Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 22, 2006 7:48 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Baseman vindt het maar niets dat Kalou straks als rechtsbuiten komt te spelen terwijl dat niet zijn positie is. Baseman wil natuurlijk aangeven met zijn post dat Van Basten zich niet houdt aan dingen die hij bij z'n aanstelling heeft gezegd, zoals dat hij spelers op hun eigen positie zou opstellen, etc.
Nou, dit is wel erg zwart-wit.
Maar het is toch vreemd dat Kalou nu linksbuiten staat, centraal wil spelen en de rechtsbuiten voor Oranje moet gaan worden ?
Shit, nu krijg ik jou weer over me heen. Maar jij durft vast wel van me aan te nemen dat ik het even heb vergemakkelijkt omdat ik een moeizame discussie met Mr. Ajax zag aankomen. :eusa_pray:

Het punt was dat wij het niet over het wel of niet Nederlander moeten worden van Kalou hadden. Wij hadden het over waar hij zou (moeten) komen te spelen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 23, 2006 12:37 am

Het punt was dat wij het niet over het wel of niet Nederlander moeten worden van Kalou hadden. Wij hadden het over waar hij zou (moeten) komen te spelen.

Daar heeft Baseman het ook niet over. Hij vindt het raar dat Kalou momenteel op links speelt, zelf centraal wilt spelen, en eventueel op rechts zou moeten spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 23, 2006 2:45 am

In het Nederlands elftal. Baseman wilde volgens mij aangeven dat Van Basten een speler gaat gebruiken op een positie die niet de zijne is. Terwijl Marco bij zijn aanstelling heeft gezegd dat hij dat niet zou doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 23, 2006 1:18 pm

Laten we in ieder geval Urby maar meenemen. ;)

Zometeen even kijken wat Gio er gisteren van gebakt heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 23, 2006 5:22 pm

Gio bakte er weer niet zoveel van. Aanvallend probeerde hij wel een en ander en hij werkte zich te pletter maar als Chelsea met 11 man had gespeeld was hij verdedigend weer in de problemen gekomen. Hij zit de laatste tijd ook niet voor niets weer regelmatig op de bank.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 23, 2006 6:50 pm

Gio is ook gewoon een matige voetballer. Blijf het ongelooflijk vinden dat hij aan de bak komt bij Barcelona.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 23, 2006 6:56 pm

Als voetballer gaat het nog wel. Hij is vooral een hele matige verdediger. Een zwakke schakel bij Barcelona. Net als de hele achterhoede, exclusief Puyol.

Ik ben ik

Bericht door Ik ben ik » do feb 23, 2006 7:05 pm

Het is in ieder geval geen linksback. Hij heeft standaard een overtreding nodig. Emanuelson doet dat nog beter.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do feb 23, 2006 9:45 pm

Bertje schreef:Laten we in ieder geval Urby maar meenemen. ;)

Zometeen even kijken wat Gio er gisteren van gebakt heeft.
Gebakt? Is dat Leids?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 23, 2006 10:27 pm

Nee, wel dom.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 4:58 am

27/2/2006 - Spaan: Huntelaar gaat zeker mee naar WK
(Gepost door RvN)

Henk Spaan liet in het programma Cafe de Sport van Talpa weten dat Klaas-Jan Huntelaar zeker naar het WK zal gaan. Volgens hem is de bondscoach van plan om hem in mei bij de selectie te halen. Van Basten heeft er volgens Spaan voor gekozen om hem voor het duel tegen Ecuador er nog niet bij te halen gezien de situatie van Ajax en de cruciale rol die Huntelaar daarbij speelt. Huntelaar zou daarom gespaard worden.
Ajax Netwerk

Kom maar op met de opmerkingen, PSV'-ers. :blush:

J.C.

