Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%

Totaal aantal stemmen: 50

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 08, 2006 8:45 am

Die speelt de bal, niets aan de hand. :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 8:55 am

Zo, dat is een mooie foto. Is gelijk alles over de wedstrijd mee gezegd. PSV had de betere en rijpere voetballers en kwam op mij geslepener over, maar bij Ajax was niemand echt slecht en was men wel 100% geconcentreerd en scherp. En dan maken de goeden het verschil tegen de slechten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 08, 2006 9:00 am

En PSV miste Alex. Lijkt Ooijer ook meteen een stuk minder.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 9:09 am

Mooie foto, van Highlow geplukt:

Afbeelding

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 9:12 am

Dat zeg ik altijd: Je begint bij je fenomenale zone- en mandekker en kan er dan altijd op termijn een inschuivende 'verdediger' bij inpassen. Ooijer leek mij trouwens nog totaal niet wedstrijdscherp, vooral in het eerste half uur. Daarnaast schuift-ie nu te veel in. Zo verliest het z'n kracht en wordt het gebrei op het middenveld met Simons, Ooijer, Cocu en Affelay.

Jammer, de Ooijer van de eerste seizoenshelft was echt steengoed en verdedigde ook nog eens Italiaans slim.

Maar mee naar Duitsland moet-ie. Dan maar doorsluitende rechtsback of vrije man tussen de mandekkers Boula en Mathijsen.

Heitinga deed het goed tegen VoH (afstand nemen en gewoon in eentje door laten koppen. Kan je zien waar de bal gaat komen en kan je de ruimte simpel afsluiten, maar tegen een geslepen jongen als Farfan vond ik 't weer moeizaam. Dan zie ik liever een Vermaelen die veel minder twijfelt en nadenkt, maar gewoon doet. Dan zit je er wel eens naast en pak je een kaart, maar intimideer je wel en het slaat ook over op de rest van de ploeg.

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 9:32 am

joey schreef:Het voetbal niet, Voetske. Dat bleef onveranderd zwak.
Lezen Joey
Voetske schreef: Het voetbal was het gehele seizoen een magere 4
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 9:32 am

Steef schreef:Dat zeg ik altijd: Je begint bij je fenomenale zone- en mandekker en kan er dan altijd op termijn een inschuivende 'verdediger' bij inpassen. Ooijer leek mij trouwens nog totaal niet wedstrijdscherp, vooral in het eerste half uur. Daarnaast schuift-ie nu te veel in. Zo verliest het z'n kracht en wordt het gebrei op het middenveld met Simons, Ooijer, Cocu en Affelay.

Jammer, de Ooijer van de eerste seizoenshelft was echt steengoed en verdedigde ook nog eens Italiaans slim.

Maar mee naar Duitsland moet-ie. Dan maar doorsluitende rechtsback of vrije man tussen de mandekkers Boula en Mathijsen.

Heitinga deed het goed tegen VoH (afstand nemen en gewoon in eentje door laten koppen. Kan je zien waar de bal gaat komen en kan je de ruimte simpel afsluiten, maar tegen een geslepen jongen als Farfan vond ik 't weer moeizaam. Dan zie ik liever een Vermaelen die veel minder twijfelt en nadenkt, maar gewoon doet. Dan zit je er wel eens naast en pak je een kaart, maar intimideer je wel en het slaat ook over op de rest van de ploeg.
Gewoon een ideaal centrum ;)

Ze zijn beide fysiek redelijk sterk, Vermaelen deed qua koppen niet veel onder voor VoH. Heitinga kan iets beter herstellen. Vermaelen hapt naar mijn mening iets te vaak. Heitinga blijft afwachten en tegenover a-technische spitsen is dat vaak genoeg.

Maar een compliment aan de hele ploeg. Iedereen keihard gevochten.

Iemand vroeg zich af waarom Juanfran zo vrolijk is. Als je het mij vraagt is het een gouden gozer voor je groep. Iets wat danig onderschat werd na het succesvolle jaar 2002/2003 (of het jaar daarvoor). Daarin waren spelers als Witschge, Van der Meijde en Chivu etters van de grootste orde, maar die heb je wel nodig! Juanfran voelt zich gewoon lekker en is geen chagerijnige dissonant. Zo'n speler kan je goed gebruiken als coach.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 08, 2006 9:32 am

joey schreef:En PSV miste Alex. Lijkt Ooijer ook meteen een stuk minder.
En Ajax miste Trabelsi, Grygera, Maduro die niet kon starten, Mitea is nog niet helemaal 100% en Rosales was er niet. Niet zeuren Joey, PSV is niet zo goed als jij hoopte.
IK GELOOF!!!!!!

boa

Bericht door boa » ma mei 08, 2006 9:46 am

Thomas schreef: Ook heeft Babel mij de afgelopen weken weten te overtuigen. Hij mag dan bepaalde kwaliteiten missen om te passen binnen het Ajax-systeem, hij heeft de afgelopen weken bewezen dat hij beter wil worden en bereid is om hard te werken voor Ajax.
Ik heb ze voor de gein een beetje bij zitten houden. 9 balaannames na een pass vanuit achteren. 8 goede, 1 slechte.

