Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%

Totaal aantal stemmen: 50

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 12:49 pm

Steef schreef:Endt is perschef, c.q. spin doctor, van Ajax. Dat zeggen ze altijd over prutspelers die klauwen met geld kosten.

'Die Bosschaart is de huis-dj van de Feyenoordkleedkamer. Is belanrijk hoor!'

Flikker toch op.
Wat jij wil geloven. Ik zag Juanfran gisteren lekker positief meedoen en de spelers vonden het ook niet onaardig wat hij deed. Als hij echt een klootzak was geweest dan hadden ze niet zo met hem omgegaan.

Op AT5 laten ze regelmatig een training zien (heerlijk trouwens zonder commentaar) en daar zie je Juanfran ook lekker meedollen.

En of hij klauwen met geld kost? Ik weet het niet hoor. Hij is zowiezo gehuurd dus dat drukt de kosten al aardig.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:54 pm

GangstaRiB schreef:Wat jij wil geloven. Ik zag Juanfran gisteren lekker positief meedoen en de spelers vonden het ook niet onaardig wat hij deed. Als hij echt een klootzak was geweest dan hadden ze niet zo met hem omgegaan.

Op AT5 laten ze regelmatig een training zien (heerlijk trouwens zonder commentaar) en daar zie je Juanfran ook lekker meedollen.
Na afloop van een paar Godenzonen-uitzendingen heb ik ook van zowel Robbert Schilder als Klaas-Jan Huntelaar gehoord dat Juanfran een feestneus is die erg goed in de groep ligt. Een soort Anastasiou-figuur, die weliswaar geen Nederlands spreekt (en slecht Engels), maar zich wel heel positief opstelt en af en toe eens een arm om een jonge speler heenslaat.

Schilder zei: "Die had komediant kunnen worden." (daar zou je nu een flauwe punchline over zijn kwaliteiten overheen kunnen gooien, maar zo flauw zijn jullie natuurlijk niet...)

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 12:54 pm

Kowalczyk schreef:
Voetske schreef:Dit was de eerste keer, maar nu heeft ie z'n monmd vol, beetje grote jongn was na Feyenoord - AJAX gewoon op dit board verschenen.
Dat mag je vinden (ik vind persoonlijk dat-ie zelf moet weten wanneer hij zin in Ajax Talk heeft en wanneer niet), maar het is irrelevant om hem daarmee om de oren te slaan als hij iets beweert dat er niets mee te maken heeft.
Ik heb aangegeven dat ik het wel mee viel vallen dat gele kaarten gedoe.
Dat is wél een ter zake doende reactie, ja.

Ik vind óók dat het overtredingen waren die bij een echte wedstrijd horen. Maar ik vind óók dat kaarten bij een echte wedstrijd horen. Net als goals. Het hangt er maar vanaf hoe je overtredingen en kaarten ziet: als deel van het spel (zoals de Fransen zo mooi zeggen: part of the game) of als iets dat er niet bijhoort. Ik vind dat het eerste het geval is. Maar daar kun je anders over denken.
Verder is het is blijkbaar een obsessie voor Steef aan het worden, ik geloof dat dit alweer de zestienhonderste wedstrijd is waar naderhand 3425 pagina's besteed wordt over het niet of wel geven van gele of rode kaarten.
Hij heeft het er wel vaker over, ja, maar voor zover ik weet reageert hij elke keer tamelijk concreet op een andere posting. Dat betekent dat ook wíj het er nogal eens over hebben. En dan mag Steef reageren, zonder dat hij de flauwe stoplap over zijn afwezigheid nar Feyenoord - Ajax om zijn oren moet krijgen. Als Ajax een pijnlijke nederlaag lijdt, heb ik ook wel eens een paar daagjes geen zin in chatten.

K.
Een keer aangeven dat ik het een slappe zak vindt dat ie na de uitschakeling van Feyenoord hier een week lang zijn gezicht niet liet zien, en jij doet het voorkomen dat ik in elke posting dat er met de haren bijsleep.

