De Champions League Loting

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 16, 2006 4:17 pm

Eigenlijk heel oneerlijk, want hoe minder ploegen je hebt hoe moeilijker het wordt om er meer bij te krijgen. De top wordt steeds onbereikbaarder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 16, 2006 4:18 pm

3 punten voor kwalificatie CL
2 voor overwinning
1 punt voor gelijkspel

Dit is per team, puntentotaal van alle teams wordt gemiddeld. Dus heel leuk als Twente straks de intertoto door zou komen, maar als het dan twee keer verliest in de 1ste ronde UEFA cup heb je er alleen maar een negatief gevolg van.

Edit: wat Bertje zegt is dus ook niet helemaal waar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 16, 2006 5:02 pm

Bertje schreef:Eigenlijk heel oneerlijk, want hoe minder ploegen je hebt hoe moeilijker het wordt om er meer bij te krijgen. De top wordt steeds onbereikbaarder.
:eusa_naughty:

Snuffel hier een kwartiertje rond, en je snapt het helemaal. :yes:

Aristides

Bericht door Aristides » di mei 16, 2006 6:12 pm

Het huidige Ajax bestaat uit: Stekelenburg, Heitinga, Stam, Grygera, Vermaelen, Emanuelson, Sneijder, Lindenbergh en de aanvallers Rosenberg, De Mul, Perez, Huntelaar, Rosales, Mitea, Babel en Charisteas.

Met die selectie (denk aan verdediging en middenveld) hebben we weinig te zoeken in de cl.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 16, 2006 6:33 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Eigenlijk heel oneerlijk, want hoe minder ploegen je hebt hoe moeilijker het wordt om er meer bij te krijgen. De top wordt steeds onbereikbaarder.

Ik houd niet van snuffelen (tenzij het eten is). Meestal stinken dingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 17, 2006 2:27 pm

Jöhnk schreef:

Zoals Jöhnk al zegt: dat klopt niet, Bert.

Het systeem heeft juist een 'zichzelf afzwakkend' effect. De behaalde resultaten worden gedeeld door het aantal deelnemers. Dus: als je alleen met je topclubs meedoet, en die doen het goed, dan haal je een goede score en kun je er een plaats bijwinnen. Als die wordt ingenomen door een 'mindere' club, die het slecht doet, dan gaat je gemiddelde score als land vanzelf weer naar beneden en heft het zichzelf min of meer op.

Eigenlijk is dat heel eerlijk: zo heeft ieder land als het ware het aantal Champions League-plaatsen dat dat land 'waar kan maken'.

Een prima systeem. Ik vind het overigens wél dat het voor de allerkleinste voetballanden makkelijker moet worden gemaakt om tenminste één CL-deelnemer (de kampioen) te hebben. Voor sommige landen is het écht godsonmogelijk geworden om ooit nog een ploeg de CL in te krijgen, omdat ze daarvoor zes wedstrijden voorronde moeten spelen. Ik zou het eerlijk vinden als de ploegen die daadwerkelijk kampioen zijn geworden in elk geval in de derde voorronde mochten instromen. Dan gaan de allerzwaksten, die het toernooi alleen maar omlaag halen, er alsnog wel uit, maar kan er in elk geval eens een leuke, verrassende ploeg het hoofdtoernooi bereiken.

Tot slot: het zou uitermate smerig zijn als de grote, rijke clubs er een regel doorheen krijgen die ervoor zorgt dat ze elkaar niet meer in de vroege ronden kunnen tegenkomen. Op de langere termijn heeft niemand baat bij regels die welbeschouwd alleen maar bedoeld zijn om verrassingen uit te bannen. Het verschil tussen de rijken en de armen is al zo groot in de voetballerij en de Europese toernooien zijn met hun plaatsingslijsten, coëfficiënten en weet ik wat al zo nadrukkelijk afgestemd op de grote jongens. Als die ook nog officieel de laatste fase van het toernooi gaan opeisen voor hun onderlinge miljoenenfeestje, dan is voor mij de lol er definitief af.

