Finale Play-offs: Groningen-AJAX 3 mei 2006

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 03, 2006 9:46 pm

Gaan we weer? Slotjuuhh!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:46 pm

Ik niet. Blind is uitgekookt en weet hoe die het publiek aan z'n kant moet krijgen.

MvG hoeft niet te zeggen dat hij het belang van Ajax dient. Dat blijkt uit z'n daden en niet uit z;n woorden. (He, die ken ik ;) )

Mooie Bosschaart trouwens van Heitinga.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 9:46 pm

Misschien heeft hij eindelijk door gekregen dat hij zichzelf hier alleen maar mee beschadigd.

Hopelijk houdt hij zichzelf vanaf nu een beetje onder controle.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 9:47 pm

Steef schreef:Ik niet. Blind is uitgekookt en weet hoe die het publiek aan z'n kant moet krijgen.

MvG hoeft niet te zeggen dat hij het belang van Ajax dient. Dat blijkt uit z'n daden en niet uit z;n woorden. (He, die ken ik ;) )

Mooie Bosschaart trouwens van Heitinga.
Een kopstootje? Die heb ik gemist.

Feest

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:48 pm

Nee, hij volleybalde in de zestien, he.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 9:52 pm

Steef schreef:Nee, hij volleybalde in de zestien, he.
Oh ja, die heb ik wel gezien. Al was het wel z'n bovenarm. Bij Bosschaart z'n onderarm, toch?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo mei 03, 2006 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander

Bericht door Alexander » wo mei 03, 2006 9:52 pm

Steef schreef:Volgens mij heeft Blind weken geleden al duidelijkheid gekregen, maar kan het hier weer over de wedstrijd gaan?
Blind heeft 6 weken geleden al duidelijkheid gekregen over zijn positie.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 03, 2006 9:53 pm

Wel of geen buitenspel, Talpa besteedde er geen aandacht aan. :redcard:

Wat de motieven van Blind ook zijn, ik ben blij dat hij ophoudt met dat gezeur. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo mei 03, 2006 9:55 pm

Neefkens schreef:Goed commentaar van Blind: AJAX is niet Blind, niet MvG, niet Jaakke.
AJAX is AJAX :yes:

Hij zegt niets meer over de ellende: chapeau Blind :worshippy:
wat een barre slechte wedstrijd. Totaal onwaardig maar goed, voorronde CL en daar ging het om toch?
Verder geen woord meer aan vuil maken :xyxthumbs:

Inderdaad Neefkens zo hoort het te zijn, toch wat Blind voor de camera's zei
Weer op zoek naar een Interim coach..

Feest

Bericht door Feest » wo mei 03, 2006 9:55 pm

Ik heb genoeg gezegd over Talpa, joey.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 03, 2006 9:59 pm

mattie schreef:Inderdaad Neefkens zo hoort het te zijn, toch wat Blind voor de camera's zei
Misschien had het hiermee te maken?

Van Geel belt met Danny Blind

Ajax trainer Danny Blind heeft voor aanvang van de wedstrijd tegen FC Groningen contact gehad met technisch directeur Martin van Geel over zijn toekomst bij de Amsterdamse club.
Van Geel heeft in een telefonisch onderhoud Blind laten weten het te betreuren hoe de affaire in de media is gekomen.
RTVNH

[Van Geel-mode]Als je nu niet ophoudt, zal ik eens een boekje over jou opendoen, mannetje.[/Van Geel-mode]

;)

Klopt Steef, Talpa is hopeloos en ik zou er geen woorden aan moeten vuil maken. Maar irritant is het wel.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 1:44 am

erpee schreef:Persoonlijk moet ik het allemaal nog zien dat jullie ons 'wel even komen uitschakelen' Over 24 uur weten we meer. Mijn persoonlijke overtuiging is dat Groningen morgen aan het feesten is terwijl jullie je tranen drogen in de bus... Jammer, tis nait aans.
Tot morgen
erpee schreef:Jullie onderschatting zal jullie nekken.....
:band:

WAAAAAAR...IS...DIE...ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?!

WAAAAAAR...IS...DIE...ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?! WAAR IS DIE ERPEE NOU?!

:blub: :smile-ajax: :anew: :kjh: WESLEIJ SNEIJDER

Waarschijnlijk was het een lange traktorrit naar huis en heeft hij nog geen tijd gehad om langs te komen. :smile-ajax:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mei 04, 2006 5:34 am

Ja, jammer voor hem. Nog wel zo leuk gedaan. Met die dikgedrukte groene letters en zo. Deze erpee is vast een enorme FC Groningen fan. ;)

erpee

Bericht door erpee » do mei 04, 2006 5:47 am

Tscheu La Ling schreef:
Als dat zo zou zijn, dan had je gelijk.