Bericht door J.C. » ma feb 27, 2006 11:42 am

[quote]Van Basten heeft zorgen om Kromkamp

ZEIST - Een aantal maanden geleden dacht bondscoach Marco van Basten in Jan Kromkamp de nieuwe rechtsback van het Nederlands voetbalelftal te hebben gevonden. Inmiddels is hij van AZ via Villarreal bij Liverpool terechtgekomen en speelt hij sporadisch. Van Basten: „Het is wel vervelend dat Kromkamp, die in principe een goede speler is, de foute keuzes maakt in zijn carrière.â€

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 27, 2006 11:52 am

Ik snap het ook niet echt inderdaad. Waarom denken dat je bij Liverpool wel in de basis zou staan
IK GELOOF!!!!!!

mtrules

Bericht door mtrules » ma feb 27, 2006 1:44 pm

Van Basten: 'Pas echt tevreden met wereldtitel'

27/2/2006 11:24

Bondscoach Marco van Basten laat er in een interview met het ANP geen gras over groeien. Om echt met een tevreden gevoel huiswaarts te keren moet Oranje komende zomer wereldkampioen worden in Duitsland.

'Als je echt tevreden wilt zijn, moet je eerste worden. Het is moeilijk te zeggen waarmee we anders tevreden kunnen zijn. Uiteindelijk zal er altijd een gevoel van onvrede heersen als je het toernooi niet wint.'

Van Basten weet waar hij over praat, in 1988 werd hij Europees kampioen. Twee jaar later in Italië ging het faliekant mis tijdens het WK.

'In '88 waren wij eigenlijk geen titelkandidaat. We konden daar in alle rust werken; er was weinig hectiek rond het Nederlands elftal. In 1990 kreeg je veel meer commerciële belangen. Wij hadden wat gewonnen en er liepen bekende namen in onze selectie. Die kregen aparte columns in kranten en dat gaf toch wrijving. Dat is niet goed voor de sfeer.'

Naast de titelkansen spreekt de bondscoach ook over de selectie die komende zomer naar Duitsland gaat. Zonder namen te noemen vertelt Van Basten dat ongeveer vijftien spelers zeker zijn van het WK. 'Niet precies vijftien natuurlijk, maar ik kan wel zeggen dat een groot gedeelte van deze groep (de selectie voor het oefenduel met Ecuador van woensdag, red.) mee naar het WK gaat.'

Oranje mag 23 spelers meenemen naar Duitsland. Van Basten houdt alle opties open. Ook spelers die nu uit beeld zijn zoals Wilfred Bouma, Edgar Davids, Patrick Kluivert en Clarence Seedorf houden kans.

De bondscoach heeft zorgen over Jan Kromkamp, die dit seizoen zowel bij Villarreal als Liverpool nauwelijks aan spelen toekomt. 'Het is wel vervelend dat Kromkamp, die in principe een goede speler is, de foute keuzes maakt in zijn carrière. Hij vergooit zijn eigen kansen. Jan is nou typisch een geval dat meer met randzaken bezig is. Tenminste, zo komt het op ons over. Staat veel in kranten en in columns en zo, maar hij vergeet dat hij bij de basis moet zijn.'
VI.nl

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 27, 2006 3:20 pm

Dat klinkt toch anders dan: "Kwalificeren voor het WK is geen vereiste."

Wat vinden jullie, is het goed dat van Basten de lat zo hoog legt?

Ik hou er wel van. Je kan ook zeggen dat je de groepsrondes wil overleven en dat alles daarna is meegenomen, maar daar ben ik het niet mee eens. Nederland moet gewoon altijd presteren. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 3:22 pm

Hij zal het alleen zeggen als hij het mogelijk acht. Dat stelt mij wel enigszins gerust. Ik zie het namelijk niet zo snel gebeuren, maar als San Marco het zegt. :cheer:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 3:47 pm

Ik vind trouwens dat hij niet zo veel raars zegt. De verwachtingen in Nederland zijn weer eens hoog. Net als in landen als Italië, Brazilië, Argentinië en Engeland. Ook in Duitsland willen ze maar al te graag wereldkampioen worden. Uiteindelijk kan er maar eentje wereldkampioen worden en op een WK stelt een tweede of derde plaats eigenlijk niet tevreden. De rest wordt dus allemaal teleurgesteld.

Van Basten geeft hier nog niet aan dat het reëel is om te denken dat Oranje wereldkampioen wordt, in mijn ogen.

jabu

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 3:57 pm

De meeste coachen zwakken de verwachtingen van de buitenwacht juist af. Van Basten straalt zelfverzekerdheid uit en legt de lat zelf hoog. Dat bevalt mij wel.

jabu

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 4:25 pm

'Robben en Kalou ook uit vorm naar WK'

Arjen Robben en Salomon Kalou staan er uitstekend op bij Marco van Basten. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft duidelijk een zwak voor de twee pingelaars. Het enige dat de buitenspelers moeten doen om het WK te halen, is niet geblesseerd raken.
Met hun specifieke kwaliteiten denkt Van Basten menig tegenstander pijn te kunnen doen. 'Ik blijf erbij dat Kalou een uitzonderlijk goede speler is. Voor Robben geldt eigenlijk hetzelfde. Als hij fit blijft, gaat hij ook mee. Zelfs als hij uit vorm raakt', tekende het ANP op uit de mond van Van Basten.

Voor Kalou geldt ook dat hij eerst nog het felbegeerde Nederlandse paspoort moet zien te bemachtigen. Minister Rita Verdonk werd eerder twee keer juridisch op de vingers getikt omdat zij niet de juiste redenen aanhaalde om hem een versneld Nederlanderschap te weigeren.

Van Basten haalde in de voorbereiding op de oefeninterland tegen Ecuador aan dat Bonaventure Kalou's ervaringen met Ivoorkust Salomon Kalou naar Oranje hebben geholpen. 'Bonaventure werd na een verloren wedstrijd enkele dagen in een kamp opgesloten. Dat zijn dingen die hij heeft meegemaakt in zijn familie en die hem aan het denken hebben gezet van nou, dit wil ik niet. Wij kunnen hem nu nog slechts steunen.'

Van Basten liet verder weten zijn definitieve selectie zo laat mogelijk bekend te willen maken. Hij wil de kandidaten eigenlijk eerst zelf onder zijn hoede hebben voordat hij knopen doorhakt. 'Ik vind dat je een definitieve keuze kunt maken als je een week of tien dagen met elkaar werkt. Als een speler niet de vorm of de conditie heeft om een WK te spelen, moet ik hem nog kunnen vervangen.'

'Ik zou zeggen, verschuif die datum naar een week voor het toernooi. Eigenlijk wil ik zelfs de keus hebben tot op de dag dat het toernooi begint, al besef ik wel dat dat organisatorisch heel lastig is.'
VI

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 4:55 pm

De 15 zekerheidjes:

Van der Sar

Boulahrouz
Ooijer
Matijsen
Van Bronckhorst

Cocu
Landzaat
Maduro
Van der Vaart
Sneijder

Van Nistelrooij
Kuijt
Robben
Kalou (als hij z'n Nederlands paspoort krijgt)
Van Persie

jabu

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 5:07 pm

Is dat zo of denk jij dat? :dontgetit:

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma feb 27, 2006 5:13 pm

Maartoe schreef:Is dat zo of denk jij dat? :dontgetit:
Dat is zo. :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 27, 2006 5:29 pm

Maartoe schreef:Is dat zo of denk jij dat? :dontgetit:
Ik snap je vraag niet. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 05, 2006 5:49 am

Kromkamp begon vandaag in de basis bij Liverpool, dat 0-0 gelijkspeelde. Als hij blijft spelen gaat hij waarschijnlijk alsnog mee naar het WK.

San Marco

Bericht door San Marco » zo mar 05, 2006 12:34 pm

Thomas schreef:Kromkamp begon vandaag in de basis bij Liverpool, dat 0-0 gelijkspeelde. Als hij blijft spelen gaat hij waarschijnlijk alsnog mee naar het WK.
Die blijft niet spelen. Hij speelde omdat Finnan gespaard werd voor komende midweek tegen Benfica. Kromkamp speelde overigens best aardig.

Zonde voor hem dat ie niet mee kan doen in de CL, dit aangezien Hyypia geblesseerd is.

Plaats reactie