internet thuis zie je in Indonesie amper, wel veel internetcafe's maar daar ga ik m'n tijd niet verdoen aan fora.Liberty schreef:Dat hoeft niet samen te gaan. Ook in het buitenland kan je ons blijven bezoeken. Moet je uiteraard wel eerst een inburgeringstoets doen. ;)
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
- Henk de Gier
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Henk de Gier op vr apr 14, 2006 1:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
www.rtvnh.nlFontein:gedrag AZ provinciaals
AJAX Ajax-directeur Maarten Fontein gaat proberen het stadionverbod voor Martin van geel bij AZ ongedaan te maken. Volgens Fontein heeft hij de steun van de KNVB. Hij noemt het gedrag van AZ 'zeer provinciaals'. Fontein: als ik ontevreden ben over iemand van een andere vereniging, moet ik hem dan een stadionverbod opleggen. Waar zijn we nu mee bezig?"
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Club is gewoon het Engelse woord voor vereniging. Ajax is een vereniging. Met een voorzitter, statuten, een ledenraad en ereleden.Steef schreef:AFV Ajax?
Daarnaast is er de Ajax NV, waarvan de vereniging dan weer meerderheidsaandeelhouder is.
Maar Ajax is, in de kern, een vereniging, ja. Dat mag je ook een 'club' noemen, want veel Nederlandse voetbalverenigingen noemen zich club omdat voetbal nu eenmaal een van origine Engelse sport is. Maar het woord vereniging is beslist niet raar.
K.
Still alive...
Ach, het past gewoon prima bij het imago van Fontein. :D Maar dat is nou echt het laatste waar ik me druk om maak hoor. Als die man z'n werk maar goed doet.
Over Scheringa: lekker negeren. De KNVB regelt nog wel wat. Dan mag Van Geel wel naar het stadion van AZ maar gaat hij toch niet. Dat zal de uitkomst van de DS-actie wel zijn.
Over Scheringa: lekker negeren. De KNVB regelt nog wel wat. Dan mag Van Geel wel naar het stadion van AZ maar gaat hij toch niet. Dat zal de uitkomst van de DS-actie wel zijn.
- Henk de Gier
- Contacteer:
www.ad.nlKNVB verbijsterd
Door PETER VAN DUYL SJOERD MOSSOU
ALKMAAR/AMSTERDAM - Bij de KNVB heeft men verbijsterd gereageerd op het ‘stadionverbod’, dat AZ aan Martin van Geel heeft opgelegd.
De hoogste technische man van Ajax is de eerstkomende vijf jaar niet meer welkom bij de Alkmaarders.
Volgens KNVB-directeur Henk Kesler is de opstelling van AZ absurd. ,,Ik schoot bijna in de lach, dit slaat helemaal nergens op.’’
Van Geel kreeg vorig weekeinde zowel bij de club als op zijn huisadres een aangetekende brief van AZ. Daarin werd de technisch-directeur van Ajax te verstaan gegeven, dat hij zich tot 2011 niet in het stadion van de Alkmaarders hoeft te vertonen. Onder de brief stond één handtekening: die van AZ-voorzitter Dirk Scheringa.
De Ajax-directeur zegt stomverbaasd te zijn over het schrijven vanuit Alkmaar, temeer daar er in de brief geen officiële reden staat voor de maatregel. Scheringa heeft nooit onder stoelen of banken gestoken, dat hij het Van Geel zeer kwalijk neemt dat hij vorig jaar onverwacht overstapte naar Ajax. Dit seizoen waren er voortdurend kleine en grotere botsingen tussen de twee Noord-Hollandse grootmachten.
AZ weigert de brief in het openbaar toe te lichten, maar alle partijen benadrukken wel dat de clubs geen nieuwe ruzie over een speler zijn begonnen. Het kan bijna geen toeval zijn, dat het ‘stadionverbod’ voor Van Geel wordt afgekondigd aan de vooravond van de play-offs. Het is mogelijk dat Ajax en AZ elkaar straks treffen, wellicht wil Scheringa voorkomen dat hij oog-in-oog komt te staan met zijn voormalige werknemer.
Vorige week liet hij de ontmoeting Ajax-AZ in de Arena ook schieten.
De nieuwste botsing tussen AZ en Ajax is Henk Kesler als directeur van de KNVB in het verkeerde keelgat geschoten. En Kesler ziet op dit moment slechts één schuldige. ,,Ik zat in de auto toen ik hoorde van het stadionverbod voor Martin van Geel en ik ben van het lachen bijna tegen een lantaarnpaal aan gereden,’’ zegt Kesler. ,,Ik heb ook nog aan een 1 april-grap gedacht, maar daarvoor is het wel wat laat.’’
Het lachen is Kesler inmiddels wel vergaan. ,,Ik vind het vrij absurd dat een club de technisch-directeur van een andere club een stadionverbod oplegt,’’ laat hij weten. ,,Bij mijn weten heeft Martin van Geel geen misstanden of criminele feiten gepleegd waarvoor je een stadionverbod krijgt. Dit slaat helemaal nergens op. Ik vind dat Dirk Scheringa zich volstrekt belachelijk maakt. Laten wij Dirk Scheringa dan maar een stadionverbod opleggen voor alle 37 andere stadions in het betaalde voetbal.’’
Naar de achtergronden van de AZ-brief kan ook Kesler slechts gissen. ,,Veronderstellenderwijs, en dit moet u goed weergeven, zeg ik dat er kennelijk enige wrevel is over de belangstelling van Ajax voor bepaalde spelers van AZ. Kenneth Perez gaat nu ook naar Ajax. Maar wat heeft AZ dan met Willem II gedaan? Dat hoort toch gewoon bij het voetbal? Laten we eens ophouden zeg. Dit geeft het gevoel alsof de heer Scheringa een heel slechte verliezer is.’’
Overigens denkt Kesler, die een achtergrond als jurist heeft, niet dat AZ de maatregel door een rechter goedgekeurd krijgt. ,,Je kunt altijd zeggen: jij komt het stadion niet in. Het verhaal van ‘ik geef een feestje en bepaal wie er binnen komen’. Maar er moet toch wel een aanleiding zijn. Dit is bijna een beroepsverbod. Ik denk niet dat het voor de rechter houdbaar is.’’
Of AZ ook Klaas Jan Huntelaar kan verbieden binnen te komen? ,,Die suggestie geeft al aan hoe belachelijk het stadionverbod voor Martin van Geel is.’’
De directeur van de KNVB rekent erop, dat de bond geen bemiddelende rol in de affaire hoeft te spelen. Als het aan Ajax ligt, komt het zover ook niet. De Amsterdammers hebben AZ officieel uitgenodigd voor een gesprek.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Vroeger nog wel. Dat gedraaf van nu heeft niks meer met voetbal of football te maken.joey schreef:Aha, Ajax speelt football?
Voordat we trainers uit engeland gingen importeren speelden we nog foothball. En de bobo's zaten toen ook al regelmatig in de bak. Zou de opa van Arie van E. toen ook al in het bestuur hebben gezeten?
En nu weer verder over AzijnZeikers '67.http://www.goeieouwetijd.nl/ schreef:In een bewaard gebleven reglement uit april 1893 van "der Footh-Ball Club ,,Ajax" te Nieuwer Amstel" werd de spelers opgedragen "eene aangename en gezonde uitspanning te verschaffen".
[...]
Op 18 maart 1900 werd in café Oost-Indië voor de tweede keer een Amsterdamse ‘Foothball Club Ajax’ opgericht.
Ajax vergaderde in de begintijd soms in de gevangenis op de Weteringschans. De vader van één van de eerste bestuursleden was er directeur en hij bood het financieel armlastige Ajax af en toe een lege cel aan om vrijwillig in bijeen te komen.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................