Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 6:56 pm

Waarom ik nou weer? :sad:

De mods doen er vrolijk aan mee. Het mag blijkbaar.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 14, 2006 6:58 pm

Mods zijn soms net mensen :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 7:02 pm

Het was dan ook geen kritiek, Neefkens.

Ik zat hier rustig op antwoord van Lucas te wachten totdat die vervelende Bertje hier langs kwam. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 7:12 pm

Lucas schreef:
Lucas schreef:De situatie is nu anders. Er moet rust in de tent; ergo een zekerheidje als trainer
Maar ik wel er nog wel iets meer over zeggen hoor. Ajax ontslaat nu een trainer die qua resultaat helemaal niet zo beroerd heeft gepresteerd. Twee keer CL kwalificatie, de Cruyffschaal en de beker. Op de opvolger van Blind rust een zware taak als het hem niet lukt kampioen te worden. De komende trainer heeft een zware ervenis meegekregen van dit seizoen en van de stemming onder de fans. Een grote trainer was beter geweest dan iemand die nog moet bewijzen het aan te kunnen
Dat is waar. De situatie is anders. Maar je bent het dus wel met me eens dat Adriaanse ook alles behalve een grote trainer was toen hij bij Ajax binnen kwam als trainer?

PS Davids zei iets in de trent van:

Rijkaard? Henk ten Cate bedoel je.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 7:19 pm

Jij snapt toch hopelijk wel waarom Adriaanse destijds een plusje had t.o.v. andere kandidaten, hè?

Ben benieuwd of Henk zich een beetje gedraagt in de schijnwerpers, zeker als het effe tegenzit...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 7:21 pm

Voetske schreef:Onzin, ik stel aan het einde van mijn kijk op de gang van zaken een simpele vraag. ("Mocht Blind met het zelfde slechte voetbal de landstitel hebben gepakt of ze dan hem ook er uit gekiepert hadden.") En het simpele antwoord is dat Blind dan had mogen blijven zitten, ondanks dat er van een van AJAX belangrijke doelstelling " prijzen pakken op de AJAX manier " niks van terecht is gekomen.
Ja, maar het simpele feit wil dat hij dus geen landskampioen is geworden. Dus deze als-dandiscussie is totaal overbodig.
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op zo mei 14, 2006 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 7:22 pm

Marco schreef:Jij snapt toch hopelijk wel waarom Adriaanse destijds een plusje had t.o.v. andere kandidaten, hè?
Zo valt er voor Ten Cate ook wel een plusje te vinden ten opzichte van andere kandidaten, Marco.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 7:27 pm

Gaat erom wat je op dat moment vraagt van een trainer, profielschets, dat soort onzin. Laat HtC nou net... Ach, laat ook maar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 7:30 pm

Nee, ga verder...

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 7:36 pm

Nee. Is al vaak genoeg gezegd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 7:37 pm

Waar dan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 7:38 pm

Ook goed.

Henk ten Cate is voor mij een ideale trainer voor Ajax. Hard, iemand die spelers blijkbaar raakt en het goed met ze kan vinden, een veldtrainer.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 7:39 pm

Marco schreef:Gaat erom wat je op dat moment vraagt van een trainer, profielschets, dat soort onzin. Laat HtC nou net... Ach, laat ook maar.
Wil je zeggen dat Ajax nu juist rust in de tent nodig heeft en dat we dat niet gaan krijgen met HtC?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » zo mei 14, 2006 8:46 pm

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:Onzin, ik stel aan het einde van mijn kijk op de gang van zaken een simpele vraag. ("Mocht Blind met het zelfde slechte voetbal de landstitel hebben gepakt of ze dan hem ook er uit gekiepert hadden.") En het simpele antwoord is dat Blind dan had mogen blijven zitten, ondanks dat er van een van AJAX belangrijke doelstelling " prijzen pakken op de AJAX manier " niks van terecht is gekomen.
Ja, maar het simpele feit wil dat hij dus geen landskampioen is geworden. Dus deze als-dandiscussie is totaal overbodig.
Beetje krom, Blind zou wel mogen blijven zitten als hij de landstitel zou hebben gepakt met oerlelijk voetbal.Maar met hetzelfde voetbal 2 andere belangrijke prijzen gepakt te hebben niet.

En ik maar denken dat het en en zou moeten zijn volgens velen hier ...
Blij met de punten ...

Pestventje

Bericht door Pestventje » zo mei 14, 2006 8:47 pm

Vierde of kampioen, het is nogal een verschil.
Missen jullie Bertje ook zo?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 9:01 pm

Voetske schreef:
LouisXIV & co schreef:
Beetje krom, Blind zou wel mogen blijven zitten als hij de landstitel zou hebben gepakt met oerlelijk voetbal.Maar met hetzelfde voetbal 2 andere belangrijke prijzen gepakt te hebben niet.

En ik maar denken dat het en en zou moeten zijn volgens velen hier ...
Ten eerste is het kampioenschap natuurlijk een veel grotere prijs dan de beker.

Ten tweede is de play-offs winnen geen prijs. Helemaal niet in het geval van Ajax. En al helemaal niet dit seizoen. Het was meer een klein goedmakertje voor het dramatische baggerseizoen dat Ajax in de reguliere competitie draaide.

Natuurlijk wil ik dat Ajax weer goed gaat voetballen. Onder Blind denk ik niet dat dat binnenkort was gelukt (we zullen het nooit weten). Ik heb Ajax zelden een heel seizoen lang zo slecht zien voetballen als dit seizoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 9:24 pm

Marco schreef: Hij zegt niet veel meer dan dat het team overeind is gebleven in moeilijke tijden. Ik lees dus iets als ondanks een gigantisch kutseizoen toch nog een prima resultaat. Meer niet. In feite is dat ook zo, dus ik zie geen reden om daar nou moeilijk over te doen. Ik ken die omstandigheden trouwens niet. Jij ook niet. Bij veel ploegen breekt de pleuris (onderling) uit, Ajax haalt de VCL en wint de beker. Gelukkig maar.
Inderdaad gelukkig, maar een prima resultaat, dat gaat me te ver.
Het stoort me dat net wordt gedaan alsof de spelers prima hebben gepresteerd ondanks de onrust. Terwijl die onrust ontstond doordat de spelers niet prima presteerden.
Kan je je voorstellen dat de selectie vooral opgelucht is? Wat heeft het voor zin om achteraf de zaak nog eens volledig af te kraken? Daar schiet toch niemand wat mee op...
Ik wil dit rampseizoen graag zo snel mogelijk vergeten, maar bij alle discussie rond het ontslag van Blind lukt dat niet zo. :sad:
Er zijn wel oorzaken. Die Galasek heeft een heel seizoen lang onder een waardeloze trainer moeten werken. Ik bedoel maar. ;)
:D
Er zijn altijd oorzaken. Niet normaal bijvoorbeeld met hoeveel blessures de selectie van Jan Wouters destijds te kampen had...
Het stinkt aan alle kanten!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 9:26 pm

Jesse schreef:Wil je zeggen dat Ajax nu juist rust in de tent nodig heeft en dat we dat niet gaan krijgen met HtC?
Ik zat meer aan de opmerkingen van Lucas te denken:
Lucas schreef:Wel absoluut onbegrijpelijk is het om Blind te vervangen door iemand die op topniveau nog helemaal niets heeft bewezen. Hulptrainer is iets compleet anders dan eindverantwoordelijke zijn. (...) In de huidige situatie gaat het het erom dat Blind plaats moet ruimen omdat niet zeker is dat ie een goede trainer is. Van zijn opvolger is het ook niet zeker. (...) Als je nu vanwege twijfels Blind ontslaat, moet je wat mij betreft iemand binnen halen waarvan het duidelijk is dat ie die topclub aankan. We hebben de laatste 5 trainers voortijdig de laan uitgeschopt. de ergste heeft nog het langst mogen zitten. Er is nu behoefte aan een zekerheidje als je met Blind breekt
Het zou idd logischer zijn om nu 'een grote meneer' binnen te halen. Feit is gewoon dat er weer een trainer is aangesteld die bij Ajax examen komt doen.

HtC lijkt mij een uitstekende trainer. Vind ik al jaren. Als het op het spelletje aankomt, niets dan lof voor de man. Wat dat betreft sta ik ook wel achter deze 'gok', maar je kan niet om bovenstaande heen. Henk is een -op zijn zachtst gezegd- licht ontvlambare man. De druk staat er bij Ajax op en flink ook. Hij komt in de schijnwerpers te staan, feller dan hij in zijn carrière gewend is. Het is dan ook te hopen dat ie 't asap op de rails krijgt, want ik gun het die kleine driftkikker wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 9:28 pm

Welke grote meneer dan, Marco?

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 9:37 pm

Frank Rijkaard, hè.
joey schreef:Inderdaad gelukkig, maar een prima resultaat, dat gaat me te ver.

