Ajax-Feyenoord
Dat Van der Vaart wegging heb ik ook altijd jammer gevonden. Daar kon namelijk iedereen aan zien dat hij de klasse had, sommige dachten alleen dat hij het voor Ajax nooit meer zou gaan laten zien. Ikzelf had hem graag zien blijven, ik heb zelfs nog een weddenschap staan met een vriend dat hij alsnog via HSV de top van Europa haalt.
Bij Pienaar zie ik dit (net als Wimpey) al jaren niet meer, helaas. Het zegt volgens mij genoeg dat als je iemand naar een hele goede wedstrijd van Pienaar moet vragen, ze nog steeds met het voorbeeld komen dat hij Vieira uit de wedstrijd speelde op Highbury een aantal jaar geleden.
Bij Pienaar zie ik dit (net als Wimpey) al jaren niet meer, helaas. Het zegt volgens mij genoeg dat als je iemand naar een hele goede wedstrijd van Pienaar moet vragen, ze nog steeds met het voorbeeld komen dat hij Vieira uit de wedstrijd speelde op Highbury een aantal jaar geleden.
- Giacomo Puccini
Pienaar is twee klassen minder dan Van der Vaart. We hadden Pienaar deze play-offs nog goed kunnen gebruiken want het middenveld loopt niet bepaald over van creativieit, dus jammer dat hij geschorst is. Voor volgend seizoen zie ik geen problemen: Perez komt het middenveld versterken en Sneijder raakt hopelijk weer eens fit. Beiden sla ik veel hoger aan dan Pienaar, kijk alleen al naar het scorend vermogen. Pienaar had dus zowieso met een plek op de bank genoegen moeten nemen, dus niet zo gek dat ie vertrekt. Als hij nou over liep van het talent, maar hij staat al jaren stil in zijn ontwikkeling en ik zie geen punten bij hem die hij nog sterk kan verbeteren. Meer zit er gewoon niet in.
Ik heb er volgend seizoen liever nog een dynamische, fysiek sterke middenvelder bij, iemand die in dienst van Perez en Sneijder kan spelen. Nu Galásek vertrekt kan alleen Maduro die rol invullen, dat is te weinig. Landzaat zou perfect in het plaatje passen.
Ik heb er volgend seizoen liever nog een dynamische, fysiek sterke middenvelder bij, iemand die in dienst van Perez en Sneijder kan spelen. Nu Galásek vertrekt kan alleen Maduro die rol invullen, dat is te weinig. Landzaat zou perfect in het plaatje passen.
Ajax!
Ajax behaalde tegen Feyenoord 0 punten, tegen AZ 3 punten en tegen PSV 1 punt. Dat is 4 punten uit een mogelijke 18, GP.Giacomo Puccini schreef:Precies Wimpey.wimpey schreef:De defensies waren het verschil. Bosschaart en Vlaar, dat kan écht niet bij een club die de CL in wil. Heitinga en Vermaelen hadden de visstick in hun zak. Onze backs hadden het aanvankelijk lastig, maar herstelden zich goed.
Ajax is misschien mentaal niet super, in topwedstrijden toch wel.
Dit ben ik totaal niet met je eens. Ajax heeft geen middenvelder met de potentie van De Guzman en ook een middelmatige speler met diepgang als Hofs hebben we bij Ajax niet (ik vind het middenveld van Ajax erg zwak). Bovendien heeft Feyenoord twee goede aanvallers en een rechtsbuiten die bij veel goals betrokken is. Ajax heeft eigenlijk alleen Huntelaar als topaanvaller. Verder moet ik nog zien wie het verder gaat schoppen, Vlaar of Heitinga.Giacomo Puccini schreef:Individueel is Ajax op bijna iedere positie sterker, zéker nadat Huntelaar is gekomen. Dat kun je toch niet ontkennen Steef? Niet dat het verschil heel groot is, dat hoor je mij niet zeggen. Maar Ajax is net even wat beter, uitgekookter, technisch vaardiger, talentvoller en zelfs ervarener (!). Zelfs in zo'n kutseizoen. Geeft te denken dat Feyenoords 'beste speler' volgend seizoen ook nog vertrekt...
Geen middenvelder met de potentie van De Guzman... waar was die jongen donderdag dan? Natuurlijk hoeft hij op z'n 18e de kar ook nog niet te trekken, maar ik schaar Sarpong en Anita ook wel in het rijtje De Guzman hoor...
Een speler met diepgang hebben wij niet? Boukhari, Pienaar, Sneijder... hebben egt wel diepgang...
Een speler met diepgang hebben wij niet? Boukhari, Pienaar, Sneijder... hebben egt wel diepgang...
De Guzman is fysiek wel aardig toe aan prof-voetbal. Sarpong en Anita nog niet.Vossie schreef:Geen middenvelder met de potentie van De Guzman... waar was die jongen donderdag dan? Natuurlijk hoeft hij op z'n 18e de kar ook nog niet te trekken, maar ik schaar Sarpong en Anita ook wel in het rijtje De Guzman hoor...
Sneijder is geblesseerd, Boukhari speelt eens in de 5 wedstrijden aardig tot goed en Pienaar is totaal ongemotiveerd. Die hoef ik niet meer in een Ajax-shirt te zien.
Dat ontken ik ook helemaal nergens. Maar De Guzman is er al klaar voor en Sarpong en Anita nog niet. Daarom heeft Feyenoord al de beschikking over zo'n middenvelder en Ajax niet.Bertje schreef:De Guzman is wel ouder, dacht ik.Thomas schreef:De Guzman is fysiek wel aardig toe aan prof-voetbal. Sarpong en Anita nog niet.
Ik bedoelde dus dat De Guzman veel potentie heeft maar ook nu al klaar is voor prof-voetbal. En Sarpong en Anita nog niet.Bertje schreef:Een beetje een onzinnige opmerking dan. Ajax heeft misschien ook wel supertalenten van 13 jaar, maar ik denk dat je Ajax er niet op af kunt rekenen dat die jongens fysiek nog niet klaar zijn voor het profvoetbal.
Da's dan wel weer gek, want nog niet zo lang geleden vond je dat Sarpong maar moest spelen.
Blessures, motivatie problemen... Zijn dit nou de bekende smoesjes waar jullie het wel eens over hebben?Sneijder is geblesseerd, Boukhari speelt eens in de 5 wedstrijden aardig tot goed en Pienaar is totaal ongemotiveerd. Die hoef ik niet meer in een Ajax-shirt te zien.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.
Yup. Ik had hem tegen leeftijdsgenoten zien spelen en ik dacht dat hij, ondanks z'n geringe kracht, zich wel staande zou houden in Ajax 1. Vooralsnog heeft hij het tegendeel bewezen. Maar ik ben er bijna 100 % zeker van dat ik dat ook na een paar wedstrijden van Sarpong in Ajax 1 heb aangegeven. Ik heb jou toen gelijk gegeven, weet je nog?Marco schreef:Da's dan wel weer gek, want nog niet zo lang geleden vond je dat Sarpong maar moest spelen.
Het gaat hier om twee spelers. Bovendien heb ik het niet over blessures gehad.Marco schreef:Blessures, motivatie problemen... Zijn dit nou de bekende smoesjes waar jullie het wel eens over hebben?Sneijder is geblesseerd, Boukhari speelt eens in de 5 wedstrijden aardig tot goed en Pienaar is totaal ongemotiveerd. Die hoef ik niet meer in een Ajax-shirt te zien.
Blind is er ook zelf bij geweest hoor. Iedereen bij Ajax heeft het zover laten komen, wat betreft de aflopende contracten (dat wordt toch gezien als de primaire reden van het gebrek aan motivatie, geloof ik).
Sneijder, ja.Marco schreef:Wie zegt daar dan dat Sneijer geblesseerd is? En waar is Blind bij geweest?
Ach, het is gewoon grappig om te lezen dat nou net jij enkele 'smoesjes van Blind' nodig hebt om een post van Vossie te counteren. :X
Blind heeft het ook zo ver laten komen met deze groep. Iedereen bij Ajax.
De Guzman heeft talent en eerlijk gezegd dacht ik dat hij dit seizoen wel eens de ontdekking/revelatie van het seizoen zou kunnen worden. Mijn verwachting is niet uitgekomen, hij heeft (nog?) niet gebracht wat in hem zit/in hem zou kunnen zitten.
De Guzman was A1 ontgroeid i.t.t. Sarpong, een jaar jonger en dit seizoen eerstejaars A. Jeffrey Sarpong moet niet te snel worden gebracht. Laat hem groeien en uitblinken in A1, daarna Jong Ajax en laat hem in Ajax A1 spelen als hij daar echt aan toe is. Anita is nog b-junior, hij kan er komern, maar niet dit seizoen/volgend seizoen.
De Guzman was A1 ontgroeid i.t.t. Sarpong, een jaar jonger en dit seizoen eerstejaars A. Jeffrey Sarpong moet niet te snel worden gebracht. Laat hem groeien en uitblinken in A1, daarna Jong Ajax en laat hem in Ajax A1 spelen als hij daar echt aan toe is. Anita is nog b-junior, hij kan er komern, maar niet dit seizoen/volgend seizoen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Maar volgens mij is Manucharyan toch echt meer een aanvaller. Het lijkt mij niet een ideale 10 voor 4-3-3, al heb ik hem (zoals de meeste mensen ;) ) weinig zien spelen.Marco schreef:Diepgang was het onderwerp toch? Ehmmm...Manucharyan, die waren jullie vergeten. Jaartje in de kreukels...
Dat ze de spelers wiens contracten afliepen zo laat om uitsluitsel hebben gevraagd. Dat ze met deze kwaliteitsarme selectie het seizoen in zijn gegaan.Marco schreef:Wat bedoel je met 'zo ver laten komen'?
- Henk de Gier
- Contacteer:
Steef moet eens naar pearle of specsavers. Ze lieten vandaag de valpartij van Kuyt in de Arena weer eens zien, en wat volgens Steef "haken" was bleek iets heel anders te zijn. Boukhari lag op de grond en tikte met zijn hand heel zachtjes de kuit van Kuyt aan, alsof ze tikkertje aan het spelen waren. Dat Katwijkse incestproduct ging liggen rollen alsof hij een ram had gekregen met een billy club.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Een AANSLAG!Henk de Gier schreef:Steef moet eens naar pearle of specsavers. Ze lieten vandaag de valpartij van Kuyt in de Arena weer eens zien, en wat volgens Steef "haken" was bleek iets heel anders te zijn. Boukhari lag op de grond en tikte met zijn hand heel zachtjes de kuit van Kuyt aan, alsof ze tikkertje aan het spelen waren. Dat Katwijkse incestproduct ging liggen rollen alsof hij een ram had gekregen met een billy club.
:redcard: :spijker:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Daily Blind