Maar kom je morgen na een nederlaag van jouw club óók hier met je one-liners?
Hier ben ik, SUPERTROTS!! ff iets meer dan een one-liner deze keer. Ik had ff tijd nodig om de kroeg uit te komen. Hebben jullie ook zo genoten van deze thriller? Ik wel. 2-1 gewonnen, europa in wat willen we nog meer. Wij hadden al een beste toef slagroom op de cake voor de wedstrijd, gisteravond ging voor ons om het chocolaatje. Jullie hebben eigenlijk nog steeds niks he? Zelfs geen trainer...[/b]

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 04, 2006 6:03 am

erpee schreef:
Tscheu La Ling schreef:

Hier ben ik, SUPERTROTS!! ff iets meer dan een one-liner deze keer. Ik had ff tijd nodig om de kroeg uit te komen. Hebben jullie ook zo genoten van deze thriller? Ik wel. 2-1 gewonnen, europa in wat willen we nog meer. Wij hadden al een beste toef slagroom op de cake voor de wedstrijd, gisteravond ging voor ons om het chocolaatje. Jullie hebben eigenlijk nog steeds niks he? Zelfs geen trainer...[/b]
JC-schaal, voorronde CL, 2e ronde CL en misschien de beker as zondag. En dat met een slecht onsamenhangend team en idem coach. Geniet er dit jaar nog maar van, want volgend jaar met een samenhangend team en een echte coach die er een team van maakt, wordt het pas echt leuk.

Maar bij deze: proficiat met de prestatie van jouw cluppie. Dik en dik verdiend europa in! :xyxthumbs:

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do mei 04, 2006 6:06 am

Steef schreef:
Fenerbahçe schreef:
Fenerbahçe schreef: Okee .. Wat is definitie van hinderlijk buitenspel ??? Sneijder schiet duidelijk op het doel, Boukhari ontneemt niet het zicht van de doelman ?? Waarom dan toch "hinderlijk buitenspel"??
Steef, ik verwacht nog wel een antwoord op een rechtstreekse vraag ..
Boukhari staat in buitenspelpositie in het zichtsveld van Roorda als het slot gelost wordt. Hinderlijk buitenspel. Een ABC-tje.
Buitenspel staan mag, mits er geen voordeel uit wordt gehaald als de speler in kwestie aan het spel deelneemt. Het was dus geen buitenspel.
De term hinderlijk is een journalsiten verzinsel net zoals aangeschoten hands
Laatst gewijzigd door Wim op do mei 04, 2006 6:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mei 04, 2006 6:08 am

erpee schreef:Hier ben ik, SUPERTROTS!! ff iets meer dan een one-liner deze keer. Ik had ff tijd nodig om de kroeg uit te komen. Hebben jullie ook zo genoten van deze thriller? Ik wel. 2-1 gewonnen, europa in wat willen we nog meer. Wij hadden al een beste toef slagroom op de cake voor de wedstrijd, gisteravond ging voor ons om het chocolaatje. Jullie hebben eigenlijk nog steeds niks he? Zelfs geen trainer...[/b]
Aha, daar ben je.

Groningen heeft idd best goed gespeeld. Dat ze op 2-0 zouden komen had niemand hier eigenlijk verwacht. Goeie streek ook vorige week tegen AZ. Ik denk dat het vandaag gewoon net niet genoeg was voor ze. Maar ook, 3e in de competitie, gewoon goed. Is misschien wel de beste eindklassering ooit(?). Enige trots kan ik me wel indenken. We zien wel weer hoe het volgend jaar loopt. Blijft deze spelersgroep bij elkaar?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 6:12 am

Wim schreef:
Steef schreef:
Fenerbahçe schreef: Steef, ik verwacht nog wel een antwoord op een rechtstreekse vraag ..
Boukhari staat in buitenspelpositie in het zichtsveld van Roorda als het slot gelost wordt. Hinderlijk buitenspel. Een ABC-tje.
Buitenspel staan mag, mits er geen voordeel uit wordt gehaald als de speler in kwestie aan het spel deelneemt. Het was dus geen buitenspel
Belette Boukhari Roorda er niet van om de bal goed aan te zien komen?

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do mei 04, 2006 6:21 am

Thomas schreef:
Wim schreef:
Steef schreef: Boukhari staat in buitenspelpositie in het zichtsveld van Roorda als het slot gelost wordt. Hinderlijk buitenspel. Een ABC-tje.
Buitenspel staan mag, mits er geen voordeel uit wordt gehaald als de speler in kwestie aan het spel deelneemt. Het was dus geen buitenspel
Belette Boukhari Roorda er niet van om de bal goed aan te zien komen?
Nee hoor, dan had hij voor de keeper moeten gaan staan, Boukhari liep opzij en was bezig positie te kiezen.
Fijn om thuis te zijn.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do mei 04, 2006 6:36 am

Maar goed, wat was het weer slecht. Spreken zij wel een tactiek af eigenlijk? Er is geen lijn in te ontdekken, de gevaarlijke momenten aan Ajax kant zijn te danken aan individuele kwaliteiten. Ook verdedigend lopt de een naar voren en de ander holt naar achteren. Rugdeking? Niet gezien.
Bij Groningen waren tenminste nog patronen zichtbaar.