Feit: Steef heeft het over de overtredingen die de AJAX spelers maakten ( Sneijder/Harry enz) maar Steef vergeet blijkbaar bewust de overtredingen aan Psv kant.

Maar doet het er nog iets toe ?.Toen ik zelf voetbalde maakte het niks uit of dat een scheidsrechter in het begin wel of niet een gele kaart gaf, als de overtreding noodzakelijk is dan MAAK je die overtreding.

Nogmaals, behalve wat nare trekjes van Gomez en Ooyer was er gisteren geen reden om meer gele kaarten te voorschijn te toveren ..
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:56 pm

Maakt mij het nou uit of Juanfran een geinponum of een chagrijn is. Feit: Hij is een vreselijke mishuur die een huursom + salaris kost en niets aan Ajax heeft toegevoefd.

Daar kijk ik naar. Kan mij het verrotten of die jongen een leuke Spaanse mop kan vertellen of niet.

Topprestatieklimaat: ooit van gehoord? Van goed voetbal en winnen wordt nl. iedereen vrolijk. Let maar op straks.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:59 pm

Steef schreef:Maakt mij het nou uit of Juanfran een geinponum of een chagrijn is. Feit: Hij is een vreselijke mishuur die een huursom + salaris kost en niets aan Ajax heeft toegevoefd.
Da's een ander verhaal. Ik reageerde op een posting waarin ter discussie stond of hij wel of niet een positief mens is. Dat kun jij een niet ter zake doende discussie vinden, maar het ging er in dit geval wel over.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 1:00 pm

Omdat Vink gisteren de eerste paar duidelijk gele kaart-waardige overtredingen afdeed met die pucker face-lippen van 'm, wist niemand waar de grens lag. Daarna gaf-ie ineens wel geel voor minder zware overtredingen, wel geel voor 1 iemand in een opstootje en voor anderen niet en geen kaart voor het slaan van de scheids.

Nou, ik kan dat dan niet volgen hoor. En de spelers duidelijk ook niet. Dat leidt tot onbegrip en irritatie.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 1:02 pm

Kowalczyk schreef:
Steef schreef:Maakt mij het nou uit of Juanfran een geinponum of een chagrijn is. Feit: Hij is een vreselijke mishuur die een huursom + salaris kost en niets aan Ajax heeft toegevoefd.
Da's een ander verhaal. Ik reageerde op een posting waarin ter discussie stond of hij wel of niet een positief mens is. Dat kun jij een niet ter zake doende discussie vinden, maar het ging er in dit geval wel over.

K.
Ik typte mijn verhaal voor jouw posting.

I.a.w. leuk dat Juanfran zo'n grappige vent is, maar daar wordt-ie niet voor betaald.

Ik vind het dus ook totaal niet relevant. Net als die hele Anastasiou-rol. Geen speler die ik meer in het nachtleven tegenkom dan Yannis. Zal dus ook wel een hele aardige, sociale vent zijn.

Doe mij dan maar de cynische 'ik hoef geen nieuwe vrienden' KJH. Die presteert ten minste top. En dat lijkt mij hetgene dat Ajax nastreeft.
Laatst gewijzigd door Feest op ma mei 08, 2006 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 1:03 pm

Daar kijk ik naar. Kan mij het verrotten of die jongen een leuke Spaanse mop kan vertellen of niet.

Topprestatieklimaat: ooit van gehoord? Van goed voetbal en winnen wordt nl. iedereen vrolijk. Let maar op straks.
Ik geloof wel degelijk dat zulke spelers iets toevoegen. Voetballers zijn ook maar mensen en de 1 heeft wat meer aandacht nodig dan de ander.

