Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006
Steef, was het in jouw visie voor Blind mogelijk geweest al eerder grip op de wedstrijd te krijgen? Je stelt nu dat dit het gevolg was van de wissels direct na het tweede doelpunt, maar had ie dat ook al eerder kunnen bereiken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik weet dat Sankoh het ontzettend lastig heeft met het spelen tegen een type-pinchhitter/stormram. Ik had dus gestart met Chari voorin naast KJH. KJH had dan gebruik kunnen maken van de inschattingsfouten die Luirink maakt in de zestien. Zo had Ajax iig. gevaar kunnen stichten, nu kwam iedere bal naar voren net zo hard weer terug.
Maar dan ga je echt achteraf praten. Credits voor Groningen dat 62 minuten perfect stond, met offensieve backs en dus 2 controlerende middenvelders, met de onderschatte maar voor mij een van de Most Improved Players Levtchenko en met een vrij simpel, doch herkenbaar en goed op elkaar ingespeeld spelletje.
Levtchenko is trouwens een speler die niet weet hoe hoog z'n plafond ligt. Jammer dat-ie soms wegdroomt in wedstrijden (zonder te willen generaliseren, maar een kwaal van veel Russische/Oekraine spelers/middenvelders). Hij heeft duelkracht, tactische discipline, een mooi linkerbeen en houdt altijd de balans in de gaten. Kan nog hoger dan Groningen, al lijkt-ie het heilige vuur te missen.
Jammer dat Jans daar ineens van afstapte en zo het fundament onder z'n ploeg vandaan haalde. Een middenveld Fledderus - Van der Laak (en geen Levchenko) hebben we dit seizoen 1x eerder gezien: Willem II - FC Groningen 5-0.
Maar dan ga je echt achteraf praten. Credits voor Groningen dat 62 minuten perfect stond, met offensieve backs en dus 2 controlerende middenvelders, met de onderschatte maar voor mij een van de Most Improved Players Levtchenko en met een vrij simpel, doch herkenbaar en goed op elkaar ingespeeld spelletje.
Levtchenko is trouwens een speler die niet weet hoe hoog z'n plafond ligt. Jammer dat-ie soms wegdroomt in wedstrijden (zonder te willen generaliseren, maar een kwaal van veel Russische/Oekraine spelers/middenvelders). Hij heeft duelkracht, tactische discipline, een mooi linkerbeen en houdt altijd de balans in de gaten. Kan nog hoger dan Groningen, al lijkt-ie het heilige vuur te missen.
Jammer dat Jans daar ineens van afstapte en zo het fundament onder z'n ploeg vandaan haalde. Een middenveld Fledderus - Van der Laak (en geen Levchenko) hebben we dit seizoen 1x eerder gezien: Willem II - FC Groningen 5-0.
Laatst gewijzigd door Feest op do mei 04, 2006 12:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als we het dan toch over tactische blunders gaan hebben, Lindenberg die rechts in de zone speelt, Galasek links in de zone, nee, lekker slim.Steef schreef:Blind reageerde er trouwens wel adequaat op door Sneijder te brengen voor Lindenbergh.
Tweede helft heb ik niet meer gezien maar de eerste helft lag daar de fout bij AJAX, alsmede de verdediging die niet op één lijn stond, amateurisme ten top.
Dat was de eerste wedstrijd ook al het geval. Boukhari op links, Galasek als verdedigende middenvelder en Linderbergh op rechts. Waarom niet op z'n minst Lindenbergh en Galasek van positie laten wisselen. Nu trok Lindenbergh constant met zijn linkerbeen naar binnen en met 'rechtsbuiten' Charistead daarvoor heb je dan dus totaal geen dreiging over rechts.San Marco schreef:Als we het dan toch over tactische blunders gaan hebben, Lindenberg die rechts in de zone speelt, Galasek links in de zone, nee, lekker slim.Steef schreef:Blind reageerde er trouwens wel adequaat op door Sneijder te brengen voor Lindenbergh.
Lindenbergh had als opdracht om Fledderus te schaduwen. Niet dat dat enigzins lukte, maar de koppeling was begrijpelijk. Zeker omdat Galasek een prima wedstrijd had gespeeld als stofzuiger voor de defensie tegen Feyenoord. Dit keer ging dat veel moeizamer, ook omdat Groningen de ballen achter de backs legde ipv. de bal richting een kopsterke spits te pompen.
Boukhari werd opgevroten door Levchenko.
Boukhari werd opgevroten door Levchenko.
"Als je je middenvelders achter fucking Fledderus en Levchenko, niveau Veendam, laat lopen spoor je niet." En uw argument daarvoor is?
Ik hoop dat er meer inzit dan "niveau Veendam", want Ajax heeft dit seizoen genoeg problemen met spelers van het niveau Veendam.
Ik hoop dat er meer inzit dan "niveau Veendam", want Ajax heeft dit seizoen genoeg problemen met spelers van het niveau Veendam.
Laatst gewijzigd door Bert op do mei 04, 2006 1:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Groningen heeft geen spelers van het nivo-Veendam. Met zulke spelers zou je nooit 5e worden de finale van de play-offs halen. Wel heeft 't spelers met duidelijke kwaliteiten en duidelijke minpunten. Ik vind de koppeling Lindenbergh - Fledderus een paring die puur is ingegeven om tegen te houden, niet om zwakke punten van Fledderus te laten zien.
Bruno Silva kan niet verdedigen, Sankoh heeft moeite met kopsterke spitsen, Luirink is in de zestien kwetsbaar, Van der Linden gaat rare dingen onder druk, Lindgren kantelt niet goed door naar de zijkant om ruimte af te schermen, Levtchenko gaat te omslachtig voetballen als-ie geen man heeft om zich over te bekommeren. Allemaal details waar je Groningen pijn kan doen.
Het collectief-Groningen is nl. wel sterker dan dat van Ajax. Bij Groningen worden de zwakke plekken gecamoufleerd door complementaire kwaliteiten van de spelers om en naast ze. En Jans wist ook waar en hoe die Ajax pijn moest doen.
62 minuten dan. Toen sloeg een zonnesteek toe en gaf-ie een niet te missen voorzet aan Blind.
Bruno Silva kan niet verdedigen, Sankoh heeft moeite met kopsterke spitsen, Luirink is in de zestien kwetsbaar, Van der Linden gaat rare dingen onder druk, Lindgren kantelt niet goed door naar de zijkant om ruimte af te schermen, Levtchenko gaat te omslachtig voetballen als-ie geen man heeft om zich over te bekommeren. Allemaal details waar je Groningen pijn kan doen.
Het collectief-Groningen is nl. wel sterker dan dat van Ajax. Bij Groningen worden de zwakke plekken gecamoufleerd door complementaire kwaliteiten van de spelers om en naast ze. En Jans wist ook waar en hoe die Ajax pijn moest doen.
62 minuten dan. Toen sloeg een zonnesteek toe en gaf-ie een niet te missen voorzet aan Blind.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Viel ook allemaal wel mee, veel Sturm und Drang, veel lange ballen, veel duels uitvechten. Uitgespeelde aanvallen heb ik de eerste helft niet gezien. Veel strijd, veel lukrake ballen naar voren. Laten we niet overdrijven wat Groningen op de mat toverde, het was vooral een apatisch AJAX dat achterover leunde [ :pukey: ] en de bal niet in de ploeg kon houden bij gebrek aan een regisseur op het middenveld, laat staan dat Huntelaar balvast was.Steef schreef:62 minuten dan.
Dat is het spelletje van Groningen dat beheersen ze uitstekend. Ik heb ook al eerder gezegd dat het een vrij simplistisch, maar wel erin geslepen spelopvatting is.San Marco schreef:Viel ook allemaal wel mee, veel Sturm und Drang, veel lange ballen, veel duels uitvechten.Steef schreef:62 minuten dan.
Daarnaast klopte de veldbezetting bij Groningen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
heb je daar ook nog een argument voor?San Marco schreef:Knuppeltje toch, hogeschoolvoetbal is nog niet aan jou besteed.Henk de Gier schreef:dat is het probleem van San Marco, die heeft hij nooit.Bertje schreef:Heb je daar ook nog een argument voor?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Ah, dat is waar we dit jaar naar hebben gekeken bij Ajax: hogeschoolvoetbal!San Marco schreef:Knuppeltje toch, hogeschoolvoetbal is nog niet aan jou besteed.Henk de Gier schreef:dat is het probleem van San Marco, die heeft hij nooit.Bertje schreef:Heb je daar ook nog een argument voor?
Nu nog Blind houden, MvG en KJH dumpen en Patje in de spits, dan gaat het los in de ArenA.
Jöhnk schreef:Kanu. :eusa_naughty:Bertje schreef:Zo kreeg Blind hem zo'n 11 jaar geleden ook van Finidi, maar toen hield Blind het liever bij 1-0 en strakke billen. ;)Steef schreef:62 minuten dan. Toen sloeg een zonnesteek toe en gaf-ie een niet te missen voorzet aan Blind.
Wijsneus. :mad1:
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!