Ajax-Feyenoord
Ik vond de eerste twee rode kaarten onnodig. Wedstrijd met veel op 't spel,dan is er wel eens wat irritatie.joey schreef:Slaande beweging is rood, maakt niet uit of het raak is of niet. Vraag maar aan Chivu. Het gedrag van Boukhari doet er verder niet toe.Steef schreef:Zlatan Son of God schreef:http://suprfile.com/get.php?id=mmc238&get=1
Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.
Geel voor Paauwe voor dat tikkie. Geel voor Boukhari voor dat Marrokaans volkstheater.
DAT is nou matennaaierij.
Ik vond alle drie de rode kaarten terecht. :yes:
Geen geel geven aan Galasek en Bosschaart, dat was pas bizar.
Onnodig, maar volkomen terecht.Steef schreef:Ik vond de eerste twee rode kaarten onnodig. Wedstrijd met veel op 't spel,dan is er wel eens wat irritatie.joey schreef:Slaande beweging is rood, maakt niet uit of het raak is of niet. Vraag maar aan Chivu. Het gedrag van Boukhari doet er verder niet toe.Steef schreef:
Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.
Geel voor Paauwe voor dat tikkie. Geel voor Boukhari voor dat Marrokaans volkstheater.
DAT is nou matennaaierij.
Ik vond alle drie de rode kaarten terecht. :yes:
Geen geel geven aan Galasek en Bosschaart, dat was pas bizar.
Blij met de punten ...
Huntelaar liep toch weg bij de zijlijn nadat Bahia rood kreeg en in het doelgebied kreeg hij een bodycheck van de toegesnelde Bosschaart. Toen hij vervolgens terugliep richting het opstootje hielden ze hem tegen. Of heb ik dat niet goed gezien?Voetske schreef:Geen Huntelaar te bekennen ..Maartoe schreef:Volgens mij hielde ze Huntelaar tegen die net een bodycheck van Bosschaart kreeg.
Overigens nog een vraagje aan de mensen die wel rustig de wedstrijd hebben kunnen kijken: hoe speelde Heitinga? Voor mijn gevoel speelde hij vrij sterk, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.
Heitinga was naar mijn mening Man of the Match. Speelde een heel sterke pot. Het leek een beetje weer op het Johnny van 2, 3 jaar geleden. Hij straalde gisteren echt zelfvertrouwen uit, vond ik. Schoof een aantal keer ook goed door naar het middenveld. Verder vond ik hem gisteren bijzonder gretig, ij wilde wel heel hard winnen.
:xyxthumbs:
Iemand Galasek gezien na de wedstrijd? Die was pas blij. Die ging samen met meen ik Rosales naar Vak410 en begon te :worshippy: 'en. Vond ik zeer mooi om te zien, want zo heb ik hem nog nooit eerder gezien :xyxthumbs:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- martijn401
Volgens mij was dat Rosenberg, maar afijn, vondt het wel slim om Rosenberg/Huntelaar weg te houden, voor het zelfde geld doe je iets te veel en kun je ook vertrekken met rood.Maartoe schreef:Huntelaar liep toch weg bij de zijlijn nadat Bahia rood kreeg en in het doelgebied kreeg hij een bodycheck van de toegesnelde Bosschaart. Toen hij vervolgens terugliep richting het opstootje hielden ze hem tegen. Of heb ik dat niet goed gezien?Voetske schreef:Geen Huntelaar te bekennen ..Maartoe schreef:Volgens mij hielde ze Huntelaar tegen die net een bodycheck van Bosschaart kreeg.
Laatst gewijzigd door 999 op vr apr 21, 2006 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Doe dat dan ook!joey schreef:Je moet niet naar anderen kijken maar naar jezelf... :yes:goodfella schreef:Verder wel leuk al dat gelul over het gepruts van 010. Alsof Ajax eerder dit seizoen tegen 010 niet stond te prutsen...
Ajax heeft gisteren verdiend gewonnen. Het leek of de wil om te winnen groter was.
De spijker op z'n kop.goodfella schreef:Doe dat dan ook!joey schreef:Je moet niet naar anderen kijken maar naar jezelf... :yes:goodfella schreef:Verder wel leuk al dat gelul over het gepruts van 010. Alsof Ajax eerder dit seizoen tegen 010 niet stond te prutsen...
Ajax heeft gisteren verdiend gewonnen. Het leek of de wil om te winnen groter was.
Dat was het dan ook. Spel was matig.goodfella schreef:Ajax heeft gisteren verdiend gewonnen. Het leek of de wil om te winnen groter was.
Winnen van Feyenoord is normaal. Als het erop aankomt verslaan zij zichzelf, daar hoeven wij weinig voor te doen. :D
Steef, ik vond die overtreding van Pienaar zeker rood, die sloeg nergens op. Maar volgens jouw redenering had Kuijt een gele kaart moeten hebben, want een fraaier staaltje van matennaaierij hebben we gisteravond niet mogen bewonderen- dat rolde maar door. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Naast het feit dat ik voor het eerst sinds tijden weer eens schor was (kennelijk alle frustratie eruit geschreeuwd; de rechter vanochtend: bent u verkouden? Ik: eh.. daar komt het wel op neer), viel mij het volgend op:
Best een geflatteerde overwinning, maar daardoor niet minder lekker. In negatieve zin vielen mij Pienaar op, die wel heel gefrustreerd moet zijn geweest, Galasek (wat een ramp) en Boakye (als ie meer met de bal gaat doen dan afpakken, wordt hij levensgevaarlijk - voor Ajax).
Nordin liep zowaar te schaven op het middenveld, mooie duels met Greene. Begint ie zowaar wat constanter goed te voetballen?
Stekelenburg blijft af en toe wel wazig opereren zeg... Durft ie echt niet komen bij hoge ballen?
Vermaelen: solide, maar denkt ie echt dat hij al een lange bal kan verzenden?
Heitinga betrapte ik op iets meer slippertjes, maar is op de weg terug.
Urby? Prima, maar voor mij blijft hij meer een linkshalf dan een linksback.
Maduro; vroeger oogde hij traag, nu is hij het ook.
Rosenberg: Hollow Man.
Rosales: moest dat nou werkelijk zo moeilijk, die 1-0? De wil is er wel, maar of het er ooit uitkomt.... Typisch zo'n speler die, als hij vertrekt, niet snel meer zal worden besproken op de tribunes; uit het oog, uit het hart.
Huntelaar: kaatsen, aannemen, scoren... Fantastisch. Werd wel erg benadeeld door de scheids, hij kon kennelijk niets goed doen.
Blind: waarom nou toch niet Babel erin, na bijv. 60 minuten voetballen; de wedstrijd vroeg erom, een opportunist, zeker als Rosenberg onzichtbaar is en je directe tegenstander Gyan heet. Onbegrijpelijk.
Overigens: spel was natuurlijk slecht en de goals met name het gevolg van in meer of mindere mate slecht verdedigen van feijenoord, niet door vlotte Ajax-combinaties. Ongelofelijk dat feijenoord dus zo te zien nog slechter was!
Wijzelf: eindelijk weer eens serieuze sfeer. Waarom kan dat niet elke week?
Ten slotte merkt Uw Cees nog op: waar waren de spandoeken? Maar een paar gezien. Had men geen tijd om ze te fabriceren?
Best een geflatteerde overwinning, maar daardoor niet minder lekker. In negatieve zin vielen mij Pienaar op, die wel heel gefrustreerd moet zijn geweest, Galasek (wat een ramp) en Boakye (als ie meer met de bal gaat doen dan afpakken, wordt hij levensgevaarlijk - voor Ajax).
Nordin liep zowaar te schaven op het middenveld, mooie duels met Greene. Begint ie zowaar wat constanter goed te voetballen?
Stekelenburg blijft af en toe wel wazig opereren zeg... Durft ie echt niet komen bij hoge ballen?
Vermaelen: solide, maar denkt ie echt dat hij al een lange bal kan verzenden?
Heitinga betrapte ik op iets meer slippertjes, maar is op de weg terug.
Urby? Prima, maar voor mij blijft hij meer een linkshalf dan een linksback.
Maduro; vroeger oogde hij traag, nu is hij het ook.
Rosenberg: Hollow Man.
Rosales: moest dat nou werkelijk zo moeilijk, die 1-0? De wil is er wel, maar of het er ooit uitkomt.... Typisch zo'n speler die, als hij vertrekt, niet snel meer zal worden besproken op de tribunes; uit het oog, uit het hart.
Huntelaar: kaatsen, aannemen, scoren... Fantastisch. Werd wel erg benadeeld door de scheids, hij kon kennelijk niets goed doen.
Blind: waarom nou toch niet Babel erin, na bijv. 60 minuten voetballen; de wedstrijd vroeg erom, een opportunist, zeker als Rosenberg onzichtbaar is en je directe tegenstander Gyan heet. Onbegrijpelijk.
Overigens: spel was natuurlijk slecht en de goals met name het gevolg van in meer of mindere mate slecht verdedigen van feijenoord, niet door vlotte Ajax-combinaties. Ongelofelijk dat feijenoord dus zo te zien nog slechter was!
