Van liever Samaras dan Huntelaar naar Ajax naar Huntelaar in de basis bij Oranje. :DRishi schreef:Klaas Jan Huntelaar gaat gewoon mee. Kan gewoon niet anders. En de 2e wedstrijd start hij gewoon in de basis!
Welke spelers mogen naar het WK?
Moderator: mods
Landzaat draait een redelijk seizoen. Toch tweede geworden met AZ, en qua goals en assists ruimschoots bij de top-10 van de eredivisie (wat erg bijzonder is voor een controlerende middenvelder).Baseman schreef:We zijn met z'n allen reuze benieuwd !Jesse schreef:Waarom vind jij dat Landzaat een uitstekend seizoen heeft gedraaid, Mr. Ajax?
Waar het om gaat: Landzaat is zo ongeveer de enige dragende rechtshalf van Nederland met een beetje niveau. Moet dus zeker mee. Of hij in de basis speelt, hangt dan af van de tactiek van de bondscoach.
Hij speelt ook zeker geen slecht seizoen, Jöhnk. Hij speelt gewoon in een hele andere rol dan vorig jaar, net als bijna heel AZ dat doet. Ik zie alleen niet in waarom hij een uitstekend seizoen zou draaien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Hij is juist heel gevaarlijk en dat heeft hij aan zichzelf te danken. Hij creëert veel zelf. Alleen hij haalt er weinig goals en/of assists uit.Bertje schreef:Het hangt ook van je medespelers af hoe gevaarlijk je kunt zijn.Thomas schreef:Hij is elke keer levensgevaarlijk, maar als je er als aanvaller niets uithaalt ben je in mijn ogen niet in topvorm.
Als je een bal op iemand voor kunt geven staat er opeens weer zo'n assist achter je naam, terwijl het verschil met zelf moeten gaan zo klein is.Thomas schreef:Hij is juist heel gevaarlijk en dat heeft hij aan zichzelf te danken. Hij creëert veel zelf. Alleen hij haalt er weinig goals en/of assists uit.Bertje schreef:Het hangt ook van je medespelers af hoe gevaarlijk je kunt zijn.Thomas schreef:Hij is elke keer levensgevaarlijk, maar als je er als aanvaller niets uithaalt ben je in mijn ogen niet in topvorm.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Aha. :xyxthumbs:Bertje schreef:Oeke, poeke. Zo beter? ;)
Nee, als Castelen een medespeler heeft waar hij de bal aan kwijt kan, haalt hij dus een stuk meer rendement uit zijn acties. Je kunt Castelen er niet of afrekenen dat zijn medespelers er doorheen zaten.
Dat van die assists schrijven we dan om jou je punt te laten maken op het conto van z'n medespelers. Maar die kansen had hij wel af moeten maken. ;)
Zo groot waren die kansen niet. En hij creëerde ze zelf, werd nooit in stelling gebracht door een medespeler. Ik vond het best knap dat-ie zich nog enigszins aan de algehele malaise kon onttrekken.
Castelen moet mee naar het WK. Ik zou hem zelfs in de basis zetten. Lekker op de retro-tour met ouderwetse shirts en dito buitenspelers. :headbang:
Castelen moet mee naar het WK. Ik zou hem zelfs in de basis zetten. Lekker op de retro-tour met ouderwetse shirts en dito buitenspelers. :headbang:
vi.nlHeitinga mag zich ook in Oranje-kamp melden
4/5/2006 18:25
Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip starten komende dinsdag met zeventien spelers een vierdaags trainingskamp van het Nederlands elftal. John Heitinga is een onverwachte deelnemer.
Van Basten en Van 't Schip hadden onlangs een voorselectie met 33 spelers bekendgemaakt. Internationals die op 9 mei met hun clubs al zijn uitgevoetbald moeten zich melden in Noordwijk. In totaal zullen zeventien spelers nog afwezig zijn vanwege competitie-, beker- of erewedstrijden.
John Heitinga was niet opgenomen in de voorlopige selectie, maar hij mag zich toch komen melden. Blijkbaar heeft hij de laatste weken bij Ajax een goede indruk gemaakt op de technische staf van Oranje. Inclusief hem zullen in totaal zeventien spelers de trainingsstage afwerken.
Van de afwezige spelers kunnen er drie nog niet komen omdat ze nog kampen met blessures: Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Hedwiges Maduro.
De zeventien spelers die in Noordwijk meetrainen
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).
Verdediging: Tim de Cler (AZ), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV) en Barry Opdam (AZ).
Middenveld: Phillip Cocu (PSV), Denny Landzaat (AZ) en Wesley Sneijder (Ajax).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Arjen Robben (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
Mijn God. Heitinga. :sad:
Van der Sar zit er nog niet bij.
Hebben we het over dezelfde Heitinga die tegen Groningen
a) een bal blind breed legde op Boakye die daardoor in de problemen kwam?
b) Een bal blind wegkopte door het midden waardoor een Groningen-speler uit kon halen?
c) Bij de loopactie van Fledderus de verkeerde kant op stapt (dat heb ik alleen Verlaat ooit zien doen in de seizoensopening tegen Heerenveen-thuis (3-2)
d) volleybalt in de eigen zestien
Nee, jij zal het wel over een andere Heitinga hebben.
Toch?
a) een bal blind breed legde op Boakye die daardoor in de problemen kwam?
b) Een bal blind wegkopte door het midden waardoor een Groningen-speler uit kon halen?
c) Bij de loopactie van Fledderus de verkeerde kant op stapt (dat heb ik alleen Verlaat ooit zien doen in de seizoensopening tegen Heerenveen-thuis (3-2)
d) volleybalt in de eigen zestien
Nee, jij zal het wel over een andere Heitinga hebben.
Toch?
WK zonder Edgar Davids
door onze Telesportredactie
ZEIST - Bondscoach Marco van Basten neemt Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Ron Vlaar (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Patrick Lodewijks (Feyenoord) en Martijn Meerdink (AZ) niet met Oranje mee naar het WK in Duitsland. Alleen als er zich voor de start van het WK blessures bij andere geselecteerden voordoen, kunnen zij alsnog aan de spelersgroep worden toegevoegd.
Het zestal vernam gisteren dat op hun aanwezigheid tijdens de trainingsstage die het Nederlands elftal van 9 tot en met 12 mei in Noordwijk afwerkt geen prijs wordt gesteld. Hun kansen op deelname aan het WK zijn daardoor geminimaliseerd.
Van Basten heeft Ajacied John Heitinga, die geen deel uitmaakte van de voorlopige selectie, wel opgeroepen. Evenals Wesley Sneijder, die pas sinds enkele dagen volledig is hersteld van een blessure en Ajax woensdag naar de voorronde van de Champions League schoot. Hij stond overigens wel op de voorlopige lijst
-
- Henk de Gier
- Contacteer:
Het zit er tussen in volgens het AD.Henk de Gier schreef:echt niet, Foppe neemt hem nu mee naar het EK-21Bertje schreef:Urby mag uitrusten! :cheer:
Emanuelson krijgt nu even rust, oftewel hij hoeft zich niet te melden bij het trainingskamp. Hij maakt echter nog wel kans op het WK.
Gaat hij niet naar het WK, speelt hij inderdaad het jeugd EK.