Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 19, 2006 7:28 pm

Ben ik trouwens de enige die Gio eigenlijk maar niets bijzonders vind? Het is dat linksbacks zo zeldzaam zijn, want anders had hij nooit zo'n staat van dienst gehad.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo apr 19, 2006 7:36 pm

Peter schreef:Ben ik trouwens de enige die Gio eigenlijk maar niets bijzonders vind? Het is dat linksbacks zo zeldzaam zijn, want anders had hij nooit zo'n staat van dienst gehad.
Van Bronckhorst is ook niets bijzonders. Speelt eens in de drie wedstrijden in aanvallend opzicht sterk en hij is er bijna nooit om te verdedigen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr apr 21, 2006 4:33 am

Tja Gio. Van mij hoeft het ook niet zo met hem. Maar idd, wie dan anders? Ik kom niet verder dan Urby E. Sowieso, hoe zit het met de verdediging van Oranje? Vaak heb ik ze niet zien spelen hoor, maar als ik de namen zie.... Ik heb altijd een beetje het idee dat de spitsen van de toplanden er wel raad mee zullen weten. Het collectief moet dan wel heel sterk zijn om dat te compenseren. Jammer, want het middenveld en de aanval zijn best sterk bezet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 21, 2006 6:24 am

Dubbel schreef:Tja Gio. Van mij hoeft het ook niet zo met hem. Maar idd, wie dan anders? Ik kom niet verder dan Urby E. Sowieso, hoe zit het met de verdediging van Oranje? Vaak heb ik ze niet zien spelen hoor, maar als ik de namen zie.... Ik heb altijd een beetje het idee dat de spitsen van de toplanden er wel raad mee zullen weten. Het collectief moet dan wel heel sterk zijn om dat te compenseren. Jammer, want het middenveld en de aanval zijn best sterk bezet.
In de voorbereiding was de verdediging van Oranje het belangrijkste wapen. Gio/Urby, Mathijsen, Boulahrouz, Ooijer zou een aardig solide verdediging vormen, denk ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2006 8:45 am

Dan moet Urby wel wat beter gaan spelen dan hij gisteren deed. Wat was die jongen slecht zeg....

Hij verloor veel duels, zijn passing was bijzonder slordig en hij bracht Stekelenburg in de problemen door hem op zijn verkeerde been aan te spelen. Dat moet zondag echt beter Urby!

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 21, 2006 9:12 am

wimpey schreef:Wat ben jij soms een subjectieve zeur zeg!
Euhm...jij weet wat een smilie is en je kent de betekenis van deze: ;) ?
Thomas schreef:Gio en De Cler zijn in verdedigend opzicht niet beter dan Emanuelson.
Ik vind Emanuelson verdedigend juist kwetsbaar !
Hij is een type Gio, verdedigend minder maar aanvallend sterk en een goed linkerbeen. Beiden kunnen ook als linkshalf spelen.

De Cler is meer een echte back en hij draait gewoon een regelmatig en vrij sterk seizoen, al is hij mijn 2e keus door gebrek aan beter.

Emanuelson is een groot talent, maar hij is nog niet rijp voor Oranje. Hij is te jong en nog te onevenwichtig. Als hij een fout maakt dan kan dat beslissend zijn en daarom zie ik liever Gio en De Cler bij Oranje.

Gisteren speelde hij ook vrij belabberd, hij heeft dus ritme nodig en het is de vraag of hij dat op kan doen bij Oranje tijdens het komende WK.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 11:36 am

Zes Ajacieden in voorlopige WK-selectie

Zeist, 21 april 2006
Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben 33 spelers opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het wereldkampioenschap in Duitsland. Onder hen zes Ajacieden. Maarten Stekelenburg, Urby Emanuelson, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ryan Babel.

Een aantal spelers van de voorlopige selectie komt van 9 tot en met 12 mei bijeen voor een extra trainingsstage in Noordwijk. Tijdens deze vierdaagse traint de technische staf van Oranje met de spelers die het seizoen bij hun club inmiddels hebben afgesloten. Welke spelers zich in Noordwijk melden voor deze extra activiteit, wordt in de eerste week van mei duidelijk. Dit is afhankelijk van nationale en internationale competitie-, beker- en/of andere clubverplichtingen.

De 33 man tellende spelersgroep wordt vervolgens op maandag 15 mei teruggebracht tot 23 spelers. Op deze dag dienen de bondscoaches van de 32 WK-deelnemers volgens de reglementen de spelerslijst bij de wereldvoetbalbond FIFA kenbaar te maken. Het WK wordt van 9 juni tot en met 9 juli gespeeld in Duitsland.

Ook Jong Oranje-coach Foppe de Haan geeft maandag 15 mei de namen prijs van het 22-koppige gezelschap dat Nederland vertegenwoordigt op het Europees kampioenschap voor spelers onder 21 jaar in Portugal. De eindronde voor de oudste jeugdteams begint op 23 mei, terwijl de finale voor 4 juni geprogrammeerd staat.

De 33 spelers die deel uit maken van de voorlopige selectie zijn:

Doel: Patrick Lodewijks (Feyenoord), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson* (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV), Barry Opdam (AZ) en Ron Vlaar* (Feyenoord).

Middenveld: George Boateng (Middlesbrough), Mark van Bommel (Barcelona), Phillip Cocu (PSV), Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Nigel de Jong* (HSV Hamburg), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro* (Ajax), Wesley Sneijder* (Ajax) en Rafael van der Vaart* (HSV Hamburg).

Aanval: Ryan Babel* (Ajax), Romeo Castelen* (Feyenoord), Klaas Jan Huntelaar* (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Martijn Meerdink (AZ), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben* (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

De met * aangemerkte spelers komen op basis van hun leeftijd nog voor Jong Oranje in aanmerking.
Bron: KNVB
www.ajax.nl

MHF

Bericht door MHF » vr apr 21, 2006 11:36 am

Huntelaar in voorlopige selectie

Klaas-Jan Huntelaar maakt deel van de
voorlopige WK-selectie van 33 spelers
van bondscoach Marco van Basten uit.Op
15 mei maakt Van Basten de definitieve
selectie bekend van de 23 spelers die
uiteindelijk meegaan naar Duitsland.

Huntelaar heeft nog nooit een interland
gespeeld en kan niet meer worden getest
omdat er voor 15 mei geen oefenduels
meer zijn.De spelers die al uitgespeeld
zijn in de competitie komen van 9 tot
en met 12 mei bijeen in Noordwijk voor
een extra trainingsstage.

Voor Pierre van Hooijdonk en Clarence
Seedorf is het doek gevallen.Zij maken
geel deel uit van de selectie van 33
spelers. (later meer)
bron: NOS teletekst
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 11:45 am

Van Basten had er gisteren over om 3 keepeers, 8 verdedigers, 6 middenvelders en 6 aanvallers mee te nemen. Dat was zijn richtlijn, natuurlijk kon hij hier van afwijken als hij keek naar de multifunctionaliteit van enkele spelers. Eens kijken of we dit lijstje nu al een beetje kunnen terug brengen naar 23. Wel jammer dat Seedorf niet op is genomen :sad:

Doel:
Patrick Lodewijks (Feyenoord)
Edwin van der Sar (Manchester United)
Maarten Stekelenburg (Ajax)
Henk Timmer (AZ)

Verdediging:
Khalid Boulahrouz (HSV Hamburg)
Wilfred Bouma (Aston Villa)
Giovanni van Bronckhorst (Barcelona)
Tim de Cler (AZ)
Urby Emanuelson (Ajax)
Kew Jaliens (AZ)
Jan Kromkamp (Liverpool)
Joris Mathijsen (AZ)
André Ooijer (PSV)
Barry Opdam (AZ)
Ron Vlaar (Feyenoord)

Middenveld:
George Boateng (Middlesbrough)
Mark van Bommel (Barcelona)
Phillip Cocu (PSV)
Edgar Davids (Tottenham Hotspur)
Nigel de Jong (HSV Hamburg)
Denny Landzaat (AZ)
Hedwiges Maduro (Ajax)
Wesley Sneijder (Ajax)
Rafael van der Vaart (HSV Hamburg)

Aanval:
Ryan Babel (Ajax)
Romeo Castelen (Feyenoord)
Klaas Jan Huntelaar (Ajax)
Dirk Kuyt (Feyenoord)
Martijn Meerdink (AZ)
Ruud van Nistelrooy (Manchester United)
Robin van Persie (Arsenal)
Arjen Robben (Chelsea)
Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)
Laatst gewijzigd door Daily Blind op vr apr 21, 2006 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 21, 2006 12:27 pm

Emanuelson is een groot talent, maar hij is nog niet rijp voor Oranje. Hij is te jong en nog te onevenwichtig. Als hij een fout maakt dan kan dat beslissend zijn en daarom zie ik liever Gio en De Cler bij Oranje.

Wat een onzin. Dus als De Cler of Gio een fout maken kan dat niet beslissend zijn??

En ik vind het vrij duidelijk om te zien dat Urby verdeidgend sterker is dan Gio (en dus ook De Cler). Emanuelson heeft een uitstekende tackle (timing), dat was ook gisteren weer zichtbaar. Ik Ik ben zeker voor Urby als eerste linksback bij Oranje. Gio daarachter. De Cler thuis voor de bank.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » vr apr 21, 2006 12:37 pm

P10:
Je mist een rechtsbuiten. Alleen Babel en Kuyt kunnen daar eventueel spelen. Daarom denk ik dat Babel af zal vallen (speelt ook niet veel bij Ajax) en Castelen er wel bij zal zitten. Verder zullen Meerdink en VoH afvallen, daarin ben ik het met je eens.

Lodewijks zal van de keepers inderdaad wel afvallen. Stekelenburg is veel jonger, en een derde keeper hoeft helemaal geen 59 te zijn, die mag best ergens in de twintig zijn.

Van de verdedigers zullen Kromkamp en Fredje B. Bij de linksbacks ben ik er nog niet uit, uiteindelijk denk ik dat ik De Cler het liefst af zie vallen. Maar geen van de drie vind ik echte toppers op hun plaats, dus het zijn gewoon de twee minst slechte van de drie die mogen blijven. Ik ben benieuwd of het niet Opdam is die af gaat vallen, zodat Vlaar in de selectie blijft.

Ik denk wel dat Davids meegenomen zou kunnen worden, en dat zou ten koste van MvB, Landzaat of Maduro gaan. Dat kan nog interessant worden, zeker met MvB (de speler).

Ik ben benieuwd.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » vr apr 21, 2006 12:38 pm

Mr. Ajax schreef:

Wat een onzin. Dus als De Cler of Gio een fout maken kan dat niet beslissend zijn??
Er zal wel bedoeld zijn dat UE vaker fouten maakt dan TdC en GvB.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 12:41 pm

Van Persie en Kuijt gaan voor de rechtsbuiten
Robben en Babel voor de linksbuiten
Nistelrooij en Huntelaar voor de spits

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » vr apr 21, 2006 12:53 pm

RvP en AR linksbuiten
KJH en RvN spits
RC en DK rechtsbuiten

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 12:56 pm

Mee eens. Babel heeft niets in deze selectie te zoeken.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 12:58 pm

Ook eens. Castelen meenemen als rechtsbuiten. Dan hebben we tenminste één rechtsbuiten erbij.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 1:08 pm

Ik ben ik schreef:Ik ben benieuwd of het niet Opdam is die af gaat vallen, zodat Vlaar in de selectie blijft.
Gisteravond vroegen ze Marco Van Basten bij Barend & Van Dorp of het rijtje (ik hoop dat ik hem juist heb) Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, Gio en Opdam al vast stond voor WK-selectie. Dit bevestigde Van Basten. Ze schreven daar trouwens Opdam met een b.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 1:09 pm

Natuurlijk gaat Opdam mee. ( :pukey: ) Dat zag je van mijlenver aankomen.

J.C.

Bericht door J.C. » vr apr 21, 2006 1:11 pm

Maartoe schreef:
Ik ben ik schreef:Ik ben benieuwd of het niet Opdam is die af gaat vallen, zodat Vlaar in de selectie blijft.
Gisteravond vroegen ze Marco Van Basten bij Barend & Van Dorp of het rijtje (ik hoop dat ik hem juist heb) Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen, Gio en Opdam al vast stond voor WK-selectie. Dit bevestigde Van Basten. Ze schreven daar trouwens Opdam met een b.
Schreven ze Mathijsen wel met een enkele s? :hypocrite:

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 1:12 pm

Zij wel ik niet. :blush:

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 21, 2006 1:39 pm

Ik zal wel iedereen over me heen krijgen, maar ik zou VOH meenemen ipv Huntelaar. Omdat Kuyt de reservespits is en Huntelaar geen stormram is, dit itt VOH.

Dus voor rechtsbuiten Castelen en Kuyt.
Voor de spits VN en VOH
Voor linksbuiten Robben en Van Persie
Ik ben ik schreef:Er zal wel bedoeld zijn dat UE vaker fouten maakt dan TdC en GvB.
:yes: :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door Baseman op vr apr 21, 2006 1:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 1:42 pm

Mee eens. Huntelaar is geen pinchhitter.

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » vr apr 21, 2006 1:46 pm

Maar mocht RvN geblesseerd/geschorst raken, dan kan KJH het denk ik beter overnemen dan VoH.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 1:47 pm

Ja, maar dat kan Kuyt ook.

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 21, 2006 1:50 pm

Mocht VN afvallen (wat eigenlijk alleen zal gebeuren bij een blessure lijkt mij), dan is Huntelaar natuurlijk zijn opvolger. Al zal kuyt dan de basisspits worden.

Plaats reactie