K.
Still alive...

jabu

Bericht door jabu » wo mei 17, 2006 2:31 pm

Kowalczyk schreef:Ik vind het overigens wél dat het voor de allerkleinste voetballanden makkelijker moet worden gemaakt om tenminste één CL-deelnemer (de kampioen) te hebben. Voor sommige landen is het écht godsonmogelijk geworden om ooit nog een ploeg de CL in te krijgen, omdat ze daarvoor zes wedstrijden voorronde moeten spelen. Ik zou het eerlijk vinden als de ploegen die daadwerkelijk kampioen zijn geworden in elk geval in de derde voorronde mochten instromen. Dan gaan de allerzwaksten, die het toernooi alleen maar omlaag halen, er alsnog wel uit, maar kan er in elk geval eens een leuke, verrassende ploeg het hoofdtoernooi bereiken.

K.
Dat ben ik met je eens. :xyxthumbs: Het is veel leuker om regelmatig bijvoorbeeld de Bulgaarse, Roemeense, Kroatische, Zweedse en Oostenrijkse kampioenen in het hoofdtoernooi te krijgen. Dat mag van mij dan wel ten koste van tweede, derde en vierde deelnemers uit andere landen gaan. Laat die maar gerust drie voorrondes spelen.

Feest

Bericht door Feest » wo mei 17, 2006 2:37 pm

Hypocriet gelul. Heb niemand hier horen juichen over Artmedia of FC Thun. In tegendeel zelfs.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 17, 2006 2:39 pm

Kowalczyk schreef:Ik vind het overigens wél dat het voor de allerkleinste voetballanden makkelijker moet worden gemaakt om tenminste één CL-deelnemer (de kampioen) te hebben. Voor sommige landen is het écht godsonmogelijk geworden om ooit nog een ploeg de CL in te krijgen, omdat ze daarvoor zes wedstrijden voorronde moeten spelen. Ik zou het eerlijk vinden als de ploegen die daadwerkelijk kampioen zijn geworden in elk geval in de derde voorronde mochten instromen. Dan gaan de allerzwaksten, die het toernooi alleen maar omlaag halen, er alsnog wel uit, maar kan er in elk geval eens een leuke, verrassende ploeg het hoofdtoernooi bereiken.

K.
Ja, maar als die (veelal zwakke) ploegen in de derde voorronde instromen, maken ze al helemaal geen kans meer om hier en daar punten voor de landcoefficient te verdienen. Laten we wel wezen, de allerzwaksten zijn sowieso kansloos, ook tegen ploegen uit landen als Nederland en Belgie.

Luxemburg, om maar een land erbij te pakken, verliest dan bijvoorbeeld die enige mogelijkheid om een Europees potje te winnen tegen dat team uit Andorra in de eerste voorronde CL.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo mei 17, 2006 2:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mei 17, 2006 2:40 pm

Steef schreef:Hypocriet gelul. Heb niemand hier horen juichen over Artmedia of FC Thun. In tegendeel zelfs.
We moesten een beetje lachen om Thun en Artmedia heeft het toch wel verdienstelijk gedaan dacht ik zo?

De hele tijd Juventus, Inter (of andere Italiaanse schijtploeg) of Arsenal loten is ook niet veel aan.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 17, 2006 2:43 pm

Steef schreef:Hypocriet gelul. Heb niemand hier horen juichen over Artmedia of FC Thun. In tegendeel zelfs.
Ho, ho, ho, mag ik even protesteren?

Ik heb wel degelijk altijd gezegd dat ik de Champions League een 'rondje om de kerk' vindt: altijd maar weer dezelfde landen, dezelfde grote steden en dezelfde clubs.

Weliswaar noem je hier twee ploegen (Thun en Artmedia) die tamelijk weinig historie en 'kleur' hebben. Maar er zijn héél veel prachtige, oude Europese 'traditieclubs', met mooie shirts, een glansrijke historie en een trotse aanhang, die ik er gráág wat vaker bij zou hebben.