Ik hoop dat de voorbereiding snel weer begint, kan er gericht worden getraind. Toevallig iemand gesproken die minder toevallig een speler heeft gesproken. Die snakt naar de trainingen Koeman. Blind doet maar wat, de wedstrijdvoorbereiding is ook al niet zo best. Blind meet niet met twee maten, nee wel met 10. De een mag knoeien wat ie wil en een Escude die op de training tegenspreekt mocht oprotten. De groeps mores nu is dat de trainer gesteund moest worden.
Tja klopt wel met de waarnemingen van buiten de groep
Fijn om thuis te zijn.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » do mei 04, 2006 6:36 am

@ Dubbel: Ergens beginjaren '90 deed Groningen tot het eind van de competitie mee om het kampioenschap en werd uiteindelijk 3e. Mét de Rookmagiër uit Macedonië.

Waarom staat er zoveel geklaag over haperende internetradioverslagen in dit topic? De eerste helft op tvAnts en de tweede helft op PPLive waren gisteren heel goed te bekijken. Dat het commentaar in het chinees was deed er niet toe: het geklungel van Ajax op het veld zei meer dan duizend chinese woorden.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

999

Bericht door 999 » do mei 04, 2006 7:09 am

Dapper Groningen mist Champions League ondanks zege: 2-1

SNEIJDER BEVRIJDT AJAX

GRONINGEN, donderdag

Zelden zal Ajax op zo’n curieuze wijze de voorronde van de Champions League hebben bereikt. De gevallen titelfavoriet verraste vriend en vijand in de confrontatie met Feyenoord, leek FC Groningen na de eerste wedstrijd op een veilige afstand te houden (2-0), maar kroop in Euroborg door het oog van de naald (2-1). De lijkbleke Amsterdammers vonden al meermalen op de valreep de nooduitgang. Wesley Sneijder hield die traditie in ere met een even venijnige als kostbare voetzoeker, waardoor de nakende verlenging kon worden afgeblazen.

Toch bleef het maar luttele seconden stil in het nieuwe stadion, ietwat hoogdravend de Groene Kathedraal genoemd. Een foeilelijke bunker van buiten, sfeervol van binnen. Daarna stonden de duizenden aanhangers van FC Groningen massaal op en ruilden de frustratie in voor een klaterend applaus. Ron Jans en zijn gevolg mochten het opvatten als een spontane dankbetuiging voor een jaargang uit duizenden. En, dat zullen de spelers misschien vandaag weer beseffen, het leverde uiteindelijk wél Europees voetbal op.

„Normaal gesproken loop je in zo’n situatie, met een fataal tegendoelpunt in de 88e minuut, helemaal leeg. Maar vandaag even niet. Zij scoren en ons publiek gaat staan. Dan kan ik alleen maar trots zijn op wat we dit seizoen hebben laten zien”, zei Jans, die het publiek niet als twaalfde man wilde omschrijven, maar zo’n beetje als een hele reservebank.

Coach Danny Blind was eveneens vol lof over de tegenstander. „Ik heb groot respect voor het feit dat Groningen dit kon opbrengen. Ze hebben ons ruim een uur het voetballen onmogelijk gemaakt. Dat startbewijs voor de UEFA Cup is dik en dik en dik verdiend.”

Een voorsprong van twee doelpunten moet in principe genoeg zijn voor een topclub, maar daar zat ’m nou net de kneep. Ajax verdiende dat predikaat dit seizoen slechts bij hoge uitzondering en liet zich gisteren opnieuw bijna ringeloren door een ploeg die zich echt voor het laatste kunstje had laten vollopen met adrenaline. Iedereen weet inmiddels welke krachten loskomen in de Euroborg en toch nam Ajax de return veel te lichtzinnig op. En dan blijkt een marge van twee opeens heel broos als de eerste treffer bijtijds valt.

Net als in het competitieduel van 19 maart (3-2) gebeurde dat kort voor de pauze en was Erik Nevland de schutter. Een logisch gevolg van een eerste helft, waarin de Groningers op alle fronten domineerden. Ajax dwong aanvallend niets af, liep overdreven ver achteruit en gaf zes hoekschoppen en talloze vrije trappen weg. Met de zuiverheid die Rasmus Lindgren (rechtervoet) en Mark-Jan Fledderus (links) toonden, werd het telkens gevaarlijk.

