Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006
Van der Laak voor Levchenko. Hup, middenveld dat te ver naar voren helt, Lindrgen die het alleen niet kan belopen, geen balbezit meer, geen druk naar voren meer, geen controle meer, niks.
Mja, FC Groningen was gewoon moe. :nooo: Van een slechte veldbezetting wordt je moe, dan moet je nl. veel te veel meters maken.
Net zoals bij Feyenoord en Erwin Koeman. 'De Guzman is moe'. Nee, lul, De Guzman wordt moe omdat Hofs naast 'm speelt die veel te diep speelt, niet recupereert en niet nadenkt over de balans. Ghaly had z'n momenten van madness, maar geen wonder dat met hem De Guzman wel uit de verf kwam.
Trainers. Ze zien 't vaak gewoon niet. :nooo:
Mja, FC Groningen was gewoon moe. :nooo: Van een slechte veldbezetting wordt je moe, dan moet je nl. veel te veel meters maken.
Net zoals bij Feyenoord en Erwin Koeman. 'De Guzman is moe'. Nee, lul, De Guzman wordt moe omdat Hofs naast 'm speelt die veel te diep speelt, niet recupereert en niet nadenkt over de balans. Ghaly had z'n momenten van madness, maar geen wonder dat met hem De Guzman wel uit de verf kwam.
Trainers. Ze zien 't vaak gewoon niet. :nooo:
Niks achteraf. Heb Stein14 de oren van het hoofd geschreeuwd bij die wissel. Jans werd overmoedig. Leek wel Blind tijdens Ajax - Feyenoord met Pienaar voor Maduro.
Van der Laak had mogen komen, maar dan wel voor Fledderus. En als Levchenko niet meer doorkon, had Luirink moeten doorschuiven naar die positie en had Kruiswijk die plek in moeten nemen.
Gewoon een oliedomme wissel.
Van der Laak had mogen komen, maar dan wel voor Fledderus. En als Levchenko niet meer doorkon, had Luirink moeten doorschuiven naar die positie en had Kruiswijk die plek in moeten nemen.
Laatst gewijzigd door Feest op do mei 04, 2006 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
En journalisten ook niet. Wij zitten naast de radio en weten niets. :redcard:
Maar Groningen zal ook moe geworden zijn. Negentig minuten de druk erop houden is een zware klus voor een kwalitatief niet bijzonder goed elftal. Zeker omdat Ajax de nodige individuele klasse in huis heeft (KJH, Charisteas, Sneijder). Eigenlijk is de wedstrijd volgens een voorspelbaar scenario verlopen.
Maar Groningen zal ook moe geworden zijn. Negentig minuten de druk erop houden is een zware klus voor een kwalitatief niet bijzonder goed elftal. Zeker omdat Ajax de nodige individuele klasse in huis heeft (KJH, Charisteas, Sneijder). Eigenlijk is de wedstrijd volgens een voorspelbaar scenario verlopen.
Het stinkt aan alle kanten!
Groningen had na 64 minuten al 2-0 gemaakt. Het hoefde niet meer naar voren en kon eindelijk wat rust pakken aangezien men het middenveld in handen had en Ajax ook een doelpunt moest maken nu. Men kon zelfs gaan speculeren op een counter.
En wat doet Jans? Die breekt z'n hele elftal af met 1 wissel. Sorry, een dikke - voor Jans.
En wat doet Jans? Die breekt z'n hele elftal af met 1 wissel. Sorry, een dikke - voor Jans.
Achteraf Steef ...Steef schreef:Niks achteraf. Heb Stein14 de oren van het hoofd geschreeuwd bij die wissel. Jans werd overmoedig. Leek wel Blind tijdens Ajax - Feyenoord met Pienaar voor Maduro.
Blij met de punten ...
Jahoor Voetske. Ik zei 't idd. achteraf. :eusa_liar:
Waarom mag ik geen kritische noot geven over een tactische blunder. Dat deed ik op het moment en nu nog steeds. Maar ach, Jans is zo lachen en grappig. Zal best, maar dit was gewoon een dikke fout.
Hopelijk leert-ie ervan.
Ik word weer moe van de cliche's, dooddoeners en one-liners hier. Voetbal is geen toeval. Anders had je helemaal geen trainers nodig.
Blind reageerde er trouwens wel adequaat op door Sneijder te brengen voor Lindenbergh.
Waarom mag ik geen kritische noot geven over een tactische blunder. Dat deed ik op het moment en nu nog steeds. Maar ach, Jans is zo lachen en grappig. Zal best, maar dit was gewoon een dikke fout.
Hopelijk leert-ie ervan.
Ik word weer moe van de cliche's, dooddoeners en one-liners hier. Voetbal is geen toeval. Anders had je helemaal geen trainers nodig.
Blind reageerde er trouwens wel adequaat op door Sneijder te brengen voor Lindenbergh.
Laatst gewijzigd door Feest op do mei 04, 2006 10:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom inhouden bij 2-0?? Dit was juist de kans om door te drukken naar 3-0..Steef schreef:Groningen had na 64 minuten al 2-0 gemaakt. Het hoefde niet meer naar voren en kon eindelijk wat rust pakken aangezien men het middenveld in handen had en Ajax ook een doelpunt moest maken nu. Men kon zelfs gaan speculeren op een counter.
Blind reageert er helemaal niet op, die wissel van Sneijder was gewoon (a) veel te laat (b) een wanhoopswissel (c) viel goed uit.Steef schreef:Jahoor Voetske. Ik zei 't idd. achteraf. :eusa_liar:
Hopelijk leert-ie ervan.
Blij met de punten ...
Jahoor, schat. Dat was 't dus niet. Groningen had rust moeten pakken via de vrije mensen Luirink en Lindgren. Er was totaal geen aanleiding om opportunistisch voor de 3-0 te gaan. Ajax moest nl. ook scoren en de defensieve stellingen verlaten. Discipline en de momenten zien en uitkiezen heet dat.Hoeladans schreef:Waarom inhouden bij 2-0?? Dit was juist de kans om door te drukken naar 3-0..Steef schreef:Groningen had na 64 minuten al 2-0 gemaakt. Het hoefde niet meer naar voren en kon eindelijk wat rust pakken aangezien men het middenveld in handen had en Ajax ook een doelpunt moest maken nu. Men kon zelfs gaan speculeren op een counter.
Groningen is nooit meer in de buurt van Stekelburg geweest.
Ben ik ut niet mee eens,als Groningen door voetbalde zoals ze dat deden tot de 2-0 dan was die 3e waarschijnlijk wel gevallen...Ajax was nergensSteef schreef:Jahoor, schat. Dat was 't dus niet. Groningen had rust moeten pakken via de vrije mensen Luirink en Lindgren. Er was totaal geen aanleiding om opportunistisch voor de 3-0 te gaan. Ajax moest nl. ook scoren en de defensieve stellingen verlaten. Discipline en de momenten zien en uitkiezen heet dat.Hoeladans schreef:Waarom inhouden bij 2-0?? Dit was juist de kans om door te drukken naar 3-0..Steef schreef:Groningen had na 64 minuten al 2-0 gemaakt. Het hoefde niet meer naar voren en kon eindelijk wat rust pakken aangezien men het middenveld in handen had en Ajax ook een doelpunt moest maken nu. Men kon zelfs gaan speculeren op een counter.
- Tscheu La Ling
Ja, als Groningen gewoon doorvoetbalde in dezelfde veldbezetting. Maar dat deden ze dus NIET!Hoeladans schreef:Ben ik ut niet mee eens,als Groningen door voetbalde zoals ze dat deden tot de 2-0 dan was die 3e waarschijnlijk wel gevallen...Ajax was nergensSteef schreef:Jahoor, schat. Dat was 't dus niet. Groningen had rust moeten pakken via de vrije mensen Luirink en Lindgren. Er was totaal geen aanleiding om opportunistisch voor de 3-0 te gaan. Ajax moest nl. ook scoren en de defensieve stellingen verlaten. Discipline en de momenten zien en uitkiezen heet dat.Hoeladans schreef: Waarom inhouden bij 2-0?? Dit was juist de kans om door te drukken naar 3-0..
61. Silva (schot)
assist: Salmon 2 - 0
62. Levchenko - Van de Laak
64. Lindenbergh - Sneijder
Ja, een trainer die niet meer analyseert en nadenkt, maar zich mee laat slepen door emoties en opportunisme.Tscheu La Ling schreef:Zou het niet gewoon kunnen dat Jans gesterkt werd door het feit dat Ajax geen enkel greep op het middenveld had? Levchenko was blijkbaar moe en met het grote overwicht van Groningen had leek hij er amper een buil aan te kunnen vallen.
Fout. En het is Groningen duur komen te staan.
Kijk anders de wedstrijd nog eens terug en let op het moment dat Vd Laak komt en het gigantische gat dat valt centraal op het middenveld bij Groningen.
Maar ok, voetbal is toeval. We gooien een bal tussen 22 spelers en op het eind staat er een stand op het scorebord.
Onzin, niemand heeft het over toeval.We hebben het erover dat de wissel van Jans logisch te verklaren is, AJAX rijp voor de slachtbank ( beetje het AZ verhaal eerder ), dat JIJ achteraf gezien gokozen zou hebben om het op een verlenging aan te laten komen, dat mag, maar krijg je dan de deksel als nog op je neus, ga jij hier weer roepen dat je niet snapt waarom Jans het niet in de regulere speeltijd heeft geprobeerd AJAX ( wat er finaal rijp voor was ) af te maken ..Steef schreef:Ja, een trainer die niet meer analyseert en nadenkt, maar zich mee laat slepen door emoties en opportunisme.Tscheu La Ling schreef:Zou het niet gewoon kunnen dat Jans gesterkt werd door het feit dat Ajax geen enkel greep op het middenveld had? Levchenko was blijkbaar moe en met het grote overwicht van Groningen had leek hij er amper een buil aan te kunnen vallen.
Fout. En het is Groningen duur komen te staan.
Kijk anders de wedstrijd nog eens terug en let op het moment dat Vd Laak komt en het gigantische gat dat valt centraal op het middenveld bij Groningen.
Maar ok, voetbal is toeval. We gooien een bal tussen 22 spelers en op het eind staat er een stand op het scorebord.
Blij met de punten ...
Ik had niet gegokt op verlengingen, maar ik had gewacht op de actie van Ajax en daarop gereageerd. Ajax moest het nl. nu omgooien en niet FC Groningen. En niets lastigers dan een tacttiek, wedstrijdinstelling en veldbezetting succesvol aan te passen bij een achterstand.
En zelfs als Groningen 3-0 had gemaakt. Wat dan? Was men 20 minuten in de eigen zestien gaan hangen? Volgens mij was 3-1 dodelijk geweest hoor. Net als AZ een doelpuntje meepikte in de 93e minuut.
Jans liet zich meeslepen, dat kan niet. Zal-ie van moeten leren.
En zelfs als Groningen 3-0 had gemaakt. Wat dan? Was men 20 minuten in de eigen zestien gaan hangen? Volgens mij was 3-1 dodelijk geweest hoor. Net als AZ een doelpuntje meepikte in de 93e minuut.
En dat was tactiek of meer geluk dan wijshid, die 3 - 1 van AZ.Als je de laatste 20/30 minuten bekijkt zie je dat Fc Groiningen net zoveel bijna en net niet kansen heeft gehad op de 3 - 0 als AJAX op de 2 - 1.Eigenlijk waren de aktie van Harry en het doelpunt van Sneijder de enige reeelekansen na de wissel van Jans.Steef schreef:Ik had niet gegokt op verlengingen, maar ik had gewacht op de actie van Ajax en daarop gereageerd. Ajax moest het nl. nu omgooien en niet FC Groningen. En niets lastigers dan een tacttiek, wedstrijdinstelling en veldbezetting succesvol aan te passen bij een achterstand.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 04, 2006 11:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Sorry, die kansen heb ik niet gezien. Een paar verloren voorzetten, maar geen snelle recuperatie meer, geen druk naar voren, geen middenveld in handen, niks. Ik vond Groningen na die wissel rijp voor de sloop. Flinke kansen gezien voor Babel, Chari, Sneijder, etc.
Die 2-1 hing gewoon in de lucht en was op dat moment verdiend. Niet om dat Ajax individueel of zelfs al team enigzins behoorlijk voetbalde, maar het had wel het middenveld in handen en controleerde.
In mijn analyse ligt het breekpunt van de wedstrijd bij die wissel. Anderen zullen het hebben over jodenmazzel, buitenspel en een zondagsschot. Ik ga altijd uit van het voetbaltechnisch/tactische verhaal.
Het enige waar trainers zich niet tegen kunnen wapenen zijn individuele fouten en scheidsrechterlijke verkeerde beslissingen.
Die 2-1 hing gewoon in de lucht en was op dat moment verdiend. Niet om dat Ajax individueel of zelfs al team enigzins behoorlijk voetbalde, maar het had wel het middenveld in handen en controleerde.
In mijn analyse ligt het breekpunt van de wedstrijd bij die wissel. Anderen zullen het hebben over jodenmazzel, buitenspel en een zondagsschot. Ik ga altijd uit van het voetbaltechnisch/tactische verhaal.
Het enige waar trainers zich niet tegen kunnen wapenen zijn individuele fouten en scheidsrechterlijke verkeerde beslissingen.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- LouisXIV & co
Haha, typefoutje, neem ik aan? :Djoey schreef:Haha, typfoutje, neem ik aan? :DYorlik the Barbarian schreef:Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen?Voetske schreef:Galasek loopt zich te pletter, de rest sjokt er maar wat achter aan.
Groningen mag trots zijn, en dat is wel genoeg.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Fijn voor je, maar leg eens uit hoe zeker ben jij dat deze achteraf geopperde tactische ingreep van Steef niet averechts uit pakt.
De pijp was leeg bij Groningen
Hinken op twee gedachten van Groningen.
Verlammende werking van het besef dat het wel een zou kunnen gaan lukken ( en dit zie je bij veel clubs gebeuren ).
AJAX ging alles of niks spelen.
Behoudens een schot van Harry en wat verdwaalde schoten aan AJAX kant blijft er, na de Groningse wissel, een ( en eigenlijk is dat ook geen uitgespeelde kans ) redelijk schot van Sneijder over, die dankzij hinderlijk buitenspel van Boukharie er in ging.Verder was het aanmodderen, en nog eens aanmodderen ..
Het breekpunt als er van een breekpunt sprake is zijn een aantal factoren :Van der Laak had mogen komen, maar dan wel voor Fledderus. En als Levchenko niet meer doorkon, had Luirink moeten doorschuiven naar die positie en had Kruiswijk die plek in moeten nemen.
De pijp was leeg bij Groningen
Hinken op twee gedachten van Groningen.
Verlammende werking van het besef dat het wel een zou kunnen gaan lukken ( en dit zie je bij veel clubs gebeuren ).
AJAX ging alles of niks spelen.
Behoudens een schot van Harry en wat verdwaalde schoten aan AJAX kant blijft er, na de Groningse wissel, een ( en eigenlijk is dat ook geen uitgespeelde kans ) redelijk schot van Sneijder over, die dankzij hinderlijk buitenspel van Boukharie er in ging.Verder was het aanmodderen, en nog eens aanmodderen ..
Blij met de punten ...
Hihi, ( had ik moeten zienLouisXIV & co schreef:Haha, typefoutje, neem ik aan? :Djoey schreef:Haha, typfoutje, neem ik aan? :DYorlik the Barbarian schreef: Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen?
Groningen mag trots zijn, en dat is wel genoeg.
Blij met de punten ...