Bij de mindere schakels, neem ik aan?! :xyxthumbs:Voetske schreef:Materazzi vergeten ?wimpey schreef:Jij houdt het ook op tribuneklant Kily, die even later 'gewoon' in 'jouw' opstelling verschijnt! :DSteef schreef:Ik hou 't op 1-5.
Inter is aan een mindere reeks bezig, natuurlijk zijn ze op papier 3 klassen beter, maar papieren teams winnen vaak papieren bekers. Niets dus. Inter wint sowieso al jaren helemaal niets...
En ook bij Inter lopen wel een paar mindere schakels rond, Cordoba en Cesar bijv. Wat Toldo misdaan heeft, is me een raadsel. Veel betere keeper dan Cesar.
Ik zou die loser van een Rosales (bij gebrek aan beter) achter de spitsen zetten. Daar hoeft ie geen voorzetten te versturen en loopt zodoende Trabelsi niet voor de voeten.
Verder ben ik ervan overtuigd dat KJH en Rosenberg ook tegen Inter hun kansen krijgen. Je kunt Inter de hemel inprijzen, maar het is echt geen Bayern, Chelsea of Juve.
Ajax-Inter
Ik geloof ook meer in een bevlieging van Babel dan van Rosales en laatsgenoemde laat ik ook niet in het elftal staan vanwege zijn geweldige eindpass. Dat doe ik wel omdat die jongen zich vaak wel een slag in de rondte loopt en daarmee nuttig werk verricht voor het team. Als we naast de spitsen Rosenberg en Huntelaar ook nog eens Babel voorin gaan zetten ben ik bang dat we deze linie al kwijt zijn om Inter voor de voeten te lopen. Overigens is ook Rosales een 'minst slechte optie', er staan er maar weinig op het veld die ik daar zou willen zien omdat ze het verdienen o.b.v. hun recente prestaties.GangstaRiB schreef:
Psst... hij kan ook op de bank plaatsnemen hoor. Rosales speelt het hele seizoen al dramatisch, maar hij mag wel 90 minuten blijven staan. Het lijkt soms wel alsof Blind een rotsvast vertrouwen in die prutser heeft. Liever Babel op rechts, die nog wel eens voor een positieve verrassing kan zorgen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Nadat hij al eerst Castelen die gratis was had afgescout........Steef schreef:Rosales is een aankoop van Van Gaal.
Overigens kwam Van Gaal (als analist bij SBS) superlatieven tekort voor dezelfde Castelen tijdens zijn eerste interland aan het begin van dat seizoen......
Laatst gewijzigd door Izmailov op ma feb 20, 2006 5:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, maar dat zijn naar mijn mening juist dingen die te leren zijn. Op het middenveld loopt hij gaten dicht als er ruimte moet komen en trekt hij ze open als je de bal kwijt bent. Juist op het middenveld is hij verdedigend zwak, omdat hij te veel na moet denken over zijn spel. In de verdediging is het vooral een kwestie van scherper worden en wat ervaring erbij krijgen.MHF schreef:Ik wil je wel wat meer uitleg geven. Ten eerste vergeet je een deel te quoten, het deel tussen haakjes; 'als we hem beoordelen op verdedigende kwaliteiten'. Vind jij dat hij doorgaans de pass vanaf de zijlijn er goed uit haalt? Vind jij dat hij een man kan uitschakelen, goed een speler kan schaduwen? Slimigheidjes kent om een tegenstander uit te schakelen als het er echt toe doet? Ik hoor het graag van je, ik heb hem er namelijk nog maar weinig op kunnen betrappen.
Zijn inspeelpass is inderdaad goed, ook is hij sterk in de combinatie en heeft hij een mooie voorzet, maar dat zijn naar mijn mening juist geen dingen waar je een middenvelder in een 4-3-3 op moet afrekenen, behalve die inspeelpass. Wat ik bedoel met het spel niet snel genoeg verleggen, is dat hij erg vaak de drukte opzoekt in plaats van meteen de bal door te spelen.MHF schreef:Hij is inderdaad een speler die veel meters maakt, een uitstekende kwaliteit voor een middenvelder om zowel ondersteuning aan de aanval als de vedediging te kunnen bieden. Zoals jij het stelt rent deze jongen blind naar voren. Dat vind ik wel meevallen. Zijn inspeelpass wordt, naarmate zijn vertrouwen toeneemt beter en beter en hij heeft tenminste durf om de combinatie aan te gaan en een actie te maken, te meer daar hij ook de snelheid heeft om iemand te passeren. Bovendien heeft hij regelmatig een aardige voorzet in huis, getuige de doelpunten die volgden na zijn pass. Zeker de laatste twee kwaliteiten mis ik te vaak bij een aantal spelers die hiervoor in het veld staan. Z'n tackle is aardig maar ook op het middenveld bruikbaar. Met de stelling dat hij het spel niet snel genoeg verlegd ben ik het pertinent niet eens. Wel dat hij nog geen tactisch wonder is in z'n looplijnen maar dat openbaart zich wat mij betreft nou juist als hij moet verdedigen. In aanvallende zin zie ik hem steeds vaker de juiste ruimte kiezen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
:Dwimpey schreef:Welnee, van Danny Blind toch!! :Djoey schreef:Sssstt, Steef. Het is allemaal de schuld van Koeman. :yes:
Dat hoor je mij niet zeggen. Zijn grootste fout is dat hij teveel naar LVG heeft geluisterd. Diens praatjes dat deze selectie even sterk zou zijn als die van 1995 slaan nergens op. Integendeel, het is een hopeloos verdeelde en onevenwichtige selectie. Inmiddels zijn een paar spelers vertrokken, maar nu hebben we weinig meer op de bank zitten. Zoals het er nu uitziet speelt Emanuelson woensdag op 10. Tja.... :X
Het stinkt aan alle kanten!
En dat hebben we volgens mij toch echt aan LVG en Koeman te danken, joey. Met de aankopen van Blind is weinig mis: Lindenbergh en Rosenberg zijn allerminst de zwaksten dit seizoen! De aankopen van Koeman kostten Ajax een vermogen en presteerden niets. Da's lekker: je geeft miljoenen aan prutsers uit en vervolgens kun je wéér miljoenen uitgeven om dat recht te trekken. Ondertussen holt de selectie kwalitatief uit. De volgende trainer blijft met de prut zitten. Op dat moment is er ook nog geen TD beschikbaar die het voortouw kan nemen om de selectie te verversen. Wat dat betreft kan ik Blind - die natuurlijk wél een rits aan fouten heeft begaan dit seizoen - weinig kwalijk nemen.joey schreef: Integendeel, het is een hopeloos verdeelde en onevenwichtige selectie.
Nee, maar hij vond dit een prima selectie. Dat zag hij dus verkeerd. In die zin zijn de problemen van nu wel degelijk (ten dele) de schuld van Blind. Hij dacht te kunnen oogsten. Dat heeft hij ook tegen Trabelsi gezegd: die zou een afscheid zoals dat van Van Bommel krijgen. :eusa_liar:
Lindenbergh vind ik een goede speler, al is drie miljoen een hoop geld voor iemand van zijn leeftijd. Rosenberg zal de investering wel waard zijn als hij verkocht wordt, maar hij past niet bij Ajax en zal komende zomer plaatsmaken voor Perez. Gisteren was weer duidelijk te zien dat hij zijn eigen wedstrijd speelt, hij doet waar hij zin in heeft en heeft geen boodschap aan het systeem.
Lindenbergh vind ik een goede speler, al is drie miljoen een hoop geld voor iemand van zijn leeftijd. Rosenberg zal de investering wel waard zijn als hij verkocht wordt, maar hij past niet bij Ajax en zal komende zomer plaatsmaken voor Perez. Gisteren was weer duidelijk te zien dat hij zijn eigen wedstrijd speelt, hij doet waar hij zin in heeft en heeft geen boodschap aan het systeem.
Dat laatste was inderdaad dom. Trab zou zijn contract nooit verlengen en had verpatst moeten worden. Maar zou jij zonder TD de selectie op zijn kop zetten?! Is een risico hoor, vraag Koeman maar...joey schreef:Nee, maar hij vond dit een prima selectie. Dat zag hij dus verkeerd. In die zin zijn de problemen van nu wel degelijk (ten dele) de schuld van Blind. Hij dacht te kunnen oogsten. Dat heeft hij ook tegen Trabelsi gezegd: die zou een afscheid zoals dat van Van Bommel krijgen. :eusa_liar:
Goede speler i.m.o. Een Galasek +. Raar dat juist hij er lange tijd naast stond.Lindenbergh vind ik een goede speler, al is drie miljoen een hoop geld voor iemand van zijn leeftijd.
Ik vind dat de mensen die die jongen vanaf bijna het eerste moment hebben lopen afbranden zo groot moeten kunnen zijn om hun ongelijk toe te geven. Rosenberg heeft prima looplijnen, kiest prima positie, heeft een goed schot in beide benen en kan aardig koppen. Natuurlijk strooit ie niet met voorzetten en loert ie vnl. op z'n goaltje. Maar dat deed Sonck ook, met 0,0 succes. Rosenberg wordt met hem en Machlas vergeleken, maar is toch echt een flink aantal klassen beter.Rosenberg zal de investering wel waard zijn als hij verkocht wordt, maar hij past niet bij Ajax en zal komende zomer plaatsmaken voor Perez. Gisteren was weer duidelijk te zien dat hij zijn eigen wedstrijd speelt, hij doet waar hij zin in heeft en heeft geen boodschap aan het systeem.
Waarom Perez aan de lijn plakken, zo'n speler heeft vrijheden nodig en moet centraal spelen! Laat 'm maar achter de spitsen spelen!
Sikora en Soetaers waren evenmin goedkoop. We gaan er de laatste tijd absoluut op vooruit, vind ik.Steef schreef:Lindenbergh vind ik echt he-le-maal niks (speciaals).
En Rosenberg is een spits van 5 mln die binnen de kortste keren werd verbannen door een spits van 9 mln die in de zomer ook 5 mln kostte.
Ik hoop dat de verdediging woensdag een beetje staat dan kunnen we voorin nog wel een potje breken. Ook hier geldt weer dat ik vooral hoop. :eusa_pray:
Er zat niets anders op. Voor dit seizoen heb ik al aangegeven dat Blind een grote fout maakte door met deze groep door te gaan, maar luisteren ho maar. :Dwimpey schreef:Dat laatste was inderdaad dom. Trab zou zijn contract nooit verlengen en had verpatst moeten worden. Maar zou jij zonder TD de selectie op zijn kop zetten?! Is een risico hoor, vraag Koeman maar...
Hij past niet bij Ajax, Wimpey. Daarom is het logisch dat wij sceptisch waren. Gisteren weer liep hij continu in het midden, soms voor de voeten van Huntelaar en soms voor de voeten van Sarpong. Sarpong ging nu en dan van ellende maar op de rechtsbuitenplaats lopen.Ik vind dat de mensen die die jongen vanaf bijna het eerste moment hebben lopen afbranden zo groot moeten kunnen zijn om hun ongelijk toe te geven. Rosenberg heeft prima looplijnen, kiest prima positie, heeft een goed schot in beide benen en kan aardig koppen. Natuurlijk strooit ie niet met voorzetten en loert ie vnl. op z'n goaltje. Maar dat deed Sonck ook, met 0,0 succes. Rosenberg wordt met hem en Machlas vergeleken, maar is toch echt een flink aantal klassen beter.
Rosenberg moet lekker gaan rennen bij een Engelse subtopper. Daar zal hij prima tot zijn recht komen.
Omdat je met Rosenberg-Huntelaar-Rosales in de voorhoede en Perez op 10 kapotgespeeld wordt. Dan maak je dezelfde fout als Wouters, die met Gronkjaer-Machlas-Laudrup aan kwam zetten. De ploeg zal in twee blokken uiteenvallen en de verdediging zal de druk niet aankunnen. Zet Perez op 11, daar komt hij ook het beste tot zijn recht.Waarom Perez aan de lijn plakken, zo'n speler heeft vrijheden nodig en moet centraal spelen! Laat 'm maar achter de spitsen spelen!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Adriano: "Ajax wordt lastig".
Internazionale is momenteel een te pakken ploeg. "We zitten momenteel in een moeilijke fase.", volgens Adriano. De Braziliaan deed zijn uitspraak na een teleurstellend verlopen duel tegen Livrono (0-0).
"Dit is geen goede opsteker voor de wedstrijd a.s woensdag tegen Ajax. We zullen de afgelopen wedstrijden moeten vergeten en ons gaan richten op de toekomst. Ajax is een jonge en sterke ploeg. We moeten scherp zijn, willen we niet verliezen van Ajax."
Football Italia
:drecul2: :spijker:
Je denkt toch niet dat er in het nieuwe Ajax plek is voor Rosales?! Opzouten met die prutser. :pukey:joey schreef: Omdat je met Rosenberg-Huntelaar-Rosales in de voorhoede en Perez op 10 kapotgespeeld wordt.
Wat mij betreft speelt Ajax volgend seizoen met 3 aanvallers: KJH als aanspeelpunt, Perez als vormgever en Babel of Rosenberg voor de snelheid en diepte in het spel. In het statische 4-3-3 dat men bij Ajax schijnbaar weer voor ogen heeft, mis ik scorend vermogen. Liever wat meer vrijheden voor de spelers voorin...
Overigens heeft Steef niet helemaal gelijk door Rosales als een aankoop van Van Gaal te betitelen. Bij Ajax moeten zowel trainer als TD een aankoop fiatteren, dus ook Rosales komt wel degelijk mede op het conto van Koeman.
Daar ben ik ook bang voor. De verdediging is echt dramatisch. Zelfs Puyol bakt er niet veel van de laatste tijd. En het ligt echt gewoon aan de verdedigingwimpey schreef:Barca heeft een defensie om van te janken!! Vergelijk die Oleguer en Puyol eens met Ismael, Lucio, Terry, Carvalho, Cannavaro etc. De backs van Barca zijn ook een drama, met zo'n defensie win je echt de CL niet. Chelsea knikkert ze eruit.Thomas schreef: Of Barcelona.
IK GELOOF!!!!!!
Die Wimpey voor TD :worshippy:wimpey schreef:Je denkt toch niet dat er in het nieuwe Ajax plek is voor Rosales?! Opzouten met die prutser. :pukey:joey schreef: Omdat je met Rosenberg-Huntelaar-Rosales in de voorhoede en Perez op 10 kapotgespeeld wordt.
Wat mij betreft speelt Ajax volgend seizoen met 3 aanvallers: KJH als aanspeelpunt, Perez als vormgever en Babel of Rosenberg voor de snelheid en diepte in het spel. In het statische 4-3-3 dat men bij Ajax schijnbaar weer voor ogen heeft, mis ik scorend vermogen. Liever wat meer vrijheden voor de spelers voorin...
Overigens heeft Steef niet helemaal gelijk door Rosales als een aankoop van Van Gaal te betitelen. Bij Ajax moeten zowel trainer als TD een aankoop fiatteren, dus ook Rosales komt wel degelijk mede op het conto van Koeman.
IK GELOOF!!!!!!
Ja hoor Wimpey.wimpey schreef: Bij Ajax moeten zowel trainer als TD een aankoop fiatteren, dus ook Rosales komt wel degelijk mede op het conto van Koeman.
ROSALES IS WEL DEGELIJK EEN AANKOOP VAN KOEMAN!!!!!!!!!!
HEEFT IEDEREEN DAT GOED BEGREPEN!!!
ROSALES IS EEN AANKOOP VAN KOEMAN!!!!
Zo goed?.
Voor de goede orde, Grygera ook. Je weet wel, die verdediger waarvan jij het zo klote vindt dat hij morgen niet kan spelen tegen Inter.