Ajax-Feyenoord
Klein, lijkt me logisch.
Maar er is nog een kans, dat is wat die spelers zich moeten beseffen.
Niets vervelender dan zo'n grote voorsprong moeten verdedigen. De tegenstander heeft niets meer te verliezen en een elftal valt vaak in tweeen met spelers die naar voren willen en anderen die zekerheid in willen bouwen en blijven hangen.
Voorbeelden te over van tweetrijden die nog kantelden. Gaf al eerder een paar voorbeelden. Feyenoord - Stuttgart kan daar ook bij.
Maar er is nog een kans, dat is wat die spelers zich moeten beseffen.
Niets vervelender dan zo'n grote voorsprong moeten verdedigen. De tegenstander heeft niets meer te verliezen en een elftal valt vaak in tweeen met spelers die naar voren willen en anderen die zekerheid in willen bouwen en blijven hangen.
Voorbeelden te over van tweetrijden die nog kantelden. Gaf al eerder een paar voorbeelden. Feyenoord - Stuttgart kan daar ook bij.
Ik krijg dat fragment niet gedownload, maar in het stadion leek het me wel geel. Maar wat maakt dat uit voor het verloop van de wedstrijd?Steef schreef:joey schreef:elliquido schreef:jongens,
deze mooie topic wordt weer verziekt door details van de fantast en kkk steef
Jouw bijdrage helpt ook niet.
Nu weer over de wedstrijd graag.
Nou joey: is dat geel of niet?
Ben niet bang voor de return, ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit nog uit handen geeft.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ben er ook totaal nog niet gerust op. Nu zijn de rollen weer omgedraaid; Feyenoord heeft niets te verliezen, terwijl Ajax plotseling favoriet is.
Ik ben bang dat Ajax weer ver wegzakt (letterlijk en figuurlijk) na een eventuele goal van Feyenoord. Dan krijg je dezelfde self-fulfilling prophecy als waar Feyenoord gisteren mee te maken kreeg.
Ik ben bang dat Ajax weer ver wegzakt (letterlijk en figuurlijk) na een eventuele goal van Feyenoord. Dan krijg je dezelfde self-fulfilling prophecy als waar Feyenoord gisteren mee te maken kreeg.
Normaal gesproken moet het geen probleem zijn. Maar wat als Ajax nou snel tegen een achterstand aanloopt? Deze 3-0 had ook niemand verwacht maar door die rare slotfase staat het wel ineens op het scorebord. Als het gisteren in Amsterdam kon gebeuren dan kan het ook zondag andersom het geval zijn. Het is niet waarschijnlijk maar het kan wel, Ajax heeft de 3-0 niet binnengehaald omdat we een klasse beter waren.
- Tscheu La Ling
Iedereen zit hier maar te zeuren over een snelle achterstand. 90 minuten is flink veel tijd om 3 goals te maken.
Ajax maakte er de afgelopen week twee keer twee binnen een minuut.
Normaal gesproken zakt Feyenoord terug als ze een doelpunt maken en laten ze Ajax iets komen (zie ook die directe 1-1 in Rdam dit jaar). Dit keer kan dat niet. Bal neerleggen, af laten trappen en meteen weer erop.
Ik zal wel weer een iets te Amerikaanse kijk op zulke zaken hebben, maar als je nog zo'n kans krijgt om het recht te zetten, dan moet je er ook alles aan doen om die te pakken.
Kuyt kijkt iedereen nog even aan in de huddle en zegt: "Zo afsluiten bij Feyenoord. No Way!"
Zolang er tijd is, is er een mogelijkheid. Van mij part draaien ze die DVD (;)) van Liverpool - Milan grijs dit weekend.
Ajax maakte er de afgelopen week twee keer twee binnen een minuut.
Normaal gesproken zakt Feyenoord terug als ze een doelpunt maken en laten ze Ajax iets komen (zie ook die directe 1-1 in Rdam dit jaar). Dit keer kan dat niet. Bal neerleggen, af laten trappen en meteen weer erop.
Ik zal wel weer een iets te Amerikaanse kijk op zulke zaken hebben, maar als je nog zo'n kans krijgt om het recht te zetten, dan moet je er ook alles aan doen om die te pakken.
Kuyt kijkt iedereen nog even aan in de huddle en zegt: "Zo afsluiten bij Feyenoord. No Way!"
Zolang er tijd is, is er een mogelijkheid. Van mij part draaien ze die DVD (;)) van Liverpool - Milan grijs dit weekend.
Die overtreding van Galasek was gewoon absoluut geel. Daar is geen discussie over mogelijk. De wedstrijd was er inderdaad niet anders door gelopen, het geeft alleen aan dat Braamhaar inconsequent was met het geven van kaarten.joey schreef:Ik krijg dat fragment niet gedownload, maar in het stadion leek het me wel geel. Maar wat maakt dat uit voor het verloop van de wedstrijd?Steef schreef:joey schreef:
Jouw bijdrage helpt ook niet.
Nu weer over de wedstrijd graag.
Nou joey: is dat geel of niet?
Ben niet bang voor de return, ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit nog uit handen geeft.
Bij het incident tussen Boukhari en Paauwe vind ik wel dat je Paauwe weg kan sturen. Het is tenslotte een slaande beweging, weliswaar een lichte maar het gaat daarbij om de intentie. Maar Boukhari mag van mij ook een kaart krijgen voor het theater. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je een tik tegen je borst krijgt moet je niet naar je hoofd grijpen.
Over die overtreding van Galasek:
In het stadion leek het me absoluut geel. Maar nu ik het weer heb gezien uit een andere hoek vind ik het absoluut GEEN kaart. De scheids hoefde er niet eens voor te fluiten, eigenlijk. Galasek komt wel van achter maar raakt De Guzman niet. Galasek probeert bij de bal te komen door zijn voet er tegenaan te doen. Dat doet Galasek precies als De Guzman wilt gaan uithalen. Hele slimme overtreding van Galasek, als het al wel een overtreding is.
In het stadion leek het me absoluut geel. Maar nu ik het weer heb gezien uit een andere hoek vind ik het absoluut GEEN kaart. De scheids hoefde er niet eens voor te fluiten, eigenlijk. Galasek komt wel van achter maar raakt De Guzman niet. Galasek probeert bij de bal te komen door zijn voet er tegenaan te doen. Dat doet Galasek precies als De Guzman wilt gaan uithalen. Hele slimme overtreding van Galasek, als het al wel een overtreding is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Het kan in 10 minuten gebeuren. Maar waar het mij vooral om gaat is dat een snelle treffer als doping werkt. Als die goal lang uitblijft zakt het geloof in een wonder bij feyenoord denk ik vanzelf weg.Steef schreef:Iedereen zit hier maar te zeuren over een snelle achterstand. 90 minuten is flink veel tijd om 3 goals te maken.
Het uitblijven van de eerste treffer of een doelpunt van Ajax zou de nekslag moeten zijn.
- Tscheu La Ling
Maar hoe moet Feyenoord gaan spelen?
Ik zou haast aan een 3-5-2 opstelling gaan denken zodat je een enorme druk op het middenveld en de verdediging van Ajax krijgt. Alleen heb ik geen idee welke poppetjes je daarvoor moet gebruiken.
Verder dan dit kom ik niet eigenlijk.. er moeten dus nog 3 middenvelder bij.
Lodewijks
Gyan - Vlaar - Bosschaart
Paauwe - Greene
??? - De Guzman - Hofs
Kalou - Kuyt
Ik zou niet beginnen met Van Hooijdonk of Boussaboun in een driemansvoorhoede. Ik zou Bosschaart het liefste niet opstellen en Greene naar achteren halen, maar dan zou je twee vraagtekens op het middenveld hebben.
Ik zou haast aan een 3-5-2 opstelling gaan denken zodat je een enorme druk op het middenveld en de verdediging van Ajax krijgt. Alleen heb ik geen idee welke poppetjes je daarvoor moet gebruiken.
Verder dan dit kom ik niet eigenlijk.. er moeten dus nog 3 middenvelder bij.
Lodewijks
Gyan - Vlaar - Bosschaart
Paauwe - Greene
??? - De Guzman - Hofs
Kalou - Kuyt
Ik zou niet beginnen met Van Hooijdonk of Boussaboun in een driemansvoorhoede. Ik zou Bosschaart het liefste niet opstellen en Greene naar achteren halen, maar dan zou je twee vraagtekens op het middenveld hebben.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Yep. Is absoluut waar. Dit Ajax kan in mekaar pleuren. Dat hebben we al vaker gezien.brigade zuid schreef:Ik zeg het je heel eerlijk, ik ben er ook nog niet gerust op voor zondag. Dit AJAX kan zomaar zwaar op zn noten krijgen hoor.
Aan de andere kant: ik denk wel dat Feyenoord drie keer kan scoren tegen Ajax, maar niet vijf keer. Met andere woorden: als Ajax een goal maakt, dan zijn we er. En dat zie ik om eerlijk te zijn wel gebeuren, want verdedigend zijn deze ploegen allebei niet bepaald waterdicht.
Steef heeft gelijk: 90 minuten is lang genoeg om drie keer te scoren. Gek genoeg doet Feyenoord er verstandig aan om 't koppie erbij te houden en niet als een stel dwazen naar voren te rennen. Als het een tijdje 0-0 blijft, is dat voor Feyenoord geen ramp (ook in het laatste half uur kun je drie keer scoren). Maar een goal tegen krijgen zou wel een ramp voor ze zijn. Dus - hoe raar het ook klinkt - goed verdedigen is voor Feyenoord zondag van groot belang.
Ik voel óók ineens ongerustheid knagen. Ik weet het allemaal nog niet zo zeker. Maar let's face it: normaal gesproken geef je dit niet meer weg, als je de wedstrijd tenminste serieus neemt.
K.
Still alive...