Dan heb ik het over de categorie Rapid Wien, Ferençvarós, Legia Wraschau, IFK Göteborg, HJK Helsinki. Prachtige clubs, met een heel eigen 'geur'. Ik vind het persoonlijk een groot misverstand dat elke willekeurige Engelse club tegenwoordig als 'aantrekkelijker' gezien wordt.

Altijd gezegd. En absoluut niks hypocriets aan.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » wo mei 17, 2006 2:44 pm

Ach ja, ik had de reacties hier wel willen zien als Groningen de voorronde CL had gehaald.

CL is voor de grote jongens. Als je dat niet leuk vindt of je het niet aankan mag je ballen in de UEFA-cup.

Lekker laten zo. Die eerste ronde CL is al amper aan te gluren door het enorme kwaliteitsverschil vaak.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 17, 2006 2:49 pm

Steef schreef:Ach ja, ik had de reacties hier wel willen zien als Groningen de voorronde CL had gehaald.

CL is voor de grote jongens. Als je dat niet leuk vindt of je het niet aankan mag je ballen in de UEFA-cup.

Lekker laten zo. Die eerste ronde CL is al amper aan te gluren door het enorme kwaliteitsverschil vaak.
Die vergelijking gaat toch echt mank. Als Groningen (of nu Ajax) de voorronde CL had gehaald dan was dat te danken aan de huidige competitieopzet met playoffs. De landen waar ik op doel worden kampioen in eigen land en moeten vervolgens nog drie voorrondes doorworstelen om in die derde ronde alsnog onderuit te gaan tegen bijvoorbeeld de nummer 3 of 4 uit Engeland, Italie of Spanje die daar regelrecht instroomt. Laat die nummers 3 en 4 maar gerust in de eerste kwalifcatieronde beginnen.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mei 17, 2006 2:54 pm

Steef schreef:Ach ja, ik had de reacties hier wel willen zien als Groningen de voorronde CL had gehaald.

Dan hebben we gewoon een verschil van mening over wat voetbal leuk maakt, waarbij jij neigt naar voetbal van een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau en ik naar een leuke, afwisselende en verrassende 'safari' voor mijn club. De 'toeschouwerskijk' versus de 'supporterskijk', zeg maar. Of misschien de visie van een liefhebber van het spel (jij) tegenover de visie van een liefhebber van de cultuur (ik).

Zo'n meningsverschil is oké, maar ga me niet van hypocrisie lopen beschuldigen. Dat slaat nergens op. Je kunt me betichten van een te romantische instelling in moderne voetbaltijden. Maar hypocriet? Nee.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op wo mei 17, 2006 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

J.C.

Bericht door J.C. » wo mei 17, 2006 2:55 pm

Ik heb voor de gein even de ploegen uit pot 3 en 4 van de laatste jaren opgezocht. Daar zitten elk jaar weer genoeg verrassingen tussen; ik vind de opzet van de voorrondes zo gek nog niet.

Ben het wel met Ko eens dat er na de groepsfase absoluut geen beschermde loting moet komen. Ploegen die bij elkaar in de poule hebben gezeten, ontlopen elkaar en voor de rest wordt iedereen in één grote bak gekieperd. Prima dat er soms in de 1/8e finales al een kraker als Chelsea-Barcelona op het programma staat! :xyxthumbs:

Feest

Bericht door Feest » wo mei 17, 2006 3:23 pm

Ajax heeft de laatste jaren gespeeld in Thun, Praag, Milaan (4x), Kopenhagen, Turijn, Munchen, Tel Aviv, Brugge, Vigo, Trondheim, Lyon, Valencia, Londen en Rome.

Zie 't probleem niet zo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 17, 2006 5:46 pm

Kowalczyk schreef:
Ho, ho, ho, mag ik even protesteren?

Ik heb wel degelijk altijd gezegd dat ik de Champions League een 'rondje om de kerk' vindt: altijd maar weer dezelfde landen, dezelfde grote steden en dezelfde clubs.

