Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006
- Tscheu La Ling
- Henk de Gier
- Contacteer:
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
het feit dat deze "gast"daarna post geeft het aan dacht ik zo...Tscheu La Ling schreef:Nou Erpee, gefeliciteerd met jouw cluppie. Goed gespeeld en meer dan verdiend gewonnen. Ajax maakte er een potje van en was een profclub onwaardig.
Jammer dat we nu niet hebben kunnen zien of jij ook een sportieve verliezer bent!
Hij heeft groot gelijk terecht gewonnen want alleen de groene voetbalde gisteren avond. Ajax als collectief - Stekelenburg faalde hopeloos. Het is dat Sneijder met een individuele actie ajaxnaar de voorronde CL schiet.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Tscheu La Ling
- Tscheu La Ling
Ik vind winnen met 2-1 niet verliezen. Groningen wilde graag winnen, maar volgens mij wilden ze niet écht de CL in.mattie schreef:het feit dat deze "gast"daarna post geeft het aan dacht ik zo...Tscheu La Ling schreef:Nou Erpee, gefeliciteerd met jouw cluppie. Goed gespeeld en meer dan verdiend gewonnen. Ajax maakte er een potje van en was een profclub onwaardig.
Jammer dat we nu niet hebben kunnen zien of jij ook een sportieve verliezer bent!
Als Ajax Groningen zo van de mat had gespeeld, dan was hij hier vast niet komen opduiken met felicitaties.
Geld moet rollen!
-
Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen? . . . .Dat zoen de ezeltjes op het strand in Zandvoort ook.Voetske schreef:Galasek loopt zich te pletter, de rest sjokt er maar wat achter aan.
Quod volimus credimus libenter.
Plee-offs telt het resultaat over twee wedstrijden, dat wat heeft Groningen dan " gewonnen ".Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat AJAX gisteren weer een wanprestatie geleverd.
Fc Groningen niet willen ?.Nou, dat betwijfel ik ten zeerste, volgens mij wilde AJAX niet ( De CL. in ), R. Jans baalde in ierde rgeval als een stekker.
Fc Groningen niet willen ?.Nou, dat betwijfel ik ten zeerste, volgens mij wilde AJAX niet ( De CL. in ), R. Jans baalde in ierde rgeval als een stekker.
Blij met de punten ...
Ik spreekwoordelijk voor " als enige een voldoende halen ".Maar blijf maar lekker lullen jongen.Iets fatsoenlijks benk nog nie tegen gekomen.Yorlik the Barbarian schreef:Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen? . . . .Dat zoen de ezeltjes op het strand in Zandvoort ook.Voetske schreef:Galasek loopt zich te pletter, de rest sjokt er maar wat achter aan.
Blij met de punten ...
www.ad.nlAjax: wat een mazzel!
Door SJOERD MOSSOU
GRONINGEN - Danny Blind laat straks een stapeltje Champions League-tickets achter op zijn bureau in de Arena.
Een droge knal van Wesley Sneijder redde Ajax gisteravond in de 88ste minuut tegen FC Groningen: 2-1. Die late treffer leidde vooral tot opluchting bij Ajax. Na de eerdere zege van 2-0 in de Arena was het doelpunt voldoende om kwalificatie voor de voorronde van de Champions League veilig te stellen.
De Amsterdammers werden in de uitzinnige Euroborg lange tijd volledig overvleugeld. FC Groningen was driekwart wedstrijd volledig de baas en zag het miljoenenbal van dichtbij lonken, dankzij fraaie doelpunten van Erik Nevland en Bruno Silva.
Pas in het laatste kwartier rechtte Ajax de rug en nam de vermoeidheid bij Groningen toe. De Amsterdamse eindsprint bleek opnieuw nét voldoende, voor de zoveelste keer dit seizoen.
,,Gelukkig,’’ zei coach Danny Blind. ,,Voor de club is dit heel belangrijk. Dat is op dit moment even het enige dat telt. De club, dat ben ik niet. En dat is ook Van Geel niet, of Jaakke, of Fontein.’’
Het spelbeeld zal de Ajax-leiding niettemin gesterkt hebben in de overtuiging dat Blind zijn ploeg niet structureel vooruit kan helpen.
Die discussie dreigde de laatste weken onder te sneeuwen, onder regie van de coach zelf. De trainer hekelde de manier waarop de directie hem liet verzuipen en won daarmee de steun van de publieke opinie. Daarbij in de rug gesteund door de resultaten in de play-offs.
Dat Blind op het veld weinig progressie boekte en Ajax het seizoen afsloot op een vierde plaats, leek in recordtijd vergeten. De directie had zich een stuk beschaafder op kunnen stellen, maar Martin van Geel & Co lieten zich in elk geval niet leiden door de waan van de dag. Blind wordt simpelweg niet goed genoeg bevonden door zijn bazen. De massale steun van de Ajax-aanhang én het uiteindelijke resultaat veranderden daar niets aan.