Een balaanname was uitermate knap gecontroleerd met zijn bovenbeen.

van Basten zei het gisteren in Studio Voetbal...de klasse druipt er vanaf bij Babel.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 9:51 am

Het meest veelbelovende bij Babel vond ik dat ik twee of drie loopacties zonder bal zag. Dat getuigt van voetbalintelligentie en iemand die nadenkt over het spelletje en waar hij verbetering kan pakken.

Nu nog een hele zomer met KJH in de zestien gaan staan en leren om een kortere beweging te hebben om ruimte voor een schot te maken in de zestien. Nu laat-ie zich vaak net te ver wegdringen uit de zestien alsvorens-ie ruimte heeft, waardoor het schot net houdbaar wordt. Doet-ie dat van een paar meter dichterbij, dan pakt geen keeper zo'n bal.

Soms doet-ie toch echt aan Adriano en Henry denken. Zoveel power.

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 08, 2006 9:54 am

Bij dat moment van Gomes-Sneijder moet gezegd worden dat de overtreding eigenlijk eerst van Sneijder is, die gaat te hard door op de keeper. Had zelfs wel geel voor gegeven kunnen worden.
Maar wat Gomes daarna doet is gewoon duidelijk natrappen, die zal de eerste 3 wedstrijden van het nieuwe seizoen dus moeten missen door een schorsing.
Dat gedrag van mensen als Ooijer is ook altijd walgelijk, voor de duidelijkheid, er zijn veel meer spelers die dit doen, maar als iemand op de grond ligt je over hem heen buigen en hem verrot schelden alsof je Van Bommel ben, maar moet eens officieel bestraft kunnen worden met een gele kaart.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 08, 2006 9:57 am

...en perfect aangevoeld dat hij Lamey in zijn zak had, die al op een keer geel stond. In feite lokte Babel de tweede gele kaart professioneel uit!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 10:00 am

Dat was een geniale actie. Babel wachtte Lamey aanvankelijk op, maar net op het moment dat deze de aansluiting vond, versnelde-ie weer.

:redcard:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 08, 2006 10:01 am

De irritaties bij de PSV'ers verbaasden me wel, moet ik zeggen, Ooijer, Cocu, Gomes. Vreemd....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 10:06 am

Arwin schreef:Dat gedrag van mensen als Ooijer is ook altijd walgelijk, voor de duidelijkheid, er zijn veel meer spelers die dit doen, maar als iemand op de grond ligt je over hem heen buigen en hem verrot schelden alsof je Van Bommel ben, maar moet eens officieel bestraft kunnen worden met een gele kaart.
En vervolgens nog eens KJH naar de strot vlieg omdat die het waagde Gomes op zijn natrappen aan te spreken. :redcard: Het is een wonder dat Ooijer er geen kaart voor kreeg, maar met Vink zijn dergelijke foute beslissingen wel te verwachten. Cocu greep KJH overigens ook bij de keel....

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 10:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:...en perfect aangevoeld dat hij Lamey in zijn zak had, die al op een keer geel stond. In feite lokte Babel de tweede gele kaart professioneel uit!
Nou, al even eerder had Babel een strafschop en een tweede gele voor Lamey kunnen versieren. Dat was nog slimmer geweest.

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 08, 2006 10:09 am

Die tweede gele van Lamey zag je al minuten aankomen. Die had Hiddink dus beter kunnen wisselen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 08, 2006 10:09 am

Opvallend ook hoe teleurgesteld de Psv'ers na afloop waren. Alsof ze de CL-finale hadden verloren...

Je zou toch denken dat de Hans Kraay jr.-Pokal niet zo'n grote impact heeft.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 10:12 am

Van Babel gaat sowieso veel meer gevaar uit op de vleugel. Toch begrijp ik niet helemaal waarom Blind de afgelopen wedstrijden voor Charisteas op rechts koos en vervolgens Rosenberg er uithaalde voor Babel. Waarom niet met Rosenberg en Babel op de vleugel (bij gebrek aan echte vleugelspitsen en absentie van Rosales en Mitea) en Harry gebruiken als breekijzer wanneer dat nodig is.