Weliswaar noem je hier twee ploegen (Thun en Artmedia) die tamelijk weinig historie en 'kleur' hebben. Maar er zijn héél veel prachtige, oude Europese 'traditieclubs', met mooie shirts, een glansrijke historie en een trotse aanhang, die ik er gráág wat vaker bij zou hebben.

Dan heb ik het over de categorie Rapid Wien, Ferençvarós, Legia Wraschau, IFK Göteborg, HJK Helsinki. Prachtige clubs, met een heel eigen 'geur'. Ik vind het persoonlijk een groot misverstand dat elke willekeurige Engelse club tegenwoordig als 'aantrekkelijker' gezien wordt.

Altijd gezegd. En absoluut niks hypocriets aan.

K.
Beide scenarios hebben voor mij zo hun voor- en nadelen. Ik kan niet naar wedstrijden van Ajax dus voor mij telt het culturele aspect stukken minder mee (al begrijp ik best wat je bedoelt).

Een kleinere tegenstander kan betekenen dat Ajax meer kans maakt om door te gaan (zoals we afgelopen seizoen met Thun zagen). Aan de andere kant biedt het Ajax ook de kans om zich voor schut te zetten door de boot in te gaan tegen 'kleine' tegenstanders en is de kans dat Ajax hier uitgezonden wordt erg klein als men tegen Helsinki speelt.

elliquido

Bericht door elliquido » do mei 18, 2006 9:15 am

helsinki
gotenborg
reijkjavik

leuke uitwedstrijden :-) :worshippy:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 19, 2006 10:47 am

Panathinaikos speelt voorronde CL en niet AEK Athene.

Mocht Ajax de voorronde doorkomen, dan is het volgens mij nog steeds niet zeker van een plaats in poule 2. Die plaatsing was afhankelijk van wat er in Italië gebeurde en wat AEK Athene (stond 2) deed. AEK is als derde ge-eindigd, want het speelde gelijk terwijl Panathinaikos de uitwedstrijd won (zal wat gekost hebben!). Panathinaikos staat in de ranking volgens mij boven Ajax.

Wat er in Italië gebeurt??? Mochten Juventus en Fiorentina beide worden geschorst, dan is er niets aan de hand, maar stel dat alleen het kleinere Fiorentina wordt geschorst? Juventus werd ook beschuldigd van dopinggebruik, er werden maar lieftst 280 medicamenten gevonden, maar de arts werd (voorlopig) gestraft, Juventus mocht alle prijzen behouden!

Ben ik een zwartkijker? Nee, ik heb weinig vertrouwen in de UEFA.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 19, 2006 11:37 am

AEK speelt toch echt voorronde. Zal wel op basis van onderling resultaat toch 2e zijn geworden. Ook al is dat dan niet in sommige ranglijsten verwerkt.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 19, 2006 12:29 pm

Jinne schreef:AEK speelt toch echt voorronde. Zal wel op basis van onderling resultaat toch 2e zijn geworden. Ook al is dat dan niet in sommige ranglijsten verwerkt.
kan; bron?

Ik heb me gebaseerd op vi.nl, waar AEK door een slechter doelsaldo derde is geeorden.

Ik hoop dat je gelijk hebt, want dan maken de problemen in Italië niet meer uit.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mei 19, 2006 12:47 pm

volgens deze wedstrijd is AEK derde. Volgens deze website ook.

En volgens Uefa.com is AEK tweede.

Ik snap het niet meer.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

jabu

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 1:18 pm

Op zich lijkt mij de website van de UEFA redelijk betrouwbaar. Alhoewel UEFA en betrouwbaar in één zin raar staat. :hypocrite: Maatgevend dan maar.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 19, 2006 1:20 pm

Ook op de site van AEK zelf staat dat ze tweede zijn geworden. Dus het is gewoon zo.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 1:31 pm

Zelfs de site van Panathinaikos geeft aan dat AEK tweede is geworden en Panathinaikos derde.

Plaats reactie