Roda JC-Ajax
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk dat dat komt omdat ze in Nederland denken dat je op de training punten kan pakken, dus hier wordt op het scherpst van de snede getraind, ware het een wedstrijd. Dit in tegenstelling tot bijv. Engeland of Italië, de boog kan immers niet altijd gespannen staan. Gewoon door de week een beetje je je conditie op peil houden, beetje fitnessen, wat tactische dingetjes uitproberen, etc etc. en dan in het weekend lekker knallen.Kowalczyk schreef: Moet dáár niet eens kritisch naar gekeken worden? Waarom is Ajax altijd fysiek zwakker en sneller afgepeigerd dan tegenstanders van een zeker kaliber?
- RosenbergSpits
Mwa, in het verleden heeft onze manier ons geen windeieren gelegd. Je kunt ook overal iets negatiefs van maken.brigade zuid schreef:Ik denk dat dat komt omdat ze in Nederland denken dat je op de training punten kan pakken, dus hier wordt op het scherpst van de snede getraind, ware het een wedstrijd. Dit in tegenstelling tot bijv. Engeland of Italië, de boog kan immers niet altijd gespannen staan. Gewoon door de week een beetje je je conditie op peil houden, beetje fitnessen, wat tactische dingetjes uitproberen, etc etc. en dan in het weekend lekker knallen.Kowalczyk schreef: Moet dáár niet eens kritisch naar gekeken worden? Waarom is Ajax altijd fysiek zwakker en sneller afgepeigerd dan tegenstanders van een zeker kaliber?
Ik denk dat dit een lekkere schoppartij wordt van Roda Jc kant.
Ach ik heb nog geen fatsoenlijke wedstrijd dit jaar gezien tegen redelijke tegenstanders, deze kan er ook nog wel bij.
Ach ik heb nog geen fatsoenlijke wedstrijd dit jaar gezien tegen redelijke tegenstanders, deze kan er ook nog wel bij.
Laatst gewijzigd door 999 op vr mar 31, 2006 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Laat ik het zo zeggen: bij een technisch/tactisch superieure selectie is het minder hard nodig om aan hun fysieke power te werken. Die redden het op talent wel. Als je echter weer dat je selectie géén topklasse is, dan kan het geen kwaad om wat harder aan dat aspect te werken.Arthur schreef:Mwa, in het verleden heeft onze manier ons geen windeieren gelegd. Je kunt ook overal iets negatiefs van maken.
Gewoon een eerlijke inschatting van het aanwezige talent maken - that's all.
Bovendien: ik zei al dat de Ajax-voetbalfilosofie niet hoeft te veranderen. Je kunt alles hetzelfde blijven doen (technisch en tactisch) en ik pleit er ook zeker niet voor om grote kerels te halen die niet kunnen voetballen, alleen maar omdát ze sterk zijn.
Maar de spelers die je hebt, kun je best iets fitter maken door bijvoorbeeld eens naar het Milan Lab te kijken. Andere clubs komen bij Ajax naar de baltraining en de combinatie-oefeningen kijken. Ajax, op zijn beurt, zou de eigen aanpak óók op bepaalde punten kunnen optimaliseren door eens bij andere clubs te kijken.
K.
Still alive...
Roda ligt aardig met zichzelf overhoop. Er komt een protestactie van de eigen aanhang, spreekkoren tegen de eigen voorzitter en noem maar op. Je hebt best kans dat Roda voordat ze er erg in hebben met 2-0 achter staat. Dit zou weleens de makkelijkste wedstrijd van de nog resterende vier kunnen worden.
-
Daar doel ik ook op. Maar de heer Narinx wordt verweten hoe hij erop reageert. En KNVB en de burgvader van Kerkrade trouwens ook. Ik bedoel maar; er zijn ook allerlei 'vriendelijke' discussies tussen Roda fans die het wel/niet/beetje terecht vinden.GangstaRiB schreef:Ik denk dat de aanhang eerder pissig is op de manier waarop ze zijn behandeld door de politie in Amsterdam.
Al dat gedoe zou ons aller Ajax in de kaart kunnen spelen. De Roda spelers zullen er toch door worden afgeleid. Dat gaat dan weer ten koste van de concentratie. Ik zie dat eerder gebeuren dan dat de spelersgroep van Roda er juist beter door gaan spelen.