het eerste team nog. Als er straks gewoon weer verzorgd en aanvallend gespeeld wordt, dan is het wat mij betreft tijd voor een andere sig.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 20, 2006 10:54 am

Steef schreef:Sinds wanneer spreekt joey Spaans?
Sinds het moment dat ik Zweeds en Roemeens spreek :yes:

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 20, 2006 10:56 am

Neefkens schreef:Da's wel heel erg extreem. Eerst moet het huis staan, ik heb het idee dat de organisatie nu STAAT, met HtC erbij als trainer.
Nu het spel en de resultaten van het eerste team nog. Als er straks gewoon weer verzorgd en aanvallend gespeeld wordt, dan is het wat mij betreft tijd voor een andere sig.
Het is een kwestie van interpretatie. Ik neem aan dat je niet bedoelt dat Ajax er 'is' als er verzorgd en aanvallend gespeeld wordt.

Ik verwacht een groeispurt tot grote hoogten waarna alles weer traditioneel in elkaar dondert. Maar dan hebben we in ieder geval wel weer mooie herinneringen en grote prijzen op ons palmares :yes:

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 20, 2006 10:57 am

De contractsduur vind ik overigens opvallend kort
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 20, 2006 11:00 am

Ja, ik ook.

Wier contracten lopen over twee jaar af? Van Basten? Adriaanse?

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 20, 2006 11:02 am

Steef schreef:Sinds wanneer spreekt joey Spaans?
Kan ik prima lezen hoor. Ik spreek Frans en Italiaans en heb op school Latijn gehad, vandaar. Net als Neef Zweeds begrijpt, en Roemeens. :D

Tijd om vooruit te kijken. Een nieuwe trainer, een nieuw geluid. Ik ben blij dat Ajax de droomkandidaat heeft binnengehaald. Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat HtC onze talenten iets kan leren. Als Ronaldinho en Davids onder zijn leiding beter worden, waarom dan Maduro en Babel niet?
Het stinkt aan alle kanten!

Arthur

Bericht door Arthur » za mei 20, 2006 11:08 am

joey schreef:Als Ronaldinho en Davids onder zijn leiding beter worden, waarom dan Maduro en Babel niet?
Ik heb er ook al aan zitten denken dat Babel wel eens grote sprongen kan gaan maken volgend jaar. Hij heeft grote specifieke kwaliteiten en blijkt leergierig om aan zijn zwakke punten te werken. Nu krijgt hij een trainer die spelers beter maakt, dus ik heb hoge verwachtingen van hem :eusa_pray:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 20, 2006 11:10 am

Ajaciedjuh schreef:Bij Ajax hebben ze me verteld wat de mogelijkheden zijn. Dat ziet er goed uit.

Dat klinkt goed :yes: Er gaat nog zat gebeuren bij Ajax :eusa_dance:
:eusa_pray: Hopelijk heeft HtC wat leuke spelertjes op het oog, totnutoe vind ik de aankopen nog wat magertjes, ben eigenlijk alleen blij met Perez, in eerste instantie ook Stam maar dat blijkt achteraf gezien toch al een wat te oud mannetje die de helft van de tijd met allerlei kwaaltjes rondloopt. Come on HtC en MvG!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 20, 2006 11:16 am

Stam en Perez vind ik prima aankopen, maar niet bijzonder. Zouden zo twee aankopen van Psv geweest kunnen zijn. Ajax is alleen jarenlang vergeten om dit soort spelers te (durven) halen.

Huntelaar voor 9 miljoen in de winter vind ik wel een klasseaankoop. MvG zag maar mooi dat die jongen dat bedrag meer dan waard was. Voor hetzelfde geld had F. of AZ zich geplaatst voor de CL, en had Klaas nu in Alkmaar of Rotterdam-Zuid gezeten.

Dit off-topic.

