Ajax en Warner Home Video werken samen

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Thomas schreef:Ik wil het ook wel weten. Die dvd van 1995 moet ik hebben. Ik zat er laatst nog over na te denken of die er niet al was. Eigenlijk belachelijk dat dat niet zo is. :nooo:
Ik heb wel de videoband van 1995. Maar die zijn nergens meer verkrijgbaar.
Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier »

Marillion schreef:Ah. dat is wel leuk om te hebben. De videoband heb ik wel maar dan hoef ik het zelf niet om te zetten naar dvd. Maar kan iemand mij misschien vertellen waarom ik altijd alleen maar txt bestanden krijg als ik dit soort bestanden probeer te downloaden? Dat had ik ook al met de wedstrijd Real - Ajax die onlangs beschikbaar was (is?).
misschien omdat je een newsreader gebruikt die niet met yEnc coderingen om kan gaan? Lees je eens in op www.binaries4all.nl
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Liberty schreef:
Thomas schreef:Ik wil het ook wel weten. Die dvd van 1995 moet ik hebben. Ik zat er laatst nog over na te denken of die er niet al was. Eigenlijk belachelijk dat dat niet zo is. :nooo:
Ik heb wel de videoband van 1995. Maar die zijn nergens meer verkrijgbaar.
Cool. :xyxthumbs:

Je zou zeggen dat Ajax dat seizoen alsnog uitbrengt op DVD. Misschien een ideetje voor Maarten Fontein?
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Tja. Er zullen een hoop fans zijn die wedstrijden uit de tijd terug willen zien.

Ajax - Bayern Munchen
Feyenoord - Ajax
Real Madrid - Ajax

Om er maar drie te noemen.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Het is nu half april, tot wanneer loopt eigenlijk voorjaar 2006? Ben ik te negatief als ik zeg dat dit hele dvd verhaal waarschijnlijk in net zo een tempo gaat als die rood witte stoeltjes die in de Arena geplaatst zouden worden?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

DVD 'De Ajax Historie' gepresenteerd
Amsterdam, 12 april 2006

In de perskamer van de Amsterdam ArenA werd voorafgaand aan de wedstrijd Ajax - Vitesse een unieke DVD gepresenteerd. 'De Ajax Historie' is de eerste in een serie van vier DVD's die Ajax samen met Warner Home Video uitbrengt.

Behalve De Ajax Historie volgen dit jaar op DVD: 1995! (het seizoen dat Ajax UEFA Champions Leaguewinnaar, landskampioen en wereldkampioen voor clubteams werd), De Gouden Jaren ('70) en de 100 mooiste Ajax goals. Het geheel zal aan het einde van dit jaar worden samengebracht in een bijzondere giftbox.

Ruud Lamers, managing director Warner Home Video Benelux, en Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax, overhandigden woensdagavond de eerste exemplaren aan vier oud-Ajacieden die gezamenlijk verantwoordelijk waren voor vele mooie jaren in de geschiedenis van de Amsterdamse club: Bob Haarms, Dick Schoenaker en Sjaak Swart. Trots ontvingen deze Ajax-iconen hun exemplaar en genoten van een voorproefje dat in de perskamer werd getoond.

Alle DVD's bevatten veel exclusief beeldmateriaal. Van unieke historische beelden uit de gouden jaren '30 en '70 tot en met de bijzondere successen in de jaren '90, inclusief het winnen van de UEFA Champions League en de Wereld Beker.

Tussen de beelden van historische thuis- en uitwedstrijden van Ajax, wordt (via het keuzemenu) uitgebreid stilgestaan bij het spel van topvoetballers die Ajax wereldfaam hebben bezorgd, onder wie Johan Cruijff en Dennis Bergkamp. Spelers die hun carrière bij Ajax zijn begonnen en vervolgens uitgroeiden tot succesvolle internationals.

Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein: ,,Ajax is een club die over de hele wereld bekendheid geniet. Wij zijn daarom ook heel blij met deze samenwerking met Warner Home Video, die als grote internationale videodistributeur kan zorgdragen voor een optimale distributie van onze DVD's."

Warner Home Video Benelux' algemeen directeur Ruud Lamers: ,,Warner Home Video is bijzonder verheugd met deze overeenkomst. De naam Ajax is immers synoniem aan sportieve topprestaties en alles wat daarbij hoort. Zowel de naam van Ajax als die van vele spelers uit het verleden en heden zijn wereldbegrippen. Allemaal zaken die heel goed bij onze organisatie passen."

De DVD De Ajax Historie is vanaf 26 april verkrijgbaar.
Ajax.nl

Tellen is een kunst! :worshippy:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Maar die DVD's moet ik dus hebben! :yes:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik ook. Wie stuurt hem op?
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Heb je hier geen familie?

Bovendien is het geloof ik de bedoeling dat deze DVD's overal verkrijgbaar zijn.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Heb je hier geen familie?

Bovendien is het geloof ik de bedoeling dat deze DVD's overal verkrijgbaar zijn.
:D Jawel hoor.

Ik betwijfel of ze hier verkrijgbaar zullen zijn.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Met Fontein weet je het maar nooit! :xyxthumbs:
Thomas schreef:Mr. Green Jawel hoor.
Ik zou best wat moeite willen doen hoor, maar dat lijkt me makkelijker.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Met Fontein weet je het maar nooit! :xyxthumbs:
Thomas schreef:Mr. Green Jawel hoor.
Ik zou best wat moeite willen doen hoor, maar dat lijkt me makkelijker.
Wel als die dvd inderdaad overal in Nederland verkrijgbaar is. Dus ook buiten Amsterdam. ;)

Toch bedankt, in ieder geval. :xyxthumbs:
Henk de Gier
Contacteer:

Thomas schreef:Ik ook. Wie stuurt hem op?
zal vast wel te koop zijn/komen via amazon.com of een andere webwinkel
Jöhnk, 29 mei 2006
joey
Erelid

Bericht door joey »

Gewoon via de online shop van ajax.nl (voorinschrijving).

Ben wel benieuwd wat die 'recente successen in de competitie en CL' zijn waar in de gisteren uitgedeelde folder over werd gesproken. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Vraagje: ik wil natuurlijk die vier dvd's in de mooie box hebben. Moet ik dan wachten tot het eind van het jaar, of krijgen mensen die de vier dvd's los hebben gekocht de box er gratis bij?

K.
Still alive...
Real Ajax

Bericht door Real Ajax »

Eerlijk is eerlijk ze hebben van die 1995 (dubbel)dvd mooi werk gemaakt door op een dvd die complete finale te zetten. Niet dat ik die zo nodig nog een keer hoef te zien. :sleepey:

Ben eigenlijk veel meer nieuwsgierig naar dat 70s ding. Wordt dat dan ook een dubbelaar? Komt daar ook een complete wedstrijd op? (hoop eigenlijk op een andere dan een van die 3 EC-finales want die kan ik inmiddels wel dromen. :eusa_pray: )
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Tegen Bayern! :eusa_pray:
Real Ajax

Bericht door Real Ajax »

Bertje schreef:Tegen Bayern! :eusa_pray:
Die 4-0 heh? Daar hoop ik stiekem ook op, of anders tegen Atletico 3-0. :eusa_pray:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Die 8-0 van een paar jaar later hoeft niet, nee. ;)
Izmailov

Bericht door Izmailov »

De Ajax Historie

Uitgegeven: 13 april 2006 00:20
Laatst gewijzigd: 13 april 2006 00:49

AMSTERDAM - De mooiste hoogtepunten uit de historie van Nederlands meest befaamde voetbalclub zijn samengebracht op één DVD. De Ajax Historie bevat meer dan 240 minuten authentieke beelden van de NOS. NU.nl was woensdagavond aanwezig bij de presentatie in de Amsterdam Arena.

De managing director van Warner Home Video, Ruud Lammers, overhandigde de DVD aan verschillende oud-spelers van Ajax, waaronder Sjaak Swart en Bobby Haarms. Volgens Lammers is de compilatie van de hoogtepunten bedoeld voor alle voetballiefhebbers over de hele wereld. "Al ben je fan van PSV of Feyenoord, de klassieke beelden spreken iedereen aan."

De Ajax Historie is deel één uit een reeks van vier documentaires over de club. Het eerste deel is uitsluitend toegespitst op alle memorabele momenten uit de geschiedenis van Ajax. De dubbel-DVD bevat zowel wedstrijdbeelden als historische interviews met de spelers. Zo legt Rinus Michels aan een jonge Cruyff op een schoolbord uit wat de tactiek is en is Sjaak Swart in zijn sigarenwinkel te bewonderen.

Volgens Lammers is Ajax de enige Nederlandse club die in het rijtje Real Madrid, AC Milan en FC Liverpool thuis hoort. "Warner Bros is een A-merk, wij willen enkel het beste. Daarom hebben wij gekozen voor de historie van Ajax", aldus Lammers. Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax, sluit zich hier volledig bij aan. "Wij willen een leidende rol spelen in het voetbal gebaseerd op de vijf peilers van de club. Deze DVD past daar perfect in."

Archieven

De beelden uit de documentaire zijn afkomstig uit de archieven van de NOS. Michel Sleutelberg heeft samen met de omroep de beelden geselecteerd. "Ik ben tevreden over het eindresultaat maar het blijft moeilijk om 106 jaar gevuld met hoogtepunten te moeten samen brengen in een documentaire van vier uur. In successeizoenen waarin bijvoorbeeld de Europese cups zijn behaald, gaan we al snel naar de finale toe. Ik kan begrijpen dat sommige mensen ook de aanloop naar de climax willen zien, maar daar was helaas geen tijd voor", aldus Sleutelberg.

Swart: 'Ik kijk er erg naar uit om al die mooie hoogtepunten nog een keer te kunnen bekijken'

Sjaak Swart nam voor aanvang van de wedstrijd tegen Vitesse de compilatie in ontvangst. "Ik kijk er erg naar uit om al die mooie hoogtepunten nog een keer te kunnen bekijken. Ik weet al wat de mooiste is. Mijn laatste wedstrijd voor Ajax. We wonnen met 12-1 van Vitesse", zei de oud-speler met een knipoog.

Buitenland

De documentaire wordt eerst enkel in Nederland uitgebracht maar er worden al plannen gemaakt om hem ook in het buitenland op de markt te brengen. "Ajax heeft supporters over de hele wereld. Zodra het product goed op de Nederlandse markt staat zullen we strategieën bedenken om hem ook goed op buitenlandse markten te kunnen introduceren", aldus Lammers.

De DVD ligt vanaf 26 april in de winkel. Op de site van Ajax kunnen belangstellenden hun kopie nu alvast bestellen.
http://www.nu.nl/news/712221/141/De_Ajax_Historie.html
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Maar dat is dus alleen bij deze DVD, toch?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Henk de Gier schreef:
Maar duurt het dan niet langer voordat ze aankomen dan wanneer een familielid ze opstuurt?
Henk de Gier
Contacteer:

Thomas schreef:
Henk de Gier schreef:
Maar duurt het dan niet langer voordat ze aankomen dan wanneer een familielid ze opstuurt?
bij een goeie webwinkel niet.
Jöhnk, 29 mei 2006
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

De Huntelaar song: http://www.afca.nl en voor de newsgroep gebruikers:

Zoek op Huntelaar in alt.binaries.boneless. Daar staat de song of NZB

HUNTELAARRRRRRRRRRRRR
Henk de Gier
Contacteer:

heeft iemand toevallig nog de wedstrijd Ajax - Gremio uit de nieuwsgroepen geplukt vorige week? Ik wel :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006
Plaats reactie