Ach, Van der Lem valt idd. wel mee. Niet dat-ie iets toevoegt, maar ok.Jöhnk schreef:MVG speelt in zekere mate een rol, heb ik het idee. Net als Hiddink die de rustige, menselijke, oervriendelijke topcoach acteert.
Verder lijkt het me een vakman, wat dat betreft klaag ik niet.
Wat heb jij trouwens tegen VDL, Steef? Ik vind hem best grappig.
De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Ok, samengevat:
- Ajax heeft geen interesse (meer) in Jenner. Als dat maar niet betekent dat Yildirim in de belangstelling staat.
- Mathijsen wordt onhaalbaar geacht. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat Van Geel t.o.v. Scheringa geen olie op het vuur wil gooien.
- Landzaat zou wel eens naar Ajax kunnen komen. Ik zou het jammer vinden. Ik zie toch liever iemand met specifieke kwaliteiten. Landzaat vind ik verder ook niet iemand die constant blijft presteren als het minder loopt.
- Stam heeft Ajax vertegenwoordigd in een gesprek met Bouma over volgend seizoen?
Zoals ik al eerder zei hoop ik dat Van Geel zich niet blind staart op de Nederlands competitie. Nederland is zijn domein maar hij moet ook open staan voor de wat exotischere spelers. Laat de scouts maar komen met interessante spelers. Dan kan Van Geel daarna zelf bepalen of het was is of niet.
- Ajax heeft geen interesse (meer) in Jenner. Als dat maar niet betekent dat Yildirim in de belangstelling staat.
- Mathijsen wordt onhaalbaar geacht. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat Van Geel t.o.v. Scheringa geen olie op het vuur wil gooien.
- Landzaat zou wel eens naar Ajax kunnen komen. Ik zou het jammer vinden. Ik zie toch liever iemand met specifieke kwaliteiten. Landzaat vind ik verder ook niet iemand die constant blijft presteren als het minder loopt.
- Stam heeft Ajax vertegenwoordigd in een gesprek met Bouma over volgend seizoen?
Zoals ik al eerder zei hoop ik dat Van Geel zich niet blind staart op de Nederlands competitie. Nederland is zijn domein maar hij moet ook open staan voor de wat exotischere spelers. Laat de scouts maar komen met interessante spelers. Dan kan Van Geel daarna zelf bepalen of het was is of niet.
Natuurlijk. Het moet een mix zijn die uiteindelijk de beste verhouding tussen goede spelers en een goed team weer geeft. Dus bv met de paar haalbare toppers uit de Eredivisie, een stuk of 4 spelers uit de eigen opleiding en daarnaast een aantal versterkingen uit het buitenland. Maakt verder niet uit waar vandaan maar ik denk dat echte topaankopen in Europa moeilijker te vinden zijn dan in de wat 'exotischere' continenten.Jöhnk schreef:AZ-niveau? Mwah, Ajax heeft een jeugdopleiding.Steef schreef:Maar hij moet wel verder kijken dan de Nederlandse landsgrenzen. Anders blijft Ajax hangen op AZ-nivo op termijn.
Over de landsgrenzen scouten moet inderdaad altijd. Maar zorg wel dat een zo'n speler iets toevoegt.
Spelers als De Cler, Steinsson of Jaliens hoef ik niet bij Ajax te zien. AZ heeft de laatste jaren een leuk voetballende ploeg gehad maar heeft uiteindelijk geen prijzen gewonnen. Bij Ajax moet je naast goed voetbal ook prijzen pakken en dat gaat alleen als je (op z'n minst) degelijke subtopspelers hebt om de aanvallend sterke spelers te ondersteunen. AZ heeft zwakke plekken die we ons bij Ajax niet kunnen veroorloven.
En toch viel er op het eerste gezicht weer geen speld tussen te krijgen bij die Van Geel tijdens V.I. Alle antwoorden waren zo politiek correct en gewogen, professionaliteit ten top. Het nadeel is dat hij daardoor minder naturel en dus minder spontaan overkomt (kennelijk zelfs eng...) maar daar kan ik niet mee zitten. De grote test komt a.s. zomerstop maar tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze man. :xyxthumbs:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Van Geel was erg duidelijk, zeker toen ie moest reageren op de scoop van Derksen overe Bouma, en toen Derksen hem beschuldigde om te liegen: "Ik lieg niet: of ik vertel wat ik mag vertellen, of ik zeg niets over dat onderwerp." En ik moet zeggen, dat hield hij consequent vol: hij maakte een professionele indruk. Ik ben het wat dat betreft dus van harte eens met MHF.MHF schreef:En toch viel er op het eerste gezicht weer geen speld tussen te krijgen bij die Van Geel tijdens V.I. Alle antwoorden waren zo politiek correct en gewogen, professionaliteit ten top. Het nadeel is dat hij daardoor minder naturel en dus minder spontaan overkomt (kennelijk zelfs eng...) maar daar kan ik niet mee zitten. De grote test komt a.s. zomerstop maar tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze man. :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat is prima, maar dan straks geen gezeur als hij Ajax 'bij een nieuwe uitdaging' laat zitten en ons halve elftal meeneemt.Bertje schreef:Liever de wereldbeker met een griezel die aan de touwtjes trekt dan allemaal dansend om de tafel omdat we degradatie mis zijn gelopen.
We zullen zien wat hij ons gaat brengen. Ik ben het wel met Steef eens: de aankopen tot nu toe zijn veelbelovend, maar er is meer nodig willen we aansluiten bij PSV.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Hij zou op zijn minst twijfels moeten hebben, dus ik houd het op het eerste.brigade zuid schreef:Hij gaf aan dat de trainer de belangrijkste persoon is binnen de organisatie en hij gaf ook aan het helemaal in Blind te zien zitten. Is ie op dat moment dan gewoon keihard aan het liegen of meent ie het serieus, dat vraag ik me af.
Mij hoor je niet zeuren. Iemand die heel veel van Ajax houdt is leuk, maar alleen als hij ook vakman genoeg is. Dat hebben we met Van Eijden wel gezien.joey schreef:Dat is prima, maar dan straks geen gezeur als hij Ajax 'bij een nieuwe uitdaging' laat zitten en ons halve elftal meeneemt.Bertje schreef:Liever de wereldbeker met een griezel die aan de touwtjes trekt dan allemaal dansend om de tafel omdat we degradatie mis zijn gelopen.
We zullen zien wat hij ons gaat brengen. Ik ben het wel met Steef eens: de aankopen tot nu toe zijn veelbelovend, maar er is meer nodig willen we aansluiten bij PSV.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat risico lijkt me voorlopig niet zo groot. In Nederland is er voor hem niet echt meer een stap omhoog te maken en een overstap naar het buitenland acht ik onwaarschijnlijk.joey schreef: Dat is prima, maar dan straks geen gezeur als hij Ajax 'bij een nieuwe uitdaging' laat zitten en ons halve elftal meeneemt.
- brabantse jood
denk trouwens wel dat hij bezig is met landzaat omdat hij over elke "aankoop" zei dat er geen intresse of niet haalbaar was. Maar over landzaat heeft hij geen oordeel gevestigd, dus misschien dat dat wel een hint is. Weet alleen niet of we er blij mee moeten zijn
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden
Best mogelijk dat dat gebeurt Joey. Anderzijds, doorgaans zal een TD niet zomaar een horde Nederlandse spelers met zich mee nemen naar het buitenland (want daar ga ik dan van uit) als daar niet ook een coach zit die een bepaalde band heeft met die spelers. Vaak bestaat er nu eenmaal een bepaalde link tussen spelers en coach bij zo'n beweging (als hij naar Porto gaat, nou! :redcard: :D ). Bovendien moet er een behoorlijk draagvlak bestaan binnen die club waardoor een complete Nederlandse enclave wordt gepruimd. Ik zie het niet zo snel gebeuren en dan nog, vertrekken doen de meeste spelers naar verloop van tijd toch wel. Ajax moet er uiteraard wel voor zorgen dat de contracten op orde zijn en er een klimaat bestaat waarbinnen men niet zonder slag of stoot wil vertrekken bij Ajax. Ik zou het wel minder vinden als hij een zooi jeugdspelers tegen kostprijs meeneemt als wij die nog niet eens in Ajax 1 hebben zien spelen. Al met al, Van Geel is net binnen dus ga ik mij hier vooralsnog niet druk om maken.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd of men nu daadwerkelijk totaal niet bezig is (geweest) met Jenner. De geruchten waren toch behoorlijk sterk en werden bovendien bevestigd door enkele bronnen die doorgaans redelijk dicht bij het vuur zitten...
Ik ben trouwens wel erg benieuwd of men nu daadwerkelijk totaal niet bezig is (geweest) met Jenner. De geruchten waren toch behoorlijk sterk en werden bovendien bevestigd door enkele bronnen die doorgaans redelijk dicht bij het vuur zitten...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Als hij slaagt bij Ajax maakt hij de stap naar een Engelse topclub. Let maar op.JC schreef:Dat risico lijkt me voorlopig niet zo groot. In Nederland is er voor hem niet echt meer een stap omhoog te maken en een overstap naar het buitenland acht ik onwaarschijnlijk.
Die man is mateloos ambitieus.
Ook wel is aardig een iemand aan het roer bij Ajax met ambitie.
Hij kwam gister duidelijk proffesioneel en correct over en liet zich niet door die mafklapper van een Derksen verleiden tot onverstandige antwoorden.
En ook het verwijt van Derksen dat van Geel al zn oude clubs leeg kocht weerlegde hij direct en goed ben benieuwd wat hij ons nog gaat brengen.
Hij kwam gister duidelijk proffesioneel en correct over en liet zich niet door die mafklapper van een Derksen verleiden tot onverstandige antwoorden.
En ook het verwijt van Derksen dat van Geel al zn oude clubs leeg kocht weerlegde hij direct en goed ben benieuwd wat hij ons nog gaat brengen.
Salo Muller:" Ajax is toevallig een voetbalclub maar Ajax had ook je vrouw of een goede vriend kunnen zijn"
Van Geel is zeer duidelijk en maakt op gewoon een proffesionele indruk en geen 'griezelige'. Ik vind het een verademing om die man te horen spreken als je het vergelijkt mij de zo opgehemelde (Feijenoorder) Beenhakker: " Maar lieve jongen, ik word hier toch zo moe van". Geef mij dan maar de heldere en meer analytische benadering van Van Geel.
Ik weet niet of je op mijn post reageerde, MHF. Maar van mij niets dan lof over Van Geel's werk bij AZ. Ik gaf alleen aan dat bepaalde spelers die goed zijn voor AZ niet uitgerekend ook goed genoeg zijn voor Ajax.MHF schreef:En toch viel er op het eerste gezicht weer geen speld tussen te krijgen bij die Van Geel tijdens V.I. Alle antwoorden waren zo politiek correct en gewogen, professionaliteit ten top. Het nadeel is dat hij daardoor minder naturel en dus minder spontaan overkomt (kennelijk zelfs eng...) maar daar kan ik niet mee zitten. De grote test komt a.s. zomerstop maar tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze man. :xyxthumbs:
Overigens wil ik even duidelijk maken dat Van Geel niet twee keer met dezelfde ploeg succesvol was. Hij haalde weliswaar veel spelers van Willem II bij zijn vertrek naar AZ maar het team waarmee Willem II de CL haalde bestond uit totaal andere spelers. Hij heeft dus tot twee keer toe met verschillende spelers een succesvol team opgebouwd.
Inderdaad. Willem II was vooral Galásek, Hyypiä, Ramzi, Bombarda en AZ Kromkamp, Mathijsen, Landzaat, Perez, Van Galen en Opdam.Thomas schreef:Overigens wil ik even duidelijk maken dat Van Geel niet twee keer met dezelfde ploeg succesvol was. Hij haalde weliswaar veel spelers van Willem II bij zijn vertrek naar AZ maar het team waarmee Willem II de CL haalde bestond uit totaal andere spelers. Hij heeft dus tot twee keer toe met verschillende spelers een succesvol team opgebouwd.
Martin van Geel in het AD:
Ajax kijkt alvast vooruit
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - ‘Ik kijk liever naar morgen dan naar vandaag'', zei Danny Blind vastbesloten bij zijn aanstelling, ...
... bijna een jaar geleden. Dankzij een reeks dramatische resultaten, vertrekkende spelers en gehannes met zijn speelstijl, kwam het er amper van. De coach was zó druk met brandjes blussen dat er nooit tijd was voor een grondige verbouwing.
Nu pas is er gelegenheid om de waan van de dag af en toe los te laten. Ajax is nog niet zeker van de play-offs en zaterdag wacht de loodzware topper tegen PSV, maar het schip vaart in elk geval weer. Ajax won vijf keer op rij in de competitie en acteerde tussendoor verdienstelijk tegen Inter. Niet toevallig met overwegend spelers die ook volgend seizoen nog beschikbaar zijn. ,,De komende wedstrijden worden een interessante graadmeter'', aldus Blind. ,,PSV-thuis en de uitwedstrijden tegen Inter en FC Groningen bieden een mooie uitdaging. In dat soort wedstrijden kun je zien waar we staan.''
Dat laatste weegt óók zwaar richting het komende seizoen, want Ajax kan zich niet nóg een jaar vol teleurstelling permitteren. Een overgangsjaar bestaat niet in Amsterdam, benadrukt Martin van Geel dan ook steevast. Dat de club komend seizoen een vrijwel compleet elftal moet vervangen, verandert daar volgens de technisch directeur niets aan. Naast de negen aflopende contracten, dreigen ook Angelos Charisteas en Zdenek Grygera aan te sturen op een vertrek. De Griek omdat hij nog amper perspectief ziet achter Klaas Jan Huntelaar, de Tsjech omdat hij toe denkt te zijn aan een nieuwe uitdaging. Ajax gaat binnenkort weliswaar rond de tafel zitten met de verdediger, de club heeft met Jaap Stam al een opvolger in huis.
Daarnaast werden Kenneth Perez, Dennis Gentenaar en Michael Krohn-Dehli vastgelegd, Huntelaar kwam tussentijds voor een zak vol miljoenen. Toch is de puzzel nog niet compleet. ,,We willen werken aan een selectie van 23 of 24 spelers'', aldus Van Geel. ,,Financieel is er nog wel wat mogelijk om het één en ander te doen. We zijn nog niet klaar, dat is duidelijk.''
Op papier is dat aantal van 24 selectiespelers weliswaar bereikt (zie graphic), de Ajax-selectie kent nog volop weke plekken, met name achterin. Naast Charisteas en Grygera, valt ook Juanfrán zo goed als zeker weg te strepen. De Spaanse huurling verloor zijn plek aan Urby Emanuelson en loopt al weken ongeïnspireerd rond. Ajax bedong bij Besiktas een optie tot koop voor Juanfrán, maar de kans wordt steeds kleiner dat deze wordt gelicht.
Ook op de rechtsbackpositie is de spoeling dun, nu Hatem Trabelsi definitief vertrekt. Thomas Vermaelen is de enige linksbenige centrumverdediger die over is, talent Robbert Schilder niet meegerekend. De link met AZ-verdediger Joris Mathijsen was snel gelegd, maar Van Geel acht de international niet haalbaar.
,,Ik denk dat Joris de sprong gaat maken naar een Europese topclub'', aldus de directeur. Van Geel rekent evenmin op Denny Landzaat, die zijn zinnen heeft gezet op het buitenland. ,,We zijn druk bezig, maar we hebben ons nog voor geen enkele speler officieel gemeld’’, zegt Van Geel.
In principe is een selectie van 23 of 24 spelers niet veel. Het kan echter ook dat Martin van Geel daar jongens als Sarpong bijvoorbeeld niet bij rekent. Dit terwijl ook talenten van 17 of 18 goed mee zouden kunnen in een elftal dat lekker draait. Met die paar jonge spelers erbij zit je dus zo weer op een man of 27. Dat lijkt me een prima situatie.
Er gaan nog een stuk of 9 man weg. En er komen er tot nu toe 4 bij. Ik denk dat er nog 5 aankopen gedaan worden. Als die spelers echte kwaliteitsinjecties zijn varen we volgend seizoen een goede koers, denk ik.
Er gaan nog een stuk of 9 man weg. En er komen er tot nu toe 4 bij. Ik denk dat er nog 5 aankopen gedaan worden. Als die spelers echte kwaliteitsinjecties zijn varen we volgend seizoen een goede koers, denk ik.