MHF

Bericht door MHF » za mei 20, 2006 11:29 am

Neefkens schreef:Niet wéér de Blind-discussie graag :eusa_pray:
De Adriaanse/Koeman discussie duurt al een jaartje of vijf.... :X
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 20, 2006 11:32 am

Arthur schreef:
joey schreef:Als Ronaldinho en Davids onder zijn leiding beter worden, waarom dan Maduro en Babel niet?
Ik heb er ook al aan zitten denken dat Babel wel eens grote sprongen kan gaan maken volgend jaar. Hij heeft grote specifieke kwaliteiten en blijkt leergierig om aan zijn zwakke punten te werken. Nu krijgt hij een trainer die spelers beter maakt, dus ik heb hoge verwachtingen van hem :eusa_pray:
Daar hoop ik ook op. Met een beetje geluk hebben we de opvolger van Huntelaar al in huis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 20, 2006 11:34 am

Jöhnk schreef:Ja, ik ook.

Wier contracten lopen over twee jaar af? Van Basten? Adriaanse?
Daar dacht ik ook in. Ik verwacht dat Van Geel Ten Cate een organisatie, een fundament wil laten neerzetten dat over twee jaar uitgewerkt mag worden door Adriaanse of Van Basten.

En met niemand anders!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » za mei 20, 2006 12:53 pm

Lucas schreef:
Real Ajax schreef:Rustige, aardige man die denkt in projecten. Ik zie het helemaal zitten voor het eerst in heel lange tijd.

(Spreekt trouwens veeeeeel beter Spaans dat Van Gaal. Maar dat terzijde...al verraad het natuurlijk wel een zekere klasse. :D)
het kunnen leren van een taal heeft uiteraard niets met klasse te maken
Oh ja sorry, impliciete kritiek op een Echte Ajacied. Zal niet meer gebeuren. :X

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za mei 20, 2006 2:15 pm

Denk dat de keuze voor een contract van twee jaar ingegeven is door het verleden van voortijdig vertrokken coaches. Het is bedoeld als signaal dat Ajax zich niet weer voor jaren aan een coach verbindt, met alle risco van dien.

Ten Cate zegt zelf ergens dat dit zijn laatste klus wordt. Lijkt me niet dat hij over twee jaar stopt met trainen. Als het komend jaar naar verwachting gaat, dan zullen ze het contract wel openbreken.

Overigens ben ik nog steeds huiverig voor en valse start. Uitschakeling voorronde CL en verlies in de Fruitschaal. Ten Cate en Spijkerbroek kunnen dan meteen aan de bak om verdere onrust te voorkomen. Mark my words.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

San Marco

Bericht door San Marco » za mei 20, 2006 2:21 pm

LouisXIV & co schreef:Mark my words.
Is geen VVD debat hier ;)

Komt er eigenlijk nog een tweede assitent aan of is daar niks over bekend?

Complimenten aan de avatar van Real Ajax trouwens, de betere variant van Platini die nooit een échte kans heeft gehad :xyxthumbs:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 20, 2006 2:21 pm

De ploeg kan vol vertrouwen die voorronde spelen nadat Frank Ajax en Henk en vriendendienstje heeft bewezen door de F1 te laten spelen tegen Ajax. Met dat vertrouwen als bagage speelt Ajax dat illustere Russische clubje helemaal van de mat.

Bovendien denk ik dat de bedoeling is dat het bij twee jaar blijft, maar als dan de Van Basten of Adriaanse niet beschikbaar is dat Ten Cate dan nog één of twee jaar een opvolger in gaat werken.

En met niemand anders!

San Marco

Bericht door San Marco » za mei 20, 2006 2:23 pm

Adriaanse komt nooit meer terug Bertje.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » za mei 20, 2006 2:25 pm

LouisXIV & co schreef:Overigens ben ik nog steeds huiverig voor en valse start. Uitschakeling voorronde CL en verlies in de Fruitschaal.
Natuurlijk gaan we miepen als we de CL niet halen, we zijn Ajax. Toch? Die fruitschaal interesseert me niet, maar Henk móét ons de CL in loodsen. Geen kwalificatie voor dat toernooi staat gelijk aan falen. Hij zorgt er maar voor dat we de CL halen, hoe maakt me niet uit. Dat eis ik van die topcoach. :yes:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Plaats reactie