Ajax begon volstrekt apathisch aan de wedstrijd. Dat FC Groningen stormachtig van start zou gaan, was vooraf ingecalculeerd, maar de Amsterdamse ploeg had nooit ook maar een vleugje controle.
De vleugelspitsen Markus Rosenberg en Angelos Charisteas werden voortdurend teruggedrongen door de Groningse backs Bruno Silva en Antoine van der Linden.
In balbezit regende het onzorgvuldigheden. De ploeg speelde opnieuw een soort reactievoetbal, dat begint zodra de tegenstander de bal verliest. Gebeurt dat laatste weinig, zoals gisteravond, dan wordt Ajax al snel volledig overlopen. De enige reddingsboei was op zulke momenten vaak Huntelaar, maar de spits was gisteren onzichtbaar tegenover het Groningse duo Sankoh-Luirink.
Al na zeven minuten ontsnapte Ajax, toen Erik Nevland een dubbele kans kreeg. Keeper Maarten Stekelenburg redde sterk, zoals hij later een laag schot van Mark-Jan Fledderus knap naast tikte.
Tussendoor had Gijs Luirink al de lat geraakt en waren er schietkansen voor Salmon en Fledderus. Dat de openingstreffer over de rechterkant viel, wekte nauwelijks verbazing. Linksback Urby Emanuelson had het loodzwaar tegen rasopportunist Danny Buijs en moest na 42 minuten onder druk een ingooi weggeven. De vrijheid waarmee Nevland vervolgens kon scoren, typeerde de chaos in de Ajax-defensie: 1-0.
Na die treffer veranderde het spelbeeld nauwelijks. Vlak voor rust schoot Fledderus nog in het zijnet, in de tweede helft jaagde de thuisploeg onverminderd door in de richting van het Ajax-doel. Markus Rosenberg kreeg nog een kansje uit een vrije trap van Nourdin Boukhari, maar tien minuten later maakte Silva de volkomen logische 2-0. De Uruguayaan schoot schitterend raak vanaf een meter of twintig, wat leidde tot orkaanvreugde bij het Groningse publiek.
Pas na die treffer worstelde Ajax zich enigszins terug in de wedstrijd, met de invallers Wesley Sneijder en Ryan Babel in de ploeg. Na 73 minuten hield Euroborg massaal de adem in, toen Charisteas vrij opstoomde naar het Groningse doel. Het liep goed af, maar een kwartier later knakte de dappere ploeg alsnog toen Sneijder uithaalde.
De Groningse teleurstelling leidde in de slotminuten tot een hevig opstootje, met Antoine van der Linden en Danny Buijs als gangmakers. Buijs kreeg rood, net als tegenstander Nourdin Boukhari. Het massale applaus van het thuispubliek – als dank voor een memorabel seizoen in Groningen - was er niet minder om.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Tscheu La Ling
Ik heb Ron Jans alleen maar gezien in dat ene interviewtje na afloop van de samenvatting, waarin hij zei "'vooral hardstikke trots" te zijn.Voetske schreef:Plee-offs telt het resultaat over twee wedstrijden, dat wat heeft Groningen dan " gewonnen ".Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat AJAX gisteren weer een wanprestatie geleverd.
Ik blijf erbij (sorry hoor) dat FC Groningen heeft gewonnen. Als Ajax in de kwartfinale Champions League na 2-0 verlies, thuis met 2-1 zou winnen van Barcelona, dan zouden we ons nog steeds winners wanen. Toch?
Geld moet rollen!
Ik heb het al eerder gezegd bij eerdere "ontsnappingen", maar de goals in de laatste minuten is ook gewoon een kwaliteit. Wat de Italianen en Duitsers tot hun handelsmerk hebben gemaakt, lijkt nu ook een kenmerk van AJAX te gaan worden.
Scherp zijn en fit genoeg blijven en doeltreffendheid als het erop aankomt, het zijn allemaal kwaliteiten.
Maar dat was dan ook het enige dat overbleef van ons aller AJAX X'C
Scherp zijn en fit genoeg blijven en doeltreffendheid als het erop aankomt, het zijn allemaal kwaliteiten.
Maar dat was dan ook het enige dat overbleef van ons aller AJAX X'C
Ach, Laten we het er dan maar op houden dat de Groningen spelers van blijdschap door het lint gingen ;)Tscheu La Ling schreef:Ik heb Ron Jans alleen maar gezien in dat ene interviewtje na afloop van de samenvatting, waarin hij zei "'vooral hardstikke trots" te zijn.Voetske schreef:Plee-offs telt het resultaat over twee wedstrijden, dat wat heeft Groningen dan " gewonnen ".Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat AJAX gisteren weer een wanprestatie geleverd.