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 08, 2006 10:12 am

Jöhnk schreef:Opvallend ook hoe teleurgesteld de Psv'ers na afloop waren. Alsof ze de CL-finale hadden verloren...

Je zou toch denken dat de Hans Kraay jr.-Pokal niet zo'n grote impact heeft.
Ze wilden hem erg graag winnen als afscheid voor Hiddink. Vreemd dus dat PSV niet echt gemotiveerd overkwam op het veld. Maar dat komt natuurlijk allemaal door de drie weken rust er tussen nu. ;)

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 10:14 am

Maartoe schreef:
Arwin schreef:Dat gedrag van mensen als Ooijer is ook altijd walgelijk, voor de duidelijkheid, er zijn veel meer spelers die dit doen, maar als iemand op de grond ligt je over hem heen buigen en hem verrot schelden alsof je Van Bommel ben, maar moet eens officieel bestraft kunnen worden met een gele kaart.
En vervolgens nog eens KJH naar de strot vlieg omdat die het waagde Gomes op zijn natrappen aan te spreken. :redcard: Het is een wonder dat Ooijer er geen kaart voor kreeg, maar met Vink zijn dergelijke foute beslissingen wel te verwachten. Cocu greep KJH overigens ook bij de keel....
Ik vond dat natrappen van Gomes wel meevallen. Zeker geen Immel tegen Van Basten. Sneijder had 'm een 'Danny Hespje' kunnen bezorgen. Snapte de irritatie wel.

KJH kreeg terecht geel en ook Cocu had een kaart verdiend.

Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom Sneijder erop mocht blijven.

Hij SLAAT de scheidsrechter! WTF??!!??

Er valt geen peil meer op te trekken op wat wel geel is, wat geen geel, wat rood is, wat weggewefuid wordt. Het is een drama.

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 08, 2006 10:14 am

Maartoe schreef:Van Babel gaat sowieso veel meer gevaar uit op de vleugel. Toch begrijp ik niet helemaal waarom Blind de afgelopen wedstrijden voor Charisteas op rechts koos en vervolgens Rosenberg er uithaalde voor Babel. Waarom niet met Rosenberg en Babel op de vleugel (bij gebrek aan echte vleugelspitsen en absentie van Rosales en Mitea) en Harry gebruiken als breekijzer wanneer dat nodig is.
Babel komt bij Ajax altijd van links, opzich wel logisch als ware het in een rol zoals Henry bij Arsenal. Echter, tijdens het jeugd WK afgelopen zomer kwam hij volgens mij steeds vanaf rechts en vanaf die positie wist hij ook enkele keren mooi te scoren, sowieso enorm gevaarlijk was hij tegen zijn leeftijdsgenoten.
Speelt Babel ook het jeugd EK nu deze zomer?

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 08, 2006 10:16 am

Steef schreef:
Maartoe schreef:
Ik vond dat natrappen van Gomes wel meevallen. Zeker geen Immel tegen Van Basten. Sneijder had 'm een 'Danny Hespje' kunnen bezorgen. Snapte de irritatie wel.

KJH kreeg terecht geel en ook Cocu had een kaart verdiend.

Maar wat ik nog steeds niet snap is waarom Sneijder erop mocht blijven.

Hij SLAAT de scheidsrechter! WTF??!!??

Er valt geen peil meer op te trekken op wat wel geel is, wat geen geel, wat rood is, wat weggewefuid wordt. Het is een drama.
Ik heb dat slaan van de scheidsrechter door Sneijder niet gezien, iemand beelden? Ik heb er ook nergens van gehoord in een nabeschouwing, dus ik denk dat het wel meevalt.

Natrappen van Gomes was overduidelijk, de frustratie achter natrappen is zo vaak logisch/verklaarbaar, maar het natrappen is gewoon dom en hoort bestraft te worden.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 10:19 am

Arwin schreef:Natrappen van Gomes was overduidelijk, de frustratie achter natrappen is zo vaak logisch/verklaarbaar, maar het natrappen is gewoon dom en hoort bestraft te worden.
Inderdaad. Sneijder had geel moeten krijgen voor het roekeloos doorgaan op Gomes. Gomes had rood moeten krijgen voor natrappen. Of het te begrijpen is of niet maakt niet uit.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 10:21 am

Blijft bij mij toch het slaan van de scheidsrechter staan. Ik had 't nog nooit gezien in Nederland, nl.

Ja, Bosvelt met z'n borst tegen Bossen: :redcard:

Maar om te proberen om de rode kaart uit iemand's hand te slaan? Nee, dat was nieuw voor me. Het schijnt dus te mogen. Weer wat geleerd.

Plaats reactie