De enige die zijn hoofd nog enigszins koel hield, was Maarten Stekelenburg. Hij had enkele geweldige reddingen in petto, terwijl de overige verdedigers zich herhaaldelijk schuldig maakten aan knullig balverlies of halfbakken ingrepen. Typerend was de slappe wijze waarop Thomas Vermaelen direct na de openingstreffer de bal verloor en zo Groningen een opgelegde kans bood. Fledderus schoot de bal in het zijnet.

Groningen bleef moedig met de achterhoede op de middenlijn spelen en verwonderlijk was het dan ook niet dat er een tweede doelpunt volgde. Bruno Silva haalde schitterend uit en de spelers van Ajax keken elkaar opnieuw verwijtend aan. Blind heeft echter eerder aangegeven dat zijn formatie al vaak reactievoetbal speelde. De speelruimte werd groter. Jans: „Door het wegvloeien van conditie en kracht en vermoedelijk ook door de gedachte: wat nu?”

Maar een verlenging zou nooit gehaald worden, omdat Sneijder liet zien waarom hij zo node werd gemist. „Een opsteker voor de club”, zei Blind veelbetekenend. Ajax was weer de ploeg geweest zoals men die sinds augustus grotendeels heeft kunnen zien: onsamenhangend, ploeterend, op het gênante af. De laatste weken hebben de spelers schijnbaar iets boven hun stand geleefd, want ondanks de goede sfeer in de groep is het stuitend dat ze het op een toevalstreffer (Sneijder pikte een weggekopte bal op) lieten aankomen en niet in staat waren zelf de regie in handen te nemen.

Aan de andere kant is dat natuurlijk ook de verdienste van Groningen, zal Jans betogen. En wie durft hem op dit moment tegen te spreken?

FC Groningen – Ajax 2-1 (1-0). 42. Nevland 1-0, 61. Silva 2-0, 88. Sneijder 2-1. Scheidsrechter: Haverkort. Toeschouwers: 19.634. Rode kaart: 90. Buijs (Groningen), Boukhari (Ajax). Gele kaart: Luirink, Van de Laak (FC Groningen), Vermaelen (Ajax).

FC Groningen: Roorda; Silva, Luirink, Sankoh, Van der Linden; Buijs, Lindgren, Fledderus (90. Cornelisse), Levchenko (62. Van de Laak); Salmon, Nevland.

Ajax: Stekelenburg; Boakye, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson; Galásek, Lindenbergh (64. Sneijder), Boukhari; Charisteas, Huntelaar, Rosenberg (64. Babel).
De T.
Blij met de punten ...

erpee

Bericht door erpee » do mei 04, 2006 7:09 am

Dubbel schreef:
erpee schreef:Hier ben ik, SUPERTROTS!! ff iets meer dan een one-liner deze keer. Ik had ff tijd nodig om de kroeg uit te komen. Hebben jullie ook zo genoten van deze thriller? Ik wel. 2-1 gewonnen, europa in wat willen we nog meer. Wij hadden al een beste toef slagroom op de cake voor de wedstrijd, gisteravond ging voor ons om het chocolaatje. Jullie hebben eigenlijk nog steeds niks he? Zelfs geen trainer...[/b]
Aha, daar ben je.

Groningen heeft idd best goed gespeeld. Dat ze op 2-0 zouden komen had niemand hier eigenlijk verwacht. Goeie streek ook vorige week tegen AZ. Ik denk dat het vandaag gewoon net niet genoeg was voor ze. Maar ook, 3e in de competitie, gewoon goed. Is misschien wel de beste eindklassering ooit(?). Enige trots kan ik me wel indenken. We zien wel weer hoe het volgend jaar loopt. Blijft deze spelersgroep bij elkaar?

Ooit, (ergens jaren 80) hebben we gewoon de tweede plaats behaald in de competitie. Europa cup II gespeeld na een verloren bekerfinale tegen de lampies. En idd wat 666 zegt, de jaren met Milko Djurovski.

Wat een grappige mannetjes in het uitvak trouwens. Een kale wilde wel iets met me doen. Sorry kale, ik val op vrouwen.

Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » do mei 04, 2006 7:12 am

Nou Erpee, gefeliciteerd met jouw cluppie. Goed gespeeld en meer dan verdiend gewonnen. Ajax maakte er een potje van en was een profclub onwaardig.

Jammer dat we nu niet hebben kunnen zien of jij ook een sportieve verliezer bent!
Geld moet rollen!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do mei 04, 2006 7:13 am

erpee schreef:
Tscheu La Ling schreef:

tot die laatste 2 zinnen vond ik het een mooie reply, maar het staartje verpest het, jammer. Wel respect dat je langs durft te komen, daar zou Steef een voorbeeld aan moeten nemen :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie