Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.Bertje schreef:Je weet ook hoe hij aan het meerendeel van die kansen komt? Inderdaad...Thomas schreef:Castelen is de enige echte rechtsbuiten die we op het moment hebben. Maar in topvorm is hij allerminst. Heb je de kansen gezien die hij de afgelopen maand heeft gemist?
Castelen is al zeker een maand de beste speler bij Feyenoord. By far.
Welke spelers mogen naar het WK?
Moderator: mods
Laat ik voor de duidelijkheid even zeggen dat ik ook wil dat hij mee gaat. Maar ik vind niet dat hij in topvorm is. Een aanvaller in topvorm geeft assists en maakt doelpunten.Peter schreef:Absoluut. Castelen heeft zeker wat laten zien de laatste tijd. Ik was absoluut geen Castelen fan, maar ik zou hem gewoon meenemen. Prima keuze voor de rechtsbuitenpositie, zeker in zijn huidige vorm.
De twijfel over het middenveld had ik ook, ik heb ook aan Sneijder gedacht, maar hij heeft al een tijdje niet gespeeld. Het restant aan creatieve middenvelders vind ik simpelweg niet goed genoeg. Vandaar. V.w.b. de Jong; geen idee hoe hij er voor staat, ik deel je opvatting ook wel met die maar dat ik Nigel erg grillig vind. Je weet nooit of ie een 8 of een 3 haalt...Mr. Ajax schreef:Verder heb je als v.d. Vaart geblesseerd/geschorst raakt helemaal geen creatieve middenvelders in jouw selectie. Daarom zou ik ook Sneijder/Schaars meenemen
(...)
Ik twijfel ook tussen Jaliens en De Jong. Ja, Jaliens kan ook als mandekker uit de voeten (ook op dit niveau?) en De Jong niet. Maar De Jong kan ook veel meer
Baseman schreef:Waarom Landzaat ipv Van Bommel?
Het is maar net wat je van de speler op die positie vraagt. Ook met het oog op de tegenstander. Geldt voor het hele middenveld. Ik kan me best voorstellen dat je tegen bijv. Argentinie start met een middenveld met veel controlerende kracht.
Ik denk ook niet zozeer aan een vast elftal. Dat ontwikkelt zich vanzelf tijdens een toernooi...of niet.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.
Van Castelen gaat constant dreiging uit en hij geeft assists en maakt doelpunten. Wat kun je nog meer van je buitenspeler vragen?Thomas schreef:Laat ik voor de duidelijkheid even zeggen dat ik ook wil dat hij mee gaat. Maar ik vind niet dat hij in topvorm is. Een aanvaller in topvorm geeft assists en maakt doelpunten.Peter schreef:Absoluut. Castelen heeft zeker wat laten zien de laatste tijd. Ik was absoluut geen Castelen fan, maar ik zou hem gewoon meenemen. Prima keuze voor de rechtsbuitenpositie, zeker in zijn huidige vorm.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Jawel. Jij stelde dat Castelen op het moment in bloedvorm is en dat is volgens mij helemaal niet waar. Z'n rendement ligt de laatste tijd juist heel laag. Normaal gesproken niet, de laatste tijd juist wel.Bertje schreef:Jij hebt duidelijk niet al te veel gezien van Castelen.Thomas schreef:Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.
Castelen is de laatste tijd nog veel dreigender dan normaal en scoort op belangrijke momenten. Zie de wedstrijd tegen PSV.Thomas schreef:Jawel. Jij stelde dat Castelen op het moment in bloedvorm is en dat is volgens mij helemaal niet waar. Z'n rendement ligt de laatste tijd juist heel laag. Normaal gesproken niet, de laatste tijd juist wel.Bertje schreef:Jij hebt duidelijk niet al te veel gezien van Castelen.Thomas schreef:Tsja, maar als hij er vervolgens echt niets mee doet dan is hij al snel gedegradeerd tot het niveau van een verfoeide rendementloze pingelaar als Quincy.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
klopt, maar dat kwam grotendeels door zijn blessure.Thomas schreef:Van Bommel heeft namelijk ook mindere periodes gehad, dit seizoen.
Daarvoor en nu ook weer draait hij prima mee.
Klopt ook, maar Van Bommel laat in ieder geval wel zien dat hij een erg nuttige speler kan zijn en in vorm is. Iets dat ik het hele seizoen te weinig heb gezien bij Landzaat.Oranje heeft geen Ronaldinho, Deco of Xavi waar Van Bommel de bal bij moet inleveren.
Zet Cocu achter hem en Vd Vaart langs hem en je hebt een heel aardig middenveld :yes:
Of Cocu langs hem en Maduro achter hem, voor een verdedigend sterker middenveld.
Ik vind het overigens wel opvallend dat bij Van Bommel moord en brand geschreeuwd werd omdat hij wel eens mannetje kan laten lopen, maar dit bij Landzaat gewoon geaccepteerd wordt.
Zo is het. Met Castelen is niets mis.
Van Bommel en Landzaat zijn verschillende spelers. Van Bommel omschreef het laatst treffend: 'net als bij Psv bemoei ik me ook bij Barcelona niet met de opbouw'. Eigenlijk is Van Bommel gewoon een aanvallende middenvelder. Landzaat daarentegen is een controlerende kanthalf, die zich wél met de opbouw bemoeit. Is geen diskwalificatie van VB, maar een constatering.
Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Van Bommel en Landzaat zijn verschillende spelers. Van Bommel omschreef het laatst treffend: 'net als bij Psv bemoei ik me ook bij Barcelona niet met de opbouw'. Eigenlijk is Van Bommel gewoon een aanvallende middenvelder. Landzaat daarentegen is een controlerende kanthalf, die zich wél met de opbouw bemoeit. Is geen diskwalificatie van VB, maar een constatering.
Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Klopt ook, maar Van Bommel laat in ieder geval wel zien dat hij een erg nuttige speler kan zijn en in vorm is. Iets dat ik het hele seizoen te weinig heb gezien bij Landzaat.
Dan moet je beter kijken. Onopvallend spelen betekent echt helemaal niet dat je geen waarde hebt voor je team hoor. Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid, alleen in een wat andere rol dan bij zijn vorige coach.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Het tweede ben ik met je eens, het eerste niet.Jöhnk schreef:Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Van Bommel is inderdaad geen spelverdeler, maar hij is fysiek sterk en hij kan zowel verdedigen als aanvallen.
Sneijder is een tweebenige spelverdeler met een uitstekende trap, maar hij is fysiek zwakker en verdedigend matig.
Waarom zouden Vd Vaart en Van Bommel dus niet samen kunnen spelen ?
Vd Vaart heeft de actie en Van Bommel het loopvermogen.
Een uitstekend seizoen zelfs...hoe waardeloos moet hij dan wel niet spelen wil jij zeggen dat hij niet erg sterk speelt ???Mr. Ajax schreef:Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid, alleen in een wat andere rol dan bij zijn vorige coach.
Ook een middenveld met VDV en Van Bommel zie ik niet zitten net zoals een middenveld met Sneijder en Van Bommel, het is mogelijk tegen zwakkere tegenstanders, maar tegen sterkere tegenstander heb je verdedigend meer nodig. Dus of op links Davids en op rechts Van Bommel of op rechts Landzaat en op links VDV.Baseman schreef:Het tweede ben ik met je eens, het eerste niet.Jöhnk schreef:Een driemansmiddenveld met Van der Vaart én Van Bommel is onverstandig. Net als een driemansmiddenveld met VDV en Sneijder.
Van Bommel is inderdaad geen spelverdeler, maar hij is fysiek sterk en hij kan zowel verdedigen als aanvallen.
Sneijder is een tweebenige spelverdeler met een uitstekende trap, maar hij is fysiek zwakker en verdedigend matig.
Waarom zouden Vd Vaart en Van Bommel dus niet samen kunnen spelen ?
Vd Vaart heeft de actie en Van Bommel het loopvermogen.
Maar beide middenvelden hebben weer een andere invulling want VDV zal meer op de tien voetballen dan een Van Bommel. Het is net wat Marco zegt de basis elf zal in het toernooi gesmeed worden en niet daarvoor.
Chris a.k.a Giiser
Ik zou Castelen sowieso meenemen, dan hebben we tenminste één rechtsbuiten. Iemand die de linksback helemaal dol kan draaien, zie afgelopen Ajax - Feyenoord tegen Urby.
Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed hoe het met zijn voorzet zit. Heeft hij die een beetje?
Ik weet eigenlijk alleen niet zo goed hoe het met zijn voorzet zit. Heeft hij die een beetje?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
Als je het team in wilt laten spelen, kun je best een middenveld Sneyder - Davids - Cocu opstellen. Je kunt dan met de punt allebij de kanten op en je hebt dan wat ervaring die rust kan geven en Oranje moreel sterkte kan geven voor wat komen gaat. Niettegenstaande het negatieve over Davids, voor Sneyder wil hij (uit eigen mond) best "waterdragen" en hij heeft door zijn uitspraken ook in Sneyder's success geinvesteerd. Dan krijg je waarschijnlijk een andere Davids te zien die goed van pas kan komen. Ik ga er van uit dat Sneyder wedstrijd fit zal zijn tegen 9/6.
Begin in vredesnaam niet met mensen als Maduro, Landzaad e.d. want die kunnen een team geen poten geven. ook van Bommel niet.
Begin in vredesnaam niet met mensen als Maduro, Landzaad e.d. want die kunnen een team geen poten geven. ook van Bommel niet.
Quod volimus credimus libenter.
Een uitstekend seizoen zelfs...hoe waardeloos moet hij dan wel niet spelen wil jij zeggen dat hij niet erg sterk speelt ???
:nooo: :redcard:
Sorry hoor, maar Landzaat heeft een uitstekend seizoen gedraaid. Maar afgaande op je beschrijving(en) van v. Bommel, begrijp ik dat je rationaliteit je wel eens in de steek laat.
Ik vind Landzaat - v.d. Vaart - Cocu een uitstekende middenveld. Maar het zal uiteindelijk afhangen van de vorm van de dag. :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)Baseman schreef:Wat is er mis met Castelen ?
Ik vind hem een prima speler, al laat zijn afwerking nog wat te wensen over. Maar hij draait een heel aardig seizoen en hij is tenminste een echte rechtsbuiten.
Ik heb al gezegd dat er niets mis is met Castelen en dat hij zeker mee moet. Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is. Hij heeft de laatste tijd namelijk weinig doelpunten en assists op z'n naam gezet.
Had je hier eerder iets getypt dan ? :DThomas schreef:Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)
Nou, het zit er wat tussenin denk ik.Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is.
Hij speelt eigenlijk erg goed, maar zijn rendement blijft achter.
:evil:Baseman schreef:Had je hier eerder iets getypt dan ? :D .Thomas schreef:Uhm, jij bent blijkbaar een van de velen die weigert in deze topic te lezen. ;)
Hij is elke keer levensgevaarlijk, maar als je er als aanvaller niets uithaalt ben je in mijn ogen niet in topvorm.Baseman schreef:Nou, het zit er wat tussenin denk ik.Ik ben het alleen niet met Bertje eens dat hij de laatste tijd in topvorm is.
Hij speelt eigenlijk erg goed, maar zijn rendement blijft achter.