Ajax-Inter

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt het?

Afstraffing, ruime cijfers, exit Blind
12
24%
Typisch italiaans: slaapverwekkende 0-1. Gaap!
23
46%
Er gebeurt een wonder! Ajax pakt een puntje
15
30%

Totaal aantal stemmen: 50

999

Bericht door 999 » ma feb 20, 2006 1:31 pm

we hebben woensdag wel veel ervaring op het veld staan tegn Inter nu Grygera en Galasek niet mee kunnen doen. :X

Ik weet niet hoor, steeds maar dat gevoel dat er toch " iets " in het veld staat, en steeds maar weer harder met de neus op de feiten worden gedrukt als je het voetbalspel op de grasmat ziet.Fysiek, technisch en tactisch is het net als of je naar de D-tjes van Appingedam zit te kijken.En al " Neefkens " kijk je naar de goals, de goals op zich, want kwa structuur zie je daar ook geen patroon in terug.

Kunnen onze spelers Inter bijbenen, heeft onze voorhoede iets te zoeken tegen de Inter achterhoede, en moeten we bij elke Inter aanval ons hart vasthouden gezien de slappe hap achterin.De bal is rond al zal dat ons woensdag ook niet veel helpen vrees ik.

Het zou ook kunnen dat Inter ons onderschat, maar dan vraag ik me af, wat is dan het referentie punt waarop Inter ons zou kunnen onderschatten, hoger als een nivootje Fc Groningen zit er dit jaar niet in, en ik krijg steeds meer bange vermoedens ook volgend jaar niet.Begrijp me goed, volgend jaar zullen we wel weer punten gaan pakken, maar of dat gebeurt met een visie, Ajax structuur moet ik eerst nog zien.

Dit Inter kan dan wel een iets mindere periode doormaken ( wij al een heel lange tijd ) maar is en blijft een goed team met zeer goede spelers, het staat derde in de Serie A en die schat ik toch iets hoger aan dan de Eredivisie.

Maar vooruit, tegen beter weten in dat wel, laat ik het " Neefkens " gevoel is de overhand geven, 2 - 0 en hoe dat tot stand komt zal me dan voor deze wedstrijd een worst wezen ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2006 2:05 pm

Niet alleen Inter onderschatte Ajax, iedere club van de laatste 16 wilde Ajax loten. Zegt genoeg denk ik? Zelfs in de group stages wilden clubs uit Pot 4, Ajax loten.

Al denk ik niet dat deze wedstrijden het Waterloo voor Blind worden. Want een overwinning in Europa tegen Inter wordt algemeen gezien als een schier onmogelijke opgave. Tenminste, zo denken de hoge heren over deze prestatie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 20, 2006 2:06 pm

GangstaRiB schreef:Niet alleen Inter onderschatte Ajax, iedere club van de laatste 16 wilde Ajax loten.

Is geen kwestie van onderschatten helaas. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2006 2:09 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Niet alleen Inter onderschatte Ajax, iedere club van de laatste 16 wilde Ajax loten.

Is geen kwestie van onderschatten helaas. :sad:
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. Iedereen ziet hoe Ajax ervoor staat...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 20, 2006 2:27 pm

Ik kan me een wedstrijd tegen AC Milan herinneren (nov 2003) toen ik hetzelfde gevoel had als nu. Andere omstandigheid was dat er toen ontzettend veel geblesseerden waren, zodat Koeman ertoe gedwongen was om Mitea op 10 te zetten, waar hij hopeloos verzoop. Zlatan viel toen na een half uurtje geblesseerd uit en er bleef een veredeled jeugdteam over. Hoewel dragelijk, was de nederlaag kansloos. 1 schot van Maxwell was alles wat er aan kansen werd gecreeerd en op de tribunes keek iedereen het gelaten aan en wachtte af tot Milan zou scoren.

Ik ben bang dat het woensdag een exacte kopie gaat worden. Een machteloos Ajax, een geslepen Milanese ploeg, een kansloze nederlaag.

So be it. We gaan onze club maar gewoon aanmoedigen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2006 2:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:So be it. We gaan onze club maar gewoon aanmoedigen.
:yes: :applaus:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

elliquido

Bericht door elliquido » ma feb 20, 2006 2:56 pm

op een slof en een oude voetbalschoen !!!!!!
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Feest

Bericht door Feest » ma feb 20, 2006 2:57 pm

Ik hou 't op 1-5.

MHF

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 2:59 pm

Bij afwezigheid van meer doorgewinterde krachten als Pienaar, Grygera, Galasek en Sneijder moeten we het in de CL doen met deze gammele line-up. Ik houd mijn hart vast...

------------Rosenberg—Huntelaar----------

Emanuelson-Lindenberg-Maduro--Rosales

Juanfran---Vermaelen---Heitinga---Trabelsi

------------------Stekelenburg---------------

En op de bank zitten dan geweldenaars als Schilder,Timisela, Babel, Boukhari en Charisteas. Inter doet het vast al dun in de broek. Na die 6-0 tegen RBC blaakt men van het zelfvetrtrouwen in Amsterdam! Verder sluit ik mij maar aan bij WkCdWn en wellicht zijn de wonderen de wereld nog niet uit? Een 0-0 zou al geweldig zijn...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma feb 20, 2006 3:10 pm

Gewoon vol op de aanval.

MHF

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 3:29 pm

Niet dat het nou een prestatie is trouwens maar ik zie dat in diverse media van dezelfde opstelling wordt uitgegaan als de 11 die ik op het veld verwacht. Best wel triest eigenlijk, er kan gewoon simpelweg niks anders van gemaakt worden met deze selectie. Er zit geen enkel verrassingseffect in en bovendien bevat dit elftal gewoon een aantal spelers die de minst slechte keuze belichamen, 'in vorm zijn' doet niet terzake... :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 20, 2006 3:48 pm

Steef schreef:Ik hou 't op 1-5.
May God be with us. Stel je voor dat Inter het in de eerste wedstrijd al af wil maken zodat het de tweede wedstrijd een aantal belangrijke spelers rust kan geven. :sad:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 20, 2006 4:04 pm

Maduro zal Galasek op het middenveld vervangen. Jeugdspeler Sarpong is in de ogen van Blind nog te licht voor het grote werk. Hij moet op het middenveld plaatsmaken voor Emanuelson die als linksback door Juanfran wordt vervangen.
Nu.nl

Een slecht idee. Emanuelson is geen middenvelder en Juanfran kan helemaal niks

MHF

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 4:13 pm

Jöhnk schreef: Een slecht idee. Emanuelson is geen middenvelder en Juanfran kan helemaal niks
Mwah, het is zoals ik al heb gezegd, er kan simpleweg niks anders van gemaakt worden. Hoe zou je het dan willen zien?

Emanuelson vind ik trouwens meer middenvelder dan back (als we hem beoordelen op verdedigende kwaliteiten)en Juanfran zal zich minder snel van de kook laten brengen dan Sarpong. Die jongen verzuipt al in de Eredivisie, laat staan tegen die uitgenaste gasten uit Italie in de CL. Voor alle duidelijkheid, het is niet dat Juanfran zo goed heeft staan ballen de laatste tijd, het is meer omdat op deze manier de 11 minst slechte spelers worden opgesteld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 20, 2006 4:17 pm

MHF schreef:Emanuelson vind ik trouwens meer middenvelder dan back
Hoe komt iedereen hier toch bij? Omdat hij veel naar voren rent? Het is een actieve speler, ja, maar alles behalve een middenvelder. Urby heeft een prima tackle en is snel, maar is geen tactische loper en verlegt het spel niet snel genoeg om succesvol te zijn als middenvelder in een 4-3-3.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 20, 2006 4:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik kan me een wedstrijd tegen AC Milan herinneren (nov 2003) toen ik hetzelfde gevoel had als nu. Andere omstandigheid was dat er toen ontzettend veel geblesseerden waren, zodat Koeman ertoe gedwongen was om Mitea op 10 te zetten, waar hij hopeloos verzoop. Zlatan viel toen na een half uurtje geblesseerd uit en er bleef een veredeled jeugdteam over. Hoewel dragelijk, was de nederlaag kansloos. 1 schot van Maxwell was alles wat er aan kansen werd gecreeerd en op de tribunes keek iedereen het gelaten aan en wachtte af tot Milan zou scoren.

