Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 31, 2006 10:27 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:Wij nemen die clubs toch niet in onze competitie op? We starten samen een nieuwe competitie met de beste clubs uit Nederlands en België. Met dat idee is wat mij betreft weinig mis. En dat de Belgen het niet zouden zien zitten maakt het idee nog niet slecht natuurlijk.
Welke clubs wou jij er nog meer bij hebben dan? Ik zie niets in een competitie met clubs als AA Gent of Heusden Zolder. Behoudens die 3 clubs die ik al heb genoemd is er namelijk totaal geen kwaliteitsverbetering ten opzichte van de clubs in de eredivisie.
Clubs als RC Genk en Anderlecht zijn natuurlijk veel groter dan RBC, Heracles en ADO.

Dit plan lijkt me onrealistisch. Ik neem aan dat de kleine clubs, die buiten de BENE-Liga zouden vallen, niet zomaar aan de kant gezet kunnen worden.

Verder zou het nog kleinere kansen betekenen voor Ajax om ieder jaar CL te spelen. En Ajax heeft die inkomsten nodig.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 01, 2006 10:32 am

Grootste probleem is denk ook dat het nog steeds de inkomsten niet flink zal doen stijgen, en dat is toch eigenlijk wat ze willen bereiken, om de aansluiting met de top te vinden.
Verder is het idee om RBC, Heracles en Excelsior bijvoorbeeld te vervangen door Brugge, Anderlecht en Genk bijvoorbeeld niet heel raar, want de kwaliteit zou stijgen, maar het is denk ik totaal onhaalbaar. Alle kleine clubs zullen tegen zijn en Belgie zou maar een paar clubs kunnen leveren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 01, 2006 10:41 am

Dan moet België zorgen dat hun clubs beter worden, dan komen er vanzelf ook meer in de hoogste divisie.

Ik zou trouwens wel graag weten waarom de inkomsten niet of nauwelijks zouden stijgen, heb ik wat gemist?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 12:04 pm

Thomas schreef:
Peter schreef:
Bertje schreef:Wij nemen die clubs toch niet in onze competitie op? We starten samen een nieuwe competitie met de beste clubs uit Nederlands en België. Met dat idee is wat mij betreft weinig mis. En dat de Belgen het niet zouden zien zitten maakt het idee nog niet slecht natuurlijk.
Welke clubs wou jij er nog meer bij hebben dan? Ik zie niets in een competitie met clubs als AA Gent of Heusden Zolder. Behoudens die 3 clubs die ik al heb genoemd is er namelijk totaal geen kwaliteitsverbetering ten opzichte van de clubs in de eredivisie.
Clubs als RC Genk en Anderlecht zijn natuurlijk veel groter dan RBC, Heracles en ADO.

Dit plan lijkt me onrealistisch. Ik neem aan dat de kleine clubs, die buiten de BENE-Liga zouden vallen, niet zomaar aan de kant gezet kunnen worden.

Verder zou het nog kleinere kansen betekenen voor Ajax om ieder jaar CL te spelen. En Ajax heeft die inkomsten nodig.
Maar die inkomsten stijgen al doordat er meer 'topwedstrijden' worden gespeeld. En uiteindelijk bepalen toch Ajax, PSV, Brugge en Anderlecht wie er kampioen gaan worden. De kwaliteit in de breedte neemt gewoon toe, de kijkcijfers gaan omhoog dus de rechten kunnen ook voor een hogere prijs verkocht worden. Het is gewoon voor iedereen beter, behalve de kleine clubs, maar ook die kunnen nu leukere wedstrijden spelen.
IK GELOOF!!!!!!

San Marco

Bericht door San Marco » za apr 01, 2006 1:10 pm

Belachelijk plan, nog steeds net zo belachelijk als toen demente Harry er mee kwam.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za apr 01, 2006 2:28 pm

ik hoor altijd "de kijkcijfers gaan omhoog" maar is dat wel zo? Heel veel kijkers zullen afhaken omdat hun club niet meer op het hoogste niveau speelt en de bezoekersaantallen/kijkcijferaantallen in Belgie zijn lager dan in Nederland. Ik zou daar graag eens een onafhankelijk en gedegen onderzoek naar willen zien.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 01, 2006 4:21 pm

Rishi schreef:
Thomas schreef:
Peter schreef: Welke clubs wou jij er nog meer bij hebben dan? Ik zie niets in een competitie met clubs als AA Gent of Heusden Zolder. Behoudens die 3 clubs die ik al heb genoemd is er namelijk totaal geen kwaliteitsverbetering ten opzichte van de clubs in de eredivisie.

Maar die inkomsten stijgen al doordat er meer 'topwedstrijden' worden gespeeld. En uiteindelijk bepalen toch Ajax, PSV, Brugge en Anderlecht wie er kampioen gaan worden. De kwaliteit in de breedte neemt gewoon toe, de kijkcijfers gaan omhoog dus de rechten kunnen ook voor een hogere prijs verkocht worden. Het is gewoon voor iedereen beter, behalve de kleine clubs, maar ook die kunnen nu leukere wedstrijden spelen.
Een seizoen met vier extra topwedstrijden levert lang niet zoveel geld op als een seizoen Champions League.

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 4:28 pm

Maar nu is het ook niet zeker dat Ajax altijd in de CL speelt. Kun je beter een spannendere competitie hebben met betere clubs. Als de kwaliteit van de competitie omhoog gaat heeft dit gewoon vele voordelen. Sponsors, toeschouwers, betere spelers, enz enz.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 01, 2006 4:35 pm

Bovendien speel je, indien je je direct plaatst, hoogstens 13 wedstrijden in de Champions League, terwijl je in de competitie meer dan twee keer dit aantal aan wedstrijden speelt. In de competitie valt dus meer terreinwinst te boeken.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 01, 2006 5:08 pm

Rishi schreef:Maar nu is het ook niet zeker dat Ajax altijd in de CL speelt. Kun je beter een spannendere competitie hebben met betere clubs. Als de kwaliteit van de competitie omhoog gaat heeft dit gewoon vele voordelen. Sponsors, toeschouwers, betere spelers, enz enz.
Ajax speelde dit seizoen voor de vierde achtereenvolgende keer CL. Met teams als Brugge, Anderlecht en Standard erbij zal Ajax zeker minder vaak kampioen worden en minder vaak verschijnen in de CL.
Bertje schreef:Bovendien speel je, indien je je direct plaatst, hoogstens 13 wedstrijden in de Champions League, terwijl je in de competitie meer dan twee keer dit aantal aan wedstrijden speelt. In de competitie valt dus meer terreinwinst te boeken.
Wat bedoel je precies, Bertje? De inkomsten van Bene-liga-wedstrijden zullen toch nooit kunnen tippen aan de premies en media-aandacht van CL-wedstrijden.

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 5:22 pm

Kunnen we hier geen nieuwe topic van maken? Ff knippen ofzo
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 01, 2006 6:23 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Bovendien speel je, indien je je direct plaatst, hoogstens 13 wedstrijden in de Champions League, terwijl je in de competitie meer dan twee keer dit aantal aan wedstrijden speelt. In de competitie valt dus meer terreinwinst te boeken.
Wat bedoel je precies, Bertje? De inkomsten van Bene-liga-wedstrijden zullen toch nooit kunnen tippen aan de premies en media-aandacht van CL-wedstrijden.
Nou, ik neem aan dat we dit voor de supporters doen, want die willen beter voetbal zien. Dan valt er in de competitie, waar je veel meer wedstrijden speelt, dus veel meer winst te boeken dan in die paar wedstrijden in de Champions League. Daarnaast zal voor een team dat op een hoger niveau moet presteren in de competitie ook de stap naar het niveau van de Champions League gemakkelijker gaan.

En met niemand anders!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za apr 01, 2006 6:28 pm

als je beter voetbal wilt zien moet je juist ver weg blijven van de Belgische competitie. Belgie is een koninkrijk voor defensieve denkers zonder kwaliteiten om in een ander land aan de bak te kunnen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 01, 2006 8:07 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:
Nou, ik neem aan dat we dit voor de supporters doen, want die willen beter voetbal zien. Dan valt er in de competitie, waar je veel meer wedstrijden speelt, dus veel meer winst te boeken dan in die paar wedstrijden in de Champions League. Daarnaast zal voor een team dat op een hoger niveau moet presteren in de competitie ook de stap naar het niveau van de Champions League gemakkelijker gaan.
De supporters doe je daar weinig plezier mee. Ajax heeft de CL-inkomsten gewoon nodig om het financiële plaatje rond te krijgen. De CL een keertje missen is geen drama, maar met meer topploegen zal het moeilijk worden om de CL uberhaupt eens in de 3 jaar te halen.

San Marco

Bericht door San Marco » za apr 01, 2006 8:07 pm

Bertje schreef:Nou, ik neem aan dat we dit voor de supporters doen, want die willen beter voetbal zien. Dan valt er in de competitie, waar je veel meer wedstrijden speelt, dus veel meer winst te boeken dan in die paar wedstrijden in de Champions League. Daarnaast zal voor een team dat op een hoger niveau moet presteren in de competitie ook de stap naar het niveau van de Champions League gemakkelijker gaan.
Voor de supporters? Combi - reisje naar Luik en Genk? Nee, echt voor de supporters Bertje.

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 8:31 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Thomas schreef: Wat bedoel je precies, Bertje? De inkomsten van Bene-liga-wedstrijden zullen toch nooit kunnen tippen aan de premies en media-aandacht van CL-wedstrijden.
De supporters doe je daar weinig plezier mee. Ajax heeft de CL-inkomsten gewoon nodig om het financiële plaatje rond te krijgen. De CL een keertje missen is geen drama, maar met meer topploegen zal het moeilijk worden om de CL uberhaupt eens in de 3 jaar te halen.
Je vergeet Thomas dat er ook meerdere plaatsen te verdelen zijn.

En als je niet boven Anderlecht en Brugge kan eindigen heb je toch ook geen reet in de CL te zoeken?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 01, 2006 8:38 pm

San Marco schreef:
Bertje schreef:Nou, ik neem aan dat we dit voor de supporters doen, want die willen beter voetbal zien. Dan valt er in de competitie, waar je veel meer wedstrijden speelt, dus veel meer winst te boeken dan in die paar wedstrijden in de Champions League. Daarnaast zal voor een team dat op een hoger niveau moet presteren in de competitie ook de stap naar het niveau van de Champions League gemakkelijker gaan.
Voor de supporters? Combi - reisje naar Luik en Genk? Nee, echt voor de supporters Bertje.
Ik kan natuurlijk niet voor de rest spreken, maar ik ben graag wat langer onderweg voor een goede pot voetbal.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 01, 2006 11:03 pm

En waarom zou je moeten rellen met een stel Belgen?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 02, 2006 1:50 am

Rishi schreef:
Thomas schreef:
Bertje schreef: Nou, ik neem aan dat we dit voor de supporters doen, want die willen beter voetbal zien. Dan valt er in de competitie, waar je veel meer wedstrijden speelt, dus veel meer winst te boeken dan in die paar wedstrijden in de Champions League. Daarnaast zal voor een team dat op een hoger niveau moet presteren in de competitie ook de stap naar het niveau van de Champions League gemakkelijker gaan.
Je vergeet Thomas dat er ook meerdere plaatsen te verdelen zijn.

En als je niet boven Anderlecht en Brugge kan eindigen heb je toch ook geen reet in de CL te zoeken?
Hoeveel plaatsen denk je dan te krijgen? Het lijkt me sterk dat de UEFA de Beneliga even 3 plekken gaat geven. De co-efficiënten van België zouden ons doen zakken op de ranglijst van de UEFA.

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 02, 2006 3:05 am

San Marco schreef:Belachelijk plan, nog steeds net zo belachelijk als toen demente Harry er mee kwam.
Briljante toevoeging! :worshippy:

Zou je misschien ook kunnen vertellen waarom je dit vindt?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Yorlik the Barbarian

Bericht door Yorlik the Barbarian » zo apr 02, 2006 9:29 am

Jaren geleden was ik al voorstander van een Frans, Nederlandse, Belgische competitie, want zelfs 10 clubs is veel te veel voor Holland om in stand te houden als je de grote leagues in kwaliteit wilt benaderen. Ouwehoeren over in personam "kijkcijfers" leiden nergens toe want alles draait in beroeps sport nou eenmaal om geld, dus TV en marketing rechten souden het een nieuwe league mogelijk moeten maken om te kunnen concureren, of iemand nou al dan niet naar Luik wil rijden doet er helemaal niet toe.
Inmiddels is de Franse league natuurlijk veel to veel uitgelopen op de Ned. & Belgische en is dit niet meer te halen.
Als je per se zo 50% van de tijd CL wilt halen ten koste van de kwaliteit, moet je Ajax naar Malta of Luxembourg laten emigreren. Jonge, jonge, wat een "ass backwards" redenering.
Maar maak je geen zorgen, het zal, typisch Nederlands, wel nergens op uitdraaien, behalve uitgebreid vergaderen natuurlijk.
Quod volimus credimus libenter.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 02, 2006 9:49 am

Yorlik the Barbarian schreef:Jaren geleden was ik al voorstander van een Frans, Nederlandse, Belgische competitie, want zelfs 10 clubs is veel te veel voor Holland om in stand te houden als je de grote leagues in kwaliteit wilt benaderen. Ouwehoeren over in personam "kijkcijfers" leiden nergens toe want alles draait in beroeps sport nou eenmaal om geld, dus TV en marketing rechten souden het een nieuwe league mogelijk moeten maken om te kunnen concureren, of iemand nou al dan niet naar Luik wil rijden doet er helemaal niet toe.
Inmiddels is de Franse league natuurlijk veel to veel uitgelopen op de Ned. & Belgische en is dit niet meer te halen.
Als je per se zo 50% van de tijd CL wilt halen ten koste van de kwaliteit, moet je Ajax naar Malta of Luxembourg laten emigreren. Jonge, jonge, wat een "ass backwards" redenering.Maar maak je geen zorgen, het zal, typisch Nederlands, wel nergens op uitdraaien, behalve uitgebreid vergaderen natuurlijk.
:xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 02, 2006 2:05 pm

Yorlik the Barbarian schreef:Jaren geleden was ik al voorstander van een Frans, Nederlandse, Belgische competitie, want zelfs 10 clubs is veel te veel voor Holland om in stand te houden als je de grote leagues in kwaliteit wilt benaderen. Ouwehoeren over in personam "kijkcijfers" leiden nergens toe want alles draait in beroeps sport nou eenmaal om geld, dus TV en marketing rechten souden het een nieuwe league mogelijk moeten maken om te kunnen concureren, of iemand nou al dan niet naar Luik wil rijden doet er helemaal niet toe.
Als je per se zo 50% van de tijd CL wilt halen ten koste van de kwaliteit, moet je Ajax naar Malta of Luxembourg laten emigreren. Jonge, jonge, wat een "ass backwards" redenering.

Maar maak je geen zorgen, het zal, typisch Nederlands, wel nergens op uitdraaien, behalve uitgebreid vergaderen natuurlijk.
Ajax kan niet zonder die CL-inkomsten, Yorlik. In ieder geval niet elk jaar of om het jaar.

Yorlik the Barbarian

Bericht door Yorlik the Barbarian » zo apr 02, 2006 6:40 pm

Thomas schreef:
Ajax kan niet zonder die CL-inkomsten, Yorlik. In ieder geval niet elk jaar of om het jaar.
Dat is een "vanilla" opmerking. Je mist de "point". Op de huidige manier van werken bewerkstellig je dat nobele streven in ieder geval NIET! Want de supporters willen ook goed voetbal zien i.p.v. AGOVV 3.
Quod volimus credimus libenter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 02, 2006 6:51 pm

Yorlik the Barbarian schreef:
Thomas schreef:
Dat is een "vanilla" opmerking. Je mist de "point". Op de huidige manier van werken bewerkstellig je dat nobele streven in ieder geval NIET! Want de supporters willen ook goed voetbal zien i.p.v. AGOVV 3.
Het is prima mogelijk voor Ajax om te domineren in de Nederlandse competitie en het af en toe leuk te doen in Europa. Daar hebben we de Belgische competitie en haar topclubs niet voor nodig.

Ajax moet op z'n minst om het jaar CL spelen. Anders moeten de betere spelers nog sneller verkocht worden en krijg je helemaal nooit de kans om een team op te bouwen.

Plaats reactie