Vreemd. Aan het begin van het seizoen vond je de selectie waardeloos (of uit balans, whatever). Toch halen ze de VCL en pakken ze de beker. Dan zou je denken dat jij vindt dat dat een prima resultaat is. Wat verwacht je nog meer van die beroerde selectie?
Het stoort me dat net wordt gedaan alsof de spelers prima hebben gepresteerd ondanks de onrust. Terwijl die onrust ontstond doordat de spelers niet prima presteerden.
Ik heb genoeg interviews met spelers gelezen waarin ze duidelijk zeggen dat ze een matig seizoen draaien.
Ik wil dit rampseizoen graag zo snel mogelijk vergeten, maar bij alle discussie rond het ontslag van Blind lukt dat niet zo.
Neem eens wat afstand, joey. Kom naar Friesland, huur een bootje en ga lekker een maandje dobberen. Ik SMS je de aankopen wel.
Niet normaal bijvoorbeeld met hoeveel blessures de selectie van Jan Wouters destijds te kampen had...
Moet je je eens voorstellen hoe dat seizoen zou zijn verlopen als er tig aflopende contracten zouden zijn...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 9:45 pm

Marco schreef:Frank Rijkaard, hè.
We moeten wel reëel blijven. Rijkaard is trainer van BARCELONA. Ajax zal vast aan hem gedacht hebben, maar er zullen weinig mensen zijn die hun baan als trainer van Barcelona (dat oppermachtig is in Spanje, in de CL-finale staat en nog beter kan worden) op zouden geven voor een baan als trainer van Ajax, dat een slecht seizoen heeft gedraaid.

Bovendien is Ten Cate volgens velen het brein achter Barcelona.

Marco schreef:
Niet normaal bijvoorbeeld met hoeveel blessures de selectie van Jan Wouters destijds te kampen had...
Moet je je eens voorstellen hoe dat seizoen zou zijn verlopen als er tig aflopende contracten zouden zijn...
Ik vind dit een wat overtrokken excuus hoor. Alsof de spelers die weg gaan geen prijzen willen winnen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mei 14, 2006 9:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 9:45 pm

Marco schreef:Vreemd. Aan het begin van het seizoen vond je de selectie waardeloos (of uit balans, whatever). Toch halen ze de VCL en pakken ze de beker. Dan zou je denken dat jij vindt dat dat een prima resultaat is. Wat verwacht je nog meer van die beroerde selectie?
Ik vond het waardeloos dat Blind niet in de gaten had dat de selectie niet zo goed was.
Ik heb genoeg interviews met spelers gelezen waarin ze duidelijk zeggen dat ze een matig seizoen draaien.
Mooi zo. Maar de laatste weken zeggen ze andere dingen, bijvoorbeeld dat ze het seizoen nu goed gemaakt hebben. Dat kunnen ze niet menen, meer dan 20 punten achterstand op de kampioen..

Neem eens wat afstand, joey. Kom naar Friesland, huur een bootje en ga lekker een maandje dobberen. Ik SMS je de aankopen wel.
Gadver, heb de pest aan varen. :sad: :D
Ja dus? Niemand zegt ooit dat Wouters er niets aan kon doen. Toen een rampseizoen, nu een rampseizoen. (En dat die contracten afliepen wist hij vooraf, maar die spelers moesten per se blijven.)

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 10:04 pm

Wouters kon er niets aan doen. Dus!

Ja hoor, dat seizoen was een rampseizoen, dit seizoen was een ramp en de laatste jaren van Koe vond ik ook rampzalig. Allemaal waar. Wat moet ik er verder nog over zeggen? Alles is al gezegd, tig keer zelfs.
joey schreef:Ik vond het waardeloos dat Blind niet in de gaten had dat de selectie niet zo goed was.
Leuk geprobeerd, maar niet akkoord. De selectie vond je niet zo goed, dan is het resultaat dus eigenlijk prima. Zo zie je maar, die gekke Blind haalt het maximale uit zijn spelersgroep! :D

Laat nou maar. Blind's ontslag is te rechtvaardigen, de manier waarop is -laten we zeggen- onhandig geweest. Nu graag verder, blik vooruit, voordat iemand zegt dat we op die twee oldies van de Muppet Show gaan lijken...

Jij vindt HtC (in combinatie met MvG) dé ideale man om ons uit het moeras te helpen?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 10:17 pm

Laat nou maar. Blind's ontslag is te rechtvaardigen, de manier waarop is -laten we zeggen- onhandig geweest. Nu graag verder, blik vooruit, voordat iemand zegt dat we op die twee oldies van de Muppet Show gaan lijken...
Oei, zou je denken? :blush:
Jij vindt HtC (in combinatie met MvG) dé ideale man om ons uit het moeras te helpen?
Ik hoop het. :eusa_pray:
Zoals gezegd, garanties heb je niet. In het verleden viel HtC me wel in positieve zin op. Zijn teams stonden, zoals PSV staat en zoals AZ staat. Dat hebben we bij Ajax gemist.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 10:21 pm

Marco schreef: Wat verwacht je nog meer van die beroerde selectie?
Dat je iets van een stijgende lijn, of iets wat daar op lijkt, zou zien naarmate het seizoen vorderde?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie