Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
-
Je zou me ook kunnen helpen het te begrijpen. Want geloof het of niet, ik ben niet te misselijk om het te proberen te begrijpen.Yorlik the Barbarian schreef:Okay Thomas, je snapt het dus echt niet. Ik kan daar ook verder niets aan doen. Het een en ander heeft ook inderdaad niets met erwtensoep te maken . . . .
Jij denkt dat een BENE-Liga het voetbal ten goede zou komen, oa doordat de concurrentie groter wordt en er meer topwedstrijden gespeeld gaan worden. Dit zou dan positief zijn voor de supporters.
Ik denk echter dat Ajax haar betere spelers sneller zal moeten verkopen als het om de haverklap de CL misloopt. Daar zal het voetbal juist onder lijden.
Als de competitie sterker wordt betekent dat dat je topspelers ook minder snel weg hoeven. Kijk maar naar Lyon. Normaal gesproken zou dat team al 10 jaar elk jaar leeggekocht moeten worden maar omdat de competitie van een goede kwaliteit is blijven de spelers. En er is geld, maar dat komt vanzelf wel. Ajax moet gewoon zorgen dat ze ook in een Belg/Ned. competitie bovenaan eindigen anders heb je al helemaal niks in Europa te zoeken. Kijkgeld zal omhoog gaan, premies voor het behalen van de titel, de beker zal aan spanning toenemen.Thomas schreef:Je zou me ook kunnen helpen het te begrijpen. Want geloof het of niet, ik ben niet te misselijk om het te proberen te begrijpen.Yorlik the Barbarian schreef:Okay Thomas, je snapt het dus echt niet. Ik kan daar ook verder niets aan doen. Het een en ander heeft ook inderdaad niets met erwtensoep te maken . . . .
Jij denkt dat een BENE-Liga het voetbal ten goede zou komen, oa doordat de concurrentie groter wordt en er meer topwedstrijden gespeeld gaan worden. Dit zou dan positief zijn voor de supporters.
Ik denk echter dat Ajax haar betere spelers sneller zal moeten verkopen als het om de haverklap de CL misloopt. Daar zal het voetbal juist onder lijden.
Tuurlijk zijn er voordelen en nadelen, maar ik vind dat de KNVB er serieus naar moet kijken.
En ik bedoel, iemand die RVN een plek op het WK garandeert heeft natuurlijk veel verstand van voetbal :D
IK GELOOF!!!!!!
Volgens mij zou Ajax in een Be-Ne liga nog steeds de hoogste begroting hebben. Ze horen dan jaarlijks in de top 3 te eindigen. Ik neem aan dat een Be-Ne liga toch wel drie teams, al dan niet met voorrondes, mag afvaardigen naar de CL. Ajax hoort dit zelf in te bewerkstelligen en heeft het ook zelf in de hand.
Ik denk eigenlijk dat het nooit kan gebeuren. Alle Nederlanders redeneren zo dat er vooral Nederlandse clubs inkomen.
Maar zeg nou eerlijk: zitten we te wachten op meer Belgische clubs dan Anderlecht en Club Brugge?
En zitten de Belgen te wachten op meer clubs dan AZ, Ajax, Feyenoord en PSV?
Op beide vragen kan denk ik ontkennend antwoord gegeven worden. Tenzij er een competitie komt van deze zes clubs (RKC erbij wil België niet, Charleroi erbij wil Nederland niet), hetgeen niet erg winstgevend zou zijn, komt het er niet van.
Maar zeg nou eerlijk: zitten we te wachten op meer Belgische clubs dan Anderlecht en Club Brugge?
En zitten de Belgen te wachten op meer clubs dan AZ, Ajax, Feyenoord en PSV?
Op beide vragen kan denk ik ontkennend antwoord gegeven worden. Tenzij er een competitie komt van deze zes clubs (RKC erbij wil België niet, Charleroi erbij wil Nederland niet), hetgeen niet erg winstgevend zou zijn, komt het er niet van.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?
Discussieprogramma
waarin teruggeblikt wordt op de onlangs gespeelde wedstrijden en de meest in het oog springende gebeurtenissen in de Eredivisie. De mooiste beelden van de Nederlandse voetbalvelden passeren daarbij de revue en worden van onverbloemd commentaar voorzien door de in de studio aanwezige kenners.
Marco van Basten neemt plaats aan de tafel van presentatrice Barbara Barend. Zij praat met de bondscoach anderhalf uur lang uitgebreid over het reilen en zeilen van het Nederlands elftal in de aanloop naar het Wereldkampioenschap dat deze zomer in Duitsland plaatsvindt. Naast de vaste analist Johan Derksen schuiven voor deze speciale editie van 'Voetbal Insite' ook Wim Kieft en Willem van Hanegem aan.
RTL 7, 22:30 uur
DetailsZender:
Datum en tijdstip: 3 april 2006, 22:30-00:00 uur
Genre: Sport
Presentatie: Barbara Barend en Johan Derksen
Buitenlandse spelers kiezen zo nu en dan nog voor Ajax in plaats van een middenmoter uit een topcompetitie omdat Ajax vrijwel ieder jaar CL speelt. Als we dat kwijtraken willen er minder spelers naar Ajax en zal Ajax geforceert zijn om haar betere spelers sneller te verkopen om aan geld te kopen. Met wat extra premies en kijkgeld tip je nog niet aan het geld dat in de CL verdient kan worden.Rishi schreef:Als de competitie sterker wordt betekent dat dat je topspelers ook minder snel weg hoeven. Kijk maar naar Lyon. Normaal gesproken zou dat team al 10 jaar elk jaar leeggekocht moeten worden maar omdat de competitie van een goede kwaliteit is blijven de spelers. En er is geld, maar dat komt vanzelf wel. Ajax moet gewoon zorgen dat ze ook in een Belg/Ned. competitie bovenaan eindigen anders heb je al helemaal niks in Europa te zoeken. Kijkgeld zal omhoog gaan, premies voor het behalen van de titel, de beker zal aan spanning toenemen.Thomas schreef:Je zou me ook kunnen helpen het te begrijpen. Want geloof het of niet, ik ben niet te misselijk om het te proberen te begrijpen.Yorlik the Barbarian schreef:Okay Thomas, je snapt het dus echt niet. Ik kan daar ook verder niets aan doen. Het een en ander heeft ook inderdaad niets met erwtensoep te maken . . . .
Tuurlijk zijn er voordelen en nadelen, maar ik vind dat de KNVB er serieus naar moet kijken.
En ik bedoel, iemand die RVN een plek op het WK garandeert heeft natuurlijk veel verstand van voetbal :D
Waarom zouden ze wel stijgen?Bertje schreef:Dan moet België zorgen dat hun clubs beter worden, dan komen er vanzelf ook meer in de hoogste divisie.
Ik zou trouwens wel graag weten waarom de inkomsten niet of nauwelijks zouden stijgen, heb ik wat gemist?
De competitie wordt iets sterker, maar ik denk niet dat veel meer mensen naar het stadion zullen gaan, de kijkcijfers zullen ook niet explosief stijgen, zeker niet veel meer waard worden. Waarom zouden de inkomsten dus stijgen?
Omdat je competitie in Nederland en België bekeken wordt?Arwin schreef:Waarom zouden ze wel stijgen?
De competitie wordt iets sterker, maar ik denk niet dat veel meer mensen naar het stadion zullen gaan, de kijkcijfers zullen ook niet explosief stijgen, zeker niet veel meer waard worden. Waarom zouden de inkomsten dus stijgen?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk dus dat dit enorm meevalt, de hoeveelheid extra kijkers. Er zullen juist ook veel supporters zijn die niet meer kijken, denk allleen al aan de supporters van de 20 ploegen die niet in de Liga zouden terechtkomen.Bertje schreef:Omdat je competitie in Nederland en België bekeken wordt?Arwin schreef:Waarom zouden ze wel stijgen?
Bovendien, ook al zijn er iets meer mensen die kijken, ik denk niet dat de TV rechten dan ook maar enigszins in de richting zullen gaan van wat in de toplanden voor de TV rechten voor het voetbal wordt betaald.
Voor alleen Ajax sprekend: die moeten gewoon doen wat ze altijd gedaan hebben, eigen jeugd opleiden, en dan wel een goed scoutings apparaat eromheen om de selectie compleet te maken. En dan maar hopen af en toe de Europese top te kunnen bedrijgen. Is altijd zo geweest, financieel kunnen we er nu nog wel meer uithalen op vooral commercieel gebied, aansluiting met de top vindt je toch niet. Over allerlei andere competities hoeven we ons niet druk te maken. Dat lost het niet op.