Koeman presteerde in zijn eerste jaar uitstekend, niet alleen door uitstekende voetballers maar ook een hierarchie, waarbij gastjes zoals Van der Vaart kortgehouden werden en alleen deden waar ze goed in waren: goed voetballen. Na het vertrek van Van der Meijde en Witschge voelde Van der Vaart zich ineens heel belangrijk en ging zich steeds meer met randzaken bemoeien. Bijvoorbeeld het aanvoerderschap waar hij totaal niet klaar voor was.

Tot niet zo lang geleden lag Ajax op sterven na dood, werden we nou wel of niet 5de enzovoorts. Met jongens als Juanfran trekt niet gelijk het hele team in een manische depressie, zo zie ik het althans.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 1:07 pm

Volgens mij was de aanvoerder toentertijd Chivu. En die presteerde heel behoorlijk geloof ik.

Presteren is het belangrijkste. Serieus zijn op het veld en iets toevoegen. Dat iemand daarnaast ook nog eens een leuke vent is, is heel mooi meegenomen, maar niet het belangrijkste criterium.

VicSik schijnt ook lachen, gieren, brullen te zijn.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 1:18 pm

In mijn ogen moet de technische staf er voor zorgen dat er een goede sfeer in de groep heerst waardoor het beste resultaat geboekt kan worden. Ik begrijp dan ook niet waarom een speler als Anastsiou een contract krijgt omdat iedereen hem zo aardig vindt. Neem hem dan na zijn carriere op in de technische staf voor waarschijnlijk een aanzienlijk lager salaris.

Spelers moeten aangetrokken worden op basis van hun voetbalkwaliteiten. Daardoor gaat het team beter spelen en gaat de sfeer ook omhoog. In een team dat slecht draait is de sfeer echt niet goed, hoeveel clowns je ook in het team opneemt. Bovendien is het makkelijke om na een succesje (zoals het winnen van de beker) goed in de groep te liggen. Tijdens zo'n feestje kan iedereen elkaar opeens waarderen.

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » ma mei 08, 2006 2:41 pm

Steef schreef:Endt is perschef, c.q. spin doctor, van Ajax.
.
Endt is al jaren geen perschef meer, maar teammanager...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 2:45 pm

Whatever, hij is spindoctor.

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » ma mei 08, 2006 2:55 pm

Steef schreef:Whatever, hij is spindoctor.
En jij bent de nieuwe scout van Chelsea :cheer:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 08, 2006 3:01 pm

Huldiging Ajax live te zien bij AT5

7-5-2006 De kersverse bekerwinnaar Ajax wordt maandagavond traditioneel op het Leidseplein gehuldigd. AT5 doet hiervan live verslag.
De spelers zullen maandag rond 19.45 uur verschijnen op het bordes van de Stadsschouwburg. Daar zullen ze de gewonnen Cup tonen aan het publiek. Het is de zestiende keer dat Ajax de beker heeft gewonnen.
De huldiging wordt aangeboden door de gemeente. Ajax roept zijn supporters met klem op de eventuele huldiging waardig en zonder wanordelijkheden te laten verlopen.
www.at5.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 08, 2006 3:14 pm

Optyfuh met die huldiging! Vier wedstrijdjes gewonnen... Waarvan eentje tegen de nummer 17 van de eerste divisie, eentje tegen een subtopper, eentje met hangen en wurgen tegen een middenmoter. En - ok - eentje tegen de kampioen van Nederland.

Maar hallo, zo'n reeksje ga je toch niet vieren!

Leuk bedoeld gebaar van de stad. Maar totaal misplaatst!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 3:18 pm

Ik ga vanavond ook niet. Komt ook mede doordat ik nog aardig verrot ben van gisteren. Goverdomme voor 1,5 uur voetbal, bijna 12 uur onderweg geweest! Waardeloze catering in de Kuip en de bussen die in colonne niet harder dan 40 km/u gingen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 4:43 pm

