Je hebt 2 type spelers nodig op het WK; zij die al ster zijn en zij die eraan zitten te komen. Dus RVN en KJH. Dan neem je nog Kuijt mee omdat die toch zo'n beetje overal kan spelen. Maar ja, van Basten doet altijd net datgene wat je niet verwacht dus zal VOH wel mee gaan.Peter schreef:Volgens de NOS neemt MvB dus inderdaad 3 spitsen mee. Ik ben benieuwd of Huntelaar er aan blijft hangen, in dat geval.
Welke spelers mogen naar het WK?
Moderator: mods
- Tscheu La Ling
MvB heeft volgens mij al gehint mbt alle vier de spitsen afzonderlijk dat ze mee zouden gaan. Alleen stelt hij nu dat hij er geen vier meeneemt.
Ik kan dat maar op een manier uitleggen: Dirk Kuyt heeft op een of twee interlandwedstrijden na rechtsbuiten gestaan. Op die positie heeft hij enkel Castelen als concurrent. (Triest maar waar.)
Kuyt mag in deze kwestie even niet meetellen als centrumspits, al is hij een van de drie beste Nederlandse spitsen van het afgelopen seizoen.
Er gaan er dus drie als centrumspits mee: RvN heeft de voorkeur van de bondscoach (als in vorm), KJH als reserve en VoH als breekijzer. Kuyt komt alleen maar in aanmerking voor de rechtsbuitenpositie, omdat er werkelijkwaar geen enkele speler met een Nederlands paspoort die rol ook maar in zijn dromen kan uitvoeren.
Ik kan dat maar op een manier uitleggen: Dirk Kuyt heeft op een of twee interlandwedstrijden na rechtsbuiten gestaan. Op die positie heeft hij enkel Castelen als concurrent. (Triest maar waar.)
Kuyt mag in deze kwestie even niet meetellen als centrumspits, al is hij een van de drie beste Nederlandse spitsen van het afgelopen seizoen.
Er gaan er dus drie als centrumspits mee: RvN heeft de voorkeur van de bondscoach (als in vorm), KJH als reserve en VoH als breekijzer. Kuyt komt alleen maar in aanmerking voor de rechtsbuitenpositie, omdat er werkelijkwaar geen enkele speler met een Nederlands paspoort die rol ook maar in zijn dromen kan uitvoeren.
Geld moet rollen!
Van Nistelrooy zwijgt over aanvaring met Ferguson
9/5/2006 22:07
Onverwachts sloot Ruud van Nistelrooy aan bij het Nederlands elftal. De spits is verwikkeld in een conflict met manager Alex Ferguson, maar weigerde diep op de materie in te gaan.
Van Nistelrooy had graag de testimonial van de Ierse international Roy Keane op Old Trafford luister bijgezet. Maar in plaats daarvan werkte hij een training af in Katwijk. 'Het is anders gelopen. Ik heb Roy gebeld en alles uitgelegd. Dat ik niet mocht was voor het meest pijnlijke. In dit trainingskamp kan ik dat vergeten.'
Over wat de werkelijk achtergrond is van de aanvaring met Ferguson, bij wie Van The Man in ongenade is gevallen, liet Van Nistelrooy zich niet uit.
Marco van Basten had tijdens de eerste dag van het eerste trainingssessie een mededeling voor de centrumaanvallers. Van het viertal Van Nistelrooy, Jan Vennegoor of Hesselink, Dirk Kuijt en Klaas Jan Huntelaar kunnen er drie mee naar Duitsland, zo verduidelijkte de bondscoach.
'Ik ga eens rustig kijken wie er moet afvallen. Ik kijk niet naar namen. Ik kijk wie er een goede indruk maakt. Daar gaat het mij om. Ik weet dat Kuijt ook op rechts kan spelen. Toch denk ik niet dat ze alle vier mee gaan.'
