Wat is er geworden van....
Moderator: mods
Hans Westerhof trainer af bij Chivas
17/3/2006 19:40
Chivas Guadalajara heeft afscheid genomen van Hans Westerhof. De Nederlander is aan de kant geschoven wegens een gebrek aan resultaten.
'De resultaten waren niet goed', vertelde vice-voorzitter Néstor de la Torre over het ontslag van Westerhof. 'We hebben maar 41% van de mogelijke punten gehaald en het spel was ook niet zoals we het hadden gewenst.'
De conclusie van de clubleiding was dat een trainerswissel uitkomst moet bieden voor het tot nu teleurstellende verloop van de Mexicaanse competitie, waarin Chivas na tien duels op een elfde plaats staat.
'We denken dat Chivas anders moet spelen dan op dit moment gebeurt onder Hans', zei De La Torre. 'Deze maatregel is genomen en we kunnen nu niet meer terug. We willen beter resultaten en moeten daarom risico's nemen.'
Westerhof is sinds 2003 in dienst van Chivas. Hij was er technisch directeur en zat ook als coach op de bank. Afgelopen jaar was de Groninger ook nog actief als trainer van Chivas USA, om in december weer aan de slag te gaan als coach van Chivas Guadalajara.
vi.nl
Misschien kan Westerhof nu terugkomen naar Nederland en tijdens een lunch in Amsterdam Van Geel over een paar spelers tippen. ;)
Uit de Engelse zone:
DanK schreef:Some worrying news for footballers in general...
(former ajax keeper) Didulica faces jail term
www.theworldgame.com.au
Austria Vienna's Australian-born goalkeeper Joey Didulica has been charged by authorities for a foul tackle he committed last year, and faces the possibility of a three-year jail sentence.
The 28-year-old former Australian Institute of Sport student has been indicted for "inflicting serious bodily injuries by extreme negligence" during a challenge on Axel Lawaree, which broke the Rapid Vienna player's nose in May 2005.
Didulica served an eight-match ban for the incident, but is now staring at the maximum jail term this latest charge carries; three years.
John Didulica, Joey's brother and the chief executive of Australia's Professional Footballers Addociation, commented that his younger sibling was being dealt with unceremoniously and the charge set a dangerous precedent.
"If this establishes a precedent, it will completely change the way tackles in the game are dealt with," he told The Daily Telegraph.
"This is a hugely disappointing thing to happen to any professional footballer."
"Joey's focus is on his football. He's got the World Cup this year and can't afford to be distracted."
Joey Didulica is a senior international for Croatia and will be hoping to beat this charge, which could potentially ruin his dream of representing his adopted nation at the 2006 World Cup in Germany.
Ironically for the Melbourne-born gloveman, Croatia has been drawn in the same group as Australia.
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Henk de Gier
- Contacteer:
Musampa wordt in Nederland onderschat. Het is een hele nuttige middenvelder maar hij had de pech om vlak na de superlichting door te breken in een Ajax in afbraak waardoor hij nooit de credits kreeg die hij verdiende. Hij moest Davids opvolgen, dan kan je het natuurlijk nooit goed doen. Als hij 3 jaar jonger was geweest en dus 3 jaar later was doorgebroken had iedereen hem een pareltje uit de jeugdopleiding gevonden.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
Hele mooie goal inderdaad! Maar wat stond hij te blunderen zeg. Gaf tot 2x toe op verschrikkelijke wijze een bal weg door te gaan dribbelen op een gevaarlijke plaats. Dat betekende de 2-0 en de uitschakeling. Verder miste hij een ongelooflijke kans toen het nog 0-0 stond.666 schreef:Ik zag Kiki Musampa vanavond op BBC een mooie goal tegen de Hammers scoren maar Man City vloog toch uit de FA cup.
31.joey schreef:Niet te geloven, die Wampie toch. Hoe oud zou hij onderhand zijn? :DSteef schreef:Wamberto staat in de belangstelling van Stuttgart voor volgend seizoen:
Gronkjaer - Tomasson - Wamberto
:scared:
Wamberto gun ik nog wel een club uit een Europese topcompetitie. Het zou leuk zijn voor hem. Ik hoop alleen niet dat het betekent dat hij z'n zoontjes allemaal mee neemt. Een ervan schijnt behoorlijk talentvol te zijn. :X
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Daily Blind
Haha, dat bedenk ik nu pas. Scherp.Henk de Gier schreef:31 volgens zijn paspoort he, maar dan zou hij al op z'n 14de vader moeten zijn geweest en zat hij op z'n 16de bij een Belgische topclub. En das ongeloofwaardig.
Een vraag aan Steef (of iemand anders die het weet) : wordt er veel gesjoemeld met paspoorten van Braziliaanse spelers? Zo ja, gebeurt dat dan vooral met dubbele nationaliteiten of ook veel met geboortedata?
Ja, er wordt veel gesjoemeld. Een paar jaar terug is daar toen een heel schandaal over geweest met 'gatos', zoals ze worden genoemd in Brazilie. Vooral spelers uit het Noorden die vroeg de wijk naar Europa zochten werden snel 2 a 3 jaar jonger gemaakt. Wamberto hoort ook bij die groep, al is zijn naam nooit naar boven gekomen (ook omdat Wampie een nobody is in Brazilie.)
De bekendste gato is Wanderley Luxemburgo. En nog een speler van wie me de naam nu even ontschoten is. Zal 't opzoeken.
Ok, het ging idd. om Sandro Hiroshi, wat ik al dacht.
Ook was er een speler in Belgie, Rosenilton, bijgenaamd 'Canhoto', die z'n leeftijd zelfs met zeven jaar had verminderd. Hij kwam net als Wamberto uit Maranhao. Ook wel bekend als 'de fabriek van de gatos'
De bekendste gato is Wanderley Luxemburgo. En nog een speler van wie me de naam nu even ontschoten is. Zal 't opzoeken.
Ook was er een speler in Belgie, Rosenilton, bijgenaamd 'Canhoto', die z'n leeftijd zelfs met zeven jaar had verminderd. Hij kwam net als Wamberto uit Maranhao. Ook wel bekend als 'de fabriek van de gatos'
Bedankt voor de info, Steef. Ken je nog enkele grote spelers uit Brazilie die ouder waren dan hun paspoort aangaf?Steef schreef:Ja, er wordt veel gesjoemeld. Een paar jaar terug is daar toen een heel schandaal over geweest met 'gatos', zoals ze worden genoemd in Brazilie. Vooral spelers uit het Noorden die vroeg de wijk naar Europa zochten werden snel 2 a 3 jaar jonger gemaakt. Wamberto hoort ook bij die groep, al is zijn naam nooit naar boven gekomen (ook omdat Wampie een nobody is in Brazilie.)
- Henk de Gier
- Contacteer:
Een paar jaar geleden toch een redelijk grote naam uit de Seria A ook? Was die ook niet international? Ben zijn naam kwijtThomas schreef:Bedankt voor de info, Steef. Ken je nog enkele grote spelers uit Brazilie die ouder waren dan hun paspoort aangaf?Steef schreef:Ja, er wordt veel gesjoemeld. Een paar jaar terug is daar toen een heel schandaal over geweest met 'gatos', zoals ze worden genoemd in Brazilie. Vooral spelers uit het Noorden die vroeg de wijk naar Europa zochten werden snel 2 a 3 jaar jonger gemaakt. Wamberto hoort ook bij die groep, al is zijn naam nooit naar boven gekomen (ook omdat Wampie een nobody is in Brazilie.)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006