Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » vr apr 21, 2006 11:27 am

Dit was de zoveelste pruts voetbal wedstrijd van AJAX dit seizoen, waarin Stekeleburg behalve wat simpele reddingkjes weer ongeloof onzeker in het doel stond te keepen en je steeds je hart vasthoud als ie de bal weg stompt.En ook zijn voortzettingen zijn nog steeds van een nivo god-zegen-de-greep.

Vermaelen blijkt daar ook een meester in te zijn.Rosenberg die kwam in het hele stuk niet voor en had gewisseld moeten worden, maar blijkbaar weet Blind niet wanneer ie iemand moet wisselen.Voorzetten komen bijna nooit van de achterlijn maar van het midenveld.Emanuelson had z'n handen vol aan Kastelen, die de beste Feyenoorder was, dat zegt ook weer iets over Feyenoord dat een blind paard Feyenoords beste is.

Kuyt en Kalou daar kun je aan zien dat zij een heel seizoen Feyenoord op sleeptouw moeten nemen, roofbouw, anders heeft Kuyt dat stapje extra, nu al weer een maand niet meer.

Lodewijks was ook niet in z'n goede doen, zag er ook niet al te best uit bij de 2e en 3e goal.Voor de rest bestaat Feyenoord uit wat schoppers, die, op het moment dat KenK het af laten weten en iets onder druk komt te staan handen en voeten tekort komen om de tegenstander tegen te houden.

Spannend was het, nivo was verder niet om aan te zien, een klassieker onwaardig.Maar 3 - 0 staat, al is het nog geen gelopen koers.Ik zie AJAX spelers zomaar hun kop verliezen als men in Rotterdam op een verkeerd moment de eerste goal tegen krijgt.Ik zie in Rotterdam met het zelfde gemak als Feyenoorders tegen ons tegen een rode kaart aan liepen, AJAX spelers tegen ( onnodige ) rode aanlopen.Trwouwens alle kaarten van Braamhaar waren terecht gegeven.

Dus zou ik toch nog maar niet al te hoog van de toren blazen, daar geeft ons AJAX spel geen aanleiding toe.
Blij met de punten ...

elliquido

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 11:31 am

(analyse mode) ja helemaal gelijk, hoewel er veel strijd was en heitinga + boukhari een leuke wedstrijd speelden. baltempo was veel te laag en vooral door rosenberg was het aanvallenniet best.(/analyse mode uit)

GENIET NOU EENS GVD VAN EEN 3-0 OP DE HAVENARBEIDERS
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » vr apr 21, 2006 11:37 am

elliquido schreef:(analyse mode) ja helemaal gelijk, hoewel er veel strijd was en heitinga + boukhari een leuke wedstrijd speelden. baltempo was veel te laag en vooral door rosenberg was het aanvallenniet best.(/analyse mode uit)

GENIET NOU EENS GVD VAN EEN 3-0 OP DE HAVENARBEIDERS
Niet zo schreeuwen, ben nie doof.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 11:40 am

Ik geniet er zeker van! :cheer:

Maar....we moeten realistisch blijven. Een resultaat als dat van gisteren geeft een vertekend beeld. Er zal een hoop moeten veranderen wil Ajax een goed niveau kunnen halen. Het spel blijft zeer matig.

Gelukkig hebben we MVG. Die laat zich geen zand in de ogen strooien. Hopelijk. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

elliquido

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 11:45 am

voetbalsupporter zijn is juist het niet hebben van realisme
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 11:48 am

elliquido schreef:voetbalsupporter zijn is juist het niet hebben van realisme
Geldt misschien voor jou, maar niet voor mij.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 11:50 am

Pff, wat een wedstrijd. Aangezien m'n clubkaart gestolen is, was ik gedwongen om in de kroeg te gaan kijken. En toevallig had ik met wat vrienden uit Leiden afgesproken om in Leiden te gaan kijken. En het werd me een wedstrijd.

Toen er werd afgetrapt kwamen m'n vrienden en ik er opeens achter dat we in de overvolle kroeg midden in de Feyenoord-hoek waren gaan staan. Ongelooflijk wat een debielen stonden daar toch. Het werd nog eens duidelijk waarom ze havenarbeiders worden genoemd. Buitenspel bij een ingooi? Vanaf de 5e minuut bij elke vrije trap van Feyenoord op een soort toon dat het midden hield tussen hijgen en zingen, schreeuwen om van Hooijdonk? De commentator zegt: 'Ajax blijft in deze fase maar ternauwernood op de been', en vanaf toen begonnen ze te schelden dat ze naar de Ajax-radio aan het luisteren waren (?).

Maar goed, door dit gedoe heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel van de wedstrijd kunnen volgen. De sfeer werd grimmiger en grimmiger en de paar Ajacieden uit onze hoek die er nog stonden waren ondertussen al vertrokken om ergens anders te gaan kijken. Maar het werd pas echt onrustig bij de 2e gele kaart voor Bahia, die ik overigens wel kon begrijpen. De scheids geeft duidelijk aan dat hij de bal aan Huntelaar moet geven, waarop Bahia een wegwerpgebaar maakt en wegloopt met de bal, gewoon geel. De kroeg ontplofte ongeveer. Scheldwoorden waar ik nog nooit in m'n leven van heb gehoord vlogen me om de oren. Alsof ik er wat aan kon doen. Vanaf dat moment werd overigens ook nog eens duidelijk dat Feyenoorders alleen maar liedjes tégen Ajax en de scheids hebben, maar eigenlijk geen enkel liedje vóór Feyenoord. Je zou er haast medelijden van krijgen.

Vervolgens krijg je de oliedomme overtreding van Pienaar. Absoluut onbegrijpelijk en ik ben blij dat hij niet meer voor Ajax zal spelen. Die is echt de weg kwijt. Kuyt was absoluut niet gevaarlijk en toch vond Pienaar het nodig om vol uit te halen. Onbegrijpelijk.

Iets later kreeg je de goal van Heitinga waarvan ik nog steeds niet weet hoe die nou eigenlijk tot stand is gekomen, aangezien een groep Feyenoorders ons op dat moment hadden ontdekt en op dreigende toon aan een vriend van mij gingen vragen of hij ook 'zo'n jood' was. Waarop hij antwoordde dat hij katholiek en voor Ajax was. Daar hadden ze eigenlijk geen antwoord op, helemaal niet omdat Huntelaar op dat moment volledig vrijstaand de 3-0 binnen kopten. Op dat moment veranderde de stemming van de Feyenoorders van pure woede naar teleurstelling en leegte. Het blijven onbegrijpelijke jongens. Toen nog even de volledig terechte rode kaart voor Castelen en het vernederende rondtikken van Ajax. De wedstrijd was compleet. Op dat moment kreeg ik echter een sms'je van een vriend in een andere kroeg dat daar massaal rellen waren uitgebroken en ook in mijn kroeg begon het eerste duw- en trekwerk. Tijd om er vandoor te gaan. Zondag doen we het nog eens dunnetjes over en het seizoen heeft toch nog een heel, heel klein beetje glans gekregen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 11:53 am

Ajaciedjuh schreef:Voorstel aanklager: Pienaar voor 4 duels geschorst, waarvan 1 voorwaardelijk. Castelen slechts 1 duel geschorst!? :pukey:
Vind je dit zelf een normale vraag? Pienaar schopt iemand volledig omver, terwijl Castelen gewoon een licht duwtje geeft aan de doorgebroken Huntelaar die gretig gaat liggen. Rood, maar absoluut geen schorsing.

Overigens hoeven Paauwe en Bosschaart van mij niet geschorst te worden. Laat die maar lekker tegen Ajax spelen. :yes:

Overigens nog een vraagje aan de mensen die wel rustig de wedstrijd hebben kunnen kijken: hoe speelde Heitinga? Voor mijn gevoel speelde hij vrij sterk, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn. En waarom werd Maduro gewisseld voor Pienaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella

Bericht door goodfella » vr apr 21, 2006 11:53 am

Kakkerlakken zijn gewoon laag bij de grond. :yes:

Verder wel leuk al dat gelul over het gepruts van 010. Alsof Ajax eerder dit seizoen tegen 010 niet stond te prutsen...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 11:59 am

goodfella schreef:Verder wel leuk al dat gelul over het gepruts van 010. Alsof Ajax eerder dit seizoen tegen 010 niet stond te prutsen...
Je moet niet naar anderen kijken maar naar jezelf... :yes:

Jesse, zondag 'gewoon' in Amsterdam kijken zeker? :aai: :D

Mooi verslag, het geeft aan hoe hoog de emoties oplopen bij de supporters van Feyenoord. Rare jongens. :X ;)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 11:59 am

Laatst gewijzigd door Daily Blind op vr apr 21, 2006 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 12:00 pm

Jesse schreef:Overigens nog een vraagje aan de mensen die wel rustig de wedstrijd hebben kunnen kijken: hoe speelde Heitinga? Voor mijn gevoel speelde hij vrij sterk, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn. En waarom werd Maduro gewisseld voor Pienaar?
Ik vond Heitinga een sterke pot spelen. Samen met Vermaelen wisten zij het gevaar van Kuyt vrijwel te minimaliseren.

Pienaar kwam er in voor de zwak spelende rechtshalf Maduro om meer gebruik te maken van de man meer situatie na de rode kaart van Bahia. Het is sowieso wel duidelijk dat Ajax meer creativiteit op het middenveld nodig heeft.

Overigens heb ik gisteravond ook weer een hoop nieuwe scheldwoorden van mede-Ajacieden gehoord. Geheel Oost-Nederland leek wel bij mij in het vak te zitten en ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelden zoveel aso's bij elkaar heb gezien. :sad: Enige objectiviteit was ook hen vreemd.

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:02 pm

Ach, er zat een Ajacied achter me (er zaten trouwens wel meer Ajacieden rond me ;))die liep te schreeuwen om buitenspel bij doelschoppen van Lodewijks.

Je hebt gewoon veel volk zonder enig verstand van voetbal. Daarom kijk ik ook nooit wedstrijden in de kroeg.

Oranje-wedstrijden zijn al helemaal de limit.

999

Bericht door 999 » vr apr 21, 2006 12:02 pm

Hadden jullie dat ook gezien bij de rode kaart van Bahia, toen alle Feyenoorders op Braamhaar afstormde, dat Rosenberg er zich mee wilde bemoeien ( waarom begrijp ik ook niet ), en dat andere AJAX spelers hem tegenhielden.
Laatst gewijzigd door 999 op vr apr 21, 2006 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 12:03 pm

Boukhari.

:redcard:

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 12:03 pm

Volgens mij hielde ze Huntelaar tegen die net een bodycheck van Bosschaart kreeg.

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:04 pm

Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.

Geel voor Paauwe voor dat tikkie. Geel voor Boukhari voor dat Marrokaans volkstheater.

DAT is nou matennaaierij.

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 12:04 pm

Bosschaart is sowieso een lachertje.

X'D

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:04 pm

Jesse schreef:
Boukhari.

:redcard:
Ah, een medestander. :yes:

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 12:05 pm

Steef schreef:

Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.

Geel voor Paauwe voor dat tikkie. Geel voor Boukhari voor dat Marrokaans volkstheater.

Helemaal mee eens. Wel zeiken om Kuyt, maar dit dan aandragen om Paauwe te schorsen? :nooo:

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 12:05 pm

Steef schreef:Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.

Dan had Kuyt zeker ook geel moeten krijgen voor zijn matennaaierij.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr apr 21, 2006 12:05 pm

Steef schreef:

Heb je de tv beelden na die tijd niet gezien of wel? Toen Bouhkari met een grote rode plek op zijn wang richting de zijlijn ging!

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 12:06 pm

Maartoe schreef:
Steef schreef:Ga weg zeg. Een tikkie op de borst en Boukhari (die goed speelde, maar constant mensen kaarten probeerde aan te naaien) grijpt naar z'n gezicht.

Dan had Kuyt zeker ook geel moeten krijgen voor zijn matennaaierij.

Kuyt kreeg een duidelijk schopje van Boukhari. Gebeurde recht voor m'n neus. Niet vreemd dat je neer gaat als je gehaakt wordt. Heb 'm ook niet naar z;n gezicht zien grijpen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 21, 2006 12:06 pm

Steef schreef:

Slaande beweging is rood, maakt niet uit of het raak is of niet. Vraag maar aan Chivu. Het gedrag van Boukhari doet er verder niet toe.

Ik vond alle drie de rode kaarten terecht. :yes:

J.C.

Bericht door J.C. » vr apr 21, 2006 12:06 pm

Volgens de regels zou Paauwe gewoon rood moeten krijgen. Als ik scheids was, zou ik beiden geel geven. Paauwe moet z'n poten thuis houden en Boukhari moet niet zo theatraal doen. Maar deze situatie is geen rood waard vind ik.

Plaats reactie