Van Basten maakt maandag 15 mei zijn 23 namen bekend met wie hij naar Duitsland gaat afreizen.
vi.nl
- Henk de Gier
- Contacteer:
Het zou zomaar kunnen dat Van Basten Castelen thuis laat en Van Persie en Kuijt mee neemt voor op rechts. Dan gaan Babel en Robben mee voor op links.Henk de Gier schreef:dat denk ik niet, voor links zijn Robben en Van Persie de aangewezen mensen.Jöhnk schreef:Iaw.: Babel gaat mee.
Ik twijfel de hele tijd of zo'n WK onze jonge spelers goed zal doen. Of beter gezegd, of het Ajax goed zal doen.
Precies. Het enige positieve dat ik er in zie is dat het leerzaam kan zijn voor die jongens.Jesse schreef:Waardoor die weer eerder verkocht zal worden en jongens als Maduro en Urby krijgen nog steeds geen rust.
De transferprijs opkrikken is voorlopig niet belangrijk hoop ik. Dat hoeft verder ook niet op een WK te gebeuren. Een goed seizoen CL doet ook wonderen.
Alsof het Nederlands elftal met dit team uberhaupt een reële kans maakt.Steef schreef:Kijk en door dit gebrek aan vaderlandspassie en de absolute droom om voor Nederland uit te komen, zullen we never nooit niet wereldkampioen worden.
Check die docu over Brazilie maar als-ie uitkomt op de NLe TV. Dan zie je hoe je wereldkampioen kan worden...
Huntelaar heeft dus niet 24 maar 25 doelpunten gemaakt voor Ajax. Dan nog 19 voor Heerenveen en en 6 voor Jong Oranje.Maartoe schreef:Wat stats van KJH.
Ik hoop op deze basis:
-------------------Van der Sar
Ooijer-----------Boula-------Mathijsen-------Gio
---------------------Davids
--------------Sneijder-----Cocu
Kuijt---------------Huntelaar----------Robben
Oranje niet voorbij Jong Oranje
**Het Nederlands elftal heeft donderdag
in Katwijk niet van Jong Oranje kunnen
winnen.Het oefenduel eindigde in een
doelpuntloos gelijkspel.
Bondscoach Marco van Basten miste nog
enkele van zijn internationals.Jong
Oranje,waar Foppe de Haan de scepter
zwaait,speelt in mei het EK (Portugal).
Van de 'WK-twijfelgevallen' maakte John
Heitinga de beste indruk.De verdediger
van Ajax strooide met bruikbare passes
en schoof indien mogelijk door naar het
middenveld.Klaas-Jan Huntelaar kon niet
aantonen waarom Van Basten hem mee naar
het WK zou moeten nemen.Kew Jaliens,die
eveneens behoorlijk speelde,viel uit
met een wond aan zijn linkerbovenbeen.
Nos-ttNEDERLANDS ELFTAL 0 JONG ORANJE 0
Arbiter: Toeschouwers:
Liesveld 7.500
Geel:
NEDERLANDS ELFTAL: Timmer
(Stekelenburg/46),Jaliens (Matijsen/77)
Heitinga,Opdam (Vennegoor/68),De Cler,
Landzaat,Sneijder,Cocu (Kuijt/46),
Castelen,Huntelaar,Babel
JONG ORANJE: Vorm (Vermeer/46),Vlaar
(Kruiswijk/60),Tiendalli,Braafheid,
Luirink,Aisatti (Schilder/60),Schaars,
Hofs (De Zeeuw/46),Jenner,Bouaouzan
(Medunjanin/46),Emnes
Landzaat niet?Thomas schreef:Huntelaar heeft dus niet 24 maar 25 doelpunten gemaakt voor Ajax. Dan nog 19 voor Heerenveen en en 6 voor Jong Oranje.Maartoe schreef:Wat stats van KJH.
Ik hoop op deze basis:
-------------------Van der Sar
Ooijer-----------Boula-------Mathijsen-------Gio
---------------------Davids
--------------Sneijder-----Cocu
Kuijt---------------Huntelaar----------Robben