Fc Groningen niet willen ?.Nou, dat betwijfel ik ten zeerste, volgens mij wilde AJAX niet ( De CL. in ), R. Jans baalde in ieder geval als een stekker.
Ik blijf erbij (sorry hoor) dat FC Groningen heeft gewonnen. Als Ajax in de kwartfinale Champions League na 2-0 verlies, thuis met 2-1 zou winnen van Barcelona, dan zouden we ons nog steeds winners wanen. Toch?
Niks sorry, als dat jou mening is is dat jou mening.Ik denk daar ietsje anders over.Het resultaat telt over twee wedstrijden.
Blij met de punten ...
- Tscheu La Ling
Eigenlijk ging het erover (van mij uit dan) of je je vandaag als Groningen-supporter als winnaar kan begeven op dit Ajax-forum. Mijn antwoord is volmondig JA!
Overigens merk ik vandaag dat mijn collega's (F'noord- en ADO-supporters) voor het eerst sinds weken weer over voetbal praten en grappen maken over Ajax. :sad:
Ik heb er nu erg spijt van dat ik ze gespaard heb na die smadelijke nederlagen van F'noord.
Overigens merk ik vandaag dat mijn collega's (F'noord- en ADO-supporters) voor het eerst sinds weken weer over voetbal praten en grappen maken over Ajax. :sad:
Ik heb er nu erg spijt van dat ik ze gespaard heb na die smadelijke nederlagen van F'noord.
Geld moet rollen!
Ja, fc groningen speelt CL en Ajax niet. blablablaTscheu La Ling schreef:Ik heb Ron Jans alleen maar gezien in dat ene interviewtje na afloop van de samenvatting, waarin hij zei "'vooral hardstikke trots" te zijn.Voetske schreef:Plee-offs telt het resultaat over twee wedstrijden, dat wat heeft Groningen dan " gewonnen ".Voor de rest is het natuurlijk wel zo dat AJAX gisteren weer een wanprestatie geleverd.
En nu ga je huilen?Tscheu La Ling schreef:Eigenlijk ging het erover (van mij uit dan) of je je vandaag als Groningen-supporter als winnaar kan begeven op dit Ajax-forum. Mijn antwoord is volmondig JA!
3-0 & 2-4!
En tegen die hagenezen gewoon een geintje over hun home maken.
Haha, typfoutje, neem ik aan? :DYorlik the Barbarian schreef:Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen?Voetske schreef:Galasek loopt zich te pletter, de rest sjokt er maar wat achter aan.
Groningen mag trots zijn, en dat is wel genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!
- Tscheu La Ling
Ikke niet. Echte kerels huilen niet.goodfella schreef:En nu ga je huilen?
Behalve als Kluivert zojuist, in Wenen (no pun intended), met het puntje van zijn schoen...
Laatst gewijzigd door Tscheu La Ling op do mei 04, 2006 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen!
[Blind-mode]Dank je wel Martin, was dat nou zo vreselijk moeilijk om te doen?[/Blind-mode]joey schreef:Van Geel belt met Danny Blind
Ajax trainer Danny Blind heeft voor aanvang van de wedstrijd tegen FC Groningen contact gehad met technisch directeur Martin van Geel over zijn toekomst bij de Amsterdamse club.
Van Geel heeft in een telefonisch onderhoud Blind laten weten het te betreuren hoe de affaire in de media is gekomen.
RTVNH
I think I lost my fucking headache
erpee schreef: Jullie hebben eigenlijk nog steeds niks he? Zelfs geen trainer...[/b]
Nee, voor onze doen hebben we helemaal niks gepresteerd. FC knor knor heeft echter het beste seizoen aller tijden gehad en wat hebben jullie? Nog veel minder dan AFC Ajax. Dat miezerige schijtclubje van je. 10 Jaar lang hoor je ze niet en reizen ze met hooguit 100 supporters naar uitwedstrijden en nu ineens hebben ze een grote bek en komen ze uit alle hoeken en gaten. Jullie soort van kakkerlakken zijn. :yes:
:Djoey schreef:Haha, typfoutje, neem ik aan? :DYorlik the Barbarian schreef:Voetske, je blijft maar over Galasek ouwehoeren, maar kijk nou eens naar zijn effectieviteit. De longen uit het lijk lopen?Voetske schreef:Galasek loopt zich te pletter, de rest sjokt er maar wat achter aan.
Groningen mag trots zijn, en dat is wel genoeg.
Je zult die ouwe nog gaan missen ..
Blij met de punten ...