Ajax O17
Moderator: mods
Bedankt voor het verslag Demo, klasse. Jammer dat ze het betere spel niet konden omzetten in de winst. Leuk om te horen dat Siem de Jong opviel, ik dacht al dat had hij een sterke periode bezig was bij Ajax en hij is nu ook geselecteerd voor Oranje -17.
Over je vraagtekens: Nummer 10 Leandro Resida, idd klein en wordt door zijn medespeler Lea genoemd, dus dat zal hem wel wezen. Keeper Donovan Partosoebroto, getinte jongen, normale lengte vind ik. De andere keeper, Vincent Hofman, is erg klein.
Verder nog: Frank Olijve vind ik geen spits, is meer een 6 of 10. Jongebloet of Godee zijn de echte spitsen van de B1 in mijn ogen.
Over je vraagtekens: Nummer 10 Leandro Resida, idd klein en wordt door zijn medespeler Lea genoemd, dus dat zal hem wel wezen. Keeper Donovan Partosoebroto, getinte jongen, normale lengte vind ik. De andere keeper, Vincent Hofman, is erg klein.
Verder nog: Frank Olijve vind ik geen spits, is meer een 6 of 10. Jongebloet of Godee zijn de echte spitsen van de B1 in mijn ogen.
Gerard Aafjes zit bij FC Volendam.
Bedankt voor het verslag, Demo. Ik word er alleen niet vrolijk van. Weinig Ajax1-materiaal in deze groep, zo te lezen.
Bedankt voor het verslag, Demo. Ik word er alleen niet vrolijk van. Weinig Ajax1-materiaal in deze groep, zo te lezen.
Het stinkt aan alle kanten!
Voor Ajax 1 hebben er maar twee per seizoen nodig!joey schreef:Gerard Aafjes zit bij FC Volendam.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Een gewetensvraag, want het niveau van het huidige Ajax is iets lager :eusa_pray: dan wat we gewend zijn.joey schreef:Maar wie maken er dan kans op Ajax 1?
Gisteren vond ik dat Deniz Aslan (2) en Siem de Jong (6) goed voetballen. Christian Supusepa maakte dit keer geen fout, Nathaniel Will viel wat tegen, evenals Frank Olijve en er waren vier geblesseerden.
Op basis van één wedstrijd, vergeet dat niet. Denis Aslan heb ik wel eens eerder zien spelen, maar toen viel hij me niet op in positieve zin, Siem de Jong zag ik niet eerder. Toby Alderweireld was ook niet slecht. Het probleem van verdedigers bij Ajax is dat je ze zelden onder druk ziet. Groningn was gisteren niet sterk genoeg om onze verdedigers onder druk te zetten.joey schreef:Maar toppers zitten er niet tussen, maak ik uit jouw verslag op.
Ik vind het toch opvallen dat Ajax moeite heeft wanneer twee aanvallers permanent storen en zo drie Ajaxverdedigers bezig houden. De tegenstander houdt dan elders een speler over. Ajacieden schuiven elkaar dan al snel risicoloos de bal toe.
De vleugelaanvallers vond ik niet sterk, ook ooit een sterk punt van Ajax.
Conclusie: niet te voorbarig zijn. De tijd dat er Van Bastens rondliepen ligt al ver achter ons. Jonge spelers kunnen zich soms blijven ontwikkelen.
Tegenvaller was Resida, hij heeft geen bal geraakt.
Het compenseert wel weer. Statistisch gezien komt het bij Ajax regelmatig voor dat er het ene seizoen maar een jeugdspeler doorbreekt en het andere drie.joey schreef:Gerard Aafjes zit bij FC Volendam.
talk back schreef:Ach, komende jaren zit Ajax geramd qua talent. Loopt meer dan genoeg rond. Nu echter nog een trainer vinden die kan en mag gaan bouwen aan een superteam a la periode 93 / 95. Van geel is goed bezig, nu alleen nog een echte vakman als trainer binnenhalen.
TB
Op uw wenken bediend! :xyxthumbs:
Deze ploeg deed dit weekend mee aan een toernooi, resultaat was niet zo goed.

De gezichten bij de namen. Een vraag aan de insiders: is die Godee de zoon van Edwin?
Het stinkt aan alle kanten!
- Berend Stoker
- Berend Stoker
Is deze foto genomen op het toernooi? In dat geval zouden ze in de sterkste opstelling (Anita reken ik niet meer mee) hebben gespeeld.
Wat de familie betreft: Die Stekelenburgjes zijn geen directe familie van elkaar en van Godee weet ik het niet.
Of TB deze lichting bedoelde???
Wat de familie betreft: Die Stekelenburgjes zijn geen directe familie van elkaar en van Godee weet ik het niet.
Of TB deze lichting bedoelde???