Basketball
Moderator: mods
[quote]Statement from Nuggets GM Kiki Vandeweghe Regarding Nuggets Guard Julius Hodge
DENVER, Apr. 8 -- “We have learned that Julius Hodge was the victim of a shooting this morning. There is no apparent motive for this shooting and detectives from the Adams County Sheriff’s Office are investigating the incident. First and foremost, our primary concern is Julius’ health. The doctors have informed us that he is in fair condition and is expected to make a full recovery. That is all the information we have at this time. We ask that you respect his privacy.â€
DENVER, Apr. 8 -- “We have learned that Julius Hodge was the victim of a shooting this morning. There is no apparent motive for this shooting and detectives from the Adams County Sheriff’s Office are investigating the incident. First and foremost, our primary concern is Julius’ health. The doctors have informed us that he is in fair condition and is expected to make a full recovery. That is all the information we have at this time. We ask that you respect his privacy.â€
Ach, ze zijn ook niet allemaal hetzelfde. Sommige van die jongens komen wel uit een gezond milieu en anderen beteren hun leven met het hun nieuwe geld en faam.
Maar zoals ik al zei naar aanleiding van het bericht over Proof; ik snap echt niet dat sommige/veel van die jongens zich nog steeds met dit soort shit bezighouden (al weten we niet of dat hier het geval is).
Maar zoals ik al zei naar aanleiding van het bericht over Proof; ik snap echt niet dat sommige/veel van die jongens zich nog steeds met dit soort shit bezighouden (al weten we niet of dat hier het geval is).
NOSO'Neal neemt Miami bij de hand
Shaquille O'Neal heeft voor de tweede keer in zijn lange loopbaan een 'triple double' gescoord. Met vijftien punten, 11 rebounds en 10 assists leidde hij Miami Heat langs Toronto Raptors: 106-97. De schutter kreeg eerder in 1993 één keer dubbele cijfers in de drie statistieken achter zijn naam.
Bij afwezigheid van de zieke topscorer Dwyane Wade lag er een zware last op de brede schouders van 'The Shaq Attack'. "Ik kreeg een dubbele dekking en moest daarom wel veel passen. Door prima spel van mijn ploeggenoten zag ik er ook wel goed uit", bleef O'Neal bescheiden.
De Raptors stonden voortdurend achter en leden de negende nederlaag op rij.
Is jullie de bescheiden opmars van de Lakers al opgevallen? Inmiddels redelijk los van de .500 en 7-seed voor de PO's. Ik vind ze de laatste tijd steeds beter draaien. Bryant en Odom zijn in bloedvorm. Als ze die vervelende Brown ook nog op tijd aan de praat krijgen dan kan de 2-seed z'n borst nat maken.
EDIT:
Tegen Portland, en zowaar, Brown deed echt mee vandaag... ook Odom weer goed, Kobe als vanouds. Onder andere mooi punt van Kobe uit een counter waarbij hij in de lucht nog een rondje om z'n as draait voordat ie hem dunkt.
EDIT:
Tegen Portland, en zowaar, Brown deed echt mee vandaag... ook Odom weer goed, Kobe als vanouds. Onder andere mooi punt van Kobe uit een counter waarbij hij in de lucht nog een rondje om z'n as draait voordat ie hem dunkt.
Maartoe,... Help! Waar ben je? Kloppen deze cijfers? Kobe staat weliswaar 1ste maar volgens mij moet het verschil veel groter zijn. Is dit soms weer een streek van de JBA?
PLAYER NAME, TEAM NAME GP MPG PTS FGM-FGA FG% 3PM-3PA 3P% FTM-FTA FT%
1 Kobe Bryant , LAL 80 41,0 35,4 12,2-27,2 ,450 2,2-6,5 ,347 8,7-10,2 ,850
2 Allen Iverson , PHI 72 43,1 33,0 11,3-25,3 ,447 1,0-3,1 ,323 9,4-11,5 ,814
3 LeBron James , CLE 79 42,5 31,4 11,1-23,1 ,480 1,6-4,8 ,335 7,6-10,3 ,738
4 Gilbert Arenas , WAS 80 42,3 29,3 9,3-20,8 ,447 2,5-6,8 ,369 8,2-10,0 ,820
5 Dwyane Wade , MIA 75 38,7 27,2 9,3-18,8 ,495 ,2-1,0 ,171 8,4-10,7 ,783
6 Paul Pierce , BOS 79 39,0 26,8 8,7-18,5 ,471 1,4-4,0 ,354 7,9-10,3 ,772
7 Dirk Nowitzki , DAL 81 38,2 26,6 9,3-19,3 ,480 1,4-3,3 ,406 6,7-7,4 ,901
8 Carmelo Anthony , DEN 80 36,8 26,5 9,4-19,6 ,481 ,5-1,9 ,243 7,2-8,9 ,808
9 Michael Redd , MIL 80 39,2 25,4 8,5-19,0 ,450 2,0-5,2 ,395 6,3-7,1 ,877
10 Ray Allen , SEA 78 38,7 25,1 8,7-19,2 ,454 3,4-8,4 ,412 4,2-4,6 ,903
src: http://www.lalakers.com/statistics/player/Scoring.jsp
PLAYER NAME, TEAM NAME GP MPG PTS FGM-FGA FG% 3PM-3PA 3P% FTM-FTA FT%
1 Kobe Bryant , LAL 80 41,0 35,4 12,2-27,2 ,450 2,2-6,5 ,347 8,7-10,2 ,850
2 Allen Iverson , PHI 72 43,1 33,0 11,3-25,3 ,447 1,0-3,1 ,323 9,4-11,5 ,814
3 LeBron James , CLE 79 42,5 31,4 11,1-23,1 ,480 1,6-4,8 ,335 7,6-10,3 ,738
4 Gilbert Arenas , WAS 80 42,3 29,3 9,3-20,8 ,447 2,5-6,8 ,369 8,2-10,0 ,820
5 Dwyane Wade , MIA 75 38,7 27,2 9,3-18,8 ,495 ,2-1,0 ,171 8,4-10,7 ,783
6 Paul Pierce , BOS 79 39,0 26,8 8,7-18,5 ,471 1,4-4,0 ,354 7,9-10,3 ,772
7 Dirk Nowitzki , DAL 81 38,2 26,6 9,3-19,3 ,480 1,4-3,3 ,406 6,7-7,4 ,901
8 Carmelo Anthony , DEN 80 36,8 26,5 9,4-19,6 ,481 ,5-1,9 ,243 7,2-8,9 ,808
9 Michael Redd , MIL 80 39,2 25,4 8,5-19,0 ,450 2,0-5,2 ,395 6,3-7,1 ,877
10 Ray Allen , SEA 78 38,7 25,1 8,7-19,2 ,454 3,4-8,4 ,412 4,2-4,6 ,903
src: http://www.lalakers.com/statistics/player/Scoring.jsp
:DDubbel schreef:Maartoe,... Help! Waar ben je? Kloppen deze cijfers? Kobe staat weliswaar 1ste maar volgens mij moet het verschil veel groter zijn. Is dit soms weer een streek van de JBA?
Ik neem aan dat je op het aantal punten doelt? Dit jaar zijn er maar liefst 3 spelers die boven de 30 scoren, dat is ongewoon. De 35,4 punten per wedstrijd van Kobe is ongelofelijk hoog. Doe dat maar eens 80 wedstrijden lang. :glotz:
Er zitten een paar mooie matchups bij de playoffs. Je zal zien dat de opzet van de playoffs in de NBA een stuk beter is dan bij de KNVB. Het merendeel van de teams met homecourt advantage zal doorgaan. Zo heb je toch voordeel uit een goed regulier seizoen. Wel is het zo dat het werken in divisions ongunstig kan uitpakken:
In het Westen is San Antonio eerste in de ranking. Zij hebben 63 gewonnen en 19 verloren. Eigenlijk heeft Dallas daarna het beste record met 60 22, maar zij zijn vierde in de ranking omdat ze met San Antonio in de Southwest Division spelen. Phoenix (54 28) en Denver (44 38) staan tweede en derde omdat zij in andere divisions in het westen spelen. Maar mocht Dallas nu bijvoorbeeld in de tweede ronde tegen Denver uitkomen dan heeft Dallas volgens mij wel weer homecourt advantage.
BasketballsiteMatrixx stunt in Groningen: 78-81
GRONINGEN - Gaat het met MPC Capitals dezelfde kant op als vorig jaar? Dat zou best eens kunnen, want tegen elke verwachting in won de Matrixx Magixx de eerste wedstrijd in Groningen en zou dus zaterdag in eigen hal voor een superstunt kunnen zorgen. Bij de rust stond MPC voor met 40-33. Het verschil bleef klein tot Michael Nurse de beslissing forceerde met een driepunter en zijn ploeg in het spoor zette voor een sensationale 78-81 overwinning.
Rotterdam had het in eigen hal moeilijk tegen Landstede. Niet zo verrassend, want beide ploegen gaven elkaar eerder dit seizoen geen duimbreed toe en wonnen hun thuiswedstrijd met minimaal verschil. Nu werd het 70-62. Vlak voor tijd kreeg Darnell Hinson een diskwalificerende fout, zodat hij zaterdag in de thuiswedstrijd niet mag spelen.