Yorlik the Barbarian schreef:JHC, ik word echt doodziek van al die postings van Thomas. Waar staat hij nu op? >18 per dag en zelden een die het lezen waard is tenzij je graag in een "mutual admiration society" vertoeft.
Ik sla ze maar over.
Je bent wel erg hypocriet. De enige keren dat jij hier post is om aan te geven dat je vindt dat mijn posts niets toevoegen. Uw waardevolle toevoeging aan Ajaxtalk wordt erg gewaardeerd. Hartelijk bedankt. :xyxthumbs:

Ik vind dat mijn posts over het algemeen wel wat toevoegen. En als ik daar een vertekend beeld van heb dan hoor ik dat graag. Maar niet van een of andere malloot die er op uit lijkt te zijn om mij te irriteren.
Steef schreef:Het meest veelbelovende bij Babel vond ik dat ik twee of drie loopacties zonder bal zag. Dat getuigt van voetbalintelligentie en iemand die nadenkt over het spelletje en waar hij verbetering kan pakken.

Nu nog een hele zomer met KJH in de zestien gaan staan en leren om een kortere beweging te hebben om ruimte voor een schot te maken in de zestien. Nu laat-ie zich vaak net te ver wegdringen uit de zestien alsvorens-ie ruimte heeft, waardoor het schot net houdbaar wordt. Doet-ie dat van een paar meter dichterbij, dan pakt geen keeper zo'n bal.

Soms doet-ie toch echt aan Adriano en Henry denken. Zoveel power.
Ik vergeleek hem ook al met Henry. Hij houdt in en versneld. Schitterend om te zien.

De geringe voetbalintelligentie was een van de dingen waarvan ik dacht dat het Babel zou opbreken.

Toch ben ik helemaal om wat Babel betreft. Ik hoop dat hij blijft. Als zo'n jongen leert voorzetten en koppen en blijft werken aan z'n aanname (wat nu al resultaat lijkt op te leveren) kan hij een goede speler worden.
Jöhnk schreef:Opvallend ook hoe teleurgesteld de Psv'ers na afloop waren. Alsof ze de CL-finale hadden verloren...

Je zou toch denken dat de Hans Kraay jr.-Pokal niet zo'n grote impact heeft.
Precies. Mooi dat Baseman eerder in deze topic nog zegt dat hij het zo overdreven vond dat de spelers van Ajax deden alsof ze de CL hadden gewonnen. :D
Steef schreef:Ik vond dat natrappen van Gomes wel meevallen. Zeker geen Immel tegen Van Basten. Sneijder had 'm een 'Danny Hespje' kunnen bezorgen. Snapte de irritatie wel.
Hier zit je er wat mij betreft dus helemaal naast. Gomes z'n been zit laag en je ziet hem gewoon bewust z'n been omhoog zwaaien. Zo tegen het hoofd van Sneijder. Dat kan maar 1 ding zijn. Diep rood.

Sneijder had ook geel moeten krijgen. Hij ging te hard door. Toch blijft natrappen rood.
Steef schreef:Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom Sneijder erop mocht blijven.

Hij SLAAT de scheidsrechter! WTF??!!??
Sneijder had ook zeker rood moeten krijgen. Je mag de scheidsrechter eigenlijk niet eens aanraken. Laat staan dat je z'n hand naar beneden tikt als hij een kaart wilt trekken.

Zoals een aantal anderen hier al zeiden, spelers die boven een geblesseerde speler gaan hangen en tegen hem gaan schreeuwen en schelden mogen van mij ook geel krijgen. Zeer irritant.
Steef schreef:Daarnaast had Chari geel moeten hebben.
Voor die overtreding in de eerste helft op, ik meen, Afellay?

Ik dacht het eerst ook, maar als je goed kijkt raakt hij hem niet. Volgens mij niet, in ieder geval. Ik heb het nog op band staan.

Thom

Bericht door Thom » ma mei 08, 2006 4:44 pm

Laudrup schreef:Goh en weer krijgt psv overduidelijk de helpende hand toegestoken door de knvb. Bedankt.
Calimero! Zo zeuren wij toch niet? KNJB en dergelijke uitdrukkingen zijn voorbehouden aan niet-Ajacieden. Toch?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thom

Bericht door Thom » ma mei 08, 2006 4:48 pm

Steef schreef:PSV speelde eind jaren 80 schitterend voetbal. Dat dat niet gebeurde in de EC1-finale is wat anders. Maar ooit die finales van Ajax teruggekeken? Ook niet om aan te gluren hoor.
Dat ligt eraan welke je bedoelt; die tegen Panathinaikos en ik meen Inter toonden een oppermachtig Ajax, die tegen Juventus ('73) was veel minder. Was ook de laatste in de eerste reeks van finales. '87 was matig, '88 ook, '92 vooral spannend en dat laatste gold ook voor '95 en '96.

Tjee, als je ze zo op een rijtje ziet, wel veel finales eigenlijk he?! :D :eusa_dance:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 08, 2006 4:52 pm

Je slaat die van '69 over. Die vond Steef waarschijnlijk leuker dan die andere. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thom

Bericht door Thom » ma mei 08, 2006 4:58 pm

Bertje schreef:Je slaat die van '69 over. Die vond Steef waarschijnlijk leuker dan die andere. ;)
Shit ja :D tegen AC Milan; maar ja, dat was geen reeks; dat was gewoon de eerste finaleplaats voor een Nederlandse club.

Inkoppertje Steef!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mei 08, 2006 5:33 pm

Iedereen gefeliciteerd, het was een gezellig dagje gisteren! Ik ga dus ook niet naar die huldiging, ik schaam me kapot. Heerlijk hoe het gevierd wordt en dat kan ik me goed voorstellen. Een seizoen vol ellende toch goed afsluiten, dat mag best gevierd worden dacht ik zo. Een stuk respect voor de Ajacied Blind, prima gebaar, het was een mooi dagje!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 5:38 pm

Spijker schreef:Iedereen gefeliciteerd, het was een gezellig dagje gisteren! Ik ga dus ook niet naar die huldiging, ik schaam me kapot. Heerlijk hoe het gevierd wordt en dat kan ik me goed voorstellen. Een seizoen vol ellende toch goed afsluiten, dat mag best gevierd worden dacht ik zo. Een stuk respect voor de Ajacied Blind, prima gebaar, het was een mooi dagje!
Je vindt dat het best gevierd mag worden maar je schaamt je er toch kapot voor? :D

Chris

Bericht door Chris » ma mei 08, 2006 5:50 pm

Voetske schreef:Schitterend dat gehuil van ene Steef om rode kaarten voor AJAX spelers .. :X
Mag ik daar Steef wel gelijk in geven. Als je kijkt naar het moment als Vink de rode kaart omhoog houd voor Galasek, slaat Sneijder er toch vrij hard tegenaan. Ik vind dat toch een groot gebrek van respect aan het adres van de scheids, en toch zeker een rode kaart waardig. Hij moet gewoon met zijn klauwen van de scheids (en andere spelers) afblijven.
Chris a.k.a Giiser

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 6:02 pm

Chris schreef:
Voetske schreef:Schitterend dat gehuil van ene Steef om rode kaarten voor AJAX spelers .. :X
Mag ik daar Steef wel gelijk in geven. Als je kijkt naar het moment als Vink de rode kaart omhoog houd voor Galasek, slaat Sneijder er toch vrij hard tegenaan. Ik vind dat toch een groot gebrek van respect aan het adres van de scheids, en toch zeker een rode kaart waardig. Hij moet gewoon met zijn klauwen van de scheids (en andere spelers) afblijven.
Prima, doen we het zo, 3 rode kaarten Psv en 3 rode kaarten AJAX

8 tegen 8, jij tevreden, Steef tevreden. :sad:

Bekerfinale, zojuist geen penaltie gegeven, Galasek ROOD, emoties lopen hoog op.Prima ( niet ) gereageerd van Vink.

En ga nu maar weer Hockeyen ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie