De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 22, 2006 9:30 pm

sudesh schreef:Piet Keizer technisch adviseur bij Ajax
22 maart 2006

Piet Keizer wordt vanaf 1 april 2006 technisch adviseur van Ajax. De oud-Ajacied vervult sinds april 2001 de rol van scout bij Ajax. In zijn nieuwe functie rapporteert de legendarische linksbuiten aan de technisch directeur en hij adviseert Martin van Geel ten aanzien van het algemeen technisch beleid en de uitvoering.

Keizer debuteerde in de hoofdmacht van Ajax op 5 februari 1961 in een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Zijn laatste wedstrijd speelde de populaire linksbuiten op 13 oktober 1974. In de jaren '70 behaalde hij met Ajax grote successen, waaronder de Europa Cup I in 1971, 1972 en 1973. Op de lijst van de 'Club van 100' prijkt de naam van Keizer op de vierde plaats met niet minder dan 490 wedstrijden in het roodwit. Hij scoorde maar liefst 189 doelpunten voor Ajax.

Bron: www.fcupdate.nl

Ik weet niet wat ik me van die functie moet voorstellen, maar het is wel zo dat Keizer de lat hoog legt en van Geel zijn werk-en denkwijze kan waarderen.
Het komt er eigenlijk op neer dat Keizer een soort rechterhand van Van Geel wordt, denk ik. Het oordeel van Keizer telt in z'n nieuwe functie na het oordeel van Van Geel het zwaarst.

Ik ben benieuwd of Ajax gaat uitkijken naar een aantal nieuwe scouts.

Thom

Bericht door Thom » do mar 23, 2006 11:20 am

Thomas schreef:
sudesh schreef:Piet Keizer technisch adviseur bij Ajax
22 maart 2006

Piet Keizer wordt vanaf 1 april 2006 technisch adviseur van Ajax. De oud-Ajacied vervult sinds april 2001 de rol van scout bij Ajax. In zijn nieuwe functie rapporteert de legendarische linksbuiten aan de technisch directeur en hij adviseert Martin van Geel ten aanzien van het algemeen technisch beleid en de uitvoering.

Keizer debuteerde in de hoofdmacht van Ajax op 5 februari 1961 in een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Zijn laatste wedstrijd speelde de populaire linksbuiten op 13 oktober 1974. In de jaren '70 behaalde hij met Ajax grote successen, waaronder de Europa Cup I in 1971, 1972 en 1973. Op de lijst van de 'Club van 100' prijkt de naam van Keizer op de vierde plaats met niet minder dan 490 wedstrijden in het roodwit. Hij scoorde maar liefst 189 doelpunten voor Ajax.

Bron: www.fcupdate.nl

Ik weet niet wat ik me van die functie moet voorstellen, maar het is wel zo dat Keizer de lat hoog legt en van Geel zijn werk-en denkwijze kan waarderen.
Het komt er eigenlijk op neer dat Keizer een soort rechterhand van Van Geel wordt, denk ik. Het oordeel van Keizer telt in z'n nieuwe functie na het oordeel van Van Geel het zwaarst.

Ik ben benieuwd of Ajax gaat uitkijken naar een aantal nieuwe scouts.

Gedebuteerd op mijn geboortedag....dat wist ik zelfs niet (in de zin van: ken alle feiten rond uw geboortedag, niet in de zin van mijn grote Ajax-kennis). Heb Piet een aantal keren zien voetballen, ik herinner me een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, jaren zeventig, samen met een Griekse gast die we over hadden en met wie we niet wisten wat te doen: Ajax dan maar. Hij heette Lazarus, en kwam uit Rion. Dat ligt tegenover Anti-rion. Ongelogen :D
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 11:34 am

Thomvak425 schreef:Heb Piet een aantal keren zien voetballen, ik herinner me een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, jaren zeventig, samen met een Griekse gast die we over hadden en met wie we niet wisten wat te doen: Ajax dan maar. Hij heette Lazarus, en kwam uit Rion. Dat ligt tegenover Anti-rion. Ongelogen :D
Heb je een borrel op, Thom? Waar heb je het over? :eusa_doh:

Slim van MVG om Keizer erbij te nemen. Die kent de Ajax-norm.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do mar 23, 2006 12:05 pm

joey schreef:
Thomvak425 schreef:Heb Piet een aantal keren zien voetballen, ik herinner me een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, jaren zeventig, samen met een Griekse gast die we over hadden en met wie we niet wisten wat te doen: Ajax dan maar. Hij heette Lazarus, en kwam uit Rion. Dat ligt tegenover Anti-rion. Ongelogen :D

Slim van MVG om Keizer erbij te nemen. Die kent de Ajax-norm.
:bier: , ja die norm kent Pietje wel ;)
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » do mar 23, 2006 12:12 pm

joey schreef:
Precies wat ik zeg... een anekdote uit het verleden. Is toch niet zo ingewikkeld?? :eusa_pray:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 12:17 pm

Vooruit dan maar. :aai:

Maar waar duidt deze aanstelling op? Er zijn steeds meer tekenen dat MVG de lijn van AVE voortzet en oud-spelers een belangrijke plaats wil geven binnen Ajax.