Demon en Eiffel winnen openingswedstrijd
AMSTERDAM/DEN BOSCH - Vooral dankzij het ijzersterk spelende back-court Miller/Gipson (45 punten) heeft Demon de eerste wedstrijd in de openingsronde van de playoffs gewonnen van Omniworld. In Sporthallen-Zuid werd het 88-72.
In Den Bosch had EiffelTowers lange tijd flink last van Upstairs Weert. Een ruime voorsprong van 17 punten maakten de Limburgers in het derde kwart bijna ongedaan. Een sterke slotfase onder aanvoering van Kullamae (33 punten) zorgde toch nog voor een groot verschil: 94-74. Bij de thuisploeg deed Ray Wheaters heel even mee. Hij lijkt klaar voor de rest van de playoffs.
NOSNBA: Phoenix te sterk voor Lakers
Phoenix Suns is de play-offs van de NBA begonnen met een thuiszege. In het eerste duel van de best-of-7-serie werd Los Angeles Lakers met 107-102 aan de kant geschoven.
Phoenix dankte de zege voor een groot deel aan Tim Thomas. De forward, dit jaar vanwege slecht gedrag weggestuurd bij Chicago Bulls en pas sinds begin maart actief voor de Suns, was goed voor 22 punten en 15 rebounds. Steve Nash, de MVP van vorig seizoen, voegde daar 20 punten en 10 assists aan toe.
Kobe Bryant, dit seizoen goed voor een gemiddelde van 35,4 punten per duel en een gemiddelde van 42,5 punten tegen de Suns, kwam 'slechts' tot 22 punten.
Dus Phoenix - Lakers 107-102
Nets - Pacers 88-90
Pistons Bucks 92-74
Mavs - Grizzlies 103-93
Kings verliezen jammer genoeg van de Spurs. Mede door de belachelijke schorsing van Ron Artest. San Antonio 128 - Sacramento 119 (OT). Ginobili 32 punten.
Washington 89 - Cleveland 84
New Jersey 90 - Indiana 75 (Vince Carter 33 punten)
NBA Draft 2006
Washington 89 - Cleveland 84
New Jersey 90 - Indiana 75 (Vince Carter 33 punten)
NBA Draft 2006
Spurs winnen hem wel nipt hoor. Clutch-3 van Brent Barry....die de game gelijk trekt en naar overtime stuurt. Als-ie hem mist pakken de Kings gewoon de game...
Ben verder blij dat de Nest de boel gelijk hebben getrokken en dat de Wizards een game in Cleveland pakken...goede zaak.
Ben verder blij dat de Nest de boel gelijk hebben getrokken en dat de Wizards een game in Cleveland pakken...goede zaak.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Mijn voorspellingen:
Sacramento-San Antonio
Dallas-Memphis
Denver-LA (Clippers)
Phoenix-LA (Lakers)
Detroit-Milwaukee
Washington-Cleveland
New Jersey-Indiana
Chicago-Miami
Ik ben wat laat, maar alleen Miami, Detroit en de Clippers staan met 2-0 voor. Van Miami en Heat had ik vooraf al verwacht dat ze zouden winnen en ik verwacht dat Denver de Clippers nog wel pakken.
Sacramento-San Antonio
Dallas-Memphis
Denver-LA (Clippers)
Phoenix-LA (Lakers)
Detroit-Milwaukee
Washington-Cleveland
New Jersey-Indiana
Chicago-Miami
Ik ben wat laat, maar alleen Miami, Detroit en de Clippers staan met 2-0 voor. Van Miami en Heat had ik vooraf al verwacht dat ze zouden winnen en ik verwacht dat Denver de Clippers nog wel pakken.
- Berend Stoker
Vergeten we de Nederlandse Play-offs niet, heren?!
Round 1: DEN BO 2-1 WEERT
ADAM 2-0 ALME
GRON 2-1 NIJM
RDAM 2-0 ZWOL
Halve finales: DEN BO 0-0 RDAM
ADAM 0-0 GRON
- Best of five serie
Close games
De halve finales beloven veel spanning. Vooraf is moeilijk te voorspellen welke ploegen in de serie nou echt sterker zijn. Thuisvoordeel kan in beide gevallen wel eens de doorslag gaan geven.
De serie tussen EiffelTowers (1) en Rotterdam (4) wordt een clash twee ploegen met een zeer uiteenlopende filosofie. Den Bosch heeft het meeste geld, de meeste spelers en op papier ook de betere. Rotterdam is bescheiden, heeft in Erik Braal de coach van het jaar, kent het beste seizoen in meer dan 20 jaar en is bovenal een echt team.
Dit seizoen stonden Eiffel en Rotterdam twee maal tegenover elkaar. Telkens won de uitspelende ploeg. Dat zegt overigens niet veel want de wedstrijden waren nog in 2005.
Het buitenlandse en vooral Amerikaanse contigent spelers is voor beide teams erg belangrijk.Rotterdam is verdedigend sterker, Eiffel moet het van de aanval hebben, al werd er recent tegen Weert wat verdedigende agressie getoond. Het verschil in de serie kan gemaakt worden door de Nederlanders bij Rotterdam. Slagter, Borstel en in iets mindere mate Van der Schoot moeten een goede serie spelen om de ploeg in de race te houden. Den Bosch kent veel wisselvalligheden. Binnen de wedstrijden, maar ook in de vorm van de spelers. Het maakt de ploeg enigszins onberekenbaar. De vorm van de dag zal een grote invloed hebben op deze serie.
De best-off-five-reeks tussen Demon Astronauts (2) en MPC Capitals (3) is er een van een heel andere orde. De ploegen lijken enorm aan elkaar gewaagd en details zullen de doorslag geven. De grote vraag in deze serie is wat de scheidsrechters allemaal gaan toestaan.
Demon won deze competitie beide onderlinge duels, maar toen was het seizoen nog pril.
Demon is aanvallend wat sterker, MPC verdedigend wat beter. De startende vijftallen doen niet voor elkaar onder. Young is sterk, maar met Gipson heeft Demon een antwoord. Amsterdam heeft een hele luchtmacht (Latimore, Van Paassen, Huijbens, Meijer en Bennes) om Reed te beteugelen en het hem in de verdediging moeilijk te maken.
Het bekende Boot-spelletje is nergens anders beter bekend dan in Amsterdam. Wie de rebounds pakt, maakt een goede kans op de serie. Dark horse is Spinks. Hij is bezig met zijn rentree. Voor Demon is het daarom voordelig dat de serie na de tweede wedstrijd een week stilligt.
Round 1: DEN BO 2-1 WEERT
ADAM 2-0 ALME
GRON 2-1 NIJM
RDAM 2-0 ZWOL
Halve finales: DEN BO 0-0 RDAM
ADAM 0-0 GRON
- Best of five serie
Close games
De halve finales beloven veel spanning. Vooraf is moeilijk te voorspellen welke ploegen in de serie nou echt sterker zijn. Thuisvoordeel kan in beide gevallen wel eens de doorslag gaan geven.
De serie tussen EiffelTowers (1) en Rotterdam (4) wordt een clash twee ploegen met een zeer uiteenlopende filosofie. Den Bosch heeft het meeste geld, de meeste spelers en op papier ook de betere. Rotterdam is bescheiden, heeft in Erik Braal de coach van het jaar, kent het beste seizoen in meer dan 20 jaar en is bovenal een echt team.
Dit seizoen stonden Eiffel en Rotterdam twee maal tegenover elkaar. Telkens won de uitspelende ploeg. Dat zegt overigens niet veel want de wedstrijden waren nog in 2005.
Het buitenlandse en vooral Amerikaanse contigent spelers is voor beide teams erg belangrijk.Rotterdam is verdedigend sterker, Eiffel moet het van de aanval hebben, al werd er recent tegen Weert wat verdedigende agressie getoond. Het verschil in de serie kan gemaakt worden door de Nederlanders bij Rotterdam. Slagter, Borstel en in iets mindere mate Van der Schoot moeten een goede serie spelen om de ploeg in de race te houden. Den Bosch kent veel wisselvalligheden. Binnen de wedstrijden, maar ook in de vorm van de spelers. Het maakt de ploeg enigszins onberekenbaar. De vorm van de dag zal een grote invloed hebben op deze serie.
De best-off-five-reeks tussen Demon Astronauts (2) en MPC Capitals (3) is er een van een heel andere orde. De ploegen lijken enorm aan elkaar gewaagd en details zullen de doorslag geven. De grote vraag in deze serie is wat de scheidsrechters allemaal gaan toestaan.
Demon won deze competitie beide onderlinge duels, maar toen was het seizoen nog pril.
Demon is aanvallend wat sterker, MPC verdedigend wat beter. De startende vijftallen doen niet voor elkaar onder. Young is sterk, maar met Gipson heeft Demon een antwoord. Amsterdam heeft een hele luchtmacht (Latimore, Van Paassen, Huijbens, Meijer en Bennes) om Reed te beteugelen en het hem in de verdediging moeilijk te maken.
Het bekende Boot-spelletje is nergens anders beter bekend dan in Amsterdam. Wie de rebounds pakt, maakt een goede kans op de serie. Dark horse is Spinks. Hij is bezig met zijn rentree. Voor Demon is het daarom voordelig dat de serie na de tweede wedstrijd een week stilligt.