Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 23, 2006 10:21 am

Ole Tobiasen op proef bij ADO
Maandag, 23 januari 2006 / pagina 07
DEN HAAG
ADO Den Haag heeft vanaf vandaag Ole Tobiasen (30) op proef. De rechtsback uit Denemarken stond afgelopen jaar bij Aalborg onder contract en kwam daarvoor tweeëneenhalf voor FC Kopenhagen. Tobiasen kwam in 1995 naar Nederland, waar hij voor Heerenveen, Ajax en AZ speelde. De Deen lag door een knieblessure drie jaar uit de roulatie. ADO Den Haag is al vanaf begin dit seizoen op zoek naar een rechtsback.

(c) Algemeen Dagblad 2006 alle rechten voorbehouden
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » ma jan 23, 2006 10:22 am

Mooi duo met O'Brien.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 23, 2006 12:45 pm

KRCGenk.be
Heden, maandag 23 Januari 2006, heeft speler Sunday OLISEH aangekondigd dat hij met onmiddellijke ingang een einde wenst te stellen aan zijn contract dat hem aan KRC Genk bindt, en dit omwille van persoonlijke redenen.

Na 16 seizoenen als beroepsvoetballer, is hij toe aan een nieuwe stap en wil hij andere doelstellingen bereiken in zijn privé leven.

Beide partijen hebben zich geëngageerd zich te onthouden van verdere commentaar aangaande de beslissing van de speler.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

jabu

Bericht door jabu » ma jan 23, 2006 12:48 pm

16 seizoenen :glotz:

Feest

Bericht door Feest » ma jan 23, 2006 12:52 pm

Die Oliseh liep gisteren duidelijk de boel te saboteren bij Genk. Verschrikkelijke kutvoetballer en ook nog eens een collega/prof van niks. :pukey:

Rusculleda trouwens een schitterende goal voor Boca Jrs tegen San Lorenzo in een vriendschappelijk toernooi. Mocht twee minuutjes meedoen en rostte in de laatste seconde de bal van 30 meter in het kruis.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 23, 2006 12:54 pm

Was dat meer toevallig van Rusculleda of heeft Ajax zich in hem vergist?

Feest

Bericht door Feest » ma jan 23, 2006 12:55 pm

Puur toeval.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 23, 2006 12:56 pm

Maartoe schreef:16 seizoenen :glotz:
ja klopt toch

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 23, 2006 12:59 pm

Die drie wedstrijden kun je natuurlijk moeilijk als een seizoen zien, Maartoe.

Is Maartoe ook dom? :cheer:
Laatst gewijzigd door Bert op ma jan 23, 2006 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 23, 2006 1:02 pm

Zlatan Son of God schreef:
Maartoe schreef:16 seizoenen :glotz:
ja klopt toch
Eigenlijk is hij aan zijn zeventiende seizoen bezig, maar dat was mijn punt niet eens. Het verbaasde mij gewoon dat iemand die geboren is in 1974 al op zijn 16e in België debuteerde en op z'n 31e is opgebrand. Doet mij, wellicht onterecht, toch even mijn wenkbrauwen fronsen bij zijn geboortedatum.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 24, 2006 2:52 am

Wie zegt dat hij opgebrand is?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 24, 2006 3:31 pm

Michel Kreek bouwt af bij Jong Ajax

Amsterdam, 24 januari 2006
Na anderhalf seizoen vol blessureleed, oningeloste verwachtingen en frustraties was de maat vol voor Michel Kreek. De oud-Ajacied besloot eind vorig jaar dat het wijzer was zijn actieve carrière te beëindigen en liet zijn contract bij Willem II ontbinden. Het einde van zestienenhalf jaar profvoetbal, maar helemaal opgeborgen zijn de kicksen nog niet. Kreek traint vrijwel dagelijks mee met Jong Ajax, om zijn lichaam langzaam te laten wennen aan een rustiger leven.

Tussen de tieners en vroege twintigers van het talententeam beweegt Kreek zich deze dinsdagochtend in alle anonimiteit. Het is de dag na de wedstrijd Jong Ajax - Jong Vitesse (5-1) en de selectie van trainer John van den Brom is om die reden bescheiden in omvang. De spelers die maandagavond vanaf de aftrap in actie kwamen, verschijnen nu niet op het trainingsveld. Zij herstellen binnen van hun inspanningen, terwijl de rest buiten op het kunstgras aan de slag gaat. Zo ook Kreek, die vooral in het oog springt door tot twee keer toe op uiterst subtiele wijze de keeper te verschalken, daar waar de jongelingen het steevast proberen met harde schoten.

,,Toen ik stopte bij Willem II, werd me geadviseerd om wel door te blijven trainen, want van de ene op de andere dag niets meer doen, dat is niet goed. Vraag me niet hoe dat precies zit, maar het lijkt me wel logisch. Het contact met John van den Brom is door de jaren heen altijd goed geweest en zodoende is deze oplossing uit de bus gekomen.''
Een ideale oplossing, aangezien Kreek per 1 februari begint aan de cursus die hem zijn trainerspapieren moet bezorgen. De stage die daaraan gekoppeld is, kan hij eveneens op de Toekomst afwerken. ,,Ik krijg een jeugdteam onder mijn hoede. We moeten nog even bekijken welke dat wordt.''

In principe traint hij nog het einde van dit seizoen mee met de Beloften, daarna is zijn conditie voldoende afgebouwd om het definitief rustiger aan te doen. ,,Ik ben er eigenlijk elke ochtend'', vertelt Kreek. ,,Ik doe aan alle oefeningen mee, dat kan ik nog wel aan. Het is qua belasting niet vergelijkbaar met het spelen van wedstrijden.''

Bij Willem II merkte Kreek de afgelopen anderhalf jaar dat zijn lichaam tekenen van slijtage vertoonde. Hij werd binnengehaald als een grote naam, logisch gezien zijn curriculum vitae waarop de namen Ajax, Padova, Perugia, Vitesse en AEK Athene prijkten. Maar mede door een lange reeks van spierblessures kon Kreek de verwachtingen niet waarmaken. ,,Ik werd geacht het voortouw te nemen, maar dat lukte vrijwel nooit. Met die blessures erbij was het was een vicieuze cirkel. Dat was heel frustrerend'', aldus Kreek.
Na de nederlaag bij NEC (2-0) - waarbij hij zelf schuld had aan het eerste tegendoelpunt - besloot hij de eer aan zichzelf te houden en zijn contract te laten ontbinden. In het laatste halfjaar van zijn loopbaan, in zijn zeventiende seizoen als professional, bleef het bij vier optredens voor Willem II. Een daarvan was tegen Ajax, op 10 september. De Amsterdammers wonnen met 0-2. Kreek: ,,Enerzijds was het wel een moeilijke beslissing om te stoppen. Je sluit toch een lange carrière af. Maar ik bleek toch vooral opgelucht te zijn. Het lichaam wilde niet meer wat het hoofd wilde. Dan kun je jezelf en anderen voor de gek houden en gewoon de rest van het seizoen doorhobbelen, maar je kunt beter eerlijk zijn.''

Sindsdien vult de eenmalig international zijn tijd met reizen en andere dingen waarvoor tijdens zijn bestaan als profvoetballer geen ruimte was. ,,Maar dat gebeurt dus vooral in de weekeinden, want doordeweeks ben ik hier elke ochtend. Nee, je hoeft niet te verwachten dat ik ook nog ga meespelen als de nood aan de man is. Er zijn altijd genoeg spelers beschikbaar en bovendien is Jong Ajax bedoeld voor jonge spelers, niet voor oude mannen.''
Ajax.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 24, 2006 5:53 pm

Ik vind dat Ajax dat altijd wel goed aanpakt door dit soort jongens deze gelegenheid te geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 2:03 am

Oliseh is dus gestopt met voetballen. Ik las er vorige keer overheen. Nog zo'n speler die na Ajax bar weinig gepresteerd heeft.

Feest

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 2:14 am

Bij Ajax presteerde die ook bar weinig hoor. Werkelijk verschrikkelijk overschat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 2:17 am

Nou ja, hij ging mee. Waterdragertje, hè.

Feest

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 3:11 am

Nee, hij vertikte het om water te dragen. Als het elftal naar achter moest, rende hij naar voren en als het elftal naar voren moest, rendie die NOG harder naar voren.

Die vent heeft nog nooit van teamtactiek of balans gehoord.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 3:36 am

Ik snap wel waarom jij als liefhebber van tactisch sterke spelers een hekel aan hem hebt. ;)

Feest

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 4:14 am

Gaston Sangoy scoorde net de hele belangrijke 2-2 in de 93'e minuut voor zijn club Universitario (Peru) in het Libertadores-duel met Nacional in Paraguay.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 4:16 am

En hoe doet hij het verder?

Bij Boca werd hij op allerlei jeugdtoernooien in Europa topscoorder maar bij Ajax vond men hem teveel pure goalgetter, geloof ik.

Feest

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 4:19 am

Geen idee. Volgens mij moet de Peruaanse competitie nog beginnen.

En ja, hij schijnt op jeugdtoernooien een ongelooflijke indruk te hebben gemaakt. Wotte was ook al zo idolaat van 'm. :aai:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 4:21 am

Ik weet nog dat hij topscorer werd op een of ander toernooi in Groningen. Boca won. Vooral dankzij Sangoy die iets van 7 keer scoorde.

Maar jij vind het niets, Steef?

Feest

Bericht door Feest » wo jan 25, 2006 4:22 am

Nou, ik vind het een leuke doelgebiedspits, maar voetballend brengt-ie niks. Prima voor Zuid Amerika. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 4:25 am

Volgens mij vonden ze dat bij Ajax ook. Een hard schot en een doelgerichte speler. Waarschijnlijk horen we nog wel van hem. Bij een middenmotor in Spanje of een club uit Portugal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 6:08 pm

Litmanen maakt de honderd interlands vol

25/1/2006 15:28

Jari Litmanen zal de mijlpaal van honderd interlands bereiken. De Fin zal als aanvoerder aantreden in de vriendschappelijke confrontatie met Zuid-Korea.
De aanvallende middenvelder maakte in oktober 1989 zijn debuut voor de nationale ploeg in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Trinidad en Tobago. Ruim zestien jaar later zal hij voor de honderdste keer het nationale tricot aantrekken.

Litmanen werd groot bij Ajax en speelde daarna achtereenvolgens bij Barcelona, Liverpool, nogmaals Ajax, FC Lahti en Hansa Rostock. Momenteel komt hij uit voor het Zweedse Malmö FF.

'Litmanen heeft enorm veel betekend voor het Finse voetbal', zegt de assistent van bondscoach Roy Hodgson, Jyrki Heliskoski, die de speler al onder zijn hoede had bij de Finse jeugdselecties. 'Hij was de eerste Fin die in het buitenland op het hoogste niveau ging spelen en was daarmee een voorbeeld voor vele anderen.'
Ji-Sung Park verpest jubileum Jari Litmanen

25/1/2006 17:46

Jari Litmanen heeft zijn jubileuminterland niet kunnen opfleuren met een overwinning. Finland verloor in Riaad zelfs van Zuid-Korea: 0-1.
Vlak na het begin van de tweede helft tekende Ji-Sung Park voor de enige treffer in het vriendschappelijke treffen. Litmanen kon daar weinig aan veranderen. De oud-Ajacied hield het 83 minuten vol in zijn honderdste interland.

Beiden vi.nl

Gesloten