De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 11:31 pm

Rishi schreef:Hoelang wil je hem nog de tijd geven. Linksback is niet zo een moeilijke positie voor een gast met zoveel ervaring. Jonge gasten zou ik een hand boven het hoofd willen geven, maar niet een gast van 48. En dan speelt Urby ook nog eens goed
Daar gaat het mij niet om. Juanfran heeft op dit moment moeite zich in de Eredivisie staande te houden, laat staan dat hij de Primera Division aan zou kunnen, laat staan dat hij geselecteerd zou worden voor de Spaanse ploeg.

Dit is zijn niveau niet, dat is onmogelijk. (Of dit wás zijn niveau niet).
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 03, 2006 11:38 pm

joey schreef: Dit is zijn niveau niet, dat is onmogelijk. (Of dit wás zijn niveau niet).
Belangrijke nuance. Waarom denk je dat Besiktas van hem af wilde?

Volgens mij is Juanfran een gevalletje van vergane glorie.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 11:40 pm

Andere trainer?

Juanfran is niet geblesseerd en ook geen 35. Hij zou zijn oude niveau moeten kunnen halen. Misschien zijn we te ongeduldig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 03, 2006 11:44 pm

Misschien zijn we te ongeduldig, ja. En Juanfran heeft natuurlijk de pech dat hij met Urby een concurrent treft die, als één van de weinigen, wél brengt wat er gevraagd wordt.

Je bent toch welhaast gek als je Juanfran op dit moment boven Urby verkiest. Of zou Blind ook aan Hari Kari doen?

Feest

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 11:47 pm

joey schreef:Andere trainer?

Juanfran is niet geblesseerd en ook geen 35. Hij zou zijn oude niveau moeten kunnen halen. Misschien zijn we te ongeduldig.
Ben jij zo'n Juanfran-kenner? Dit is z'n nivo hoor. In de zone best bruikbaar, maar in de mandekking een drama. Altijd al geweest.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 11:48 pm

En met dit niveau haalde hij de Spaanse selectie? :shock:

Tegen Utrecht deed hij niets goed.

Feest

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 11:50 pm

joey schreef:En met dit niveau haalde hij de Spaanse selectie? :shock:

Tegen Utrecht deed hij niets goed.
Genoeg baggerspelers die ooit voor Spanje hebben gespeeld. En nee, dit keer bedoel ik niet RGB. Wel Santi, Velasco, Urzaiz, Aranzabal en noem al die prutsers maar op. Zal 't zo eens doen voor de gein.

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 12:14 am

Gabri, Ezquerro, Curro Torres, Marchena, RAUL BRAVO!, Tellez, Juan Sanchez, Molina, Capdevilla, Victor, Munitis, Tamudo, FARINOS :pukey: , Salva, Juanito, Lopez Rekarte, Jose Mari, Karanka, Orbaiz, Celades, Cesar, Cesar, Mista, Rufete, Angulo.

Zomaar een greep uit de Primera Division. Zegt ook genoeg dat men de Argentijnse linksback Pernia wil naturaliseren. Met jongens als Juanfran, Raul Bravo en Capdevilla kom je niet ver.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 04, 2006 12:36 am

Steef schreef:
joey schreef:Andere trainer?

Ben jij zo'n Juanfran-kenner? Dit is z'n nivo hoor. In de zone best bruikbaar, maar in de mandekking een drama. Altijd al geweest.
Maar met de bal kon hij bij Celta wel wat. En hij liep goed.

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 12:38 am

Ander systeem, andere competitie. In de wedstrijden die Ajax 4-4-2 speelde was Juanfran niet voor niets 1 van de betere.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za feb 04, 2006 1:36 am

Juanfran was een heel goede wingback maar, en dat heb ik bij zijn aantrekken al laten doorschemeren, een wingback is iets heel anders dan een linksback in 4-3-3. Juanfran heeft nog nooit goed kunnen verdedigen, het is altijd zijn zwakke punt geweest. Ik heb ook mijn verbazing geuit toen hier zoveel tevredenheid heerste over zijn bal-het-stadion-uit acties, aangezien het nooit aspecten zijn geweest waar Juanfran de aandacht mee trok. Hij is een heethoofd en schopte af en toe iemand buiten de lijnen, tekenen van frustratie en onmacht, niet van onverzettelijkheid of exceptionele verdedigingskwaliteiten. Ik heb hem dit seizoen nauwelijks rushes of acties zien maken, dát zijn nu juist zijn sterke punten.

Was ooit een goede speler maar hij heeft al meer dan 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Zijn laatste seizoen bij Celta was overigens ook héél slecht. Hij oogt nu ook enigzins tegen zijn natuur in, zo hulpeloos en vol onbegrip. Misschien kan Ajax hem beter als linksbuiten op stellen. ;)

Starring

Bericht door Starring » za feb 04, 2006 5:10 am

Juanfran zijn spel bestuderend en n.a.v. zijn uitlatingen over het té aanvallend spelende Ajax, zou ik hem dringend willen adviseren om over te stappen naar Rotterdam waar hij m.i. ongetwijfeld zal slagen als back. Feyenoord zoekt/zocht (toch) een back? Zijn speelstijl vloekt namelijk met alles en iedereen waar AFC Ajax voor staat. Op 12/08/06 de dag waarop de transfer van Jf een feit werd, sprong ik een gat in de lucht van geluk. Na een geweldige conditieachterstand weggewerkt te hebben, dacht ik eindelijk weer eens te gaan genieten in de Arena. Niet van het flitsende veldspel, nee, van slechts een individu; 'de Spaanse baltovenaar'. Want ik dacht immers, techniek verloochent zich niet. Na zijn eerste wedstrijden in Jong Ajax, wist ik helaas beter...

Zoals RGB en vele andere al stelde, JF is geen schim van de voetballer die wij eens in een wedstrijd spelend tegen de rood-witte, een les hadden zien geven in een staaltjes bluf gekoppeld aan een functioneel gebruikende straatvoetbaltechniek. Laat dat nou net één van de spelkernmerken van ons aller Ajax zijn.

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 10:00 am

Ook Feyenoord doet niks met een type-Juanfran. Anders had men wel Juan Krupoviesa gehaald vorige zomer. Precies dezelfde speler eigenlijk als jullie Spanjaard.

Nee hoor, doe mij maar Edson Braafheid of ..........

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 04, 2006 3:51 pm

Steef schreef:Gabri, Ezquerro, Curro Torres, Marchena, RAUL BRAVO!, Tellez, Juan Sanchez, Molina, Capdevilla, Victor, Munitis, Tamudo, FARINOS :pukey: , Salva, Juanito, Lopez Rekarte, Jose Mari, Karanka, Orbaiz, Celades, Cesar, Cesar, Mista, Rufete, Angulo.

Zomaar een greep uit de Primera Division. Zegt ook genoeg dat men de Argentijnse linksback Pernia wil naturaliseren. Met jongens als Juanfran, Raul Bravo en Capdevilla kom je niet ver.
Elk land heeft zo zijn spelers die een tijdje leuk presteerden en die het dan verdiende om opgeroepen te worden.

Farinos speelde 2 jaar goed bij Valencia. Jose Mari was een groot talent, Celades was ooit ook een groot talent. Mista scoorde een tijdje veel. Angulo een aardige rechtsbuiten, rechtshalf. Zo kan ik wel doorgaan.
IK GELOOF!!!!!!

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:09 pm

Klopt, maar ik geef alleen aan dat Juanfran best een aardige periode heeft gehad, maar dat Spanje echt niet alleen superspelers oproept. (Zeker niet op de linksbackpositie!).

Rob de Wit

Bericht door Rob de Wit » za feb 04, 2006 4:16 pm

Steef schreef:Ook Feyenoord doet niks met een type-Juanfran. Anders had men wel Juan Krupoviesa gehaald vorige zomer. Precies dezelfde speler eigenlijk als jullie Spanjaard.

Nee hoor, doe mij maar Edson Braafheid of ..........
Jullie Spanjaard! (ben je morgen beroepsmatig in de wedstrijd geinteresseerd of kijk je als fan naar Feyenoord)?

En past die braafheid in het 'Ajax systeem'?

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:19 pm

Braafheid kan best bij Ajax uit de voeten, al heeft Ajax meer aan een wat fysiek sterkere jongen die ook in een driemansdefensie uit de voeten kan als mandekker. Sowieso hoef je Braafheid niet te halen als je Urby al hebt.

En ik kijk als Feyenoord-fan.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za feb 04, 2006 4:20 pm

Steef schreef: En ik kijk als Feyenoord-fan.
met je ogen dicht en een schone onderbroek in de buurt dus ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:21 pm

Volgens traditie, ja. :sad:

Rob de Wit

Bericht door Rob de Wit » za feb 04, 2006 4:35 pm

Steef schreef:Braafheid kan best bij Ajax uit de voeten, al heeft Ajax meer aan een wat fysiek sterkere jongen die ook in een driemansdefensie uit de voeten kan als mandekker. Sowieso hoef je Braafheid niet te halen als je Urby al hebt.

En ik kijk als Feyenoord-fan.
Oke nou succes dan morgen :eusa_liar:
Urby is wel oke hoewel ik graag een beter alternatief voor onze Spanjaard zou hebben. Ik vind die twaiwo (linksback) van Nigeria wel aardig (jammer dat ie niet opvrechts speelt)
Tiendali is ook wel redelijk ik weet alleen niet of hij bij AJAX ook goed mee zou kunnen.

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:37 pm

Ik ben niet onder de indruk van Tiendalli. Die jongen heeft mazzel dat-ie altijd in 1 adem wordt genoemd met Braafheid.

Taiwo is onhaalbaar.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za feb 04, 2006 4:39 pm

Tiendalli is niet voor niets weggestuurd bij Ajax.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:41 pm

Greene ook. En dat is de enige plek waar ik niet gerust op ben voor morgen. Die dromerige Greene tegen die altijd scherp staande Rosenberg.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za feb 04, 2006 4:43 pm

er zijn toch maar weinig spelers die weg zijn gestuurd bij Ajax en toch de top hebben gehaald. Landzaat en Mols zijn nog international geworden, Ooijer ook. Greene zou wel eens de volgende kunnen zijn. Die jongen moest naar Haarlem terwijl bij Ajax toen Chris Kanu op de rechtsback positie stond, onbegrijpelijk.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest

Bericht door Feest » za feb 04, 2006 4:46 pm

Je bent Bouhlarouz vergeten o.a.

Plaats reactie