Ik ben bang dat het woensdag een exacte kopie gaat worden. Een machteloos Ajax, een geslepen Milanese ploeg, een kansloze nederlaag.

So be it. We gaan onze club maar gewoon aanmoedigen.
Dragelijk? Nee, dat vond ik absoluut niet. God, wat was die wedstrijd pijnlijk. Ik zag toen pas duidelijk hoe ongelooflijk veel Ajax eigenlijk tekort kwam. Toen Zlatan uitviel was het gewoon over. Litmanen in de spits? :sad:

Volgens mij hebben we geen enkele kans meer gecreeërd, die bal van Maxwell kan ik me in ieder geval niet meer herinneren. Milan moet de avond van hun leven gehad. Uiteindelijk werd het volgens mij 0-1 door Sheva. Pijnlijk maar duidelijk.

Volgens mij was het enige lichtpuntje die avond de rentree van Heitinga. Met een rush van zo'n 40 meter achterhaalde hij Inzaghi en roste de bal weg. Het hele stadion veerde op: gelukkig was hij terug. Nou ja, we weten hoe dat is afgelopen.

:sad:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 20, 2006 4:28 pm

Jesse schreef:Volgens mij hebben we geen enkele kans meer gecreeërd, die bal van Maxwell kan ik me in ieder geval niet meer herinneren.
Een schot in (van Maxwell's oogpunt) de linkerbovenhoek. Dida pakte hem. ;)
Jesse schreef:Milan moet de avond van hun leven gehad. Uiteindelijk werd het volgens mij 0-1 door Sheva. Pijnlijk maar duidelijk.
Yup, nadat Maxwell de bal verspeelde aan Cafu en Yakubu onder de bal heen dook.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2006 4:30 pm

Alstublieft meneer Inter, heb medelijden :eusa_pray:

Tja... als je de selectie zo eens doorlicht is het echt huilen met de pet op. Dan doet de waarheid nog meer pijn.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2006 4:31 pm

Jij houdt het ook op tribuneklant Kily, die even later 'gewoon' in 'jouw' opstelling verschijnt! :D

Inter is aan een mindere reeks bezig, natuurlijk zijn ze op papier 3 klassen beter, maar papieren teams winnen vaak papieren bekers. Niets dus. Inter wint sowieso al jaren helemaal niets...

En ook bij Inter lopen wel een paar mindere schakels rond, Cordoba en Cesar bijv. Wat Toldo misdaan heeft, is me een raadsel. Veel betere keeper dan Cesar.

Ik zou die loser van een Rosales (bij gebrek aan beter) achter de spitsen zetten. Daar hoeft ie geen voorzetten te versturen en loopt zodoende Trabelsi niet voor de voeten.

Verder ben ik ervan overtuigd dat KJH en Rosenberg ook tegen Inter hun kansen krijgen. Je kunt Inter de hemel inprijzen, maar het is echt geen Bayern, Chelsea of Juve.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 20, 2006 4:33 pm

wimpey schreef:Verder ben ik ervan overtuigd dat KJH en Rosenberg ook tegen Inter hun kansen krijgen. Je kunt Inter de hemel inprijzen, maar het is echt geen Bayern, Chelsea of Juve.
Of Barcelona.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 20, 2006 4:38 pm

wimpey schreef:
Jij houdt het ook op tribuneklant Kily, die even later 'gewoon' in 'jouw' opstelling verschijnt! :D

Inter is aan een mindere reeks bezig, natuurlijk zijn ze op papier 3 klassen beter, maar papieren teams winnen vaak papieren bekers. Niets dus. Inter wint sowieso al jaren helemaal niets...

En ook bij Inter lopen wel een paar mindere schakels rond, Cordoba en Cesar bijv. Wat Toldo misdaan heeft, is me een raadsel. Veel betere keeper dan Cesar.

Ik zou die loser van een Rosales (bij gebrek aan beter) achter de spitsen zetten. Daar hoeft ie geen voorzetten te versturen en loopt zodoende Trabelsi niet voor de voeten.

Verder ben ik ervan overtuigd dat KJH en Rosenberg ook tegen Inter hun kansen krijgen. Je kunt Inter de hemel inprijzen, maar het is echt geen Bayern, Chelsea of Juve.
Psst... hij kan ook op de bank plaatsnemen hoor. Rosales speelt het hele seizoen al dramatisch, maar hij mag wel 90 minuten blijven staan. Het lijkt soms wel alsof Blind een rotsvast vertrouwen in die prutser heeft. Liever Babel op rechts, die nog wel eens voor een positieve verrassing kan zorgen.

MHF

Bericht door MHF » ma feb 20, 2006 4:39 pm

Bertje schreef:
MHF schreef:Emanuelson vind ik trouwens meer middenvelder dan back
Hoe komt iedereen hier toch bij? Omdat hij veel naar voren rent? Het is een actieve speler, ja, maar alles behalve een middenvelder. Urby heeft een prima tackle en is snel, maar is geen tactische loper en verlegt het spel niet snel genoeg om succesvol te zijn als middenvelder in een 4-3-3.
Ik wil je wel wat meer uitleg geven. Ten eerste vergeet je een deel te quoten, het deel tussen haakjes; 'als we hem beoordelen op verdedigende kwaliteiten'. Vind jij dat hij doorgaans de pass vanaf de zijlijn er goed uit haalt? Vind jij dat hij een man kan uitschakelen, goed een speler kan schaduwen? Slimigheidjes kent om een tegenstander uit te schakelen als het er echt toe doet? Ik hoor het graag van je, ik heb hem er namelijk nog maar weinig op kunnen betrappen.

Hij is inderdaad een speler die veel meters maakt, een uitstekende kwaliteit voor een middenvelder om zowel ondersteuning aan de aanval als de vedediging te kunnen bieden. Zoals jij het stelt rent deze jongen blind naar voren. Dat vind ik wel meevallen. Zijn inspeelpass wordt, naarmate zijn vertrouwen toeneemt beter en beter en hij heeft tenminste durf om de combinatie aan te gaan en een actie te maken, te meer daar hij ook de snelheid heeft om iemand te passeren. Bovendien heeft hij regelmatig een aardige voorzet in huis, getuige de doelpunten die volgden na zijn pass. Zeker de laatste twee kwaliteiten mis ik te vaak bij een aantal spelers die hiervoor in het veld staan. Z'n tackle is aardig maar ook op het middenveld bruikbaar. Met de stelling dat hij het spel niet snel genoeg verlegd ben ik het pertinent niet eens. Wel dat hij nog geen tactisch wonder is in z'n looplijnen maar dat openbaart zich wat mij betreft nou juist als hij moet verdedigen. In aanvallende zin zie ik hem steeds vaker de juiste ruimte kiezen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2006 4:40 pm

Thomas schreef: Of Barcelona.
Barca heeft een defensie om van te janken!! Vergelijk die Oleguer en Puyol eens met Ismael, Lucio, Terry, Carvalho, Cannavaro etc. De backs van Barca zijn ook een drama, met zo'n defensie win je echt de CL niet. Chelsea knikkert ze eruit.

999

Bericht door 999 » ma feb 20, 2006 4:42 pm

wimpey schreef:

Materazzi vergeten ?
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 20, 2006 4:44 pm

GangstaRiB schreef: Rosales speelt het hele seizoen al dramatisch, maar hij mag wel 90 minuten blijven staan. Het lijkt soms wel alsof Blind een rotsvast vertrouwen in die prutser heeft.
Rosales speelde de eerste seizoenshelft amper. Hij speelt nu omdat ie in de etalage moet. Blind is 'm liever kwijt dan rijk. Weer zo'n miljoenenaankoop van Koeman die er absoluut niets van bakt.

Sneyder en Pienaar zijn niet fit, Sarpong kan het nog niet aan. Persoonlijk zou ik voor Boukhari achter de spitsen kiezen en Rosales op de bank kwakken. Maar dat zal niet gebeuren, het Argentijnse ukkepukkie moet gesleten worden aan een club die zo gek is er geld voor uit te trekken.

Plaats reactie