Godenzonen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 3:55 pm

Lucas schreef:Galasek, die toch niet bekend staat als een bluffer of als iemand die excuses zoekt voor slecht spel zegt over dit seizoen: "Het is misschien inderdaad overdreven om nu te spreken van een geslaagd seizoen, maar je kunt wél vaststellen: met de omstandigheden waaronder wij een heel jaar hebben moeten werken, is het heel knap dat het team nog steeds overeind blijft. Daar hoeven we niet steeds weer opnieuw op in te gaan, maar het is duidelijk dat er om ons heen van alles is gebeurd."
:pukey:

De zelfkritiek is ver te zoeken bij trainers en spelers. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo mei 14, 2006 3:59 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:Maar je krijgt het niet uit je mond, joey? Dat het wel netjes is van Blind om die laatste paar weken af te maken? Voor de club, want zelf zal hij ongetwijfeld erg weinig zin hebben om nu nog te komen. Jammer.
Vind ik prima hoor. Ik begrijp niet dat hij het wil. Ik zou er geen zin meer in hebben.
Dus.... zeg het maar.... Blind is niet álleen maar de egoïstische matennaaier die jij van hem maakt, hij heeft (wat je eigenlijk na 21 jaar trouwe dienst sówieso wel zou moeten zien) het beste voor met Ajax. Maar dat zul je wel niet uit je mond krijgen. :nooo:

En ja, ook ik wilde dolgraag van Blind als coach af. Maar laat hem wel enigszins in zijn waarde, dat heeft hij wel verdient, door de jaren heen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 3:59 pm

Lucas schreef:Blijft nog steeds dat het werken als eindverantwoordelijke bij een topclub iets anders is dan geweldig presteren met een subtopclub. Ik beweer niet dat het met ten Cate zeker mis zal gaan, alleen heeft ook TC nog alles te bewijzen op dit niveau
Gaat die vlieger ook niet op voor Adriaanse?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 4:04 pm

Scherrer schreef:Dus.... zeg het maar.... Blind is niet álleen maar de egoïstische matennaaier die jij van hem maakt, hij heeft (wat je eigenlijk na 21 jaar trouwe dienst sówieso wel zou moeten zien) het beste voor met Ajax. Maar dat zul je wel niet uit je mond krijgen. :nooo:

En ja, ook ik wilde dolgraag van Blind als coach af. Maar laat hem wel enigszins in zijn waarde, dat heeft hij wel verdient, door de jaren heen.
Het maakt geen klap uit of hij die wedstrijden coacht of niet.
Geen idee waarom hij het doet. Misschien 'gewoon' omdat zijn contract per 1 juli ontbonden wordt?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 4:06 pm

Jesse schreef:
Lucas schreef:Blijft nog steeds dat het werken als eindverantwoordelijke bij een topclub iets anders is dan geweldig presteren met een subtopclub. Ik beweer niet dat het met ten Cate zeker mis zal gaan, alleen heeft ook TC nog alles te bewijzen op dit niveau
Ja. Inmiddels overigens niet meer. Met Porto heeft Co goed gepresteerd, met Ajax was hij op de goede weg
I think I lost my fucking headache

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 4:06 pm

Lucas schreef:Maar falen is een te groot woord..Slecht gepresteerd, dat is het wat Blind dit seizoen heeft gedaan.
Ook goed: Blind heeft slecht gepresteerd. En dus nog niet laten zien dat hij topvoetbal aan kan als trainer. Next!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 14, 2006 4:08 pm

Lucas schreef:
Jesse schreef:
Ja. Inmiddels overigens niet meer. Met Porto heeft Co goed gepresteerd, met Ajax was hij op de goede weg
Maar het aanstellen van Adriaanse vond jij dus ook geen goede zet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo mei 14, 2006 4:08 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:Dus.... zeg het maar.... Blind is niet álleen maar de egoïstische matennaaier die jij van hem maakt, hij heeft (wat je eigenlijk na 21 jaar trouwe dienst sówieso wel zou moeten zien) het beste voor met Ajax. Maar dat zul je wel niet uit je mond krijgen. :nooo:

Het maakt geen klap uit of hij die wedstrijden coacht of niet.
Geen idee waarom hij het doet. Misschien 'gewoon' omdat zijn contract per 1 juli ontbonden wordt?
Nu ben ik geen arbeidsrechtelijk deskundige, maar ik denk dat je als coach vrij sterk staat als je zegt dat je niet meer wil komen, omdat je bent ontslagen, ook al gaat dat ontslag iets later in. Overduidelijk geval van een onwerkbare situatie. Maar dat doet Blind niet, hij traint gewoon door, om Ajax niet voor problemen te stellen.

Maar je kunt dus werkelijk níets positiefs over die man zeggen? Wat blinde haat niet met een mens kan doen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 4:11 pm

Jesse schreef:
Lucas schreef:
Jesse schreef: Gaat die vlieger ook niet op voor Adriaanse?
Jawel. In de huidige situatie gaat het het erom dat Blind plaats moet ruimen omdat niet zeker is dat ie een goede trainer is. Van zijn opvolger is het ook niet zeker. Adriaanse had overigens al wel een hele tijd bij Ajax gewerkt als eindverantwoordelijke. Weliswaar in een andere functie, maar toch. De situatie nu is een andere. Als je nu vanwege twijfels Blind ontslaat, moet je wat mij betreft iemand binnen halen waarvan het duidelijk is dat ie die topclub aankan. We hebben de laatste 5 trainers voortijdig de laan uitgeschopt. de ergste heeft nog het langst mogen zitten. Er is nu behoefte aan een zekerheidje als je met Blind breekt
Laatst gewijzigd door LucaS op zo mei 14, 2006 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 14, 2006 4:12 pm

Waarom nou weer "blinde haat" ? :nooo:

Waarom niet gewoon een "sterke mening" ? Zo kun je tenminste nog discussieren.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo mei 14, 2006 4:15 pm

Neefkens schreef:Waarom nou weer "blinde haat" ? :nooo:

Waarom niet gewoon een "sterke mening" ? Zo kun je tenminste nog discussieren.
Blind heeft 21 jaar voor Ajax gewerkt. Heeft enorm veel voor onze vereniging betekend, en was als coach gewoon niet goed genoeg. Maar Joey krijgt het niet voor elkaar om ook maar één positief woord over Blind te typen. Dat getuigt van blinde haat, en niets anders.

Er valt mákkelijk over te discussieren, als je maar wilt.

999

Bericht door 999 » zo mei 14, 2006 4:17 pm

LouisXIV & co schreef:
Voetske schreef:Vraag me een ding af: Mocht Blind met het zelfde slechte voetbal de landstitel hebben gepakt of ze dan hem ook er uit gekiepert hadden.Denk het niet ....
Nee natuurlijk niet. Want meedoen voor de landstitel is immers de belangrijkste doelsteling en die is bij lange na niet gehaald. En als hij nou nog andere doelstellingen had gehaald, dan viel daar nog mee te leven.

Maar hij heeft én geen mooi voetbal gespeeld én totaal geen kans gehad op de landstitel. Tja, dan heb je gewoon erg weinig gebracht.

Wat jij nu overigens doet is een klassiek voorbeeld van drogredeneren. Je trekt de motieven van Van Geel in twijfel door een irreële situatie te creëren en je vervolgens af te vragen wat er dan gebeurd was. Het rare vind ik hieraan dat je doet alsof Van Geel expres allerlei smoesjes bedenkt om Blind te ontslaan. Nee, het gaat niet om Blind, maar om de doelstelligen van Ajax. En die zijn niet gehaald. En waren met een landstitel inderdaad wél gehaald. Maar daar deden we vanaf oktober dus al niet meer voor mee. Dat is geen achteraf bedenksel van Van Geel, maar de bitter realiteit waar wij als supporters het hele jaar mee hebben moeten leven - al zijn sommigen dat in hun blinde liefde alweer vergeten.
Onzin, ik stel aan het einde van mijn kijk op de gang van zaken een simpele vraag.En het simpele antwoord is dat Blind dan had mogen blijven zitten, ondanks dat er van een van AJAX belangrijke doelstelling " prijzen pakken op de AJAX manier " niks van terecht is gekomen.

Bij mij blijft het idee dat het bestuur bewust heeft zitten wachten of dat Blind zijn graf nog dieper ging graven, en dat noem ik GOKKEN met het AJAX belang.

Als ALLES gedaan moet worden in het belang van AJAX hadden Blind ( dus van Geel ) veel eerder moeten ontslaan ...
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 14, 2006 4:54 pm

Hypotheses, eigen ideeën van wat er dan wellicht gebeurd zou zijn, als dit, als dat: erg lastig om tegenaan te praten.

We weten wat er gebeurd is en ondanks de publieke opinie is Blind gewoon ontslagen en dat is de verdienste van MvG, gesteund door Jaakke.

De andere optie zullen we nooit kennen.

As simple as that.

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 5:27 pm

'De verdienste'? Nou, knap hoor. Dapper ook. Vooral van Jaakke. :roll:
joey schreef:De zelfkritiek is ver te zoeken bij trainers en spelers. :nooo:
Gelukkig compenseer jij dat door überkritisch te zijn. Eh, what the fuck, ik gooi er ook eens zo eentje tegenaan: :X
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 5:31 pm

Dus jij bent het hiermee eens, Marco?
"Het is misschien inderdaad overdreven om nu te spreken van een geslaagd seizoen, maar je kunt wél vaststellen: met de omstandigheden waaronder wij een heel jaar hebben moeten werken, is het heel knap dat het team nog steeds overeind blijft. Daar hoeven we niet steeds weer opnieuw op in te gaan, maar het is duidelijk dat er om ons heen van alles is gebeurd."

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 5:44 pm

Jij kent misschien niet alle omstandigheden die Galasek bedoelt? Of je weet niet op welke van de vele hij doelt..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 5:47 pm

Ajax heeft zwaar onder de maat gepresteerd, daar zijn geen excuses voor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 5:55 pm

Lucas schreef:Wel absoluut onbegrijpelijk is het om Blind te vervangen door iemand die op topniveau nog helemaal niets heeft bewezen. Hulptrainer is iets compleet anders dan eindverantwoordelijke zijn. Het zegt niet zoveel dat je NAC en Vitesse leuk kan laten spelen
Heb je toevallig nog gelezen wat Davids heeft gezegd toen een journalist hem vroeg of hij veel geleerd heeft van Rijkaard als trainer?
Lucas schreef:
Jesse schreef:
Lucas schreef: Ja. Inmiddels overigens niet meer. Met Porto heeft Co goed gepresteerd, met Ajax was hij op de goede weg
Jawel. In de huidige situatie gaat het het erom dat Blind plaats moet ruimen omdat niet zeker is dat ie een goede trainer is. Van zijn opvolger is het ook niet zeker. Adriaanse had overigens al wel een hele tijd bij Ajax gewerkt als eindverantwoordelijke. Weliswaar in een andere functie, maar toch. De situatie nu is een andere. Als je nu vanwege twijfels Blind ontslaat, moet je wat mij betreft iemand binnen halen waarvan het duidelijk is dat ie die topclub aankan. We hebben de laatste 5 trainers voortijdig de laan uitgeschopt. de ergste heeft nog het langst mogen zitten. Er is nu behoefte aan een zekerheidje als je met Blind breekt
Ik zou niet weten waarom toen van Adriaanse wel duidelijk zou zijn geweest dat hij een goede trainer was en nu van Henk ten Cate niet.

Luuk?

999

Bericht door 999 » zo mei 14, 2006 6:11 pm

Neefkens schreef: Hypotheses, eigen ideeën van wat er dan wellicht gebeurd zou zijn, als dit, als dat: erg lastig om tegenaan te praten.

We weten wat er gebeurd is en ondanks de publieke opinie is Blind gewoon ontslagen en dat is de verdienste van MvG, gesteund door Jaakke.

De andere optie zullen we nooit kennen.

As simple as that.
Deze topic stikt er de moord van.En dat Blind moest vertrekken staat als een paal boven water.De manier waarop klopt niet.

Voor G & J tellen de resultaten VCL en Beker blijkbaar niet, aktractief voetbal op de AJAX manier en meedoen voor de eerste plaats.Dan had je Blind op een veel eerder tijdstip moeten en kunnen ontslaan.Evalueren op het einde, lulkoek.
Blij met de punten ...

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 6:22 pm

joey schreef:Dus jij bent het hiermee eens, Marco?
Hij zegt niet veel meer dan dat het team overeind is gebleven in moeilijke tijden. Ik lees dus iets als ondanks een gigantisch kutseizoen toch nog een prima resultaat. Meer niet. In feite is dat ook zo, dus ik zie geen reden om daar nou moeilijk over te doen. Ik ken die omstandigheden trouwens niet. Jij ook niet. Bij veel ploegen breekt de pleuris (onderling) uit, Ajax haalt de VCL en wint de beker. Gelukkig maar.

Kan je je voorstellen dat de selectie vooral opgelucht is? Wat heeft het voor zin om achteraf de zaak nog eens volledig af te kraken? Daar schiet toch niemand wat mee op...
joey schreef:Ajax heeft zwaar onder de maat gepresteerd, daar zijn geen excuses voor.
Er zijn wel oorzaken. Die Galasek heeft een heel seizoen lang onder een waardeloze trainer moeten werken. Ik bedoel maar. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 6:27 pm

De situatie is nu anders. Er moet rust in de tent; ergo een zekerheidje als trainer

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 6:34 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Wel absoluut onbegrijpelijk is het om Blind te vervangen door iemand die op topniveau nog helemaal niets heeft bewezen. Hulptrainer is iets compleet anders dan eindverantwoordelijke zijn. Het zegt niet zoveel dat je NAC en Vitesse leuk kan laten spelen
Heb je toevallig nog gelezen wat Davids heeft gezegd toen een journalist hem vroeg of hij veel geleerd heeft van Rijkaard als trainer?
Lucas schreef:
Jesse schreef: Maar het aanstellen van Adriaanse vond jij dus ook geen goede zet?
Ik zou niet weten waarom toen van Adriaanse wel duidelijk zou zijn geweest dat hij een goede trainer was en nu van Henk ten Cate niet.

Luuk?
Luuk?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 6:43 pm

Zijn we hier soms met een recordpoging doorlullen totdat de mods doorhebben dat het off-topic is bezig?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 14, 2006 6:54 pm

Thomas?

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2006 6:55 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:
Lucas schreef: Jawel. In de huidige situatie gaat het het erom dat Blind plaats moet ruimen omdat niet zeker is dat ie een goede trainer is. Van zijn opvolger is het ook niet zeker. Adriaanse had overigens al wel een hele tijd bij Ajax gewerkt als eindverantwoordelijke. Weliswaar in een andere functie, maar toch. De situatie nu is een andere. Als je nu vanwege twijfels Blind ontslaat, moet je wat mij betreft iemand binnen halen waarvan het duidelijk is dat ie die topclub aankan. We hebben de laatste 5 trainers voortijdig de laan uitgeschopt. de ergste heeft nog het langst mogen zitten. Er is nu behoefte aan een zekerheidje als je met Blind breekt

Luuk?
Luuk?
Lucas schreef:De situatie is nu anders. Er moet rust in de tent; ergo een zekerheidje als trainer
Maar ik wel er nog wel iets meer over zeggen hoor. Ajax ontslaat nu een trainer die qua resultaat helemaal niet zo beroerd heeft gepresteerd. Twee keer CL kwalificatie, de Cruyffschaal en de beker. Op de opvolger van Blind rust een zware taak als het hem niet lukt kampioen te worden. De komende trainer heeft een zware ervenis meegekregen van dit seizoen en van de stemming onder de fans. Een grote trainer was beter geweest dan iemand die nog moet bewijzen het aan te kunnen

Plaats reactie