Wijzelf: eindelijk weer eens serieuze sfeer. Waarom kan dat niet elke week?
Ten slotte merkt Uw Cees nog op: waar waren de spandoeken? Maar een paar gezien. Had men geen tijd om ze te fabriceren?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dat was trouwens Greene als verdediger ten voeten uit. Eerst terug lopen, dan de bal naar voren koppen naar de plek waar je net stond en waar nu een gat ligt. Ajacied kan de bal zo oppikken en KJH inspelen.
Het was dan wel buitenspel, maar anders had Greene fijn een penalty van voor tot eind veroorzaakt.
Het was dan wel buitenspel, maar anders had Greene fijn een penalty van voor tot eind veroorzaakt.
Hoe heette die kroeg?Jesse schreef:Pff, wat een wedstrijd. Aangezien m'n clubkaart gestolen is, was ik gedwongen om in de kroeg te gaan kijken. En toevallig had ik met wat vrienden uit Leiden afgesproken om in Leiden te gaan kijken. En het werd me een wedstrijd.
Toen er werd afgetrapt kwamen m'n vrienden en ik er opeens achter dat we in de overvolle kroeg midden in de Feyenoord-hoek waren gaan staan. Ongelooflijk wat een debielen stonden daar toch. Het werd nog eens duidelijk waarom ze havenarbeiders worden genoemd. Buitenspel bij een ingooi? Vanaf de 5e minuut bij elke vrije trap van Feyenoord op een soort toon dat het midden hield tussen hijgen en zingen, schreeuwen om van Hooijdonk? De commentator zegt: 'Ajax blijft in deze fase maar ternauwernood op de been', en vanaf toen begonnen ze te schelden dat ze naar de Ajax-radio aan het luisteren waren (?).
Maar goed, door dit gedoe heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel van de wedstrijd kunnen volgen. De sfeer werd grimmiger en grimmiger en de paar Ajacieden uit onze hoek die er nog stonden waren ondertussen al vertrokken om ergens anders te gaan kijken. Maar het werd pas echt onrustig bij de 2e gele kaart voor Bahia, die ik overigens wel kon begrijpen. De scheids geeft duidelijk aan dat hij de bal aan Huntelaar moet geven, waarop Bahia een wegwerpgebaar maakt en wegloopt met de bal, gewoon geel. De kroeg ontplofte ongeveer. Scheldwoorden waar ik nog nooit in m'n leven van heb gehoord vlogen me om de oren. Alsof ik er wat aan kon doen. Vanaf dat moment werd overigens ook nog eens duidelijk dat Feyenoorders alleen maar liedjes tégen Ajax en de scheids hebben, maar eigenlijk geen enkel liedje vóór Feyenoord. Je zou er haast medelijden van krijgen.
Vervolgens krijg je de oliedomme overtreding van Pienaar. Absoluut onbegrijpelijk en ik ben blij dat hij niet meer voor Ajax zal spelen. Die is echt de weg kwijt. Kuyt was absoluut niet gevaarlijk en toch vond Pienaar het nodig om vol uit te halen. Onbegrijpelijk.
Iets later kreeg je de goal van Heitinga waarvan ik nog steeds niet weet hoe die nou eigenlijk tot stand is gekomen, aangezien een groep Feyenoorders ons op dat moment hadden ontdekt en op dreigende toon aan een vriend van mij gingen vragen of hij ook 'zo'n jood' was. Waarop hij antwoordde dat hij katholiek en voor Ajax was. Daar hadden ze eigenlijk geen antwoord op, helemaal niet omdat Huntelaar op dat moment volledig vrijstaand de 3-0 binnen kopten. Op dat moment veranderde de stemming van de Feyenoorders van pure woede naar teleurstelling en leegte. Het blijven onbegrijpelijke jongens. Toen nog even de volledig terechte rode kaart voor Castelen en het vernederende rondtikken van Ajax. De wedstrijd was compleet. Op dat moment kreeg ik echter een sms'je van een vriend in een andere kroeg dat daar massaal rellen waren uitgebroken en ook in mijn kroeg begon het eerste duw- en trekwerk. Tijd om er vandoor te gaan. Zondag doen we het nog eens dunnetjes over en het seizoen heeft toch nog een heel, heel klein beetje glans gekregen.
Zijn we het toch nog ergens over eens.Steef schreef:De spijker op z'n kop.goodfella schreef:Doe dat dan ook!joey schreef: Je moet niet naar anderen kijken maar naar jezelf... :yes:
De ontlading van Heitinga was veelzeggend. fey heeft Ajax zwaar onderschat. Misschien ook niet geheel onlogisch...