MHF

Bericht door MHF » do mar 23, 2006 1:28 pm

joey schreef: Maar waar duidt deze aanstelling op?
The return of El Salvador. Men heeft de bouwtekeningen voor de 'Idols brug' in de Arena al goedgekeurd. Nog deze zomer start men met de bouw zodat de brug medio september in gebruik genomen kan worden. Zodoende kan Jopie, die het niet meer kan aanzien vanaf de tribune, zijn rentree maken op de bank bij Ajax. Vol ongeloof zal een verbouwereerde Blind toezien hoe de meester naast hem plaats neemt tijdens de wedstrijd Ajax Twente waarin een 1-3 achterstand wordt omgebogen tot een 5-3 winst. Blind houdt het niet veel later voor gezien...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 23, 2006 1:45 pm

...en rijdt richting de dichtbijzijndste kroeg waar hij samen met Cruijff en Van Basten weer even 'een drankje gaat nuttigen'.

Ik vind het leuk dat Blind en Cruijff het zo goed met elkaar kunnen vinden, maar moeten we nu iedere keer na een Europa Cup-wedstrijd horen dat Blind en Cruijff(en in veel gevallen doet Van Basten lekker mee) weer aan de wijn gaan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » do mar 23, 2006 2:23 pm

Bertje schreef:...en rijdt richting de dichtbijzijndste kroeg waar hij samen met Cruijff en Van Basten weer even 'een drankje gaat nuttigen'.

Ik vind het leuk dat Blind en Cruijff het zo goed met elkaar kunnen vinden, maar moeten we nu iedere keer na een Europa Cup-wedstrijd horen dat Blind en Cruijff(en in veel gevallen doet Van Basten lekker mee) weer aan de wijn gaan?
:?: Het kan aan mij liggen hoor maar ik vat 'm even niet. Heb ik iets gemist of moet ik je post niet zien als reactie op de mijne maar als een algemene opmerking richting...? Tja, tegen wie eigenlijk?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 2:31 pm

Keizer is de kroegtijger, niet Cruijff. Die mag niet eens veel drinken van de dokter. ;)

Het scenario van MHF lijkt me wel wat, maar zo betrokken is Cruijff tegenwoordig niet meer, ben ik bang.

Thom

Bericht door Thom » do mar 23, 2006 2:43 pm

joey schreef:Vooruit dan maar. :aai:
:xyxthumbs: Ben blij dat je het snapt! :applaus:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 2:48 pm

:D

Jij moet dus wel fan zijn van Keizer, Thom?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 23, 2006 3:01 pm

joey schreef:Keizer is de kroegtijger, niet Cruijff. Die mag niet eens veel drinken van de dokter. ;)
Maar hij doet het wel!

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 3:15 pm

Als zijn vrouw het niet ziet. ;)
Laatst gewijzigd door joey op do mar 23, 2006 3:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 23, 2006 3:18 pm

Precies. Marco en Danny(2) op de wacht en tanken maar! Misschien maakt Blind dan ook zijn opstellingen wel! :X :D

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 23, 2006 4:59 pm

Goed, weer even serieus. Terug naar Piet Keizer.

In Het Parool:
Piet Keizer wordt vanaf volgende week technisch adviseur van Ajax. De voormalige linksbuiten is nu scout van de Amsterdamse club. Wie Keizer (62) opvolgt, is nu nog onbekend.
Zijn benoeming past in de reorganisatie van het scoutingsapparaat én de reorganisatie van het technisch kader. Hoofdscout Ton Pronk gaat na dit seizoen met pensioen. Van de huidige scouts is straks waarschijnlijk alleen Gerrie Mühren nog over.
'Keizer wordt in zijn nieuwe functie een klankbord voor de jeugdtrainers en de scouts', zegt technisch directeur Martin van Geel. 'Hij bewaakt het technische beleid en brengt daarover aan mij adviezen uit. We voeren één keer per week overleg'. De betaalde werkzaamheden die Keizer vanaf 1 april gaat uitvoeren, vallen onder de verantwoordelijkheid van Van Geel.
Wie de opvolger van Keizer wordt, houdt Van Geel nog voor zich. Ook over de termijn waarbinnen Ajax een opvolger van de legendarische linksbuiten in dienst wil nemen, deed de technisch directeur geen mededelingen. Piet Keizer blijft in principe technisch adviseur totdat hij de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt.
We weten nu dus een heleboel meer. De scouting gaat op de schop. Maar hoe zit het met de buitenlandse scouts? Met John Steen Olsen bijvoorbeeld?

Hoe dan ook, vacatures genoeg. Niets voor jou, Steef? ;)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 23, 2006 5:26 pm

Je kunt die smiley wel weglaten, Joey. Als scout zijnde lijkt dit toch het podium waar je wat wilt laten zien, zeker als er de mogelijkheden zijn. Het zou mij verbazen als je als Steef zijnde hier niet probeert op in te springen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar zijn reactie.

Deze reorganisatie is trouwens ook broodnodig, want het beleid van de afgelopen jaren is gewoon erg ongelukkig op zijn zachtst gezegd.
Hoeveel scouts heeft een club als Ajax vast in dienst? Valt hier die J.S. Olsen ook onder?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 23, 2006 6:53 pm

Peter schreef:Je kunt die smiley wel weglaten, Joey. Als scout zijnde lijkt dit toch het podium waar je wat wilt laten zien, zeker als er de mogelijkheden zijn. Het zou mij verbazen als je als Steef zijnde hier niet probeert op in te springen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar zijn reactie.
OK, heer Steef, laten we eens kijken: wat is uw CV ?? U hebt journalistiek gestudeerd en verder bent u een trouwe poster op AT ? Dat is al heel wat, maar heeft u wel eens een speler aangeraden die ook vervolgens gekocht is door de desbetreffende club ?? :hypocrite:

DCLXVI
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » do mar 23, 2006 7:12 pm

De hoogtepunten uit het cv van Scout Steef:

1) is een feyenoorder

2) lekt vertrouwelijke correspondentie met de td op internetfora

3) stuurt ingezonden brieven naar het blaadje van johan derksen

4) maakt reclame voor tjolk i.p.v. voor onze sponsors (amstel en gatorade)

Was tjolk niet van friese vlag?
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 23, 2006 7:36 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Je kunt die smiley wel weglaten, Joey. Als scout zijnde lijkt dit toch het podium waar je wat wilt laten zien, zeker als er de mogelijkheden zijn. Het zou mij verbazen als je als Steef zijnde hier niet probeert op in te springen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar zijn reactie.
OK, heer Steef, laten we eens kijken: wat is uw CV ?? U hebt journalistiek gestudeerd en verder bent u een trouwe poster op AT ? Dat is al heel wat, maar heeft u wel eens een speler aangeraden die ook vervolgens gekocht is door de desbetreffende club ?? :hypocrite:
Tsja, op basis van een voetbalcarrière kun je blijkbaar ook zo aan de slag bij iedere club, zonder dat je ook maar blijk van inzicht hebt getoond, dan wel uberhaupt 1 taal goed spreekt. Dat zegt dus niets.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mar 23, 2006 8:04 pm

Dan kun je in ieder geval wel aantonen dat je "in de business" hebt gezeten. :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 23, 2006 8:06 pm

Call me crazy, maar het zou me niets verbazen als Steef wel degelijk werk heeft gemaakt van het scouten. Met z'n voetbalkennis is niets mis en de sterke en zwakke punten van spelers vallen hem (snel) op. Bovendien moet je wel heel weinig leven hebben als je claimt een expert te zijn en allerlei Braziliaanse spelertjes en hun sterke/zwakke kanten gaat verzinnen. ;)

Deze reorganisatie is trouwens ook broodnodig, want het beleid van de afgelopen jaren is gewoon erg ongelukkig op zijn zachtst gezegd.
Hoeveel scouts heeft een club als Ajax vast in dienst? Valt hier die J.S. Olsen ook onder?
Volgens Ajax.nl zijn alleen Ton Pronk, Gerrie Mühren en Piet Keizer officieel in dienst van Ajax als scouts. Volgens mij is J.S. Olsen echter ook enkel en alleen in dienst van Ajax. Misschien is het niet aangegeven omdat hij woonachtig is in het buitenland?

Verder lees ik niet zo vaak andere namen als scout zijnde van Ajax. Er zat een tijdje ook nog een belg in de scouting, geloof ik. Heysaert, of iets dergelijks.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 24, 2006 4:26 pm

Peter schreef:Hoeveel scouts heeft een club als Ajax vast in dienst? Valt hier die J.S. Olsen ook onder?
Uit Ajax Magazine:
Hoofd van de scouting is Ton Pronk. De negentienvoudig international is een van de acht professionals die zich voor de club bezighouden met het opsporen van talent. Gerrie Mühren, Piet Keizer (betaald voetbal, landelijke jeugd binnen- en buitenland); Hennie de Regt, Fred Arroyo, Herman Borman, Wilco van Buuren en Cas Harms (jeugdopleiding De Toekomst) zijn de andere zeven. Naast hen werkt Ajax met ongeveer vijfentwintig externe scouts (scouting jongste jeugd) verdeeld over de zes districten van de KNVB. De districten West 1 en West 2 zijn de gebieden waar de meeste externe scouts speuren naar talenten van acht tot en met twaalf jaar. Urbain Haesaert (België), Loic Desire (Frankrijk) en John Steen Olsen (Scandinavië) speuren in hun gebied naar talent.
Ik wist niet eens dat Ajax een scout in Frankrijk had. :X :blush:

jabu

Bericht door jabu » vr mar 24, 2006 5:27 pm

joey schreef:Ik wist niet eens dat Ajax een scout in Frankrijk had. :X :blush:
Dat is niet zo vreemd dat jij dat niet wist. Zoveel huzarenstukjes prijken er niet op zijn palmares.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 24, 2006 6:24 pm

Waarom in Frankrijk? Alsof zo een Fransman naar Ajax komt. En waarom niet in Argentinie en Brazilie?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie